Servisná prehliadka 120 000km, alebo nočná mora. HOROR!!!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Servisná prehliadka 120 000km, alebo nočná mora. HOROR!!!
Odovzdal som Tiguan r.v. 2008 2.0 TDI CR motor CBAB, ktorý som kúpil pred mesiacom v autobazáre so 116 241 km po prvom majitelovi kúpené na Slovensku (čiže km-e sú v poriadku) na 120 000 km-ovú servisnú prehliadku do autorizovaného servisu VW o 11:00h 19.12.2014. Stav tachometra 119562km. Mimo prehliadky som navyše požadoval výmenu škrtiacej klapky pod EGR (so mnou dodaný originál ND - continental s plombou, kt. som dostal od predávajúceho). Závadu škrtiacej klapky, (čo som im dal na výmenu) zistili v autorizovanom servizu VW v maďarsku, ch.k. P2112-škrtiaca klapka v uzatvorenej polohe sa zachytáva. Na základe toho mi predajca z autobazáru uznal závadu a poslal novú klapku.
Predpokladaný termín prevzatia v servisnom listu obchodník uviedol 16:00. O 15:30 všetko OK, už to dokončujú, dajte si ešte kávičku. O 16:30 idem za obchodníkom, či je nejaký problém. No on, že vyskytol určitý problém auto sa nedá naštartovať. Po výmene všetkých filtrov bežal motor cca 10-15 min., potom prešli s ním na nastavenie svetiel a následne tam už nevedeli naštartovať. Po príchode k autu do dielne vidím tam asi štyroch opravárov, cez nejaký otvor kukali s baterkou, že vraj sú kovové piliny v palivovom čerpadle a ešte asi aj zbytky nejakého kovového sitka. Ja som sa od nich opýtal, že či srandujú a že doteraz kde boli tie piliny - auto totiž fungovalo bez problémov chod motora bol kultivovaný, hladký aj pri odovzdávaní na prehliadku. Bolo mi odpovedané, že takýto prípad už mali a že museli meniť celý palivový systém, to všetko prezentované dobrochtivým štýlom: nechcite vedieť koľko to stálo, 5-6000€. Ďalšia otázka z mojej strany, či pri výmene palivového filtra z kovovej časti vyliali, alebo len vysali zbytok paliva. Odpoveď, všetok robili podľa technologických predpisov výrobcu. Všetko sa odohralo v piatok večer 19.12.2014, každý zo zamestnancov už akože na odchode. Obchodník mi dáva vizitku zo stola už neprítomneho kolegu, nakoľko on už v pondelok a utorok pred vianocami bude na dovolenke. Pýtam aspoň náhradné vozidlo, môžem akože dostať za 66€ za deň. Hovorím mu veď ste už opečatkovali garanciu mobility v servisnej knižke. On, že áno, ale, či viem koľko áut on má denne a to urobil dopredu a auto mi ešte neodovzdal, takže to nie je platné a že on to preškrtne. Ja som to pre istotu ofotil, nakoľko mi to nevrátil, lebo auto ešte neodovzdal. Nakoniec pre mna prišiel známy s vlastným autom 2x60km. Ani narýchlo neviem na koho sa môžem obrátiť. Zatial neuvádzam meno servisu lebo najprv chcem pohovoriť s majiteľom servisu. Nočná mora pred vianocami (akože) s novým autom. Bol by som rád, keď by ste mi vedeli poradiť.
