1.5dci vačka? ///rozvody///?

Citroen, Peugeot, Renault..

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1445
Registrován: 02 srp 2008, 22:57
Odpovědi: 0

1.5dci vačka? ///rozvody///?

Příspěvek od e36power »

Ahoj.


Chtěl bych se zeptat někoho kdo se zabývá těmito motory jestli trpí na ohoblovaný vačky. Mám doma rozebraný scenic 1.5dci K9K 732 a tam je to dost obrušený.. Díky za info :) :)
Naposledy upravil(a) e36power dne 27 lis 2015, 23:08, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

trpí na to všechny auta co mají interval na olej 30tis.km, lidi běžně najížděj 35 a víc a pak to tak vypadá
tuhle jsem se dohadoval s důchodcem u piva co si koupil novou myslim 308 1.6HDi že je to kokotina měnit po 30tis ,navíc když to při jeho nájezdu bude najíždět 5 let....je to marný, je to marný
:D
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Asi tak, márne...tiež som mal v rukch Corsu B, mala 10 rokov, najazdených 10 000 km a predpokladám, že olej ani raz nevymenený...a vačka bola veru tiež ohobľovaná...prečo trpia najviac vačky? Lebo sú hore? Či trenie je vysoké?
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20278
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No jo,lepsi jak 1000 korun za rok za olej potom mrdu za go motoru...ale me rikali ze 30000km... (LOL) bez problemu
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Odpovědi: 0
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

Myslím, že 10-15 000 km interval a naozaj max 2 roky je úplne v kľude. Mňa stojí výmena ozaj tak 1000 CZK (40 €), takže to je v poho.
Ja osobne sa snažím blížiť skôr k tým 10.000 a jeden rok. Síce výrobca predpisuje 15.000 km, ale 1,9 D je konštrukčne starý motor na 15.000 km...a na Alfe predpisuje 20.000 km, ale tiež bude riešiť proste raz za rok a to bude 12-16000 km...
Naposledy upravil(a) Ferrari1980 dne 21 lis 2015, 13:23, celkem upraveno 1 x.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
sharkie5
Přispěvovatel
Příspěvky: 412
Registrován: 21 bře 2010, 23:38
Odpovědi: 0
Bydliště: Bohumín

Příspěvek od sharkie5 »

roman1648 píše:trpí na to všechny auta co mají interval na olej 30tis.km, lidi běžně najížděj 35 a víc a pak to tak vypadá
tuhle jsem se dohadoval s důchodcem u piva co si koupil novou myslim 308 1.6HDi že je to kokotina měnit po 30tis ,navíc když to při jeho nájezdu bude najíždět 5 let....je to marný, je to marný
:D
no u tohohle motoru vypadá ten olej už po pár kilometrech jak hnůj, nedej bože to tam nechat 30 tis. km, já to měním každý podzim,což za rok najedu možná 8 tis. a mám klid, stejně to před zimou vždycky skouknu zespoda, tak když už je to na zvedáku, tak při jednom to vyměním :D
Berloš multispace 2009, 1.6 HDi, 75 poníků
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1445
Registrován: 02 srp 2008, 22:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od e36power »

Co muze delat za problémy pokud neni cerpadlo jako na obr, ze neni v ose. Motor mi přijde po složení hlučný Obrázek
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14438
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Na ozubeném kole čerpadla je snímač polohy vačkového hřídele, proto je potřeba dodržet zuby mezi značkou na kole vačky a značkou na kole čerpadla.
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1445
Registrován: 02 srp 2008, 22:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od e36power »

Co vím tak ze na vacce je plech a na ventilovem viku je snimac vacky. Je to kód motoru 9K9 732.

Problem zvuku po startu bude nejspíš na vstřiku 4 válce Obrázek
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1445
Registrován: 02 srp 2008, 22:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od e36power »

Tomas.cz píše:Na ozubeném kole čerpadla je snímač polohy vačkového hřídele, proto je potřeba dodržet zuby mezi značkou na kole vačky a značkou na kole čerpadla.
mě spíš zajímalo jestli by to chytlo v případě toho, že by to bylo špatně nastavené..

Pokud to má snímač uvnitř ventil. víku tak v čerpadle není?? Díky
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Pokud je na vačce tak na čerpadle není.Nejčastěji je problém když se sundá čerpadlo a nějak se sním zamíchá tak ty piliny pak ucpou vstřik už se mě to stalo dvakrát když se dělalo tesnění.Už ty zákazníky rovnou varuju jinak to nedělám akorát jsou potom tahanice.Taky nemaj rádi když vstřiky zustanou dlouho odpojený od railu často zustanou už zalepený a neotvíraj.Tohle je snad ještě náchylnější sistem jak první mondea cr.
Uživatelský avatar
e36power
Aktivista
Příspěvky: 1445
Registrován: 02 srp 2008, 22:57
Odpovědi: 0

Příspěvek od e36power »

geo píše:Pokud je na vačce tak na čerpadle není.Nejčastěji je problém když se sundá čerpadlo a nějak se sním zamíchá tak ty piliny pak ucpou vstřik už se mě to stalo dvakrát když se dělalo tesnění.Už ty zákazníky rovnou varuju jinak to nedělám akorát jsou potom tahanice.Taky nemaj rádi když vstřiky zustanou dlouho odpojený od railu často zustanou už zalepený a neotvíraj.Tohle je snad ještě náchylnější sistem jak první mondea cr.

Prave, ze jsem tesneni pod hlavou dělal a na tu čistotu jsem dbal. Dam ten 4 vstrik do opravy a uvidíme. Dekuju za info
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Registrován: 16 zář 2010, 16:59
Odpovědi: 0

Příspěvek od geo »

Ten bordel je z čerpadla pozor si dávat mužeš ale jak se to zavzdušní nebo ho sundáš protože zavazí tak se tohle stane.Trpěj vačky v čerpadle ta se postupně odírá a z toho jsou ty špony a zacpávaj vstřiky .Pošli jim i vzorek nafty ale většinou jsem to pak poslal všechno i s čerpadlem nadrž dolu vyčistit i s vedením a novej filtr.Nakodovat vstřiky pozor jsou obráceně od převodovky.
pitypaldy
Přispěvovatel
Příspěvky: 323
Registrován: 31 říj 2007, 20:02
Odpovědi: 0

Příspěvek od pitypaldy »

e36power píše:Co muze delat za problémy pokud neni cerpadlo jako na obr, ze neni v ose. Motor mi přijde po složení hlučný Obrázek
Zdravim

Neví někdo, postup sundání olejové vany ? brání mi tomu vyndání nápravnice musí se povilit celá ?(na všech 4 šroubech ) nebo je tam nějaký fígl či návod prosím
Odpovědět

Zpět na „Francouzské vozy“