Přetáčení turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlučín

Přetáčení turba

Příspěvek od zaja.cz »

Chlapi, mám malý problémik. Mám GIV TDI PD 85 kw.
V létě jsem namontoval budík na tlak turba. Po celou dobu jsem sledoval tlak turba a byl při jízdě max. na 1.2 ve špičce i 1.3 bar. Více myslím ne. Na neutrál při tůrování na cca. 0,5 bar max. - pokud si dobře vzpomínám.

Od včerejška mi tlak lítá ve špičce až na 1,6 bar, na první dva převodové stupně dokonce na 1,9 bar.
Při protůrování na místě jde budík až na 1,0 bar. Regulace na turbu chodí bez problémů. Turbo je nedávno zakoupeno starší od Andreho z Dieselpower fora, skoro bez vůle a lopatky turbín jako nové. Auto do nouzového režimu nepadá. Únik tlaku se mi taky nezdá, nic nefučí-aspon to neslyším. VAG mi před pár dny neukázal žádné poruchy. Auto co se týká výkonu mylím jede, tak jak jelo i před tímto úkazem. Nachipováno není.
Napadá mě teda vadný ventil ovládání tlaku turba-N75, banka na turbu KO-to vyskouším zítra jestli drží tlak.
Neměl někdo z vás něco podobnýho? Nebo nějaké čidlo tlaku atd?
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

nalogovat
Uživatelský avatar
CATDAVID
Aktivista
Příspěvky: 1104
Registrován: 16 kvě 2007, 21:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Olomouc-Litovel

Příspěvek od CATDAVID »

Třeba ti blbne ten budík?Na vyšší kvalty to tlačí kolik?
GII-PD 96kw -drobnosti +soft TDIFUN 293ps/525Nm,
TEL: 603742155
EMAIL: cat.david@seznam.cz
Zdeněk M
Aktivista
Příspěvky: 3589
Registrován: 28 dub 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: okres TC

Příspěvek od Zdeněk M »

CATDAVID píše:Třeba ti blbne ten budík?Na vyšší kvalty to tlačí kolik?
Nebo bude už prituhla regulace.
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Překontroluj podtlakový hadičky
puci
Aktivista
Příspěvky: 1194
Registrován: 26 říj 2008, 19:18
Odpovědi: 0
Bydliště: poprad

Příspěvek od puci »

nemenil si náhodou čidlo tlaku???,
bývalka OI, ALH, ex taxík, 433 000, egr+kat off, PP764, GT1749VA, výfuck 63,5mm, FMIC, soft Profituning, 312x25 mm+232x9 mm, TT puky, bilstein B4, jednohmota+HDS, 167 PS/340NM
aktuálne šrotik po k...tovi Seat Alhambra AUY
cipisek32
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 11 srp 2007, 17:27
Odpovědi: 0

Příspěvek od cipisek32 »

No kdysi jsem četl , že němci testovali čipování aut myslím golf a audi . Bylo to čipování výměnou řídící jednotky a čehosi už si to přesně nepamatuji . Co mi utkvělo je to , že díky tomu čipu turba točily až o 20 000 ot/min víc. Divily se jek to , že se nerozlítnou pry asi kvalita . Tak bych to neřešil (rofl)
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Lidi, už jsem hotovej. Známý autoelektrikár ja ted velice zaneprázdněn a nemá čas.Takže na VAG se teď nedostanu.
Dneska poprvé poznal nouzový režim. Turbo se točí až na 1.9 bar. Tak jsem dnes zkusil výmenny zpusob. Vyměnil jsem ventil natáčení lopatek N75 za nový a nic. Pak jsem postupně vyměnil i čidlo tlaku v IC a taky nic. Podtlak. hadičky dle mé kontroly OK. Tak už nevím (wallbash) co ještě?
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14463
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ale chce to nalogovat, třeba ten budík začal špatně měřit, každopádně do vyřešení problému bych to zbytečně nedrásal.
Uživatelský avatar
koco
Aktivista
Příspěvky: 1931
Registrován: 11 říj 2006, 14:02
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-TT

Příspěvek od koco »

ale píše že mu to už aj spadlo do núdzového režimu, vyzerá to tak že turbo pôjde von.
AUDI A4 Avant TDI, AFN, 764, 11mm, 1749VA, jednohmota HDS, egrOFF, katOFF, soft, 288/245
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

tak tak, rozdělat a vyčistit, dřív než se rozdělá samo :D
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

OK, asi ho teda vyčistím. Regulace ale chodí -ale asi málo co?
A na VAGu by to stejně napsalo jen tlak mimo rozsah a hodnotu ne?
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3718
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

zaja.cz píše:OK, asi ho teda vyčistím. Regulace ale chodí -ale asi málo co?
A na VAGu by to stejně napsalo jen tlak mimo rozsah a hodnotu ne?
Vyčíst chyby VAGem nebo nalogovat je rozdíl. To jestli to reguluje málo, nebo vůbec se pozná na tom logu. Z vyčtený chyby "mez plnícího tlaku nedsažena nebo překročena" se toho tolik nepozná.
Oct asv 2000, DieselPower
Ivo
Přispěvovatel
Příspěvky: 374
Registrován: 20 črc 2006, 07:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Martin

Příspěvek od Ivo »

zaja.cz píše:OK, asi ho teda vyčistím. Regulace ale chodí -ale asi málo co?
A na VAGu by to stejně napsalo jen tlak mimo rozsah a hodnotu ne?
Od polohy x po doraz cca 11 mm a ľahko.

(LOL) Aj mňa to čaká, len keď sa mi kur.. do toho nechce. Ešte sa mi ho podarí po odpojení "plechovky" vždy pekne rozhýbať. Ale vydržalo dosť 90000 km od predošlého čistenia. (crazy)
G IV,variant,66 kW,ALH + niečo naviac od BH motor
Uživatelský avatar
zaja.cz
Přispěvovatel
Příspěvky: 178
Registrován: 18 kvě 2009, 19:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Hlučín

Příspěvek od zaja.cz »

Jinak podle budíku na tlak to tlačí i 1,9 a to ještě před nedávnem max 1,2 bar.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“