Predpokladaný termín prevzatia v servisnom listu obchodník uviedol 16:00. O 15:30 všetko OK, už to dokončujú, dajte si ešte kávičku. O 16:30 idem za obchodníkom, či je nejaký problém. No on, že vyskytol určitý problém auto sa nedá naštartovať. Po výmene všetkých filtrov bežal motor cca 10-15 min., potom prešli s ním na nastavenie svetiel a následne tam už nevedeli naštartovať. Po príchode k autu do dielne vidím tam asi štyroch opravárov, cez nejaký otvor kukali s baterkou, že vraj sú kovové piliny v palivovom čerpadle a ešte asi aj zbytky nejakého kovového sitka. Ja som sa od nich opýtal, že či srandujú a že doteraz kde boli tie piliny - auto totiž fungovalo bez problémov chod motora bol kultivovaný, hladký aj pri odovzdávaní na prehliadku. Bolo mi odpovedané, že takýto prípad už mali a že museli meniť celý palivový systém, to všetko prezentované dobrochtivým štýlom: nechcite vedieť koľko to stálo, 5-6000€. Ďalšia otázka z mojej strany, či pri výmene palivového filtra z kovovej časti vyliali, alebo len vysali zbytok paliva. Odpoveď, všetok robili podľa technologických predpisov výrobcu. Všetko sa odohralo v piatok večer 19.12.2014, každý zo zamestnancov už akože na odchode. Obchodník mi dáva vizitku zo stola už neprítomneho kolegu, nakoľko on už v pondelok a utorok pred vianocami bude na dovolenke. Pýtam aspoň náhradné vozidlo, môžem akože dostať za 66€ za deň. Hovorím mu veď ste už opečatkovali garanciu mobility v servisnej knižke. On, že áno, ale, či viem koľko áut on má denne a to urobil dopredu a auto mi ešte neodovzdal, takže to nie je platné a že on to preškrtne. Ja som to pre istotu ofotil, nakoľko mi to nevrátil, lebo auto ešte neodovzdal. Nakoniec pre mna prišiel známy s vlastným autom 2x60km. Ani narýchlo neviem na koho sa môžem obrátiť. Zatial neuvádzam meno servisu lebo najprv chcem pohovoriť s majiteľom servisu. Nočná mora pred vianocami (akože) s novým autom. Bol by som rád, keď by ste mi vedeli poradiť.
Naposledy upravil(a) gubik dne 20 pro 2014, 10:09, celkem upraveno 1 x.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 735
- Registrován: 09 pro 2010, 20:39
Mne sa len tá náhodná spoluhra hviezd nesedí pri tej náhlej smrti, že sa to udeje v servise. Pri výmene filtra tam buď nezistili tie piliny, alebo to tam videli a nechali to tak nech to skape úplne. Motor totiž podľa ich vyjadrenia po výmene filtra naštartovali a nechali bežať asi tých 10-15 minút. Po prestavení na druhé pracovisko ho nevedeli následne naštartovať. V hre teraz môžu byť aj trysky (a ešte neviem čo), ktoré možno treba takisto vymeniť. Preto sa chcem s Vami poradiť, lebo sa mi nezdá ten postup servisu, že donesiem auto fungujúce bez náznaku chyby fungovania motoru na servisnú prehliadku, nie na opravu, u nich to skape, naraz sa každý ponáhla domov a ja tam zostanem bez auta, bez odvozu, s jednou vizitkou. (Za to všetko môže Slovnaft a servis je v tom nevinne je tiež pre mňa poučný a zaujímavý postoj, ale skôr asi z pohľadu servisáka
). No neviem, či takto má vyzerať servisná prehliadka v autorizovanom servise. Predpokladal som, že sa urobí diagnostika a keď sa zistia nejaké závažné veci, tak sa to dá na vedomie majitelovi. Nič také sa neudialo. Zaujímajú ma možnosti reklamácie, možnosť preverenia správnosti postupu (servisáci boli bezradní). Pri takej "profesionalite" a pri takýchto predpokladaných nákladoch je to podľa mňa pochopiteľné. Píšete o kvalite nafty, ja som na tom aute jazdil asi 3000km s naftou iba z jednej pumpy (nie Slovnaft), kde tankujem aj Golfplus s TDI PD motorom, čo ide na tú naftu už vyššie 200000km-ov bez problémov. Za 3000km sa neprejavia následky predošlých tankovaní, iba v servise to skape? Neviem prijať postoj: servis (pán Boh) povedal, nespochybňuj, cvakaj. Beriem aj poučky (sú poučné), ale radšej by som prijal Vaše rady alebo skúsenosti.

1, Slovnaft zavaza takmer vsetky CS u nas. Pokial naftu nezavazaju z Miskolca, tak je to OK. Zo skladu z Miskolca je naozaj divna nafta.
