ELM 327
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- Package
- Aktivista
- Příspěvky: 1586
- Registrován: 24 led 2006, 07:41
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
ELM 327
zdar borci..prave som dostaval interface s cipom ELM327.aky najlepsi program by som mal pouzit na diagnostikovanie cez tento chip??co odporucate??pojde aj vag-com??ma niekto skusenosti???dikes
ELM327 je interpret pro komunikaci ve standardu OBDII, který používá pro řízení AT-příkazy podobně jako modem. Výborně se pro něj píšou programy, protože komunikaci s autem si "hlídá" interface sám, zatímco program mu jen posílá dotazy a přijímá "předkousané" zprávy.
VAG-COM <409 používá obyčejný hloupý kabel, ve kterém je jen převodník napěťových úrovní. VAG-COM >409 používá kabely HEX, ve kterých je sice také jednočip, který obstarává komunikaci sám, ale jedná se o vlastní řešení, navíc oficiálně nedokumentované.
Z toho vyplývá, že ELM327 s žádným programem VAG-COM nefunguje.
Naproti tomu ELM327 disponuje podporou všech současných pěti standardů, které OBDII zná, takže nezávisle na obsluze umí jak americké, tak evropské značky a dokonce i akuální CAN-Bus.
Softu je dost. Doporučuji mrknout na www.motordiag.cz - a to jednak do popisu ELM327, který tam mají moc pěkně pospaný a jednak na stránku http://www.motordiag.cz/motordiag/motordiag/software/ - kde jsou mj. odkazy na ELMovský software.
Osobně bych vybíral z:
ScanTool 1.13
verze pro Windows: http://scantool.net/download/scantool_net113win.zip
verze pro DOS: http://scantool.net/download/scantool_net113dos.zip
verze pro Linux (Gentoo Library) : http://scantool.net/download/scantool.bin
EasyOBD II ver. 2
http://www.kds-online.com/Downloads/OBD ... II_v20.exe
ScanMaster OBD-II for ELM
http://www.wgsoft.de/modules.php?name=D ... etit&lid=7
wOBD by OBD2Crazy 1.50
http://www.werner-digital.com/obd/bFULwOBD.ZIP
VAG-COM <409 používá obyčejný hloupý kabel, ve kterém je jen převodník napěťových úrovní. VAG-COM >409 používá kabely HEX, ve kterých je sice také jednočip, který obstarává komunikaci sám, ale jedná se o vlastní řešení, navíc oficiálně nedokumentované.
Z toho vyplývá, že ELM327 s žádným programem VAG-COM nefunguje.
Naproti tomu ELM327 disponuje podporou všech současných pěti standardů, které OBDII zná, takže nezávisle na obsluze umí jak americké, tak evropské značky a dokonce i akuální CAN-Bus.
Softu je dost. Doporučuji mrknout na www.motordiag.cz - a to jednak do popisu ELM327, který tam mají moc pěkně pospaný a jednak na stránku http://www.motordiag.cz/motordiag/motordiag/software/ - kde jsou mj. odkazy na ELMovský software.
Osobně bych vybíral z:
ScanTool 1.13
verze pro Windows: http://scantool.net/download/scantool_net113win.zip
verze pro DOS: http://scantool.net/download/scantool_net113dos.zip
verze pro Linux (Gentoo Library) : http://scantool.net/download/scantool.bin
EasyOBD II ver. 2
http://www.kds-online.com/Downloads/OBD ... II_v20.exe
ScanMaster OBD-II for ELM
http://www.wgsoft.de/modules.php?name=D ... etit&lid=7
wOBD by OBD2Crazy 1.50
http://www.werner-digital.com/obd/bFULwOBD.ZIP
- maniacdewil
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 605
- Registrován: 24 led 2006, 20:55
- Bydliště: Děčínsko
Odpovědi: 0
- Package
- Aktivista
- Příspěvky: 1586
- Registrován: 24 led 2006, 07:41
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
ELM 327
dakujem vagusovi za vycerpavajucu odpoved...takze uz viem co mozem skusat..ale predsa mi este neda sa spytat.existuje nejaky soft na vw-group ktory by vedel aj airbagy,budiky a ostatne riadiacky s tymto cipom?
alebo treba zohnat len origo hex-ovy kabel na vag-com?
alebo treba zohnat len origo hex-ovy kabel na vag-com?
