vyčištění a seřízení vstřiků-auto nemá výkon
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 871
- Registrován: 23 pro 2013, 07:41
- Bydliště: Praha
jestli to na staré jede, musí být problém ve vstřikách..řídící má vliv velký, to jo
vem jeden vstřik co fachčí a druhý co ne at ti je porovnaji...umělci
dneska se do toho montuje kde kdo a takto to vypada...
kdo to dělal jen tak pro info ??
řídící vstřik si změř na odpor ten co fachčí a ten co ne a uvidíš
vem jeden vstřik co fachčí a druhý co ne at ti je porovnaji...umělci
dneska se do toho montuje kde kdo a takto to vypada...
kdo to dělal jen tak pro info ??
řídící vstřik si změř na odpor ten co fachčí a ten co ne a uvidíš
By mě zajímalo čím ti změřil oba otvírací tlaky na těch vstřikách? 190bar je sice pěkné ale to je jen první dávka na lepší zapálení směsi tebe na výkon zajíma druhá dávka což je nějakých 240 bar cca už si to nepamatuju přesně.
Jestli on ti zvedl tlak z 170bar na 190bar tak se mohl posunout i druhý tlak o tech 20bar a to už máš nějakých 260bar a to nemusí čerpadlo dát když už má něco za sebou. V čr není moc firem co umí dobře sladit dvoupružinové vstčiky.
Jestli on ti zvedl tlak z 170bar na 190bar tak se mohl posunout i druhý tlak o tech 20bar a to už máš nějakých 260bar a to nemusí čerpadlo dát když už má něco za sebou. V čr není moc firem co umí dobře sladit dvoupružinové vstčiky.
Audi 80 B4 tdi 96kw
Audi A4 B5 1.9 tdi 81kw quttro
Audi A4 B5 1.9 tdi 81kw quttro
O tom že tyhle vstřiky dávají dvě dávky paliva sliším prvně a technicky mi to taky moc nesedí.V každém případě věřím že chlapík co je dělal odvedl práci na 100% jen se někde vloudila chybička...Po telefonu mi řek že čerpadlem to není. Kdyby nebylo schopný přetlačit vstřiky, jak mi všichni tvrdí, tak že by to ani nechytlo....A po dnešku tomu věřím, po ujetí cca 80km se začal vracet výkon ještě to není ono ale už nejezdím kopce 1-2 a motor na stojícím autě už nemá prodlevu a jde hned za plynem...
Dobře trochu to vysvětlím.. I když nevím jestli úplně správně a zda to bude stačit. Případně mě někdo doplňte.. (Štěstí že se nudím..
)
Jak asi možná víš, tak TDI motory mají tzv. otvorovou trysku. To znamená že ve špičce trysky jsou otvory pod určitým úhlem o určitém průměru kudy je vstřikováno palivo do válce. Jak to cca asi funguje.. Uvnitř vstřikovače je jehla trysky. Vedení jehly má větší průměr než spodní část, kde je těsnící kužel. To znamená že se díky rozdílným průměrům vytvoří kuželová plocha. V okamžiku kdy tlak v dutině který působí na tuhle plochu překoná tuhost pružiny uvnitř vstřikovače, jehla se nadzvedne a palivo je vstříknuto otvory do spalovacího prostoru.. Tenhle tlak se nazývá jako tlak otevírací. Když tlak poklesne pod určitou hodnotu (zavírací tlak) pružina jehlu opět uzavře. Zavírací tlak je vždycky menší než tlak otevírací (pochopitelně). Skok mezi těmito tlaky ma vliv na velikost vstříknuté dávky a ovlivnuje i stabilitu vstřik. systému..
Otevírací tlak je cca kolem 170 bar - 250 bar. U jednopružinového vstřikovače se tlak seřizuje bud seřizovací podložkou která je umístěná mezi pružinu a těleso držáku a nebo je tam prostě seřizovací šroub.
Pak jsou zde vstřiky které mají dvě pružiny. Je to hlavně kvůli zmenšení namáhání, pro snížení hlučnosti a hlavně kvuli dosažení pomalého, měkkého, nárustu tlaku ve spalovacím prostoru.
Jak to cca funguje: ve vstřiku jsou použity dvě pružiny o jiné tuhosti. Při přívodu paliva se nejprve stlačí pružina na kterou se tlak od jehly přenese takovým tlačným čepem. Tím jak se toto stane se vymezí vůle mezi pružinami (v jehlovém ventilu), to znamená že do spalovacího prostoru je vstříknuto pouze malé množství paliva, které má navíc docela malý tlak vlivem škrcení. Další palivo které přichází do trysky stlačí prostřednictvím dorazu a talířku pružiny, silnější pružinu. V tomto případě je do prostoru vstříknuto větší množství paliva o větším tlaku. Jsou tedy dva vstřiky: pilotní a hlavní dávka. Díky tomu je pochopitelně spalování pomalejší přičemž spotřeba je menší. Nastavení tlaku je seřizovací podložkou nad silnější pružinou.
To jenom abychom si ujasnili o čem je vlastně řeč a abys případně věděl jak fungují ty dvě dávky paliva a aby ti to technicky sedělo
Můžeš mít teda přičinu pouze ve vstřikovači (ích), pokud ti to na jiný jede líp. Pokud si viděl že na stolici ty vstřiky otevírají při tlaku cca 170-190 bar a to tak že tlak narůstá a pak to "vrzne" a vstříkne a ne že by to u některých začlo "ukapávat" tak ti pravděpodobně ten kdo to čistil, dojebal vstřikovací otvory, případně zašpinil a proto se do prostoru nedostává značná dávka paliva, tím dochází ke špatnému spalování a k nedostatečnému výkonu. Nic jiného krom otevíracího tlaku a špatných (poškozených) otvorů tam nemůže bejt. Pak už jen možná špatný chod jehly.. Takže s tim zkus jezdit jestli se to "neprotáhne" a pokud ne, musíš dát jiný špičky vstřikovače. Musíš si být ale 100% jistý, že vstřiky "neuchcávaj", jinak by sis taky moh propálit písty...
Uff..takovou slohovku a vstříkách jsem psal naposled na škole...


Jak asi možná víš, tak TDI motory mají tzv. otvorovou trysku. To znamená že ve špičce trysky jsou otvory pod určitým úhlem o určitém průměru kudy je vstřikováno palivo do válce. Jak to cca asi funguje.. Uvnitř vstřikovače je jehla trysky. Vedení jehly má větší průměr než spodní část, kde je těsnící kužel. To znamená že se díky rozdílným průměrům vytvoří kuželová plocha. V okamžiku kdy tlak v dutině který působí na tuhle plochu překoná tuhost pružiny uvnitř vstřikovače, jehla se nadzvedne a palivo je vstříknuto otvory do spalovacího prostoru.. Tenhle tlak se nazývá jako tlak otevírací. Když tlak poklesne pod určitou hodnotu (zavírací tlak) pružina jehlu opět uzavře. Zavírací tlak je vždycky menší než tlak otevírací (pochopitelně). Skok mezi těmito tlaky ma vliv na velikost vstříknuté dávky a ovlivnuje i stabilitu vstřik. systému..
Otevírací tlak je cca kolem 170 bar - 250 bar. U jednopružinového vstřikovače se tlak seřizuje bud seřizovací podložkou která je umístěná mezi pružinu a těleso držáku a nebo je tam prostě seřizovací šroub.
Pak jsou zde vstřiky které mají dvě pružiny. Je to hlavně kvůli zmenšení namáhání, pro snížení hlučnosti a hlavně kvuli dosažení pomalého, měkkého, nárustu tlaku ve spalovacím prostoru.
Jak to cca funguje: ve vstřiku jsou použity dvě pružiny o jiné tuhosti. Při přívodu paliva se nejprve stlačí pružina na kterou se tlak od jehly přenese takovým tlačným čepem. Tím jak se toto stane se vymezí vůle mezi pružinami (v jehlovém ventilu), to znamená že do spalovacího prostoru je vstříknuto pouze malé množství paliva, které má navíc docela malý tlak vlivem škrcení. Další palivo které přichází do trysky stlačí prostřednictvím dorazu a talířku pružiny, silnější pružinu. V tomto případě je do prostoru vstříknuto větší množství paliva o větším tlaku. Jsou tedy dva vstřiky: pilotní a hlavní dávka. Díky tomu je pochopitelně spalování pomalejší přičemž spotřeba je menší. Nastavení tlaku je seřizovací podložkou nad silnější pružinou.
To jenom abychom si ujasnili o čem je vlastně řeč a abys případně věděl jak fungují ty dvě dávky paliva a aby ti to technicky sedělo

Můžeš mít teda přičinu pouze ve vstřikovači (ích), pokud ti to na jiný jede líp. Pokud si viděl že na stolici ty vstřiky otevírají při tlaku cca 170-190 bar a to tak že tlak narůstá a pak to "vrzne" a vstříkne a ne že by to u některých začlo "ukapávat" tak ti pravděpodobně ten kdo to čistil, dojebal vstřikovací otvory, případně zašpinil a proto se do prostoru nedostává značná dávka paliva, tím dochází ke špatnému spalování a k nedostatečnému výkonu. Nic jiného krom otevíracího tlaku a špatných (poškozených) otvorů tam nemůže bejt. Pak už jen možná špatný chod jehly.. Takže s tim zkus jezdit jestli se to "neprotáhne" a pokud ne, musíš dát jiný špičky vstřikovače. Musíš si být ale 100% jistý, že vstřiky "neuchcávaj", jinak by sis taky moh propálit písty...
Uff..takovou slohovku a vstříkách jsem psal naposled na škole...


měl pravdu http://slideplayer.cz/slide/2020199/
no ono v podstatě to co vidí na ty tý zkoušečce je právě ten hlavní tlak.. ten první tlak (předvstřik) není asi tak úplně měřitelnej a viditelnej. Vzhledem k tomu že při hlavním vstřiku, kterej je kolem těch 170-190 bar jsou prakticky zmačknutý obě pružiny, tzn. že jehla je v trysce zvedlá od kuželový (dosedací) plochy na její maximum proto aby bylo vstříknuto potřebnou dávkou, tak vidíš finalní tlak pod kterým to půjde do válce.. v tvým případě tedy cca těch 190 bar..vyhrablo píše:Konečně náký poznatek který by to vysvětlil.Nechá se měřit i druhá dávka?Dneska sem s tím jel a zas je to mrtvola...až při prohřátí motoru se to zlepší už si do kopce dám i trojku ale i tak to je lemra líná.