Leon 1,9 TDI těsnění pod hlavou KO ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Leon 1,9 TDI těsnění pod hlavou KO ?
Mám tu Seata leon 1,9 TDI 2008 najeto 210 tkm. Majitelce se na dálnici vytlačila z okruhu chladící kapalina, jestli se auto i přehřálo neví. Následoval odtah do servisu, kde vyměnili víčko expanzky a dolili kapalinu s tím, že to bude OK. Od události se ale chladící kapalina dost ztrácí. Stačí i poměrně krátká jízda. Jinak se auto chová normálně, teploměr ukazuje 90°C a i topí normálně. Po povolení víčka na expanzce v tom dost zabublá a hladina vyletí nahoru.
Udělal jsem dvě videa.
U prvního jsem víčko při ohřátým motoru povolil a utáhl, pak jsem to nechal 5 minut na volnoběh a znovu povolil.
Na druhým jsem to taky povolil a utáhl při ohřátým motoru, pak jsem ujel asi 6 km a znovu povolil.
https://www.youtube.com/watch?v=TCa1GjvWmwI
https://www.youtube.com/watch?v=7Ti2H3HLd6I
Udělal jsem dvě videa.
U prvního jsem víčko při ohřátým motoru povolil a utáhl, pak jsem to nechal 5 minut na volnoběh a znovu povolil.
Na druhým jsem to taky povolil a utáhl při ohřátým motoru, pak jsem ujel asi 6 km a znovu povolil.
https://www.youtube.com/watch?v=TCa1GjvWmwI
https://www.youtube.com/watch?v=7Ti2H3HLd6I
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
-
- Aktivista
- Příspěvky: 8061
- Registrován: 24 říj 2007, 08:51
- Bydliště: Západné Slovensko, blízko PN
Odpoj od nádržky odvzdusnovaciu hadicu, tu zapchaj srobom. Otvor nadrzku, pomocnik naštartuje motor a drží na 3000ot.Ak je tesnenie KO tak z nádržky pôjdu bubliny. Teraz tu mám oktu ATD, príznaky úplne rovnaké ako píšeš, KO tesnenie pod hlavou. Po zrovnani hlavy a výmene tesnenia všetko OK.
Tiguan CBAB
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
Polaris 455 diesel 4x4
Harley Davidson V-rod
BMW R1200R
misoVW: zítra to vyzkouším. Předpokládám na zahřátým motoru. Když povoluju to víčku, tak lítají bubliny z toho spodního přívodu do expanzky. V topení ale bublání při jízdě slyšet není...
Ještě jedna, ale s tímto problémem nesouvisející věc.
Diagnostika mi píše: 012295 - snímač polohy vack./klik. hřídele (G40) - žádný signál.
Znamená to, že čidlo vačky je KO? Když je motor ohřátý, tak dýl točí než naskočí. Myslel jsem, že je to klasická závada a vyřeší to úprava softu, nebo relé s odporem ke snímači teploty, ale někde jsem četl že když je KO čidlo vačky, tak se to taky takhle projevuje.
Ještě jedna, ale s tímto problémem nesouvisející věc.
Diagnostika mi píše: 012295 - snímač polohy vack./klik. hřídele (G40) - žádný signál.
Znamená to, že čidlo vačky je KO? Když je motor ohřátý, tak dýl točí než naskočí. Myslel jsem, že je to klasická závada a vyřeší to úprava softu, nebo relé s odporem ke snímači teploty, ale někde jsem četl že když je KO čidlo vačky, tak se to taky takhle projevuje.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Auto jsem trochu víc otestoval. Pokud se mu naloží, tak po cca 4 km přestane topit. Topit začne až po nějakých 10 minutách chodu na volnoběh.
misoVW: pokud otevřu expazku a odpojím a ucpu přepadovou hadičku, jdou z exapnzky bubliny i při volnoběhu. Pokud se otáčky zvýší, bublin dost přibude navíc hladina začne stoupat a kapalina pěnit.
Tomas.cz: odvzdušňovací hadička jde v pohodě profouknout.
jura2: kabelový svazek zkontroluju.
Díky všem za rady.
misoVW: pokud otevřu expazku a odpojím a ucpu přepadovou hadičku, jdou z exapnzky bubliny i při volnoběhu. Pokud se otáčky zvýší, bublin dost přibude navíc hladina začne stoupat a kapalina pěnit.
Tomas.cz: odvzdušňovací hadička jde v pohodě profouknout.
jura2: kabelový svazek zkontroluju.
Díky všem za rady.

Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
..Domecek píše:Tomas.cz má recht, taky jsem tady řešil sharana tdi se stejnou závadou a byla ucpaná ta odvzdušňovací hadice. Umi to udělat pěknej bordel
Keď mu to tlačí do vody takou intenzitou,je to jednoznačne tesnenie pod hlavou alebo hlava. Keď dáš odvzdusnovaciu hadicu z banky,otvoris viko,hadicu nasmerujes do banky,nastartujes a už v tom prúde g12 vidno bubliny.
e46 325 Xi
Hlava je dole, je to fouklý na třetím válci. Na druhým jsou vidět mapy od chladící kapaliny.
Chtěl jsem se zeptat, rozvody mají 56 tkm, mám je tam nechat, nebo je vhodný je vyměnit?
Hlavu předpokládám srovnat, na vstřikovače nový kroužky a těsnící podložka. V DP píšou, že na nasazování kroužků se musí použít přípravek. Je to nutný, nebo jdou kroužky nasadit i ručně?

gifs upload

print screen

photo hosting
Chtěl jsem se zeptat, rozvody mají 56 tkm, mám je tam nechat, nebo je vhodný je vyměnit?
Hlavu předpokládám srovnat, na vstřikovače nový kroužky a těsnící podložka. V DP píšou, že na nasazování kroužků se musí použít přípravek. Je to nutný, nebo jdou kroužky nasadit i ručně?

gifs upload

print screen

photo hosting
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Rozvody daj určite nové, tým že si ich teraz demontoval sa skrátila ich životnosť.
Hlavu minimálne otlakovať a zrovnať, ja by som na tvojom mieste dal vymeniť aj semeringy keď to už je rozobraté. Samozrejme daj aj nové šruby na hlavu.
Hlavu minimálne otlakovať a zrovnať, ja by som na tvojom mieste dal vymeniť aj semeringy keď to už je rozobraté. Samozrejme daj aj nové šruby na hlavu.
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 207 220 km - dočasne odhlasené pre poruchu motora
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km
Seat Toledo 1L 1998 1,9TDi 81kw AFN 368 000 km