Caute, mam tu oktu 1, motor 1,6 75kW, kod BFQ. Po starte motora si pekne drzi volnobeh, ale staci pridat plyn nad 1500ot a po pusteni plynu zacnu otacky kolisat od cca 1200 do 1500. Readiness kod bol nekompletny, po vytvoreni sa mi nepodaril komplet:
pamat zavad bez chyb. Dakujem za rady.
Naposledy upravil(a) misoVW dne 27 kvě 2015, 16:40, celkem upraveno 2 x.
Pretesnil som komplet sacie potrubie, ventil odvetravania cvaka, readinees už je OK a závada stále pretrváva. Skontrolovane všetky hadičky, žiadna netesnost nenajdena. Na skúšku som dal aj inú skrtiacu klapku, bez zmeny. Má niekto ďalší nápad? Ďakujem.
popisem postup vzniku zavady ako mi to popisal majitel:
auto ma najazdene 47000km, rok 2010! Prvy majitel, starsi pan. V prirucke sa docital vymena sviecok 60 000km, alebo 4 roky. Tak isiel k mechanikovi na vymenu sviecok (to bola zrejme osudova chyba). Ten dal dole cele sacie potrubie, nerozpajal ho, dal ho dole vcelku. Namontoval tam ale nespravne sviecky. Pri zvyseni otacok auto trhalo. Majitel isiel do skodovky, tam si kupil origo sviecky a isiel za tym istym mechanikom znova na vymenu sviecok, tentokrat uz za spravne. Znova dole cele sacie potrubie. Po vymene auto uz netrhalo. Problem s kolisanim volnobehu zacal par dni potom, zvlastne ze nie hned. Majitel isiel do skodovky, tam mu vycistili klapku a urobili zakladne nastavenie. Chvilu to bolo ok, potom znova problem s hupanim volnobehu.
Co som robil ja:
- znova vycistenie a nastavenie klapky
- vytvorenie readineess kodu - uz vsetko ok, aj spalovanie par
- skuska inej skrtiacej klapky
- komplet pretesnenie sacieho potrubia (vsade nove gumicky)
- hladanie netesnosti pomocou spreja a sledovanie lambda regulacie, ziadnu netesnost som nenasiel
ventil pre spalovanie par cvaka ako ma. Problem s hupanim volnobehu stale pretrvava. Budem vdacny za akukolvek radu.
myslis hadicku z regulatora tlaku v rampe? Kontrolovana, zda sa byt ok. Auto ziadny problem za jazdy nema, spotreba, vykon ok. Problem je len s hupanim volnobehu. Pamat zavad cista.