Bosch VE xm 2.1td - pretesnenie ovládania plynu
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Bosch VE xm 2.1td - pretesnenie ovládania plynu
Ahoj ahoj,
príbeh nekončí, v 406ke mám čerpadlo bosch spolu so vstrekmi z xm 2.1 td. Čerpadlo bolo robené, preto som ho do auta iba nahodil, no ukázalo sa, že pomaly tečie nafta spod ovládania plynu.. otázka znie, pretesním si to na aute? Ako? Je tam gumička/gufero?
Ďakujem.
príbeh nekončí, v 406ke mám čerpadlo bosch spolu so vstrekmi z xm 2.1 td. Čerpadlo bolo robené, preto som ho do auta iba nahodil, no ukázalo sa, že pomaly tečie nafta spod ovládania plynu.. otázka znie, pretesním si to na aute? Ako? Je tam gumička/gufero?
Ďakujem.
Metiu: Mám dotaz - mám v Xantii taky motor 2.1TD a v něm Lucase. Chci tam výhledově dát Bosche z 1.9TD(z 2.1TD nemám), tak mě zajímá, jestli i s ním jde motor tak měkce, tak pěkně za plynem, jako s Lucasem a jaká je cca spotřeba. Zkrátka postřehy a pocity, co je po výměně jinak, co je lepší a co horší a tak. Díky 

Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Něco všeobecného..často jsem slyšel, že Lucas je zaprvé ekologičtější a motor má jak píšeš měkčejší chod..Taky jsem měl ten dojem a co jsem soukromě zjistil, že reakce čerpadla na změnu předvstřiku byla u Bosche taková "ohraničená." /lépe se nastavuje/ zato u Lucase to bylo vždy takové "tajemství", kdy už je ten správný předvstřik...Ale co je to platné, když Bosch je jak svou" jednoduchostí" , tak hlavně spolehlivostí prostě lepší..Nemluvě o menší citlivosti na zavzdušnění , s kterou si sám mnohdy poradí... 

nepropadat panice...
V zimě jsem předělával taky v xantii lucas za bosch z 1.9TD. Já blbec koupil čerpadlo s elektrickým předsuvníkem předvstřiku. Takže čerpadlo opravdu s nějaké staré vykopávky bez těchto vymožeností. Tak měkký chod už to nemělo at jsem šteloval za chodu jak jsem chtěl. Když mělo pěkný měkký chod zase to nestartovalo. ( Jedním z důvodu mohly být špatné ventilové vůle). Co se týče výkonu tak jsem trošku přidal na naftě a jelo to velice slušně na tak těžké auto. Jinak jsem se dopracoval k tomu že nejlepší je řadové čerpadlo
Kdybys měl nějaký dotaz co a jak je třeba vyměnit ptej se dokud to mám ještě v živé paměti. 


