Leon 1,9 TDI těsnění pod hlavou KO ?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Leon 1,9 TDI těsnění pod hlavou KO ?

Příspěvek od Jarda-k »

Mám tu Seata leon 1,9 TDI 2008 najeto 210 tkm. Majitelce se na dálnici vytlačila z okruhu chladící kapalina, jestli se auto i přehřálo neví. Následoval odtah do servisu, kde vyměnili víčko expanzky a dolili kapalinu s tím, že to bude OK. Od události se ale chladící kapalina dost ztrácí. Stačí i poměrně krátká jízda. Jinak se auto chová normálně, teploměr ukazuje 90°C a i topí normálně. Po povolení víčka na expanzce v tom dost zabublá a hladina vyletí nahoru.
Udělal jsem dvě videa.
U prvního jsem víčko při ohřátým motoru povolil a utáhl, pak jsem to nechal 5 minut na volnoběh a znovu povolil.
Na druhým jsem to taky povolil a utáhl při ohřátým motoru, pak jsem ujel asi 6 km a znovu povolil.
https://www.youtube.com/watch?v=TCa1GjvWmwI

https://www.youtube.com/watch?v=7Ti2H3HLd6I
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Pri zohriatom motore stlač nejaku hadicu na chladiacu kvapalinu. Ak bude tvrdá, natlakovaná ( čo asi bude ) tak hlavu dole...
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Hadice natlakovaný jsou, ale zmáčknout trochu jdou.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

šlem na víčku, na měrce oleje...je?
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Na víčku žádný šlem není. Ani na měrce. Navíc hladina je lehce pod horní ryskou - nepřibývá, do oleje to nejde.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Odpoj od nádržky odvzdusnovaciu hadicu, tu zapchaj srobom. Otvor nadrzku, pomocnik naštartuje motor a drží na 3000ot.Ak je tesnenie KO tak z nádržky pôjdu bubliny. Teraz tu mám oktu ATD, príznaky úplne rovnaké ako píšeš, KO tesnenie pod hlavou. Po zrovnani hlavy a výmene tesnenia všetko OK.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

misoVW: zítra to vyzkouším. Předpokládám na zahřátým motoru. Když povoluju to víčku, tak lítají bubliny z toho spodního přívodu do expanzky. V topení ale bublání při jízdě slyšet není...

Ještě jedna, ale s tímto problémem nesouvisející věc.
Diagnostika mi píše: 012295 - snímač polohy vack./klik. hřídele (G40) - žádný signál.
Znamená to, že čidlo vačky je KO? Když je motor ohřátý, tak dýl točí než naskočí. Myslel jsem, že je to klasická závada a vyřeší to úprava softu, nebo relé s odporem ke snímači teploty, ale někde jsem četl že když je KO čidlo vačky, tak se to taky takhle projevuje.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jura2
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 12 led 2008, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od jura2 »

Tesnenie pod hlavou je ko podľa toho videa,tých bublín je tam dosť.
Snimac vacky býva v pamäti zavad aj vďaka hnilym kablom v tej chraničke okolo štartéra. ;)
e46 325 Xi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14440
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Podívej se, jestli máš průchozí odvzdušňovací hadici, tu tenkou co vede do expanzky.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Auto jsem trochu víc otestoval. Pokud se mu naloží, tak po cca 4 km přestane topit. Topit začne až po nějakých 10 minutách chodu na volnoběh.

misoVW: pokud otevřu expazku a odpojím a ucpu přepadovou hadičku, jdou z exapnzky bubliny i při volnoběhu. Pokud se otáčky zvýší, bublin dost přibude navíc hladina začne stoupat a kapalina pěnit.

Tomas.cz: odvzdušňovací hadička jde v pohodě profouknout.

jura2: kabelový svazek zkontroluju.

Díky všem za rady. :)
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
misoVW
Aktivista
Příspěvky: 8061
Registrován: 24 říj 2007, 08:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN

Příspěvek od misoVW »

Tak je to jasné, hlava musí dole.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Domecek
Aktivista
Příspěvky: 1162
Registrován: 23 úno 2014, 19:45
Odpovědi: 0
Bydliště: kousek od prahy

Příspěvek od Domecek »

Tomas.cz má recht, taky jsem tady řešil sharana tdi se stejnou závadou a byla ucpaná ta odvzdušňovací hadice. Umi to udělat pěknej bordel
jura2
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 12 led 2008, 20:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Trenčín

Příspěvek od jura2 »

Domecek píše:Tomas.cz má recht, taky jsem tady řešil sharana tdi se stejnou závadou a byla ucpaná ta odvzdušňovací hadice. Umi to udělat pěknej bordel
..
Keď mu to tlačí do vody takou intenzitou,je to jednoznačne tesnenie pod hlavou alebo hlava. Keď dáš odvzdusnovaciu hadicu z banky,otvoris viko,hadicu nasmerujes do banky,nastartujes a už v tom prúde g12 vidno bubliny.
e46 325 Xi
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Hlava je dole, je to fouklý na třetím válci. Na druhým jsou vidět mapy od chladící kapaliny.
Chtěl jsem se zeptat, rozvody mají 56 tkm, mám je tam nechat, nebo je vhodný je vyměnit?
Hlavu předpokládám srovnat, na vstřikovače nový kroužky a těsnící podložka. V DP píšou, že na nasazování kroužků se musí použít přípravek. Je to nutný, nebo jdou kroužky nasadit i ručně?
Obrázek
gifs upload

Obrázek
print screen

Obrázek
photo hosting
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Toledo244
Přispěvovatel
Příspěvky: 543
Registrován: 11 říj 2013, 18:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kežmarok

Příspěvek od Toledo244 »

Rozvody daj určite nové, tým že si ich teraz demontoval sa skrátila ich životnosť.
Hlavu minimálne otlakovať a zrovnať, ja by som na tvojom mieste dal vymeniť aj semeringy keď to už je rozobraté. Samozrejme daj aj nové šruby na hlavu.
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“