Octavia II, 2,0 Tdi, houkání při studeném motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
děda
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2009, 16:04
Bydliště: Domažlice

Octavia II, 2,0 Tdi, houkání při studeném motoru

Příspěvek od děda »

Prosím o radu. na stará kolena jsem si koupil rok starou O II s motorem 2,0 TDi, kod BKD. Najeto 33 000Km. Od léta pozoruji při jízdě s chladným motorem houkání, jako když v dálce jede a houká sanitka. To trvá do doby než se motor ohřeje, nebo než mu trochu víc přidám. Jinak jezdím skutečně podle předpisů, tedy jako důchodce. Mám dojem, že ten zvuk je stále silnější. Pokud jste tento problém zde již řešili, nasměrujte mne tam. V tom případě se omlouvám ale já jsem to nenašel.
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

u dost BKD to dělá turbo
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Odpovědi: 0
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Jedna z našich má 190tis km z toho cca 150tis s ostrým čipem a houká to dost, čím to je je to rozvážený nebo nedostatek těhle turbín?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no to nevím, třeba je nějak nevhodně řešenej filtr a dostávaj naprdel ty náběžný hrany těch lopatek nebo se na nich zvětšujou vůle nějak víc, těžko říct, spíš by se k tomu vyjádřil někdo kdo dělá s turbama, mě se zdá vcelku poddimenzovaný na ten motor
mates5
Přispěvovatel
Příspěvky: 205
Odpovědi: 0
Registrován: 02 črc 2008, 12:18

Příspěvek od mates5 »

mě začalo auto houkat po výměně vlnovce
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

a nemáš tam někde netěsnost?
holy
Přispěvovatel
Příspěvky: 517
Odpovědi: 0
Registrován: 17 pro 2008, 21:29
Bydliště: karlovarsko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od holy »

Co vím, tak problém může být už v Airboxu...je totiž blbě navrženej a stává se, že se jeho delší strana prohne, vznikne mírná netěsnost, kudy se dostává do sání nefiltrovanej vzduch...a částečky prachu odrbou náběžný hrany lopatek turbíny a ta pak začne houkat. Sundej víko airboxu a pozorně si prohlídni tu těsnící gumu do který je zalitej filtrační papír...jakmile tam uvidíš tmavý jakoby rozpitý šmouhy, víš odkud vítr fouká...a to doslova :D
...ze všeho nejhorší jsou trpaslíci...
!ODCIZENA! VIN TMBGE61ZX62137699
Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance-2005/MR2006, BKD chip 125kW, dovoz SRN-při 84.000 !ODCIZENA!
Felicia Combi 1.3 MPI, 2000, odkoupená služební-při 93.000
kevino
Aktivista
Příspěvky: 4674
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 21:03

Příspěvek od kevino »

holy píše:Co vím, tak problém může být už v Airboxu...je totiž blbě navrženej a stává se, že se jeho delší strana prohne, vznikne mírná netěsnost, kudy se dostává do sání nefiltrovanej vzduch...a částečky prachu odrbou náběžný hrany lopatek turbíny a ta pak začne houkat. Sundej víko airboxu a pozorně si prohlídni tu těsnící gumu do který je zalitej filtrační papír...jakmile tam uvidíš tmavý jakoby rozpitý šmouhy, víš odkud vítr fouká...a to doslova :D
presne tym to je mas pravdu ;)
Uživatelský avatar
děda
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2009, 16:04
Bydliště: Domažlice

Příspěvek od děda »

Chlapci děkuji. Navedli jste mne k přemýšlení a přišel jsem na to, že začátkem léta jsem měnil vzduchový filtr a potom za nějaký čas se to houkání právě začalo objevovat. Kouknu do airboxu. Dík.
Uživatelský avatar
Andre
Aktivista
Příspěvky: 1607
Odpovědi: 0
Registrován: 23 led 2006, 05:35
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Andre »

