Octavia II, 2,0 Tdi, houkání při studeném motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Octavia II, 2,0 Tdi, houkání při studeném motoru
Prosím o radu. na stará kolena jsem si koupil rok starou O II s motorem 2,0 TDi, kod BKD. Najeto 33 000Km. Od léta pozoruji při jízdě s chladným motorem houkání, jako když v dálce jede a houká sanitka. To trvá do doby než se motor ohřeje, nebo než mu trochu víc přidám. Jinak jezdím skutečně podle předpisů, tedy jako důchodce. Mám dojem, že ten zvuk je stále silnější. Pokud jste tento problém zde již řešili, nasměrujte mne tam. V tom případě se omlouvám ale já jsem to nenašel.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 517
- Registrován: 17 pro 2008, 21:29
- Bydliště: karlovarsko
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
Co vím, tak problém může být už v Airboxu...je totiž blbě navrženej a stává se, že se jeho delší strana prohne, vznikne mírná netěsnost, kudy se dostává do sání nefiltrovanej vzduch...a částečky prachu odrbou náběžný hrany lopatek turbíny a ta pak začne houkat. Sundej víko airboxu a pozorně si prohlídni tu těsnící gumu do který je zalitej filtrační papír...jakmile tam uvidíš tmavý jakoby rozpitý šmouhy, víš odkud vítr fouká...a to doslova 

...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
presne tym to je mas pravduholy píše:Co vím, tak problém může být už v Airboxu...je totiž blbě navrženej a stává se, že se jeho delší strana prohne, vznikne mírná netěsnost, kudy se dostává do sání nefiltrovanej vzduch...a částečky prachu odrbou náběžný hrany lopatek turbíny a ta pak začne houkat. Sundej víko airboxu a pozorně si prohlídni tu těsnící gumu do který je zalitej filtrační papír...jakmile tam uvidíš tmavý jakoby rozpitý šmouhy, víš odkud vítr fouká...a to doslova

- Andre
- Aktivista
- Příspěvky: 1607
- Registrován: 23 led 2006, 05:35
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
No nevím, tu teorii o poškozených náběžných hranách založil pan Janda alias mr. Cimbu (a mimochodem, to mikro poškození, které ukazuje na fotkách v článku kde o tom píše na svých stránkách, bude mít 99% turbodmychadel v autech po pár desítkách tkm), ale měnili jsme už několik houkajících turbín za funglofky na 2,0 16V a kolikrát byl rotor absolutně bez většího viditelného poškození. A zase naopak občas přijede auto na vyčištění regulace a má kompresor pěkně osekanej a turbo bez výraznějších zvukových projevů.
Co jsem vypozoroval, tak na těch 2,0 16v jsou ty turba slyšet skoro na všech (houkání kolem 1700-2200ot a za studena víc).
Kdyby to bylo osekanýma hranama kompresoru, tak to dělá za tepla i za studena stejně, a hlavně ty 2,0 16v 140HP to dělají skoro všechny, kdežto u jiných motorizací (1,9, 2,0 8v, RS) to až takový problém není a přitom mají všechny stejný filtrbox.
Ten problém je určitě v turbu, nejspíš nějaká deformace lopatek výfukové turbíny, ale určitě ne vadná (přidřená) ložiska nebo nevyvážený rotor.
Co jsem vypozoroval, tak na těch 2,0 16v jsou ty turba slyšet skoro na všech (houkání kolem 1700-2200ot a za studena víc).
Kdyby to bylo osekanýma hranama kompresoru, tak to dělá za tepla i za studena stejně, a hlavně ty 2,0 16v 140HP to dělají skoro všechny, kdežto u jiných motorizací (1,9, 2,0 8v, RS) to až takový problém není a přitom mají všechny stejný filtrbox.
Ten problém je určitě v turbu, nejspíš nějaká deformace lopatek výfukové turbíny, ale určitě ne vadná (přidřená) ložiska nebo nevyvážený rotor.
- RR
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 463
- Registrován: 08 říj 2007, 14:29
- Bydliště: Hranice na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Odpovědi: 0
turbo
Taky bádám nad tím proč a hlavně kde je problém těhto houkajících turbín.Přikládám se k teorii o možné deformaci lopatek, ale spíš bych řekl že to začne dělat až při mírném znečištění výfukové části.Pač když jsem tento typ turba jen vyčistil tak byl cca měsíc pokoj a pak to houkání začalo znovu.Ted dávám nový komplet rotor a věci s tím souvisejíc a je klid na dobro.Že by moc přesná práce sudruhů rumunsku??? Taky jsem se s tím nesetkal u aut vyrobených po 9\06.Teda zatím ne.Osekané lopatky způsobuji "SVIŠTĚNÍ" né houkání.
Naposledy upravil(a) RR dne 25 led 2010, 23:29, celkem upraveno 1 x.
RRadim 608557734
Dík Andre a Radimovi za námět k přemýšlení. Filtrbox jsem kontroloval a je ( zdá se ) OK. Ještě ta zmínka o možném poškození výfukové části turba, pokud tomu rozumím, tak je i možné třeba zanešení spalinami? Dnes jdu koupit k Shelce jejich lepší naftu a protáhnu Octávku po dálnici v Německu, (důchodci nemají co dělat) potom se ozvu.