skusenosti s billet kompresormi

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

skusenosti s billet kompresormi

Příspěvek od toefuk »

Caute chalani,
mate neake skusenosti s billet kompresormi?
Ked porovnate cast s billetom tak billet by mal mat:
1.) mensiu hmotnost - rychlejsi spoolup, znesu vacsie otacky
2.) ,,dlhsie a stihlejsie" lopatky - vacsi prietok vzduchu

Mate s tym niekto skusenost,ci je to tak ci je to blud?
Dik
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Zdar, nemam osobni zkusenost, ale doplnim info ktere jsem pred casem ziskal.

lita vs frezovana (CNC)

CNC:
- lehci
- tvrdsi
- lepsi spoolup

delaji se verze 6+6 a nebo 11 lopatek kazda ma malinko jine vlastnosti

11 vs (6+6)
- mene hlucna
- odolnejsei vuci casteckam prachu
- mene 'surge'

6+6 vs (11)
- umi vissi boost
- vedsi prutok vzduchhu
- vissi ucinnost

spoolup a odezva priblizne stejna.

Pokud se nekde mylim, zkusenejsi me urcite radi opravi. ;)
Naposledy upravil(a) Gardner dne 20 říj 2015, 07:38, celkem upraveno 1 x.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Jeste doplinm ze to co jsem uvedl se tyka hlavne 2260 2262 vklr.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
cin
Aktivista
Příspěvky: 1606
Registrován: 27 led 2010, 15:42
Odpovědi: 0
Bydliště: jihlavsko

Příspěvek od cin »

Gardner píše:Zdar, nemam osobni zkusenost, ale doplnim info ktere jsem pred casem ziskal.

lita vs frezovana (CNC)

CNC:
- lehci
- tvrsi
- lepsi spoolup

delaji se verze 6+6 a nebo 11 lopatek kazda ma malinko jine vlastnosti

11 vs (6+6)
- mene hlucna
- odolnejsei vuci casteckam prachu
- mene 'surge'

6+6 vs (11)
- umi vissi boost
- vedsi prutok vzduchhu
- vissi ucinnost

spoolup a odezva priblizne stejna.

Pokud se nekde mylim, zkusenejsi me urcite radi opravi. ;)


Dovolil bych si oponovat - nevidim duvod proc by obrobena vrtulka mela byt lehci a tvrdsi :? V dnesni dobe presnyho liti a odlevani jsou bezny odchylky i jen plus minus 6stovek . Povrch odlitku je prave kolikrat tvrdsi nez ten obrobeny, a co se tyka hmotnosti , tak u stejnyho detailu bude stejna obrobena i odlita. Vyhodu CNC obrabeni vidim spis v tom , ze lze libovolne pracovat s tvarem, uhlem, poctem a podobne. Vyhodnejsi je take pro kusove zakazky, kdy by vyroba forem na liti byla draha. Ovsem porizovaci cena 5oseho CNC neni take zanedbatelna, myslim tim kvalitni stroj. Ne cinsky nebo korejsky rozvrzany orezavatko :(
O1 ASZ - 200 ps 436 Nm SW TDI Fun HW Marena TDI
Jawa 250 - 353 Normandie
Zetor 25A
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Odpovědi: 0
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

tak podla mna je odliatok tvrdsi nez obrobok, navyse ak je vstrekovany pod tlakom. V tomto pripade ak je billet makksi tak to moze byt prave ta vyhoda ze zvladne vacsiu uhlovu rychlost (nerozleti sa len tak lahko).
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF, Tiguan EA288 DQ381
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

No informaci je o tom na hodne frontach casto jsou i protichudne, pro zajimavost pridam link na 'jakesi' vyjadreni Borg Warner a Garrett:

http://www.enginebasics.com/Advanced%20 ... heels.html
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

všimli jste si o jakých a jak velkých turbech se tam píše?
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Uživatelský avatar
Gardner
Přispěvovatel
Příspěvky: 445
Registrován: 23 kvě 2011, 10:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od Gardner »

Tak urcite, je jasny ze se tam resi velka je turba, ale tam je to dobre patrne jak ma co vliv nebo nema.

Ale pise se tam ze material pro billet je kovany, tedy tvrdsi bude nez odlitek.

Rozhodne nas to ale nemusi vubec trapit.
A3 ASV 178kW GTD1752VRK
❤ CR 250 2001 43kW
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7016
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Dobre navrzeny billet z dobreho materialu bude po dobrem obrobeni vzdy lehci.

... ale musi to byt dobry billet, ne neco obslehlyho a radoby uzpusobenyho. O tom by vam mohl povedet vrchni obslehavac svoje, ten se z toho zjevne jeste nevyhrabal. Ja bych mu poradil jak z toho ven, ale kdyz ja nemam v tomto smeru zadnou motivaci ... a navic, Oleg uz zmenil nazor a hybridy ho "chytly", takze uz si sve vyvinul (bez kopirovani) ... ostatne, na jeho turbech auta nejen na sprintech vyhravaji.

Takze opakuji: neni billet jako billet ;)
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“