Jak je to s životností turba?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Jak je to s životností turba?

Příspěvek od Marek77 »

Docela mě zaráží, jak tu spousta lidí píše, že jim odešlo, či odchází turbo, někomu i víckrát po sobě.

Mně nic..... Nechci to zakřiknout, ale mám na AFN najeto skoro 350 tisíc km a turbo se zatím točí bez jakýchkoli známek problému. Olej se mi neztrácí, turbo nepíská ani jinak "nezdravě" se neprojevuje.

Jak to s těmi turby tedy vlastně je? Co ovlivňuje nejvíc životnost turba, co ho nejvíc ničí a naopak co mu nejvíc prospívá?

Dá turbo o sobě včas vědět, že se v blízké budoucnosti chystá odporoučeti, nebo "exne" ráz naráz a stojím?

Co mohu od svého turba očekávat v budoucnu?


Díky...
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14435
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

1.) nemáš zvedlej výkon
2.) podívej se na datum výroby auta
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

ja som mal motor v passate 1,9 TDI AFN,81 kW.Teraz na nom jazdi brat,je tam natocene 430 tis.km a o turbine ani nevieme,že je v aute :) Na aute bolo točene Taliansko,Nemecko-dlhe trasy,v poslednej dobe aj kratke trasy a ziadne problemy,zatial.Auto mame od 178 tis.km.Co je nejakych 7 rokov.
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Fantik
Aktivista
Příspěvky: 5948
Registrován: 23 led 2006, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Liberecko

Příspěvek od Fantik »

Obecně bych řek že turbo zabíjí kvalita oleje, netěsnosti a případně i zacházení majitele.
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Asi je to fakt tím, že je to starý auťák, poctivá práce.

Rád bych, aby to šlapalo i nadále. Jsem s tím autem, zejména právě s motorem, maximálně spokojený a ještě nějaký čas bych to auto potřeboval užívat.

Olej mu dávám celý čas "desítku" a měním po deseti. Na značku nehledím, ale NoName olej zásadně nechci.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

presne je to poctive auto,teraz je vsetko na 4 roky a potom,aby sa kupilo nove ked sa to zacne sypat poruchamy
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 9183
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

olej a studený héééén héééééén a pak frrrrrr frrrrr frrrrrr zavodník a frnk na pumpu za hokama klukama a cíííííííp

to je dle mne jedna z nejčastějších příčin
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Tak to já zastudena jezdím velmi opatrně a s velice lehkou nohou. Nikdy nevypínám motor, který nemá provozní teplotu. Kdyby to náhodou hrozilo, raději ten kousek půjdu pěšky, než bych jel pár set metrů se studenou mašinou. Plný plyn je u mě velmi vzácný jev. Jezdím na tempomatu v rámci maxim dovolených rychlostí.

A co je asi nejpodstatnější informace - ten motor miluju víc než svoji babu ;-) (ale ona to neví.....!).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
Warlockvw
Přispěvovatel
Příspěvky: 250
Registrován: 10 bře 2009, 20:03
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovakia,okolie Nové Mesto n/V

Příspěvek od Warlockvw »

no to s tou babou radsej nehovor doma :D za studena to ani nejde nejak nahanat,zdravy rozum to nedovoli...Ale je to kazdeho osobna vec.
Profesionálne zváranie TIG-AC/DC,opravy zváraním auto-moto dielov-ocel,nerez,hliník.Zákazková kovovýroba

Škoda Octavia Combi 1,9 TDI 4x4,74 kW,ATD,6-ti kvalt-repas prevodovky od p.Ivan Sixta
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10336
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ani nevím - co tam mám vlastně za turbo? Někde jsem viděl napsáno VNT15, ale kdo ví, co to znamená :-) (a kdo ví, jestli to vůbec bylo napsané na turbu................? :?).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
JHBullit
Přispěvovatel
Příspěvky: 467
Registrován: 20 bře 2011, 08:26
Odpovědi: 0
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od JHBullit »

mel jsem turbo ok najeto cca 200tis regulovalo krasne nebralo olej nepiskalo nic a jednou cestou domu po dalnici z niceho nic kleklo a ta hlavni hridelka ktera ma na obou stranach lopatky se zlomila vejpul jak kdybych ji nekdo fiknul laserem
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1645
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

1.9TDI 66kW r.v 1998 - olej 10W40 po 10tis km. Za studena zlehka, dochlazoval jsem, sem tam sem to protáhnul kvůli usazeninám.. Měnil jsem na tom přesně tři turba. U všech se stalo to že praskla hřídelka vejpůl kolem 3tis otáček a sežralo to olej... Kontroloval jsem tlak mazání i průchodnost trubky, vždycky sem vyměnil olej a filtry při výměně. Všechno bylo v pohodě.. Byly to teda nějaký repasovaný turba, ale stejně.. Jednou se mi to stalo asi v 10 večer, když sem projížděl nějakým lesem..Chtěl jsem to na místě zápalit. Pak jsem tam namontoval turbo z nějakýho PDčka a prodal jsem to. Jezdí to s tim do ted.. Z nějakýho důvodu se asi stávalo že zatuhla regulace a bylo to v prdeli..nebo aspon na to mám podezření.. Jelikož sem ale moc nejezdil v režimu aby to skočilo do nouzáku, tak sem to nepoznal..
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

1.kvalita oleje
2.pravidelnost servisu
3.způsob užívání
4.při kvalitním SW nemusíš mít obavy
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Marek77 píše:Tak to já zastudena jezdím velmi opatrně a s velice lehkou nohou. Nikdy nevypínám motor, který nemá provozní teplotu. Kdyby to náhodou hrozilo, raději ten kousek půjdu pěšky, než bych jel pár set metrů se studenou mašinou. Plný plyn je u mě velmi vzácný jev. Jezdím na tempomatu v rámci maxim dovolených rychlostí.

A co je asi nejpodstatnější informace - ten motor miluju víc než svoji babu ;-) (ale ona to neví.....!).
Ale jak pozná majitel vozu, kde teplotu přežvýkává ŘJ, že má provozní teplotu? Když to žene v létě, kdy olej je řídký jako s.ačka a vypne motor, protože má na teploměru 90stupňů? Na to odpověď asi nebude..
nepropadat panice...
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

odpověď je jednoduchá posledních 10km to nervat jako debil a prostě dochladit
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“