Nepravidelné rachocení od motoru 1.9 TDI BLS

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
J.Bill
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 13 črc 2007, 12:05
Odpovědi: 0

Nepravidelné rachocení od motoru 1.9 TDI BLS

Příspěvek od J.Bill »

VW Caddy 2010 BLS,1.9 tdi 77kW, cca 84.000 km.

Všim jsem si, že se na volnoběh (ve vyšších otáčkách nevím) ozývá z motorového prostoru takový divný zvuk. Je to asi víc slyšet dole. Motor jako takový šlape jako hodinky, má pěkný zvuk, takové to jemné dr-dr-dr-dr-dr-dr-dr-dr a najednou v tom nepravidelně slyším, jako byste zatřepali šroubkem v plechové krabičce. Čili dr-dr-dr-dr-dr-tr-trr-trrr-tr-dr-dr-dr-tr-trrrr-trr-dr-dr-dr-dr-tr-trrr-trr-tr-dr-dr-dr-...atd. Není to moc nahlas, kdo o tom neví, možná si toho hned ani nevšimne, ale je to tam slyšet. Na volnoběh, když otevřu kapotu, i u nárazníku. Když otevřu dveře a vykloním se k levému kolu, tak to slyším a když zmáčknu spojku a držím ji, tak už se to neozve, až když ji zase pustím.
Ještě uvedu, že auto je po lehké bouračce na předek- nad výztuhu do pravého světla, ale žádné nosné prvky nezasaženy, chladič klimy sice trochu ťuklý, ale neušel, výztudu to jen lehce lízlo vrchem-neměněna, vyměněna kapota, chladičovka, blatník,intercooler (praskla trubka u hrdla), klima chladič, světlo.
Auto mi dva a půl roku stálo, jednou za čtvrt roku jsem jej natočil a nechal chvíli klapat. Před měsícem se to doopravilo a je ok. Toho klepání jsem si všim už před těmi dvěma roky, když jsem dával chladičovku, ale zdá se mi, že co se s tím už něco najelo (cca 1.000 km), tak je to možná malinko víc slyšet
Mohla by se tak projevovat odcházející dvojhmota? Měl ten náraz na to vliv? Km jsou originál, nestočené....
Obrázek
VW Caddy 1.9tdi BLS 77kW 2010
Uživatelský avatar
Jelito
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 04 lis 2013, 20:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jelito »

Mě to dělala dvouhmota . :)
Vw caddy 1,9 Tdi 77 kw BLS 06
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Dvouhmota dostala ránu při tý bouračce,takže je KO.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
Uživatelský avatar
patrik.kloucek
Aktivista
Příspěvky: 2068
Registrován: 22 pro 2006, 20:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Hradec Kralove

Příspěvek od patrik.kloucek »

sharik4x4 píše:Dvouhmota dostala ránu při tý bouračce,takže je KO.
tomu bych moc nevěřil ze by odešla nárazem.zas taková rána to nebyla ....to bych je musel měnit na každým dovezenym autě....
sharik4x4
Aktivista
Příspěvky: 1566
Registrován: 06 srp 2006, 17:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sharik4x4 »

Tak tomu věř,většinou nestačí vyřadit a dostane to šlupku.
Oprava vyvažovacích hřídelí na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group,www.vyvazovaky.cz
J.Bill
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 13 črc 2007, 12:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od J.Bill »

Rána to opravdu nebyla moc velká. Ani ten blatník by se nemusel měnit, šel by vyklepnout. Rachtá to zatím jen trošku. Jestli to půjde, zkusím to natočit a někam to uploadnout, ať to slyšíte. Pokud by to byla ta dvojhmota, jak dlouho se s tím dá jezdit? Hrozí nějaké nebezpečí poškození motoru nebo převodovky? Co se tam vlastně stane, když je dvojhmota špatná?
VW Caddy 1.9tdi BLS 77kW 2010
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14472
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

V krajním případě, pokud se skutečně jedná o setrvák, se může rozpadnout, že se z něj dostane jádro ven a začně soustružit obal převodovky, pár fotek rozpadlé dvouhmoty lze i tady na fóru dohledat.
Ale jestli s tím najedeš ještě 1 000km nebo 50 000km do poškození, to nelze přesně určit.
Uživatelský avatar
Jelito
Přispěvovatel
Příspěvky: 149
Registrován: 04 lis 2013, 20:48
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Jelito »

