Fotodokumentace vlastních přestaveb

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
madmax1200
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 kvě 2012, 17:49

Příspěvek od madmax1200 »

Dobry napad, a co honit olej rovnou pres radiator topeni vytazeny z nejakeho stareho auta a foukat na nej ten vzduch od vyfuku?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

madmax1200 píše:Dobry napad, a co honit olej rovnou pres radiator topeni vytazeny z nejakeho stareho auta a foukat na nej ten vzduch od vyfuku?
Hmm, to asi není špatný nápad, ale radši bych to topení koupil nové a nějaké celohliníkové. Jak chceš ze starého topení dostat pryč ten sajrajt, jako vodní kámen a jiné případné nečistoty? I když to proleju několikrát octem a nechám to s ním stát, stejně nemám záruku, že tam nějaký bordel nezůstal a olej ho nevezme dál s sebou. Nebo použít chlazení nafty z nějaké audiny, nebo vw(možná to mají i jiná auta) PD, nebo rail(teď nevím), kde je nějakým takovým chladičem nafta chlazená před vrácením do nádrže.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
madmax1200
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 kvě 2012, 17:49

Příspěvek od madmax1200 »

pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Hezký, ale je to dost velký a kolem motoru moc místa nazbyt nebývá a ještě k tomu nějaký větrák, potrubí a klapku...to tam nejspíš nenacpeš. A navíc mám pocit, že chladicí žebírka jsou u tohoto typu topení do postranních komor zalisovaná a těsněná přes gumu a nevíš, co s ní teplý olej za nějakou dobu udělá, aby ti to neteklo třeba na rozpálený výfuk... Proto jsem psal celohliníkový chladič.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
madmax1200
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 kvě 2012, 17:49

Příspěvek od madmax1200 »

Ok.sezenu celohlinik....jinak s mistem problem nemamam.Opelu Arena by se do motoroveho prostoru vesel jeste jeden motor ;-)
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Zůstaň radši věrný značce :D Tady vypadá, že je to letované.
http://aukro.cz/olejovy-chladic-z-opelu ... 94584.html
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
madmax1200
Sběrač informací
Příspěvky: 49
Registrován: 15 kvě 2012, 17:49

Příspěvek od madmax1200 »

dík za tip,to vypadá velmi vhodně :)
m.artty
Sběrač informací
Příspěvky: 27
Registrován: 23 bře 2012, 15:45

Příspěvek od m.artty »

Pozor na závity na tom olejovým chladiči z Kadetta... dost často jsou stržené a nedá se s tím nic dělat.
Pavel
Přispěvovatel
Příspěvky: 524
Registrován: 13 črc 2006, 10:20

Příspěvek od Pavel »

madmax1200 píše:Dobry napad, a co honit olej rovnou pres radiator topeni vytazeny z nejakeho stareho auta a foukat na nej ten vzduch od vyfuku?
A není opravdu lepší a hlavně bezpečnější mít výměník přes topnou vodu? Dát tenhle chladič blůízko motoru je riziko že nevydrží ty teploty a někam daleko to nebude asi taky ono. Hlavně teplota výfukových plynů značně kolísá. A to nemluvím o tom že zpomalíte odtah spalin. Takže to trochu zvažte.
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Pavel píše:
madmax1200 píše:Dobry napad, a co honit olej rovnou pres radiator topeni vytazeny z nejakeho stareho auta a foukat na nej ten vzduch od vyfuku?
A není opravdu lepší a hlavně bezpečnější mít výměník přes topnou vodu? Dát tenhle chladič blůízko motoru je riziko že nevydrží ty teploty a někam daleko to nebude asi taky ono. Hlavně teplota výfukových plynů značně kolísá. A to nemluvím o tom že zpomalíte odtah spalin. Takže to trochu zvažte.
Ale tohle nemá být ohřívané přímo výfukovými plyny, ale jako u topení u Trabanta - od nějak opláštěného výfuku se ohřeje vzduch, který už bude o dost studenější, než výfuk, ale pořád dost teplý, aby ohřál nějaký radiátor s friťákem vevnitř. A zkusit k tomu ještě co nejjednodušeji vymyslet nějakou plechovou klapku ovládanou termostatem na způsob, jako to třeba mívaly karburátorové Favority a snad i Š120.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“