audi c5 1999 1.9tdi 81kw na přepálený olej a bez úprav JEDE!

..jak jezdit na Slunečnicový, Řepkový, Olivový a podobné oleje ... a nebo, jestli někdo ještě jezdí na naftu, tak o naftě :-) či bionaftě

Moderátoři: šulda, radluk, Moderátoři

Odpovědět
truckercech
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17 srp 2015, 13:36
Bydliště: Waterford, Irsko

audi c5 1999 1.9tdi 81kw na přepálený olej a bez úprav JEDE!

Příspěvek od truckercech »

čaute...

už chvilku to tu pročítám ale co diksuze to jiné návody/nápady/odrazování/úspěchy.... chtěl bych to tu shrnout zda jsem to pobral správně...

takže mám 1.9tdi tuším AFN motor s rotačním čerpadlem 10mm (chci dát větší časem :D) 81kw (bez egr, chipnutý a ještě katalyzator pujde pryč) a s čipem to má cca 100-105kw


mám možnost mít vegitable oil přepálený ale každý den měněný a daný nový....použití toho oleje je cca 8-10hod/den a jak jsem se tu dočetl tak prý takto ,,málo" přepálený olej by měl být vklidu...

filtrovat bordel chci asi přes silonku a pak zkusit sehnat geotextilii (žiju v zahraničí a tak některé věci jsou problém sehnat :D anebo pojmenovat jejich jazykem :D)

jak ho přefiltruju tak ho chci vyzkoušet přímo mixnout s naftou ato:
verze A)
70% nafta 30% olej nebo
verze B)
50:50 ??

jsem v irsku kde teploty jsou kolem 10°C ale pochybuju že níž, ani neví co je sníh :D....

to by bylo jak to zkusit bez úpravy....

a teď s úpravou:
--------------------------------
samozřejmě jsem tu četl o tuhosti oleje vůči naftě že tak dobře neteče (ikdyž ten co bych měl z té hospody mi přišel tekutý skoro jak voda :) )

a tak jsem se dočetl o ,,předehřevu".... což jak jsem někde četl vpodstatě stačí omotat odporový drát kousek na trubku k čerpadlu hlavy a to už to vpohodě rozhází do přívodních trubek ke vstřikovačům...

stále bych ale asi zachoval mixování s naftou aspon 30% nafty ?


děkuji vám za info zda jsem tomu jakžtakž porozuměl aniž bych musel udělat 2 nádrže a přepináče atd (což v irsku by byl problém sehnat, tady ani nemají ethanol E85 :D )

EDIT: jo a ještě jsem se dočetl že do nádrže můžu lít přímo olej který koupím v obchodě bez nutnosti filtrace.... ?? (stále to ale chci raději mixovat aspon 50:50 abych zjistil jak se to bude chovat)
Naposledy upravil(a) truckercech dne 31 srp 2015, 11:24, celkem upraveno 1 x.
Prosím nebijte mě, už jsem praštěný dost...
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Auto co máš zkousne friťák jak nic, ALE - použitej frit olej to chce důkladně přefiltrovat, tak si kup od tohohle týpka filtrační vak na 1 mikrometr http://stores.ebay.co.uk/filterbagman2 a přes ten olej přeceď, teplej (cca 25°C) přes ten filtr teče proudem tlustým jak palec a nádherně čistej. Na nějaký látky, silonky zapomeň, tim to max přeDfiltruj, ale nakonec to chce ten 1um. Když to budeš mít přefiltrovaný, můžeš to tam lejt bez strachu. Když bude okolo 10° C, tak bych to už míchal 1:1 s naftou, jak bude víc jak 15 °C, jezdil bych klíďo na čistej, ale spíš tak mix (1 nafta : 5 olej) třeba. Je lepší to míchnout v kanystru a třepnout s tim, ale když to chrstneš do nádrže spolu a projedeš pár zatáček, smíchá se to taky, ale pro dobrej pocit... znáš to. Za čas opadne strach a budeš to tam prát čistý dokud nebude mráz - vlastní zkušenost Může se stát, že po prvních pár nalitích ti odejde palivovej filtr, páč olej rozpustí bordel v nádrži atd po naftě a tim se zacpe filtr. Až ho pak vyměníš tak nou problémo a můžeš jezdit na olej jak pán. Ale neměnil bych filtr preventivně, počkal bych, až se zasere. Ale stát se tak nemusí :) Na olej z krámu můžeš jezdit hned bez filtrace. :)
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
truckercech
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17 srp 2015, 13:36
Bydliště: Waterford, Irsko

