Fabia I 1.6 MPI 50kw AQW - tesnění?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Jo aha, myslíte vyhodit tu starou podložku pod válcema a podle naměřenejch přesahů koupit novou, chápu to dobře, já nevěděl že tam nějaká je z výroby, myslel jsem že se to bude přičítat.
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Ne já jen píšu jak to je. Přesahy by měly být, pokud si dobře pamatuju 0,07 - 0,13, takže pokud tam je ta měrka 0,05 volná, tak bych se spodkem nehýbal.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Klucí.... jaký to tesnění objednat, prostě tohle:


http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... uct=151489




nebo mám nějak řešit o kolik ta hlava bude snížená, nebo to u benzínovejch motorů není třeba
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4290
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

těsnění elring nebo victor reinz nic víc kro rovný hlavy, přesahů a rovnýho bloku netřeba řešit
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Jo, děkuju, já ty přesahy měřil ještě po očištění, je to plus mínus stejné, prostě 0.05 měrku tam dostanu, 0.1 už ne, tak to bude něco mezi. Asi to není moc, ale utopená vložka až pod úrovní bloku žádná není, i vůči sobě jsou nastejno. Hlavu nechám natlakovat, srovnat a nový gufera, dám vědět jak to dopadlo.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Jo, děkuju, já ty přesahy měřil ještě po očištění, je to plus mínus stejné, prostě 0.05 měrku tam dostanu, 0.1 už ne, tak to bude něco mezi. Asi to není moc, ale utopená vložka až pod úrovní bloku žádná není, i vůči sobě jsou nastejno. Hlavu nechám natlakovat, srovnat a nový gufera, dám vědět jak to dopadlo.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Jirka. píše:Těsnění je rozpadlý protože je to jebka Temac jak jsem psal hned na začátku...

Jseš si tou značkou tesnění který tam bylo jistej? Temac (podle těch fotek co jsem z toho vyndal) vypadá vizuelně naprosto stejně jako elring

http://www.cc-autodily.cz/tesneni-hlavy ... odel=FABIA

protože jestli ten problém není v těsnění a tom 3 válci tak se bojim že se to bude opakovat, no uvidim, objednám toho reinze, stejně nemám co ztratit.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Složeno, nastaveno, chytla na první otočení, dával jsem tesnění, gufera, zabroušení ventilů, nový šrouby hlavy, termostat, čidlo na vodu

Problém přetrval, prostě to po zahřátí vyhání znova vodu s expanzky (s otevřený). Naplnil jsem okruh čidlem. Termostat normálně spíná. Chladič horkej, z topení fouká vařicí vzduch ale teplota ukazuje furt 90, nepřeleze to. Začal jsem pátrat proč se nesepne sahara, zjistil jsem:

- po vymontování štekru čidla (třípinový) a propojení běžel ventilátor jen na jednu rychlost, začal jsem zjišťovat proč a zjistil jsem

- na ventilátoru je konektor jen se dvěma piny, tenhle

http://bazar.automedik.cz/AMD0438423975/skoda/fabia

je na něm valeo 866939A

logicky tak po propojení pinů čidla spíná jen na jednu rychlost, ne na dvě, samotnej konektor do ventilátoru je třížílový

Auto bylo v minulosti bourané a byl vyměněnej celej chladič i s ventilátorem. Na tom ventilátoru je datum výroby 06, auto je z roku 2001


Mohlo by být tohle příčinou problému? Jsem z toho auto už v pr.....li.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Termospínač sahary je taky dvoupólovej ale konektor samozřejmě tří.

Jenže oba druhy se prodávaj pro 1.4 mpi

http://www.profiautodily.cz/p1949406-te ... 15,1976835

ten tam je

a tenhle tam podle kabeláže patří

http://www.profiautodily.cz/p1949407-te ... 15,1976835


Tak jak tomu rozumim mám na autě ventilátor, kterej a termospínač, kterej prostě nemá druhej rychlostní stupeň i když kabeláž k tomu je uzpůsobená.

Stejně si nemyslim, že to je důvod mýho problému, udělám video co to dělá po ohřátí a dám to sem, že já nekoupil ten motor :)
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

Za studena - to se nic neděje

https://www.youtube.com/watch?v=4QicBdJ ... e=youtu.be

Ohřáto na 90 po cca 15 minutách v tomhle počasí, ventilátor nesepnul, expanzka otevřená a děje se tohle

https://www.youtube.com/watch?v=IknC-2j ... e=youtu.be


Expanzku jsem zavřel a nechal to běžet asi 3/4 hodiny, asi po dalších 5 minutách sepnul ventilátor a spínalo to pravidelně, hadice trochu tvrdší ale zmáčknout šli, po té 3/4 hodině jsem z toho odpustil tohle

https://www.youtube.com/watch?v=dx9PmTH ... e=youtu.be



Je to normální nebo ne? Faktem je, že ta voda zatím není vůbec cejtit spalinama což před tim byla takže to těsnění asi bylo v prdeli. Na mě to celý působí, že se to v létě málo chladí (možná kvůli tomu chybějícímu druhýmu stupni ventilátoru) a tesnění pod hlavou byl důsledek toho nechlazení. Jinak nevim jestli s tim ještě něco vymejšlet nebo čas ukáže. Možná zkusit sehnat jiný čidlo na ventilátor aby to dřív spínalo a fungovalo na dva stupně tak jak má. Prostě aby se to v létě stihlo uchladit. Mě totiž zase někdi tvrdil, že to je normální že to takhle tlakuje, že je to má bejt jak papiňák.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14441
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

- Tyhle bezklimové Fabky mají ventilátor jen jednorychlostní.

- Na naší byl z 99% stejný stav, dělal jsem těsnění, nechával tlakovat hlavu,
měřil přesahy vložek a jiné alotrie, nakonec se s takhle nafukujícím motorem jezdilo několik let až ke konci roku 2014 prasknul blok, voda vytekla do oleje a bylo. Vyměnil jsem motor a je klid, můžu expanzku otevřít klidně při zahřátém motoru na provozní teplotu a voda nevystříkne.
Ale že by byla třeba prdlá vložka, to vidět nebylo.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

No, jsem psal už na první stránce že scháním motor :) Vážně nenapadne ještě někoho něco.
jajin111
Přispěvovatel
Příspěvky: 134
Registrován: 01 kvě 2009, 16:52
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od jajin111 »

No, tak jsem s tim najel 400 km od výměny

Dostat ten olejovej humus z těch hadic to je porod teda, ale vyčistil jsem.

Kromě toho tlakování mi ta voda mizí pořád cca 2-3 dcl na 200 km. Jedinej rozdíl před a po výměně tesnění je ten, že ta voda je čistá.

Vyměnil jsem vše, expanzku, víčko, termostat, čidlo vody, tenění Victor, šrouby, nastavil ventily, čidlo na sahaře a já nevim co všechno, asi všechno.

Ta voda ale mizí furt, celej motor jsem umyl a vidět není nic. Zjistil jsem, že někdy v minulosti byl ten motor totál uvařenej, vepředu na bloku jsou natevený tak milimetrový kousky hliníku.

Když jsem vypustil olej, nebyla tam žádná voda a byl normálně černej. jen s e si všimnul tak třímilimetrový vrsty bílý emulze na výpošťáku, jenže znáte to - jezdim s tim 3km do práce a zpět.

Chystám se shodit vanu a udělat na ní tesnění + mám nový rozvody (stály 290,-Kč :)) a o víkendu jsem sehnal spojku od sachse - hučí mi ložisko.
Pořád ale nevim, jestli to má na tom motoru smysl dělat nebo to nechat dojezdit a mezitim shánět jinej motor, asi to ale udělám, spojku s rozvodama můžu přece prohodit. Jenže mi to furt nedá, nechci se toho motoru zbavovat, když jsem do něj nasral tolik.

Po sundání tý vany, na co se zaměřit a zkontrolovat. To těsnění v háji bylo když ta voda je čistá, ale je tam prostě furt něco, kvůli čemu to těsnění pod hlavou po dvou letech odejde. Jde nějak hodnověrně zkontrolovat, jestli ta voda jde do oleje, myslim tim natlakovat se sundanou vanou jestli to nebude vidět. Jenže za studena to z tý nádržky nelítá. Podle mě je tam malá prasklina asi někde v bloku, která se teplem roztáhne. Už si fakt nevim rady co s tim.

Nijak by mě to nedráždilo, ty 3 kilometry do práce a zpět co s tim jezdim klidně oželim a sednu na bus, jenže se chystám v dubnu na dovolenou (1.500,- km) a nerad bych aby mě to někde nechalo. Dík všem.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“