Praskání pístů

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Jo to jo :idea: ale jak poznaj podle obj. čísla kterej zrovna chceš? jestli 1 nebo 2?číslo je stejny...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

písty jsou jak píšeš pro 1-2 a 3-4 válec, ale ne kvůli váze. Když dáš první na druhý tak se podle mě nestane vůbec nic.....
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

ok proč to tedy tak je ?víc skladových zásob? (noteeth)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Jak píše MirekX- kvůli ventilům ( sací má větší vybrání v pístu )

Obrázek

Jinak jsem to četl odsud-
píst stačí jeden ale musíš dodržet váhu mění se 1-4 a 2-3 spolu když děláš dva...


a pěkně se zamotal. Asi se nemá v neděli tak brzy vstávat. :D
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
Bóďa
Aktivista
Příspěvky: 2633
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 07:43
Bydliště: Praha

Příspěvek od Bóďa »

Jinou fotku jsem nenašel, sorry. :)
MORE POWER?
DIESELPOWER!
Touran 2.0TDI Freestyle Dieselpowe®
tomáš karbus
Aktivista
Příspěvky: 1521
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2006, 22:00
Bydliště: Pozdeň

Příspěvek od tomáš karbus »

a sakra, ted jsem chtěl jako základ, pro trošku přikrmenou rotačku s podélnym uložením použít avf a myslel jsem, že to bude přece jen jistota to takhle sestavit na oktávkovej zbytek, než dávat celé afn a modlit se (wallbash)
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Ahojte,
oživím trochu toto téma. Napadá Vás někoho důvod praskání pístů na AJM? Teď tu jedno mám a dva písty (1. a 2. válec) KO. Někde se dočtete, že to můžou dělat kapající vstřikovače, ale je to tak? Případně dá se to poznat na vstřikovači?
Díky V.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mirek X, asi jsem natrdlý, ale všechny písty nejsou stejné? 1-2 a 3-4 jsou rozdílné? Mají jiný tvar nebo vybrání? Zkus to polopatizovat, díky :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

písty

Příspěvek od zizalak »

Na přiložené fotce vidíte rozdíl mezi písty na prvním, druhém a třetím, čtvrtém válci. 1,2 mají jinak vyfrézované díry pro ventily. Tipoval bych, že je to z důvodu tvaru výfukového potrubí.

Obrázek

Myslíte, že to propálení dvou pístů můžou mít na svědomí vstřikovače?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tady je otázka, co by to mohlo jinak způsobovat? Možná ucpaná mazací tryska pod pístem a jeho přehřátí, ale vymění se píst a většinou se to již neopakuje..A tryska způsobuje i např. utavení pístu, ale jedno to má společné, teplota přesahuje únosnou mez a píst řekne najednou dost..Hlavně když v té teplotě je dlouho např. na dálnici..Možná ten kdo blafe po okolí , tak motor snese krátkodobě leccos. Budík na přístrojovce lže, jednotka problém zamenete pod koberec. A řidič to pere co to dá a netuší, že se něco děje..Takže přezkoušení vstřiků je na místě.
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
zizalak
Aktivista
Příspěvky: 1261
Odpovědi: 0
Registrován: 12 zář 2007, 17:57

Příspěvek od zizalak »

Ještě taková otázka mne napadá. Mám nechat obrousit hlavu? Ertzold píše, že se na TDI PD hlavy brousit nesmí. Kolega mechanik mi zase tvdrí, že určitě nechat obrousit. Jak čistíte dosedací plochy hlavy a bloku?
Díky V.
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Odpovědi: 0
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

srovnat a zapustit ventili ;)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
sulahula
Nováček
Příspěvky: 10
Odpovědi: 0
Registrován: 14 bře 2013, 00:52
Bydliště: Brno, Přerov

Příspěvek od sulahula »

Taky mi praskl píst na ASZ. Příčina nejspíš ta, že jsem jezdil cca dva měsíce s prasklým těsněním pod hlavou. Přišel sem na tu praslinu, ale až jsem čistil blok a utřel píst! Prasklina je na druhém pístu a je vlasová dlouhá centimetr směrem od středu do vybrání na ventil(někdy přidám foto). Sháněl jsem starší píst, ale nakonec jsem koupil nový(Mahle original 030 86 00 - 4400,-) Takže přebrousit hlavu zároveň nové gufírka na ventily a těsnění vstřikovačů.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“