Snímač otáček 1.9 TDi motor BSU - Vyřešeno

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Snímač otáček 1.9 TDi motor BSU - Vyřešeno

Příspěvek od kubima »

Zdravíčko!
Řeším závadu na motoru 1.9 TDi , kod BSU (55kW, PD). Motor za studena v otáčkách kolem 2500 škube, má nízký výkon. Po ohřátí OK. Pokaždé dlouhé starty. Těm dlouhým startům i odpovídá zápis v paměti závad, kde je chyba o nesmyslném signálu ze snímače otáček vačky (G40 tuším).
Průběh napětí snímače je však podle osciloskopu zcela v pořádku, žádný třepavý signál, nízké napětí či jakákoliv známka vadného snímače či poškozeného vedení. Proto si říkám, proč tedy tvrdí řídící jednotka že je signál nesmyslný?
Jedna teorie se opírá o přehozené rozvody, kdy by otáčky vačky neodpovídaly otáčkám klikovky tak moc, že by byl signál vyhodnocen za nesmyslný. To by znamenalo vyladit rozvody a bylo by po problému. Musím však upozornit, že motor je zcela nový, údajně má najeto jen pár km, tudíž práce na rozvodech snad zatím nebyly zapotřebí..
Další zajímavost se týká napětí na svorkovnici hallova snímače vačky. Klasicky 3 piny - plusák, signál a kostra. Při odpojení snímače měřím na svorkovnici mezí plusákem a kostrou necelých 5V, mezi signálem a kostrou také necelých 5V. Napětí baterky mi to ne a ne hodit mezi + a - .. Ale opakuji, že signál má správné parametry!!

Nějaké rady?
Děkuji.
Naposledy upravil(a) kubima dne 26 zář 2014, 20:26, celkem upraveno 1 x.
paloxxx
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 03 bře 2012, 12:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od paloxxx »

to je motor 1.9 d pd to měření osciloskopem bylo na patici jednotky nebo snímače když tak to změřit na jednotce ale oba i kliky ono totiž může být špatný popis v diagnostice a jinak každopádně zkontrolovat to nastavení rozvodů .
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Signal jsem meril na svorkovnici u snimace. K ridici jednotce tam moc dobrej pristup neni, navic ten vodic kousek od svorkovnice vstupuje do silnyho zakrytovanyho svazku, tak porucha v nem je dost malo pravdepodobna.. kazdopadne ne ve vyloucitelna ;)zkusim to primo na jednotce..
Pokud se nepletu, tak z mereni obou snimacu zaroven by mohlo byt patrne pripadne posunuti rozvodu.
Diky za reakci ;-)
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

Prodreny kabely v tom svazku by to byt mohly. Dost casta vec..
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
origoš
Aktivista
Příspěvky: 4149
Registrován: 23 led 2006, 14:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od origoš »

Máš špatně postavené rozvody. Zkus snímač odpojit a poběží to líp. 12V tam nenaměříš, protože je nápajen 5V z řídící jednotky.
Ale opakuji, že signál má správné parametry!!
Má správný tvar, ale synchronizace se snímačem kliky je mimo toleranci. Napoj dvoukanálový osciloskop a zobraz k tomu snímač kliky a uvidíš, že je tam odchylka.
Benzín patří do letlampy a taky do resistinu

www.mosaznevyrobky.cz
paloxxx
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 03 bře 2012, 12:19
Odpovědi: 0

Příspěvek od paloxxx »

ano muže to být synchronizace nebo pravě ten kábel u o2 se to stáva dost často pokud jeto vw cady tak tam je to hodně podobné.Pokud to auto má najeto pres 200000 tak je to i dost pravděpodobné .Dělal jsem o2 a bylo to tam v tom husím krku prodřené a už celé zelené.
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Zdravím.
Znova se mi auto dostalo pod ruce tak tu mám pár snímků. Nejsem si jist, ale podle mého je posunutí vačky vůči klice z těchto snímků patrné. Oba snímače měřené přímo na ŘJ.
Obrázek
Obrázek

