Mach.A píše:Jaký je podle Vás skutečný důvod problémů ze starty teplého motoru Felicie 1,9D? Normálně teplý diesel motor nepotřebuje ke startu žhavení.
myslím si že nemáš pravdu, teplý diesel normálně žhaví, ale kolikrát to nevíš páč se kontroilka nerozsvěcí. Kontrolka je tam je kvůli tomu, abys v -15 nestartoval jako s benzíňákem ale čekal, dokud bude baterka schopná dát proud do startéru, tudíž za tepla se nerozsvítí.
příčina nestartování:
kolik to má najeto? asi to nebude 60 tisíc v létě po dálnici, žejo? Miloš Ti to vyjmenovává, já přidám ještě ztrátu kompresních tlaků, ta má podle mně nejvýraznější vliv na teplotu stl. vzduchu. Západoněmečtí soudruzi počítali a měřili nový motor, asi ho zapoměli vyzkoušet po testech výdrže víc v tom nehledej. Taky jim to asi běželo na heizol a ne na českou vodnatou blijonaftu s vyjeťákem pro zvýšení cetenového čísla. přesně totéž jsem řešil na 2ks felicie rv 97, nájezd poctivejch 100 tisíc plus mínus, obě točily asi 5 sekund za tepla než chytly.
Zvol podle momentální nálady jedno ze 4 řešení:
-pokud chceš mít dobrej pocit, udělej to tak jak radí Marek 77 a
-pokud za 2 minuty odjíždíš tak ustříhni drát jak radí Miloš.
-já bych tam přidal odpor. cena 2 koruny, doba optravy 15 minut, a nebude to zbytečně žrát energii z baterie/altu.
-výměnu za čidlo z MPI neuvažuju proto, že stojí hodně a udělá to funkčně úplně totéž co odpor za 2 koruny, tudíž v tom nevidím smysl. jo a ještě musíš asi vypustit část vody ne? to by mi mohlo ...