2, ano stava sa to ze motor znicoho nic bez akehokolvek zasahu skape, alebo ho riadne vypnes a uz nenastartujes. Niektore vstrekovacie palivove systemy su naozaj casovana bomba a je len otazkou nahody komu ostane v rukach cierny peter. Napr. u systemu VP44 takto viacmenej nahodne zomieral koncovy tranzistor v el. cerpadla. Proste riadne som do auta sadol, bezproblemov nastartoval preparkoval auto asi o 15m a normalne klucom vipol motor. Strcil som do dielne ine auto a znovu som sadol do toho auta aby som ho preparkoval z cesty naspat do dvora. No a uz som nenastartoval
To sa potom zakaznikovy velmi tazko vysvetluje 
2, ano stava sa to ze motor znicoho nic bez akehokolvek zasahu skape, alebo ho riadne vypnes a uz nenastartujes. Niektore vstrekovacie palivove systemy su naozaj casovana bomba a je len otazkou nahody komu ostane v rukach cierny peter. Napr. u systemu VP44 takto viacmenej nahodne zomieral koncovy tranzistor v el. cerpadla. Proste riadne som do auta sadol, bezproblemov nastartoval preparkoval auto asi o 15m a normalne klucom vipol motor. Strcil som do dielne ine auto a znovu som sadol do toho auta aby som ho preparkoval z cesty naspat do dvora. No a uz som nenastartoval


Tak ich príjmaj a nemorfondíruj.
Za poslednú dobu sme tu mali desiatky áut so skapatou CP4-kou.
Autá do posledku bežali ako hodinky, žiadne priznaky problémov.
Z ničoho nič sa čerpadlo zatiahlo a koniec. Chlap proste ide 130 po diaľnici a zrazu chraps a stojí.
U starších typov to so sebou vezme aj rozvody, u novších je kajlík na čerpadle strihací.
Tento problém je známy a týka sa všetkých motorov s čerpadlom Bosch CP4. Ale najväčší prúser je, že všetci od toho dávajú ruky preč, koncern na to nemá zvolávačky, ani sa nedá ísť na kulanciu, zakazník si opravu platí v plnom rozsahu.
Bosch tvrdí, že je problém v nekvalitnej nafte, lebo na západe (v Nemecku) sa čerpadlá nekazia.
Môj názor je, že ide o konštrukčný nedostatok čerpadla, kde sa pri jeho projektovaní predpokladali nejaké mazacie vlastnosti nafty, ktoré ale nafta v naších končinách nemá.
Problém je, že tie piliny sa rozlezú po celom systéme, a potom nestačí vymeniť čerpadlo, ale aj vstreky, prepady, filter, nádrž, podávačku, atď... Niečo sa dá vyčistiť (nádrž, trubky), ale v značkovom servise majú jasný pracovný postup, čo majú vymeniť, aby mohli dať záruku, a to je VŠETKO, čím tečie nafta.
Buď rád, že máš štvorvalec.
Za poslednú dobu sme tu mali desiatky áut so skapatou CP4-kou.
Autá do posledku bežali ako hodinky, žiadne priznaky problémov.
Z ničoho nič sa čerpadlo zatiahlo a koniec. Chlap proste ide 130 po diaľnici a zrazu chraps a stojí.
U starších typov to so sebou vezme aj rozvody, u novších je kajlík na čerpadle strihací.
Tento problém je známy a týka sa všetkých motorov s čerpadlom Bosch CP4. Ale najväčší prúser je, že všetci od toho dávajú ruky preč, koncern na to nemá zvolávačky, ani sa nedá ísť na kulanciu, zakazník si opravu platí v plnom rozsahu.
Bosch tvrdí, že je problém v nekvalitnej nafte, lebo na západe (v Nemecku) sa čerpadlá nekazia.
Môj názor je, že ide o konštrukčný nedostatok čerpadla, kde sa pri jeho projektovaní predpokladali nejaké mazacie vlastnosti nafty, ktoré ale nafta v naších končinách nemá.
Problém je, že tie piliny sa rozlezú po celom systéme, a potom nestačí vymeniť čerpadlo, ale aj vstreky, prepady, filter, nádrž, podávačku, atď... Niečo sa dá vyčistiť (nádrž, trubky), ale v značkovom servise majú jasný pracovný postup, čo majú vymeniť, aby mohli dať záruku, a to je VŠETKO, čím tečie nafta.
Buď rád, že máš štvorvalec.
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 735
- Registrován: 09 pro 2010, 20:39
nevim o jakých nákladech mluvíš,ale 160 casovych jednotek za servisni prohlídku není nijak moc,jestli mají na hodinu 25e..mozna i min.
nevim co by si chtěl za diagnostiku,nikdo ti nebude delat něco na vic,aby ti kontrolovali kde co a zadarmo ??to asi opravdu ne.
v servisni prohlídce mají jasne dany seznam ukonu co mají provect , je v tom i diag . a ta obsahuje nacist pouze pameti zavad a smazat servisni interval.
