Motor silno dymi za studena 21TD

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Odpovědi: 0
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

TomasNM píše:
burton.b22 píše:Přetěsni čerpadlo, vyměň všechny hadice v motoru a přetěsni i to těleso palivového filtru a nafta už padat nebude. Jakou barvu má ten dým?
Farbu presne neviem,prejavovalo sa to iba za jazdy a to som sedel za koleckom,takze som nejako nemal moznost to sledovat.:(
Tak zastav, popridávaj a pozri sa :roll:
To je Alfa Omega diagnostiky...či je to biely štiplavý dym (nespálená nafta), modrý dym (olej), alebo čierny dym (príliš bohatá zmes)...
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Jo,ked sa to stane zas(co dufam sa nestane).tak spravim podrobnu analyzu situacie.
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Dnesny poznatok:
Teplota -8,pocitova -11. 2x zhavenie a motor chytil okamzite bez problemu na 4 valce. Ziaden dym celu cestu do prace.
Asi fakt to nebude teplotou... :?

Edit>
Takze,moja radost trvala iba do vecera.
Zase kopa dymu,smrad spalenej gumy a zasvineny vyfuk olejom.
Takze je to definitivne olej,ale teraz otazka,odkial sa tam vzal?
Da sa to nejako identifikovat podla priznakov,alebo treba opravovat postupne?
Dym sa zdal byt biely,ale pod lampami sa to neda 100% urcit.
Este upresnim,min.tyzden som menil olej,novy 5W-30. Udajne ten neni vhodny pre stare motory. Moze byt aj tam chyba?
Pozor,prvykrat to zadymilo este so starym 5W-30!
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Turbo asi si to cuclo z cooleru. Proč tam davaš 5w-30 proboha? Dej tam 15w40.
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

5W-30 som mal uz od davna. Nerozumiem tym olejom a nechcel som to miesat.
15W-40 sa nepobije s 5W-30,ked sa vymeni?

Dnes mam namierene do servisu,nech sa s tym chalani pohraju.
Vela ludi to dava za vinu turbu a ja s nimi suhlasim.

Ilustracne video:
https://www.youtube.com/watch?v=13yMLkL1eAk
(az na to,ze ja som neni az na takto vysokom leveli poskodenia motora)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

První vyměň ten olej nic se nestane. Ten motor není stavěný na tak řídky olej tím si ho možná pohřbil.
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Je to mozne,ale minimalne 3 roky mu to nevadilo.
Uvidime,co s tym poriesia v servise.
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 734
Odpovědi: 0
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Možná to byla jen voda v naftě, taky mi to udělalo u bývalého XM, hned jak jsem ho koupil. Vyčistil jsem nádrž, kde bylo 6 litrů vody, dal kvalitní naftu, kvalitní filtr a do prasknutí hlavy jezdil jako ďábel. ;) Ta stará ,,nafta" ani nechtěla hořet v kamnech! :x
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Odpovědi: 0
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, jo člověk často zapomíná, že palivo je další důležitý komponent, který umí zamotat hlavu.. Je dobré, jak píše Honza XM než cokoliv zbrkle řešit a vyměnovat věnovat se tomuhle. 6 litrů vody, to je síla. Já kdysi koupil nepojízdnou AR 90 v benzinu, kde nebyla zátka na nádrži a hoši to nemohli uvést do chodu..Opticky jsem poté vypouštěl jen vodu, která smrděla benzinem.. Uvedl jsem to poté do chodu, ale občasné škubání jsem odstraňoval dost dlouho, voda to je děs pro motor. :)
nepropadat panice...
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

To je dobry argument. To sa nasim volakedy stalo na 120-tke,ze ruplo tesnenie pod hlavou a valila voda do valcov.
V tomto pripade ale voda v nafte nevysvetluje plny vyfuk oleja a smrad spalenej gumy.
HonzaXM
Přispěvovatel
Příspěvky: 734
Odpovědi: 0
Registrován: 23 kvě 2014, 19:02
Bydliště: Písek

Příspěvek od HonzaXM »

Tak to je jiná. Sundej hadici na stlačený vzduch a koukni, jestli je na stěnách hodně oleje. Nejspíš bude na odchodu turbo, několikrát jsem ho dělal na 2.1TD a pak byl klid. Taky by bylo dobré sundat hadici přímo u turba a zkusit vůli. Kolik to tak žere oleje?
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Neviem presne urcit,kolko oleja to zralo. Som s tym za 5 rokov spravil 35000km. Priebezne som dolieval po pol litri,cca 5000km,cize 1l/10000km.
Tak,velmi hruby odhad. Ale co sa tyka dymivosti,nikdy som nevidel za sebou dym,ani modry,ani biely a ani cierny,aj ked som mu dal zahul.
Auto je uz v servise 30km odo mna,takze sa tam s tym pohraju. Tipujem by uz mohlo byt turbo vonku.
Zvuk turba je(a vzdy bol) uplne nadherny,ked ho pocujem,tak iba medzi betonovymi stenami pri otvorenom okne.
TomasNM
Přispěvovatel
Příspěvky: 60
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2008, 16:44

Příspěvek od TomasNM »

Dnes som to konecne doviezol zo servisu.
Bola to zdlhava a draha oprava...:(
Komplet repas turba,povodne jadro to uz malo za sebou.
Ale uz sa tvari,ze nedymi. Uvidime ci mu to vydrzi.
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“