Konstruktéři JSOU dementi (nic se nezměnilo :-()

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Konstruktéři JSOU dementi (nic se nezměnilo :-()

Příspěvek od Marek77 »

Pánové, odešla mi vodní pumpa. Podle tacho to má najeto 180.000 (myslím, že reálně), takže to má celkem nárok.

Cena za vodní pumpu je víceméně symbolická, to řešit netřeba. Rád bych ovšem informoval ty, kteří mají stejný nebo podobný typ motoru a chystali by se toto řešit také.

Mám motor AFN, tedy výrobní platforma motoru A3 (podobné motory jsou např. AHU, 1Z, AVG, 1Y a podobně). Radoval jsem se, že tento motor nemá vodní čerpadlo poháněné rozvodovým řemenem - nehrozí nebezpečí kolize motoru při defektu pumpy. Ale ejhle - při výměně pumpy je potřeba rozvody rozebrat!!!!! Tři šrouby, které drží čelo čerpadla k vlastnímu tělesu, jsou schovány pod vloženým kolem rozvodů pohánějícím vývěvu.
Vzhledem k tomu, že jsem rozvody dělal před měsícem, docela mě to nakrklo...........


Konstruktéři jsou opravdu kreténi, na tom se za celé roky nic nezměnilo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
radimes
Přispěvovatel
Příspěvky: 257
Registrován: 29 led 2007, 15:34
Odpovědi: 0
Bydliště: Opavwsko

Příspěvek od radimes »

Tak to je v prdeli. Já mám najeto 207 000km a rozvody jsem dělal nedávno. Pumpu jsem neměnil,neboď jsem si myslel,že rozvody dolů nemusí.... Tak opravdu je to tak? Mám to očekávat? :o :o :o
VW Vento 1,9TDI 66kw 90ps,AHU, klima,r.v.7/97 prodej ČR 5/98....I love TDI.....
Jura
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 10 led 2007, 22:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od Jura »

Jo jo, taky sem u toho kroutil hlavou. Dva šrouby jdou okama v řemenici, ale třetí je přímo pod obvodem.
Za tohle berou prachy inženýři :roll:
Uživatelský avatar
Radek
Přispěvovatel
Příspěvky: 618
Registrován: 23 bře 2006, 08:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Czech republic
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radek »

A co 2.5 Tdi AKN-AKE vyměna termostatu pod rozvodem taky dobre ne?R
Holz-tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 22 led 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Holz-tdi »

Marek77: K tomuhle ti můžu říct jenom jedno: Co se do toho se-eš, když to neumíš!
Vodní pumpa se dá vyndat po vyndání altiku a odklopení klima kompresoru, s celým domkem s termostatem, ani nemusíš odpojovat hadice.
Važ co sem píšeš. Už jsem spravoval hodně popravenejch motorů po takovejch machrech. Fakt si mě vytočil. Jsou to jedny z nejlepších motorů a výměna pumpy mě trvá 2- slovy dvě hodiny.
Myslím, že ty kreténi jsou na jiné straně. Čao.
mvolesko
Aktivista
Příspěvky: 1093
Registrován: 23 led 2006, 20:25
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha-Zapad

Příspěvek od mvolesko »

hehe nedavno jsem menil znamemu motor TDI na ibize

a koupili jsme holej blok s hlavou cerpadlem a rozvodama

a je to jak pise HOLZ !!!

proste se jen odmontuje celej ten domek hlinikovej s pumpou hadicema atd.

prace na par minut vse jde krasne (kdyz je motor venku z auta a bez prislusenstvi), spis to chce myslet a nepanikarit :)
TDI 4x4 90Hp --> 2++Hp
Obrázek
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Holz-tdi píše:Marek77: K tomuhle ti můžu říct jenom jedno: Co se do toho se-eš, když to neumíš!
Vodní pumpa se dá vyndat po vyndání altiku a odklopení klima kompresoru, s celým domkem s termostatem, ani nemusíš odpojovat hadice.
Važ co sem píšeš. Už jsem spravoval hodně popravenejch motorů po takovejch machrech. Fakt si mě vytočil. Jsou to jedny z nejlepších motorů a výměna pumpy mě trvá 2- slovy dvě hodiny.
Myslím, že ty kreténi jsou na jiné straně. Čao.
Ale já velice dobře vím, že to takto taky jde. Nicméně pořád si myslím, že demontáž rozvodů je jednodušší řešení, zejména mám-li koupen pouze vršek čerpadla.

A ohledně těchto motorů - jsem na ně školený specialista a tudíž jejich kvalitu dobře znám. Viděl jsem je zevnitř mnohokrát, jen vodní čerpadlo jsem jaksi dosud nedělal (ohledně mojí specializace nějak nepatří do funkčních částí motoru, pouze k příslušenství) a nikdy by mě nenapadlo, že to nějaký "odborník" navrhne právě takhle - navíc naprosto beze smyslu a bez účelu.

A rád bych Tě důrazně požádal, abys mě neurážel - nevíš, s kým a o kom mluvíš.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 02 črc 2010, 13:11, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
lt.kubosh
Aktivista
Příspěvky: 2052
Registrován: 23 led 2006, 19:23
Odpovědi: 0

Příspěvek od lt.kubosh »

2,8E V6 ma pod rozvodama termostat. Musi se prinejmensim shodit jedna strana a zaaretovat. Vodni pumpa u tohohle motoru trha rozvodak. Vymena rozvodaku po 90tis, pumpa se nekolika amikum kousla po 70-80tis.
Smutek no. Ale, ze dokazou byt konstrukteri kreteni nevyvracim.

