Snímač otáček 1.9 TDi motor BSU - Vyřešeno
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
kubima
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 567
- Registrován: 25 bře 2014, 21:47
- Bydliště: Deštné v Orlických horách
Snímač otáček 1.9 TDi motor BSU - Vyřešeno
Zdravíčko!
Řeším závadu na motoru 1.9 TDi , kod BSU (55kW, PD). Motor za studena v otáčkách kolem 2500 škube, má nízký výkon. Po ohřátí OK. Pokaždé dlouhé starty. Těm dlouhým startům i odpovídá zápis v paměti závad, kde je chyba o nesmyslném signálu ze snímače otáček vačky (G40 tuším).
Průběh napětí snímače je však podle osciloskopu zcela v pořádku, žádný třepavý signál, nízké napětí či jakákoliv známka vadného snímače či poškozeného vedení. Proto si říkám, proč tedy tvrdí řídící jednotka že je signál nesmyslný?
Jedna teorie se opírá o přehozené rozvody, kdy by otáčky vačky neodpovídaly otáčkám klikovky tak moc, že by byl signál vyhodnocen za nesmyslný. To by znamenalo vyladit rozvody a bylo by po problému. Musím však upozornit, že motor je zcela nový, údajně má najeto jen pár km, tudíž práce na rozvodech snad zatím nebyly zapotřebí..
Další zajímavost se týká napětí na svorkovnici hallova snímače vačky. Klasicky 3 piny - plusák, signál a kostra. Při odpojení snímače měřím na svorkovnici mezí plusákem a kostrou necelých 5V, mezi signálem a kostrou také necelých 5V. Napětí baterky mi to ne a ne hodit mezi + a - .. Ale opakuji, že signál má správné parametry!!
Nějaké rady?
Děkuji.
Řeším závadu na motoru 1.9 TDi , kod BSU (55kW, PD). Motor za studena v otáčkách kolem 2500 škube, má nízký výkon. Po ohřátí OK. Pokaždé dlouhé starty. Těm dlouhým startům i odpovídá zápis v paměti závad, kde je chyba o nesmyslném signálu ze snímače otáček vačky (G40 tuším).
Průběh napětí snímače je však podle osciloskopu zcela v pořádku, žádný třepavý signál, nízké napětí či jakákoliv známka vadného snímače či poškozeného vedení. Proto si říkám, proč tedy tvrdí řídící jednotka že je signál nesmyslný?
Jedna teorie se opírá o přehozené rozvody, kdy by otáčky vačky neodpovídaly otáčkám klikovky tak moc, že by byl signál vyhodnocen za nesmyslný. To by znamenalo vyladit rozvody a bylo by po problému. Musím však upozornit, že motor je zcela nový, údajně má najeto jen pár km, tudíž práce na rozvodech snad zatím nebyly zapotřebí..
Další zajímavost se týká napětí na svorkovnici hallova snímače vačky. Klasicky 3 piny - plusák, signál a kostra. Při odpojení snímače měřím na svorkovnici mezí plusákem a kostrou necelých 5V, mezi signálem a kostrou také necelých 5V. Napětí baterky mi to ne a ne hodit mezi + a - .. Ale opakuji, že signál má správné parametry!!
Nějaké rady?
Děkuji.
Naposledy upravil(a) kubima dne 26 zář 2014, 20:26, celkem upraveno 1 x.
-
kubima
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 567
- Registrován: 25 bře 2014, 21:47
- Bydliště: Deštné v Orlických horách
Signal jsem meril na svorkovnici u snimace. K ridici jednotce tam moc dobrej pristup neni, navic ten vodic kousek od svorkovnice vstupuje do silnyho zakrytovanyho svazku, tak porucha v nem je dost malo pravdepodobna.. kazdopadne ne ve vyloucitelna ;)zkusim to primo na jednotce..
Pokud se nepletu, tak z mereni obou snimacu zaroven by mohlo byt patrne pripadne posunuti rozvodu.