No nevím, tu teorii o poškozených náběžných hranách založil pan Janda alias mr. Cimbu (a mimochodem, to mikro poškození, které ukazuje na fotkách v článku kde o tom píše na svých stránkách, bude mít 99% turbodmychadel v autech po pár desítkách tkm), ale měnili jsme už několik houkajících turbín za funglofky na 2,0 16V a kolikrát byl rotor absolutně bez většího viditelného poškození. A zase naopak občas přijede auto na vyčištění regulace a má kompresor pěkně osekanej a turbo bez výraznějších zvukových projevů.
Co jsem vypozoroval, tak na těch 2,0 16v jsou ty turba slyšet skoro na všech (houkání kolem 1700-2200ot a za studena víc).
Kdyby to bylo osekanýma hranama kompresoru, tak to dělá za tepla i za studena stejně, a hlavně ty 2,0 16v 140HP to dělají skoro všechny, kdežto u jiných motorizací (1,9, 2,0 8v, RS) to až takový problém není a přitom mají všechny stejný filtrbox.

Ten problém je určitě v turbu, nejspíš nějaká deformace lopatek výfukové turbíny, ale určitě ne vadná (přidřená) ložiska nebo nevyvážený rotor.
Uživatelský avatar
RR
Přispěvovatel
Příspěvky: 463
Odpovědi: 0
Registrován: 08 říj 2007, 14:29
Bydliště: Hranice na Moravě
Kontaktovat uživatele:

turbo

Příspěvek od RR »

Taky bádám nad tím proč a hlavně kde je problém těhto houkajících turbín.Přikládám se k teorii o možné deformaci lopatek, ale spíš bych řekl že to začne dělat až při mírném znečištění výfukové části.Pač když jsem tento typ turba jen vyčistil tak byl cca měsíc pokoj a pak to houkání začalo znovu.Ted dávám nový komplet rotor a věci s tím souvisejíc a je klid na dobro.Že by moc přesná práce sudruhů rumunsku??? Taky jsem se s tím nesetkal u aut vyrobených po 9\06.Teda zatím ne.Osekané lopatky způsobuji "SVIŠTĚNÍ" né houkání.
Naposledy upravil(a) RR dne 25 led 2010, 23:29, celkem upraveno 1 x.
RRadim 608557734
Uživatelský avatar
děda
Nováček
Příspěvky: 3
Odpovědi: 0
Registrován: 17 říj 2009, 16:04
Bydliště: Domažlice

Příspěvek od děda »

Dík Andre a Radimovi za námět k přemýšlení. Filtrbox jsem kontroloval a je ( zdá se ) OK. Ještě ta zmínka o možném poškození výfukové části turba, pokud tomu rozumím, tak je i možné třeba zanešení spalinami? Dnes jdu koupit k Shelce jejich lepší naftu a protáhnu Octávku po dálnici v Německu, (důchodci nemají co dělat) potom se ozvu.
pitukes
Přispěvovatel
Příspěvky: 117
Odpovědi: 0
Registrován: 22 bře 2008, 12:02
Bydliště: I'm from exit

Příspěvek od pitukes »

Mne sa to hukanie umlcalo po vycisteni turba.
MT8 132.2 4x4, PoN-25-A, NSN 10-2-B, AKP153
Matu3
Nováček
Příspěvky: 15
Odpovědi: 0
Registrován: 13 led 2010, 20:22

Příspěvek od Matu3 »

stare turbo mi hukalo a casom odislo... teraz je tam fungel nove a zda sa mi ze huka este viac ... hukanie je pocut ked motor vytocim a dam nohu z plynu
Seat Ibiza Sport MK3 1,9 TDi AFN 81 kW + chip
Uživatelský avatar
jurki888
Aktivista
Příspěvky: 2564
Odpovědi: 0
Registrován: 07 srp 2006, 23:51
Bydliště: Nitra

Příspěvek od jurki888 »

brat kupil tuto octaviu stym istym motorom a huka mu to tiez ako sanitka :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“