Re: ELM 327
mohol by si poskytnut odkazy na schemy na stavbu toho interface s ELM 327 a u koho si ten cip objednal?Package píše:zdar borci..prave som dostaval interface s cipom ELM327.aky najlepsi program by som mal pouzit na diagnostikovanie cez tento chip??co odporucate??pojde aj vag-com??ma niekto skusenosti???dikes
diky
- Package
- Aktivista
- Příspěvky: 1586
- Registrován: 24 led 2006, 07:41
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
ELM 327
vsetko najdete na strankach www.kike.sk v sekcii aotodiagnostika.
treba si najst cip ELM327 a pri nom je aj datasheed.podla neho som to staval.dalsi datasheed je na strankach origo vyrobcu ELM chipov.
treba si najst cip ELM327 a pri nom je aj datasheed.podla neho som to staval.dalsi datasheed je na strankach origo vyrobcu ELM chipov.
- maniacdewil
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 605
- Registrován: 24 led 2006, 20:55
- Bydliště: Děčínsko
Odpovědi: 0
chci se zeptat jak je to tedy s komunikací přes elm 327 s autem ,co to vlastně umí slyšel jsem ,že mužu diagnostikovat jen motor,jako číst chyby a mazat je,jak jsem to pochopil OBD II je vlastně protokol ,ktery vznikl jen kvuli hlidaní emisí,takže jen motor.Nebo zaleží na použitym softu pakliže ano je nějaky soft,ktery umí komunikovat i s jinymy RJ v autech,třeba vaky ,abs,komfort? Mohl by mi to někdo osvětlit?Dík 

CHYTRÝ MUŽ,DAROVANÉ OPICI DO OČÍ NEPLIVE 

To je velmi dobrý dotaz! OBDII (v Evropě EOBD) vznikl opravdu především za účelem sjednocení standardů efektivní diagnostiky funkčních celků, které mají vliv na emise.maniacdewil píše:chci se zeptat jak je to tedy s komunikací přes elm 327 s autem ,co to vlastně umí slyšel jsem ,že mužu diagnostikovat jen motor,jako číst chyby a mazat je,jak jsem to pochopil OBD II je vlastně protokol ,ktery vznikl jen kvuli hlidaní emisí,takže jen motor.Nebo zaleží na použitym softu pakliže ano je nějaky soft,ktery umí komunikovat i s jinymy RJ v autech,třeba vaky ,abs,komfort? Mohl by mi to někdo osvětlit?Dík
Nicméně řídící systémy v moderních autech jsou už dnes velmi komplexní, a proto vliv na emise může mít nejen ř.j. motoru, ale rovněž převodovky, systémového busu, atd.
OBDII se také neomezuje jen na načtení a mazání chybových hlášení. Vedle toho umožňuje čtení hodnot z řady důležitých čidel, podporuje funkci freeze-frame-data (uložení hodnot všech klíčových čidel v okamžiku prvního výskytu závady, která se ukládá v paměti závad), dále monitorování signálů lambda sond, atd. Bohužel ne všechny tyto funkce jsou povinné, a proto je ne všechna auta podporují.
Nespornou výhodou OBDII/EOBD je, že je již nějakou dobu povinně podporováno všemi výrobci, a proto diagnostik stejným přístrojem zjistí to nejdůležitější i u naprostých exotů. Z tohoto důvodu stanoví nějakou dobu např. evropské směrnice podmínku, že stanice měření emisí musí být vybavené EOBD (OBDII) diagnostickým přístrojem pro čtení chybových kódů a u příslušných aut provést vedle měření škodlivin též seriovou diagnostiku alespoň v tomto rozsahu (u nás zákon č. 56/2001 Sb.).
Nevýhodou OBDII/EOBD bezesporu je, že nepředpokládá možnost změny, nastavování či programování nějakých hodnot. Lidově řečeno - jen umí číst, ne zapisovat. Za výjimku by bylo možné považovat snad jen zmíněné mazání chyb z paměti. I z tohoto důvodu by přístup na ostatní jednotky (komfort, vaky, ...) trochu postrádal smysl. Navíc zde chybí nějaký sjednocující standard.
Jde-li o motor, pro základní diagnostiku, zejména benzínových aut, OBDII dobře vyhoví a díky své univerzalitě by příslušný nástroj neměl chybět v žádné dílně. Jde-li o práci s ostatními jednotkami, nezbývá než se poohlédnout po firemní, specifické diagnostice, jako je např. VAG-COM pro VW-Group.
- maniacdewil
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 605
- Registrován: 24 led 2006, 20:55
- Bydliště: Děčínsko
Odpovědi: 0