My mame třeba zakoupenou OBNOŠ koncernového servisního planu VW Elsa a jedeme dle nej.
K tem pilinam , ve filtru jich mas minimum a stejne ti přes nej neprejdou do cerpadla,nejvic jich mas u cerpadla v sitku nebo u ventilu,vinu na strane servisu bych urcite nevidel...nejde o to co tam tankujes ty za palivo ale o to kdo tam tankoval co pretim nez si to koupil a vůbec jestli se mu tam nepodarilo natankovat benzin,takovych pripadu je totiž X
Postoj servisu,no co k tomu rict ... prijde mi to i normalni,pokud nasli sitko plne pilin,vymena cerpadla te nemine...tak co vic resit a s autem by si stejne neodjel.
nevim co by si chtěl za diagnostiku,nikdo ti nebude delat něco na vic,aby ti kontrolovali kde co a zadarmo ??to asi opravdu ne.
v servisni prohlídce mají jasne dany seznam ukonu co mají provect , je v tom i diag . a ta obsahuje nacist pouze pameti zavad a smazat servisni interval.
My mame třeba zakoupenou OBNOŠ koncernového servisního planu VW Elsa a jedeme dle nej.
K tem pilinam , ve filtru jich mas minimum a stejne ti přes nej neprejdou do cerpadla,nejvic jich mas u cerpadla v sitku nebo u ventilu,vinu na strane servisu bych urcite nevidel...nejde o to co tam tankujes ty za palivo ale o to kdo tam tankoval co pretim nez si to koupil a vůbec jestli se mu tam nepodarilo natankovat benzin,takovych pripadu je totiž X
Postoj servisu,no co k tomu rict ... prijde mi to i normalni,pokud nasli sitko plne pilin,vymena cerpadla te nemine...tak co vic resit a s autem by si stejne neodjel.
Predpokladám, že schválne nezariadili aby tam boli tie piliny. Z mojej strany to šlo o tú 120000km-ovú predpísanú servisnú prehliadku kvôli kludu, že nech je všetko vymenené čo sa má a kvôli garanciu mobility. Pri neautorizovanom servise, kde chodím s golfom, keď by zistili piliny v palivovom filtry, tak ma na to hneď upozornia a neskúšajú štartovanie x-tý krát (ako to urobili aj počas mojej prítomnosti). Nie som odborník, ale predpokladám že môžu to odniesť aj trysky, čo takisto iba zvyšuje prípadné (a asi nie malé) náklady. Nemôže sa to čerpadlo zadrieť, keď to ide nasucho, keď nebolo dajme tomu dobre odvzdušnené? Mám silné pochybnosti o postupu servisákov, pri mojej prítomnosti starší servisák meral tlak čerpadla okolo 220barov, došiel tam preto, lebo už nevedel pozerať (podľa vlastného vyjadrenia), ako sa tí chalani s tým motorom trápia
Zbytočne špekuluješ.
Asi to nie je to, čo si chcel počuť, ale vytiahol si si čierneho petra.
So servisom máš šancu sa naťahovať len na základe expertízy, ktorá by dokázala, že za to môžu oni. Taký papier ti nikto nedá.
Druhá vec je, že CP4 majú povolenú biozložku v nafte myslím 5 alebo 7%. Ak je viac, nie je funkčnosť garantovaná. Tu by si sa mohol naťahovať s dodávateľom nafty, ale to je tiež na hodne dlhé lakte.
Takže opraviť, zaplatiť a jazdiť na OMV Premium. Alebo zošrotovať.
Asi to nie je to, čo si chcel počuť, ale vytiahol si si čierneho petra.
So servisom máš šancu sa naťahovať len na základe expertízy, ktorá by dokázala, že za to môžu oni. Taký papier ti nikto nedá.
Druhá vec je, že CP4 majú povolenú biozložku v nafte myslím 5 alebo 7%. Ak je viac, nie je funkčnosť garantovaná. Tu by si sa mohol naťahovať s dodávateľom nafty, ale to je tiež na hodne dlhé lakte.
Takže opraviť, zaplatiť a jazdiť na OMV Premium. Alebo zošrotovať.
tady máš pěkný fotky toho sítka
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=135645
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=135645
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
VW Sharan TDI