Tak ono to ani nemuselo být tím nárazem. Když se to tady řešilo na foru, tak tam psal nějaký uživatel že dovezli z Němčour dvě caddyny s 80 tisícema na hrbu a obě měli dvouhmoty KO. Ta moje klepala při 120 tisíci a tak šla komplet nová spojka. Divné je že tady jsou lidé kterým dvouhmota drží i přes 300 tisíc na hrbu a je v pořádku. Jestli je to jinou konstrukcí motoru, kdy některé do toho dávají větší rázy a rychlejc ji rozhrkají, nebo nevím. Chápu že styl jízdy na to má taky vliv, ale nevěřím že by to dělalo takové rozdíly v nájezdu.
Vw caddy 1,9 Tdi 77 kw BLS 06
J.Bill
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 13 črc 2007, 12:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od J.Bill »

Že by na to měl vliv výkon motoru? 2.0 sdi 51kW - 1.9 tdi 55kW - 1.9 tdi 77kW?
Dnes jsem si všim,že nejvíce je to slyšet při napůl sešlápnuté spojce. To v tom rachtá nejhlasitěji. Když ji sešlápnu úplně, tak to přestane a když je to jen na neutrál bez spojky, tak je to trochu slyšet. Při jízdě je to také nejvíce slyšet při sešlapávání a pouštění spojky.
VW Caddy 1.9tdi BLS 77kW 2010
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

znám auta co na KO dvouhmotě mají rok,dva,tři odjeto, dokonce i jedny rozvody (sám jsem je měnil při 120 a doporučoval výměnu a teď při 240 jsem dělal rozvody opět) Teď jsem dělal olej při 250 a žádná změna. Ale třeba kámošovi na SupI 96kw se to rozskočilo a jezdil s tím pár měsíců.

Jeden důvod proč odchází víc je, nízký volnoběžný otáčky oproti rotačkám. A náběh výkonu dole.
Třeba starý AHF na dvouhmotu 300 udělalo snad každý, ale ASV ketrý má oproti AHF náběh odspodu lepší(jestli je to vstřikovacíma tlakama? ),tak tam jsou dost často dvouhmoty kolem 200 hotový taky.

Ale že za to může nesprávný styl jízdy je nezpochybnitelný.
A že se dvohmota projeví po bouračce je jev celkem normální.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14472
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

J.Bill píše:Že by na to měl vliv výkon motoru? 2.0 sdi 51kW - 1.9 tdi 55kW - 1.9 tdi 77kW?
Dnes jsem si všim,že nejvíce je to slyšet při napůl sešlápnuté spojce. To v tom rachtá nejhlasitěji. Když ji sešlápnu úplně, tak to přestane a když je to jen na neutrál bez spojky, tak je to trochu slyšet. Při jízdě je to také nejvíce slyšet při sešlapávání a pouštění spojky.
SDi má jednohmotu.
OťasTDi
Aktivista
Příspěvky: 4992
Registrován: 22 led 2010, 17:22
Odpovědi: 0
Bydliště: Děčín

Příspěvek od OťasTDi »

Jeliož to teď řeším taky u jednoho BLS, tak jasně může to být dvouhmota,ale zároveň se ptám - nemůže to být vůle na předlohové hřídeli v převodovce? při těch kilákách snad ne,ale viděl jsem u roomsteru BLS při 160tis km takovou vůli,že jsem čuměl - a rachtalo to jako dvouhmota a po sešlápnutí spojky klid
Škoda Octavia 3 Combi 1,6 TDi CR 81kw CXXB, r.v. 2017 + Škoda Rapid 1,2 TSi CBZA rv 2013...VCDS MAX, VIS Online, Delphi 2020.23
J.Bill
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 13 črc 2007, 12:05
Odpovědi: 0

Příspěvek od J.Bill »

Tak jsem to zkusil natočit. Sice to je starým telefonem, ale alespoň něco. Napřed je na baterce, pak pod autem a pak při pohledu na spojku. Trochu mi syčí hadice nebo intercooler. Pokaždé jsem střídavě sešlapával a uvolňoval spojku. Uprostřed chodu spojky to vždy rachtá nejvíc, když je uvolněná, tak trošku a když je sešláplá, tak vůbec.

https://www.youtube.com/watch?v=ax_IvKM ... e=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=lRWhBu5 ... e=youtu.be

Nemůže to být nakonec spojkové ložisko?
VW Caddy 1.9tdi BLS 77kW 2010
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Nevim co tady řešíš..převodovka ven. Dvouhmota bude špatná.. Podívej se na vůli hřídele, vyměnit celou spojku včetně ložiska a jezdit dál.. Vzhledem k tomu že to natáčíš bramborou, tak to moc poznat nejde, ale je to na 85% od setrváku..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“