Příspěvek od truckercech »

díky za doladění mého nadšení :D ....

ráno si z práce zkusím vyptat ten olej co vypustím z fritáku a otestuju to....ted mám zhruba půl nadrže nafty takže tam chcu těch cca 20 litru oleje nalít co to udělá....

akorát že auto mi posledních pár dní nějak ztrácí výkon...jakoby něco neseplo turbo nebo tak...pocitově jakoby klouzala spojka a nepřenesla výkon na kole ale žádný smrad z auta nejde...tak nevím...a muj mechanik má 2 týdny dovolenou....


každopádně co se týče palivo by to i tak nemělo mít vliv s tím olejem....když bude mechanicky něco KO...
Prosím nebijte mě, už jsem praštěný dost...
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Palivovej filtr, neni zasranej?
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
truckercech
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17 srp 2015, 13:36
Bydliště: Waterford, Irsko

Příspěvek od truckercech »

noooo to netuším....začlo to dělat pár dní zpátky.... občas během jízdy se to od té doby stane že to prostě nemá tah....nemůžu se rozjet pomalu ani přes stovku....


PS: právě jsem si přinesl 20 litrů přepaleného oleje takže jdu shánět filtrační hadr.... když nebude nikde k mání tak pak objednám z toho ebaye....
Prosím nebijte mě, už jsem praštěný dost...
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Kup novej palivovej filtr, zalej ho naftou, abys nemusel minutu startovat a uvidíš, bych řekl, že to s velkou pravděpodobností bude ono.
S tim olejem, kup vak, přefiltruj a můžeš jezdit :)
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
truckercech
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17 srp 2015, 13:36
Bydliště: Waterford, Irsko

Příspěvek od truckercech »

tak jsem jezdil a zas se mi to stalo...ani do otáček se tomu neche...jak starý diesel bez turba....

zítra zkusím ten filtr vyměnit.... není potřeba to nějak odvzdušnit pak?
Prosím nebijte mě, už jsem praštěný dost...
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

stačí když do něj naleješ naftu než ho tam budeš dávat a pak prostě startuj no, občas to chvíli trvá :)
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
truckercech
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17 srp 2015, 13:36
Bydliště: Waterford, Irsko

Příspěvek od truckercech »

Tak konečně jsem měl čas, přišli mi filtri 1 mikron a tak jsem si ,,postavil" filtrační zařízení :D

zatím mám cca 20 litrů oleje 10 litrů nafty a 1 litr benzínu....
auto jede, necuká, ani to moc nesmrdí a pod plynem to vpodstatě ani nehulí a teploty byly kolem 15 °C

dále olej je fritován v restauraci cca 8 hodin .... každý den ho mění proto je tak čistý...

dle zkušenosti jednoho známého tu jezdil jedne kluk v poměru 40 litrů oleje 10 l nafty a 5 l benzinu vpohodě celý rok

dodám že se jedná o irsko, kde teploty jsou kole 5-20°C

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Prosím nebijte mě, už jsem praštěný dost...
truckercech
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 17 srp 2015, 13:36
Bydliště: Waterford, Irsko

Příspěvek od truckercech »

Pelep píše:stačí když do něj naleješ naftu než ho tam budeš dávat a pak prostě startuj no, občas to chvíli trvá :)
tak problém vyřešen byla to popraskaná hadice co jde shora k sání do motoru a vede od intercoleru :)
Prosím nebijte mě, už jsem praštěný dost...
Uživatelský avatar
Pelep
Přispěvovatel
Příspěvky: 367
Registrován: 08 črc 2014, 17:07
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od Pelep »

Tak paráda, opraveno, vyzkoušeno a teď už jenom jezdit :-D
BMW E46 328i automat LPG
Passat b5 1.9 TDI-PD 85 kW 4Motion
EX:
BMW 318 TDS, chip, kat i egr pryč, jezdim na friťák nebo vyjetou hydrauliku.
Peugeot 106 1.4 Sport, Felda 1.3, Opel Kadett, Mazda 121
Odpovědět

Zpět na „Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu“