
Slabé a silné vytápění
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Slabé a silné vytápění
Jak funguje slabé a silné vytápění u TDI a co ho ovládá asi mi to nemaká 

Re: Slabé a silné vytápění
Co to vůbec je? Dík za info.Olda 28 píše:Jak funguje slabé a silné vytápění u TDI a co ho ovládá asi mi to nemaká
Dokumentace ŠkodaAuto píše:
V malém chladicím okruhu motoru jsou namontovány tři žhavicí svíčky, které nám při nízkých teplotách pomáhají rychleji ohřát chladicí kapalinu v okruhu topení a přispívají i k rychlejšímu ohřátí motoru.
Systém je ovládán dvěma relé - jedno relé ovládá jednu svíčku a druhé relé ovládá dvě svíčky.
Systém je aktivní při splnění následujících tří podmínek současně:
1) Teplota okolí nižší než +5°C
2) Knoflík ovládání topení musí být zapnutý minimálně na 80%
3) Volná kapacita alternátoru DF+ musí být dostatečně veliká
Pokud jsou splněny současně první dvě podmínky, řídicí jednotka motoru vyhodnocuje dle signálu svorky DF+ volnou kapacitu alternátoru (množství proudu, který je k dispozici) a na základě tohoto vyhodnocení spíná buď obě relé (tři svíčky) nebo jedno relé (dvě svíčky) či druhé relé (jedna svíčka) anebo nemusí sepnout žádné relé (protože prostě nestačí proud).
Čili jednoduše řečeno - i v případě, že bude venku mráz jak na Sibiři a knoflík topení budeš mít nadoraz do červeného, topné okruhy ohřívání chladicí kapaliny nemusejí sepnout. Stačí, abys po startu nechal motor vrčet ve volnoběhu (alternátor tudíž nemá otáčky) a zapnul světla, výhřev okna a zrcátek, vytápění sedačky a autorádio. Není dostatek šťávy.....................
V malém chladicím okruhu motoru jsou namontovány tři žhavicí svíčky, které nám při nízkých teplotách pomáhají rychleji ohřát chladicí kapalinu v okruhu topení a přispívají i k rychlejšímu ohřátí motoru.
Systém je ovládán dvěma relé - jedno relé ovládá jednu svíčku a druhé relé ovládá dvě svíčky.
Systém je aktivní při splnění následujících tří podmínek současně:
1) Teplota okolí nižší než +5°C
2) Knoflík ovládání topení musí být zapnutý minimálně na 80%
3) Volná kapacita alternátoru DF+ musí být dostatečně veliká
Pokud jsou splněny současně první dvě podmínky, řídicí jednotka motoru vyhodnocuje dle signálu svorky DF+ volnou kapacitu alternátoru (množství proudu, který je k dispozici) a na základě tohoto vyhodnocení spíná buď obě relé (tři svíčky) nebo jedno relé (dvě svíčky) či druhé relé (jedna svíčka) anebo nemusí sepnout žádné relé (protože prostě nestačí proud).
Čili jednoduše řečeno - i v případě, že bude venku mráz jak na Sibiři a knoflík topení budeš mít nadoraz do červeného, topné okruhy ohřívání chladicí kapaliny nemusejí sepnout. Stačí, abys po startu nechal motor vrčet ve volnoběhu (alternátor tudíž nemá otáčky) a zapnul světla, výhřev okna a zrcátek, vytápění sedačky a autorádio. Není dostatek šťávy.....................
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Když to dám na diagnostiku tak to hlásí (svorka DF+ nesmlslný signál) a nejde smazat tak asi proto to nemaká ale když měřím dobíjení tak mám 14,02V tak nevím 

Naposledy upravil(a) Olda 28 dne 09 lis 2007, 22:06, celkem upraveno 1 x.
Manuální ovládání relátek pro spínání žhavičů je samozřejmě nejjednodušší a velmi laciná varianta. Nějaký nenápadný vypínač někam pod palubku...............
Prakticky stejným způsobem, tedy skrytým vypínačem, mám u sebe upravené ovládání bufíku. Vypínačem zkratuji čidlo vnější teploty, čímž simuluju zimu jak v márnici a bufík naskočí i v červenci. Motor se nesrovnatelně rychleji ohřívá, řekl bych rychleji než benziňák.
Prakticky stejným způsobem, tedy skrytým vypínačem, mám u sebe upravené ovládání bufíku. Vypínačem zkratuji čidlo vnější teploty, čímž simuluju zimu jak v márnici a bufík naskočí i v červenci. Motor se nesrovnatelně rychleji ohřívá, řekl bych rychleji než benziňák.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
že by se to sepnout mělo je teorie, spíná se to právě o dost později, už to tu bylo řešeno minulou zimu, stačí hledatslava.s píše:Jeste se tam pise ze je to nefunkcni kdyz je vadny snimac teploty chladici kapaliny (G62)nebo snimac teploty v sacim potrubi (G72).Funguje jak bylo receno pod +5stupnu a vypina se kdyz se chladici teplota ohreje na 70stup.kdyz je -10stup tak se vypne az pri dosazeni 80stup. jen pro uplnost