Teoretický výpočet zmesi pre benzínový motor

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Teoretický výpočet zmesi pre benzínový motor

Příspěvek od octaviask »

Zdravím páni,

troška teórie. Potrebujem pomôcť s teoretickým výpočtom zmesi pre preplňovaný benzínový motor.

Teória ja podľa mňa nasledovná:

Pomer pri ktorom má motor najvyšší výkon: 12,6kg vzduchu na 1kg benzinu. (12,6:1)

poďme na to:

vzduch ma hustotu 1,22kg na 1m3, motor má objem 1993cm3

teda do motora sa vojde pri atmosférickom tlaku 2,44g vzduchu (do všetkých 4 valcov)
Tlak zdvojnásobíme aby sme dostali podmienky pri plnom výkone turba (2bary) 1 bar atmosfera +1 bar turbo:

Teda motor spáli za 4 doby maximálne 4.88g vzduchu čo je 4880mg.

Rátajúc s pomerom 12,6:1 potrebujeme teda na 4 doby chodu motora s tlakom 2 bary 387mg paliva. Teda 96mg na jeden vstrekovač.

Tu je ale problém...je to strašne vysoké číslo a teda zrejme je niektorý z výpočtov nahovno.... viete mi niekto poradiť a usmerniť čo robím zle? Ďakujem
Viktor
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
mesi3
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 19 lis 2012, 17:33
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od mesi3 »

Matematicky jsem to přeběhl a řekl bych že tam chyba není, logicky mě taky chyba nenapadá... Opravdu je to tak nemožné 96mg? :-)
Oktávka AHF 185 HP / 428 N.m - POWERED BY DIESELPOWER - Sold
MB E63s 585 HP / 800 N.m- Série
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

Podla seriovej mapy ktora je v ECU je to veeeeelmi daleko od toho čo tam realne ide :(


v seriovej mape je pri plnej palbe vstrekovač otvorený cca 16ms. Vstrekovače majú flow 311cc/min.

teda vstrekovač za 16ms dodá 59 mg paliva. Teoria vraví cez 90....tak kde je hacik?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Spectre868
Přispěvovatel
Příspěvky: 115
Registrován: 01 bře 2010, 13:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od Spectre868 »

Háčik bude asi tam, že aj pri plnom tlaku do valcov dynamicky nenalezie toľko vzduchu, koľko sa dá teoreticky vyrátať...ideálnejšie je si pozrieť, že koľko dáva MAF pri plnej palbe vzduchu, a potom si to tak neak sadne.
Ex Passat B5.5 96kW
A5 1.8 TFSi
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

MAF nie je...a mas pravdu ;) tam je hacik
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
BH motor
Aktivista
Příspěvky: 2367
Registrován: 28 led 2007, 18:17
Odpovědi: 0
Bydliště: turany

Příspěvek od BH motor »

Moc teoretizujete. 2bary tj 1+1 neznamená že hmotnosť vzduchu v motore je dvojnásobná... prečo tomu tak je tu nebudem rozpisovať. potom 125konova 1,8 bez turba by musela mat po dodaní turba výkon 200 ps pri 0,6 baru , keď uvažujem o rovnakej termickej účinnosti. prečo tomu asi tak nieje.... ???. porozmýšľajte...
MAHA 4x4 LPS 3000
AUDI RS4 2,7 biturbo
SQ7
jedno prekvapko čoskoro
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“