Slabé a silné vytápění

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Olda 28
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 úno 2007, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Lovosice

Slabé a silné vytápění

Příspěvek od Olda 28 »

Jak funguje slabé a silné vytápění u TDI a co ho ovládá asi mi to nemaká :?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

máká to až tak od -10°C
Ladis001
Přispěvovatel
Příspěvky: 245
Registrován: 28 úno 2006, 23:19
Odpovědi: 0

Re: Slabé a silné vytápění

Příspěvek od Ladis001 »

Olda 28 píše:Jak funguje slabé a silné vytápění u TDI a co ho ovládá asi mi to nemaká :?
Co to vůbec je? Dík za info.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Dokumentace ŠkodaAuto píše:

V malém chladicím okruhu motoru jsou namontovány tři žhavicí svíčky, které nám při nízkých teplotách pomáhají rychleji ohřát chladicí kapalinu v okruhu topení a přispívají i k rychlejšímu ohřátí motoru.
Systém je ovládán dvěma relé - jedno relé ovládá jednu svíčku a druhé relé ovládá dvě svíčky.

Systém je aktivní při splnění následujících tří podmínek současně:

1) Teplota okolí nižší než +5°C
2) Knoflík ovládání topení musí být zapnutý minimálně na 80%
3) Volná kapacita alternátoru DF+ musí být dostatečně veliká

Pokud jsou splněny současně první dvě podmínky, řídicí jednotka motoru vyhodnocuje dle signálu svorky DF+ volnou kapacitu alternátoru (množství proudu, který je k dispozici) a na základě tohoto vyhodnocení spíná buď obě relé (tři svíčky) nebo jedno relé (dvě svíčky) či druhé relé (jedna svíčka) anebo nemusí sepnout žádné relé (protože prostě nestačí proud).

Čili jednoduše řečeno - i v případě, že bude venku mráz jak na Sibiři a knoflík topení budeš mít nadoraz do červeného, topné okruhy ohřívání chladicí kapaliny nemusejí sepnout. Stačí, abys po startu nechal motor vrčet ve volnoběhu (alternátor tudíž nemá otáčky) a zapnul světla, výhřev okna a zrcátek, vytápění sedačky a autorádio. Není dostatek šťávy.....................
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Olda 28
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 úno 2007, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvek od Olda 28 »

Dík za info :)
Olda 28
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 úno 2007, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvek od Olda 28 »

Když to dám na diagnostiku tak to hlásí (svorka DF+ nesmlslný signál) a nejde smazat tak asi proto to nemaká ale když měřím dobíjení tak mám 14,02V tak nevím (wallbash)
Naposledy upravil(a) Olda 28 dne 09 lis 2007, 22:06, celkem upraveno 1 x.
Olda 28
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 úno 2007, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvek od Olda 28 »

Co kdybych ovládal relé nezávisle třeba přes vratnou tepelnou pojistku aby mě to makalo pořád protože jezdím denně krátké trasy.Dík za odpověd jo mam Digiclima.Nebo mam dat alt.140AH mam tam 120AH.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Manuální ovládání relátek pro spínání žhavičů je samozřejmě nejjednodušší a velmi laciná varianta. Nějaký nenápadný vypínač někam pod palubku...............

Prakticky stejným způsobem, tedy skrytým vypínačem, mám u sebe upravené ovládání bufíku. Vypínačem zkratuji čidlo vnější teploty, čímž simuluju zimu jak v márnici a bufík naskočí i v červenci. Motor se nesrovnatelně rychleji ohřívá, řekl bych rychleji než benziňák.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Olda 28
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 úno 2007, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvek od Olda 28 »

Kolik žere jeden žhavič AH? Jedná se mi o to jesli mam zapojit jeden nebo všecny aby altik 120AH na malé vzdálenosti stíhal (crazy) Sice jsem nyní nějakou AH ušetřil protože jsem dal xenony myslím tak 4AH.
rami
Aktivista
Příspěvky: 1687
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Odpovědi: 0
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

ale vsechny okty TDi ty tri zahvicky nemaji,ze ?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Pokud vím, tak všechny Octavie s dieselovým motorem (mimo PD) mají tři žhaviče v topení. Jsou vidět pod vakuovou pumpou.

Odběr jedné žhavicí svíčky je asi 8 Ampér. Klidně zapoj všechny tři.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
slava.s
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 04 lis 2007, 22:16
Odpovědi: 0

Příspěvek od slava.s »

Jeste se tam pise ze je to nefunkcni kdyz je vadny snimac teploty chladici kapaliny (G62)nebo snimac teploty v sacim potrubi (G72).Funguje jak bylo receno pod +5stupnu a vypina se kdyz se chladici teplota ohreje na 70stup.kdyz je -10stup tak se vypne az pri dosazeni 80stup. jen pro uplnost
Olda 28
Přispěvovatel
Příspěvky: 222
Registrován: 27 úno 2007, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Lovosice

Příspěvek od Olda 28 »

Dík za info mám závadu na alt. DF+ tak to budu ovládat manuálně :roll:
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

slava.s píše:Jeste se tam pise ze je to nefunkcni kdyz je vadny snimac teploty chladici kapaliny (G62)nebo snimac teploty v sacim potrubi (G72).Funguje jak bylo receno pod +5stupnu a vypina se kdyz se chladici teplota ohreje na 70stup.kdyz je -10stup tak se vypne az pri dosazeni 80stup. jen pro uplnost
že by se to sepnout mělo je teorie, spíná se to právě o dost později, už to tu bylo řešeno minulou zimu, stačí hledat
jini
Přispěvovatel
Příspěvky: 597
Registrován: 04 úno 2007, 18:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Tišnovsko

Příspěvek od jini »

Minulou zimu jsem to chtěl sledovat (víme jaká byla). Jezdím denně autem do práce, mám garáž v baráku, takže ráno to nesepne. Odpoledne po parkování venku za celou loňskou zimu snad třikrát. Takže solidnější poznatek zatím žádnej.
Octavia TDI (ASV)≈110kW MAF off MAP on chip můj
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“