-
- Aktivista
- Příspěvky: 1154
- Registrován: 20 dub 2007, 22:17
- Bydliště: Tam na západě za Plzní
- Kontaktovat uživatele:
pepe276 píše:Metiu: Mám dotaz - mám v Xantii taky motor 2.1TD a v něm Lucase. Chci tam výhledově dát Bosche z 1.9TD(z 2.1TD nemám), tak mě zajímá, jestli i s ním jde motor tak měkce, tak pěkně za plynem, jako s Lucasem a jaká je cca spotřeba. Zkrátka postřehy a pocity, co je po výměně jinak, co je lepší a co horší a tak. Díky
Motory 2.1TD s čerpadlem Lucas jsou elektronicky řízené. (Lucas Epic)
Proto ten kultivovaný chod. Nevim proč se jich každý tak bojí a vyhazují se.
Vše se dá opravit a zase slouží léta dál. A nemusí to být ani drahé.
Mohu pomoci. Pro zájemce SZ.
Vím, že jsou elektronicky řízené a nebojím se jich. Ale důvod, proč ho chci vyhodit se jmenuje "friťák". Jezdím de facto jen na friťák a s tím si Lucas moc neporadí, ani když ho budu ohřívat a já nevím co s ním ještě dělat. Radši případným problémům předcházím, než je pak řeším v tu nejméně vhodnou chvíli...
Nebo umíš i Lucase nějak upravit, aby bez problémů snesl friťák?
Nebo umíš i Lucase nějak upravit, aby bez problémů snesl friťák?
Naposledy upravil(a) pepe276 dne 12 črc 2015, 11:28, celkem upraveno 2 x.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Mám už do 2.1TD připravené čerpadlo z 1.9TD, ale už má taky ten elektrický přesuvník vstřiku. Prostě ho jen nebudu zapojovat a mělo by to běhat normálně, jako staré vykopávky bez něj, ne? Hmm, ale nasadil jsi mi brouka do hlavy, asi budu muset ten spodek rozebrat a podívat se do něj, jak je to tam vlastně s tou změnou předvstřiku...jestli je to tam řešené přes čep seshora, jako u starších řešení čerpadel, nebo jinak, pomocí nějakých kanálků, které otevírá, nebo zavírá elektronika, nebo tak nějak.burton.b22 píše:V zimě jsem předělával taky v xantii lucas za bosch z 1.9TD. Já blbec koupil čerpadlo s elektrickým předsuvníkem předvstřiku. Takže čerpadlo opravdu s nějaké staré vykopávky bez těchto vymožeností. Tak měkký chod už to nemělo at jsem šteloval za chodu jak jsem chtěl. Když mělo pěkný měkký chod zase to nestartovalo. ( Jedním z důvodu mohly být špatné ventilové vůle). Co se týče výkonu tak jsem trošku přidal na naftě a jelo to velice slušně na tak těžké auto. Jinak jsem se dopracoval k tomu že nejlepší je řadové čerpadloKdybys měl nějaký dotaz co a jak je třeba vyměnit ptej se dokud to mám ještě v živé paměti.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276: Diky, to sa hodí..
Motor samozrejme nie je tak kultivovaný, ale spotrebou sa dlhodobo pohybujem na 5.6l/100km podľa tankovania, čo vôbec nie je zlé.
Lucas, ktorý bol na aute predtým bol neodborne opravovaný, takže neviem posúdiť zlepšenie/zhoršenie.
Štartuje spoľahlivo, občas mám problém s trasením na voľnobeh, ide akoby na 3 valce - vstreky po kontrole a výmene 1 trysky. Nerobí to vždy, skôr náhodne, možno si to niekde prisáva vzduch do paliva.. neviem. Inak je všetko v poriadku, dymyvosť v norme, predvstrek som ešte nenastavoval - čerpadlo som nahodil na motor ako som ho kúpil, nastavil do stredu a funguje to uspokojivo.
Motor samozrejme nie je tak kultivovaný, ale spotrebou sa dlhodobo pohybujem na 5.6l/100km podľa tankovania, čo vôbec nie je zlé.
Lucas, ktorý bol na aute predtým bol neodborne opravovaný, takže neviem posúdiť zlepšenie/zhoršenie.
Štartuje spoľahlivo, občas mám problém s trasením na voľnobeh, ide akoby na 3 valce - vstreky po kontrole a výmene 1 trysky. Nerobí to vždy, skôr náhodne, možno si to niekde prisáva vzduch do paliva.. neviem. Inak je všetko v poriadku, dymyvosť v norme, predvstrek som ešte nenastavoval - čerpadlo som nahodil na motor ako som ho kúpil, nastavil do stredu a funguje to uspokojivo.
To já se toho zase bojím, protože většina starších vozů s tímhle vynálezem se snímači je v háji. Oprava je drahá a neekonomická, a hlavní výhoda tohoto motoru, což je jednoduchost je v háji.. Samozřejmě kšeft je kšeft, je to stejný problém jako s Opelem DT a podobně, nový nepoučený majitel jen naskočí na tyhle vynálezy tehdejší doby zkřížené s immo a je neštasten..Vše se dá opravit , ale proč postupovat další riziko, že nějaký snímač /např. Hů/ mě pošle pěšky na autobus místo na místo určení? Takových příběhů slyším neustále dost a dost...conti píše:pepe276 píše:Metiu: Mám dotaz - mám v Xantii taky motor 2.1TD a v něm Lucase. Chci tam výhledově dát Bosche z 1.9TD(z 2.1TD nemám), tak mě zajímá, jestli i s ním jde motor tak měkce, tak pěkně za plynem, jako s Lucasem a jaká je cca spotřeba. Zkrátka postřehy a pocity, co je po výměně jinak, co je lepší a co horší a tak. Díky
Motory 2.1TD s čerpadlem Lucas jsou elektronicky řízené. (Lucas Epic)
Proto ten kultivovaný chod. Nevim proč se jich každý tak bojí a vyhazují se.
Vše se dá opravit a zase slouží léta dál. A nemusí to být ani drahé.
Mohu pomoci. Pro zájemce SZ.

nepropadat panice...