
Ale.... tak nějak jsem pochopil, s klesající venkovní teplotou, že je to nutnost. Jezdím pažoutem 205 GRD, ředím olej s naftou 3:1 a šup s tím přímo do nádrže. Starty, pokud je venku nad 10st v poho, pokud chladněji, je to horší, točím déle a docela to zahulí po chytnutí a cuká.
Udělal jsem jednoduchý předehřev na vstupu do čerpadla. Měděná trubička - 200mm, světlost 10mmn, na ní je tenká izolace a namotaný odporový drát. Celé je to tepelně zaizolované. Celkový příkon je cca 200W. Ze zvědavosti jsem opatrně propíchl hadici za "předehřevem" a strčil tam čidlo digi teploměru. Po 20 sec. měl olej 95st. Nastartoval jsem a nechal motor běžet, teplota se ustálila na 80st.
Konec trubičky na vstupu do čerpadla nemám šanci udržet v ruce.
Asi všichni předehříváme před čerpadlem. Jenže na vysokotlaku neudržím ruku až tak po 30km - to už ji neudržím ani na čerpadle.
Chtěl jsem tím jen říct, že pokud ohříváme olej, je důležité kde. Olej jede do čerpadla a má např. 90st. Jenže za čerpadlem např. jen 30st. Rozdíl zbaští hlavně kovové části čerpadla.
Myslím, že je důležitý předehřev před čerpadlem - aby se moc "nenadřelo", ale i na vysokotlaku těsně před vstřikem. Zítra to snad zbastlím, postnu fotky a info, jak to dopadlo.