Plastovy drzak tezkeho mezichladice vzduchu. Hodne veci v interieru poskladanych tak, ze se dotykaji dva plasty - ktere zakonite zacnou casem vrzat atd...
Ostrik vedeny osou zadniho sterace - prechod dvou trubicek vyreseny gumovym krouzkem mezi nima - za nekolik let kupodivu chcije kapalina do prevodu motorku.
Dodge Challenger 6.4 V8
(Proč 6.4? Protože nedělaj 6.5!) :D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Nač to dělat jednoduše, když to jde i složitě, ne ??? :-D
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Holz-tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 22 led 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Holz-tdi »

Marek77: Za 1.- urážet jsi tady začal ty, že jsi konstruktéry nazval kretény a taky je naznáš, jako já tebe.
Za 2.- jestli si pořád myslíš, že je jednodušší demontovat rozvody a přitom jsi na motory specialista (školený), tak už se nemáme o čem bavit.
Za 3.- Čao. ( Jsem hrozně rád, že si zpravuji svá auta sám a nemusím je svěřovat do rukou "školeným specialistům").
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Kdyby to nechali jen na konstruktérech, tak by to bylo OK, ale pak přijde maník v kravatě (asi obchodní manager nebo tak něco) a řekne, že to je moc drahý. No a když přijde po dvacátý a vždycky se něco škrtne, tak výsledek známe všichni.
Marek77 - trochu to tady zasmrdělo s tím školeným specialistou (to je dneska každej) ale máš pravdu, že tady nikdy nevíš, s kým si píšeš.....
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Uživatelský avatar
frantacech
Aktivista
Příspěvky: 4289
Registrován: 23 led 2006, 14:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Ostrava, CZ

Příspěvek od frantacech »

Holz-tdi píše:Marek77: Za 1.- urážet jsi tady začal ty, že jsi konstruktéry nazval kretény a taky je naznáš, jako já tebe.
Za 2.- jestli si pořád myslíš, že je jednodušší demontovat rozvody a přitom jsi na motory specialista (školený), tak už se nemáme o čem bavit.
Za 3.- Čao. ( Jsem hrozně rád, že si zpravuji svá auta sám a nemusím je svěřovat do rukou "školeným specialistům").
Hezke, ac me to nezivi, jeste na skole jsem si jako diplomku musel nakreslit svou planetovou prevodovku a 6valcovy motor.

Konstrukter je jen clovek, ale vetsinou mysli daleko dal nez skoleny specialista, ktery by se bez neho mohl maximalne dal skolit.

Tim nechcu tvrdit ze neco nejde udelat lepe, stejne jako v IT plati ze v kazdem programu ktery ma vic jak jeden radek je chyba.

Otazka je jestli je to maximum mozneho a nebo shit.

Ale pokud nekdo neco vymyslel a pak to podle nej nekdo vyrobil a vcelku dost lidi to bez problemu pouziva, pouzil bych spis vyraz ucty nez urazky.
ObrázekRUN With The BULLS And HUNT With The BEARS....
Uživatelský avatar
Peete
Aktivista
Příspěvky: 4421
Registrován: 21 led 2007, 14:33
Odpovědi: 1
Bydliště: Brno

Příspěvek od Peete »

Tak nejak se musim zastat Marka77,mozna nezvolil nejlepsi priklad, ale s tim premyslenim uz u papiru by to neskodilo. Delali jste uz nekdy altik na Oplu? Astra se jeste s trochou nasily a par nadavkama da,stacila by pritom od vyroby dirka v nosniku, ovsem Frontera, klobouk dolu - narez, myslel jsem, ze me mr*ne.
Uživatelský avatar
Rybízek
Aktivista
Příspěvky: 1600
Registrován: 24 led 2006, 09:35
Odpovědi: 0
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

hele měnit pumpu na starým TDi je pohoda každopádně sundavat rozvod pokud to není extra nutne je kravina jak píše holz. jinak k tem inženýrum.

konkrétně tenhle motor se jim veliće poved a o tom si myslím že není vubec pochyb.
Seat Leon TOP SPORT(development 200PS)
Golf II TDi
Uživatelský avatar
vita
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 11 říj 2006, 12:21
Odpovědi: 0
Bydliště: Někde mezi Libercem-Kolínem-Janovickou Lhotou

Příspěvek od vita »

Jsa budoucí konstruktér se mě to taky trochu dotklo :D Ale na to, že je to původně benzínovej motor, si myslim že dopad eště výtečně. Hrabal ses někdy v nějakym novějším francouzovi ... ? Když tahle nadáváš u nějaký komponenty, tak je to způsobeno třeba tím, že ji výrobce kupuje od čínskýho dodavatele, kterej neni schopnej udělat jednu díru o dva centimetry vedle, ale protože je levnej tak se do toho auta dát MUSÍ. A pak chudáci mechanici ...
Vento, AFN 81kw + čip (zatim nevim kolik ale jede líp než orig. 81kw :) )
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“