Pokud mi to někdo osvícený potvrdí, budu rád.
mesi3
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 19 lis 2012, 17:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od mesi3 »

s kubimou jsme dnes zkoukli rozvody. Dali na značky > bylo OK. I pro predstavu jsem tu mel ted PD kde byli spatne udelane rozvody a to auto opravdu ztrati hodne vykonu, velice spatne startuje(pouze o zub jinak). Tohle auto má delší start nikoli jako auto co má rozvody o zub jinak. Tím bych vyloučil špatně nastavené rozvody. Kluci podtě radit a bádat nad tím zda ty signály z těch snímačů jsou OK či nikoliv. Kubima to pak určitě doplní o další snímky z oscloskopu a o jeho poznatky.
Oktávka AHF 185 HP / 428 N.m - POWERED BY DIESELPOWER - Sold
MB E63s 585 HP / 800 N.m- Série
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Nemáte tam náhodou kolo vačky z EDC15?

Např. někdo měnil ometenou vačku, koupil vačku i s kolem, ale sada byl z EDC15, vím o tomhle případu z T5tky 1.9TDi, příznaky podobné jako u Vás, jednotka když se po zahřátí nějak vzpamatovala tak to i celkem jelo, ale starty bída bída.
mesi3
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 19 lis 2012, 17:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od mesi3 »

Jo tak tohle nás uplně nenapadlo, EDC 15ka a 16 měla jiný kolo? To je na první pohled poznat jak se ty kola liší? :-) Je pravda že ten motor je údajně novej a i snim i nový rozvody, ale nevylučuju ,že zrovna kolo není z nějakýho důvodu přehozený....
Oktávka AHF 185 HP / 428 N.m - POWERED BY DIESELPOWER - Sold
MB E63s 585 HP / 800 N.m- Série
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Evidentně přicházejí v potaz dvě možnosti. Buď přehozené kolo vačky jak píše Tomas nebo ztráta kvality signálu uvnitř řídící jednotky. To druhé si v našich podmínkách můžeme jen stěží ověřit, tak hold nezbývá než se zabývat tvarem toho signálu. Pokud někdo máte naměřený signál vačky, šup sem s ním. Mesi povídal že mužem napíchnout stejnej krám, kterej mu stojí na dvoře, ale to je nejdřív za 14 dní..
Nemám zrovna potuchy kde přijít k výkresům kola z EDC15 a EDC16. Šlo by je porovnat a zjistit co tam je namontovanýho.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Impulzní kolo EDC15: 045 109 239 / EDC16: 038 109 239 D je to číslo přímo impulzní kola, tedy tý bramboře blíže k hlavě, řemenice co po ní běhá řemen má číslo 038 109 111 E a tam by měla být stejná.
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Takže lze vyměnit pouze impulzní kolo a řemenici nechat? Nerad bych se po rozhození rozvodů dočkal překvapení že tam nový impulzní kolo nenaklonuju..
Nicméně teorie, se kterou přišel tomas se zdá být potvrzena. Mám změřený signál z jiného BSU a signál je výrazně jiný, což je patrné už pohledem na impulzní kolo. Ještě jeden dotaz.. jakým způsobem zjistím, zda-li se jedná o EDC15 nebo EDC16? Podle štítku na ŘJ?
kubima
Přispěvovatel
Příspěvky: 567
Registrován: 25 bře 2014, 21:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Deštné v Orlických horách

Příspěvek od kubima »

Vyřešeno. Správně jak říkal Tomas.cz, bylo použito nevhodné impulzní kolo z EDC15. Navíc se i snímač ukázal jako vadnej, po jeho výměně vše OK. Díky za rady.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14474
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Tak to jsem rád, že jste to rozluštili ;) :havaj:
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“