Diky za reakci
Pokud se nepletu, tak z mereni obou snimacu zaroven by mohlo byt patrne pripadne posunuti rozvodu.
Diky za reakci
- origoš
- Aktivista
- Příspěvky: 4149
- Registrován: 23 led 2006, 14:21
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Máš špatně postavené rozvody. Zkus snímač odpojit a poběží to líp. 12V tam nenaměříš, protože je nápajen 5V z řídící jednotky.
Má správný tvar, ale synchronizace se snímačem kliky je mimo toleranci. Napoj dvoukanálový osciloskop a zobraz k tomu snímač kliky a uvidíš, že je tam odchylka.Ale opakuji, že signál má správné parametry!!
s kubimou jsme dnes zkoukli rozvody. Dali na značky > bylo OK. I pro predstavu jsem tu mel ted PD kde byli spatne udelane rozvody a to auto opravdu ztrati hodne vykonu, velice spatne startuje(pouze o zub jinak). Tohle auto má delší start nikoli jako auto co má rozvody o zub jinak. Tím bych vyloučil špatně nastavené rozvody. Kluci podtě radit a bádat nad tím zda ty signály z těch snímačů jsou OK či nikoliv. Kubima to pak určitě doplní o další snímky z oscloskopu a o jeho poznatky.
Oktávka AHF 185 HP / 428 N.m - POWERED BY DIESELPOWER - Sold
MB E63s 585 HP / 800 N.m- Série
MB E63s 585 HP / 800 N.m- Série
Jo tak tohle nás uplně nenapadlo, EDC 15ka a 16 měla jiný kolo? To je na první pohled poznat jak se ty kola liší?
Je pravda že ten motor je údajně novej a i snim i nový rozvody, ale nevylučuju ,že zrovna kolo není z nějakýho důvodu přehozený....
Oktávka AHF 185 HP / 428 N.m - POWERED BY DIESELPOWER - Sold
MB E63s 585 HP / 800 N.m- Série
MB E63s 585 HP / 800 N.m- Série
-
kubima
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 567
- Registrován: 25 bře 2014, 21:47
- Bydliště: Deštné v Orlických horách
Evidentně přicházejí v potaz dvě možnosti. Buď přehozené kolo vačky jak píše Tomas nebo ztráta kvality signálu uvnitř řídící jednotky. To druhé si v našich podmínkách můžeme jen stěží ověřit, tak hold nezbývá než se zabývat tvarem toho signálu. Pokud někdo máte naměřený signál vačky, šup sem s ním. Mesi povídal že mužem napíchnout stejnej krám, kterej mu stojí na dvoře, ale to je nejdřív za 14 dní..
Nemám zrovna potuchy kde přijít k výkresům kola z EDC15 a EDC16. Šlo by je porovnat a zjistit co tam je namontovanýho.
Nemám zrovna potuchy kde přijít k výkresům kola z EDC15 a EDC16. Šlo by je porovnat a zjistit co tam je namontovanýho.
-
kubima
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 567
- Registrován: 25 bře 2014, 21:47
- Bydliště: Deštné v Orlických horách
Takže lze vyměnit pouze impulzní kolo a řemenici nechat? Nerad bych se po rozhození rozvodů dočkal překvapení že tam nový impulzní kolo nenaklonuju..
Nicméně teorie, se kterou přišel tomas se zdá být potvrzena. Mám změřený signál z jiného BSU a signál je výrazně jiný, což je patrné už pohledem na impulzní kolo. Ještě jeden dotaz.. jakým způsobem zjistím, zda-li se jedná o EDC15 nebo EDC16? Podle štítku na ŘJ?
Nicméně teorie, se kterou přišel tomas se zdá být potvrzena. Mám změřený signál z jiného BSU a signál je výrazně jiný, což je patrné už pohledem na impulzní kolo. Ještě jeden dotaz.. jakým způsobem zjistím, zda-li se jedná o EDC15 nebo EDC16? Podle štítku na ŘJ?

