Fabia I 1.6 MPI 50kw AQW - tesnění?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Klucí.... jaký to tesnění objednat, prostě tohle:
http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... uct=151489
nebo mám nějak řešit o kolik ta hlava bude snížená, nebo to u benzínovejch motorů není třeba
http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... uct=151489
nebo mám nějak řešit o kolik ta hlava bude snížená, nebo to u benzínovejch motorů není třeba
Jo, děkuju, já ty přesahy měřil ještě po očištění, je to plus mínus stejné, prostě 0.05 měrku tam dostanu, 0.1 už ne, tak to bude něco mezi. Asi to není moc, ale utopená vložka až pod úrovní bloku žádná není, i vůči sobě jsou nastejno. Hlavu nechám natlakovat, srovnat a nový gufera, dám vědět jak to dopadlo.
Jo, děkuju, já ty přesahy měřil ještě po očištění, je to plus mínus stejné, prostě 0.05 měrku tam dostanu, 0.1 už ne, tak to bude něco mezi. Asi to není moc, ale utopená vložka až pod úrovní bloku žádná není, i vůči sobě jsou nastejno. Hlavu nechám natlakovat, srovnat a nový gufera, dám vědět jak to dopadlo.
Jirka. píše:Těsnění je rozpadlý protože je to jebka Temac jak jsem psal hned na začátku...
Jseš si tou značkou tesnění který tam bylo jistej? Temac (podle těch fotek co jsem z toho vyndal) vypadá vizuelně naprosto stejně jako elring
http://www.cc-autodily.cz/tesneni-hlavy ... odel=FABIA
protože jestli ten problém není v těsnění a tom 3 válci tak se bojim že se to bude opakovat, no uvidim, objednám toho reinze, stejně nemám co ztratit.
Složeno, nastaveno, chytla na první otočení, dával jsem tesnění, gufera, zabroušení ventilů, nový šrouby hlavy, termostat, čidlo na vodu
Problém přetrval, prostě to po zahřátí vyhání znova vodu s expanzky (s otevřený). Naplnil jsem okruh čidlem. Termostat normálně spíná. Chladič horkej, z topení fouká vařicí vzduch ale teplota ukazuje furt 90, nepřeleze to. Začal jsem pátrat proč se nesepne sahara, zjistil jsem:
- po vymontování štekru čidla (třípinový) a propojení běžel ventilátor jen na jednu rychlost, začal jsem zjišťovat proč a zjistil jsem
- na ventilátoru je konektor jen se dvěma piny, tenhle
http://bazar.automedik.cz/AMD0438423975/skoda/fabia
je na něm valeo 866939A
logicky tak po propojení pinů čidla spíná jen na jednu rychlost, ne na dvě, samotnej konektor do ventilátoru je třížílový
Auto bylo v minulosti bourané a byl vyměněnej celej chladič i s ventilátorem. Na tom ventilátoru je datum výroby 06, auto je z roku 2001
Mohlo by být tohle příčinou problému? Jsem z toho auto už v pr.....li.
Problém přetrval, prostě to po zahřátí vyhání znova vodu s expanzky (s otevřený). Naplnil jsem okruh čidlem. Termostat normálně spíná. Chladič horkej, z topení fouká vařicí vzduch ale teplota ukazuje furt 90, nepřeleze to. Začal jsem pátrat proč se nesepne sahara, zjistil jsem:
- po vymontování štekru čidla (třípinový) a propojení běžel ventilátor jen na jednu rychlost, začal jsem zjišťovat proč a zjistil jsem
- na ventilátoru je konektor jen se dvěma piny, tenhle
http://bazar.automedik.cz/AMD0438423975/skoda/fabia
je na něm valeo 866939A
logicky tak po propojení pinů čidla spíná jen na jednu rychlost, ne na dvě, samotnej konektor do ventilátoru je třížílový
Auto bylo v minulosti bourané a byl vyměněnej celej chladič i s ventilátorem. Na tom ventilátoru je datum výroby 06, auto je z roku 2001
Mohlo by být tohle příčinou problému? Jsem z toho auto už v pr.....li.
Termospínač sahary je taky dvoupólovej ale konektor samozřejmě tří.
Jenže oba druhy se prodávaj pro 1.4 mpi
http://www.profiautodily.cz/p1949406-te ... 15,1976835
ten tam je
a tenhle tam podle kabeláže patří
http://www.profiautodily.cz/p1949407-te ... 15,1976835
Tak jak tomu rozumim mám na autě ventilátor, kterej a termospínač, kterej prostě nemá druhej rychlostní stupeň i když kabeláž k tomu je uzpůsobená.
Stejně si nemyslim, že to je důvod mýho problému, udělám video co to dělá po ohřátí a dám to sem, že já nekoupil ten motor
Jenže oba druhy se prodávaj pro 1.4 mpi
http://www.profiautodily.cz/p1949406-te ... 15,1976835
ten tam je
a tenhle tam podle kabeláže patří
http://www.profiautodily.cz/p1949407-te ... 15,1976835
Tak jak tomu rozumim mám na autě ventilátor, kterej a termospínač, kterej prostě nemá druhej rychlostní stupeň i když kabeláž k tomu je uzpůsobená.
Stejně si nemyslim, že to je důvod mýho problému, udělám video co to dělá po ohřátí a dám to sem, že já nekoupil ten motor

Za studena - to se nic neděje
https://www.youtube.com/watch?v=4QicBdJ ... e=youtu.be
Ohřáto na 90 po cca 15 minutách v tomhle počasí, ventilátor nesepnul, expanzka otevřená a děje se tohle
https://www.youtube.com/watch?v=IknC-2j ... e=youtu.be
Expanzku jsem zavřel a nechal to běžet asi 3/4 hodiny, asi po dalších 5 minutách sepnul ventilátor a spínalo to pravidelně, hadice trochu tvrdší ale zmáčknout šli, po té 3/4 hodině jsem z toho odpustil tohle
https://www.youtube.com/watch?v=dx9PmTH ... e=youtu.be
Je to normální nebo ne? Faktem je, že ta voda zatím není vůbec cejtit spalinama což před tim byla takže to těsnění asi bylo v prdeli. Na mě to celý působí, že se to v létě málo chladí (možná kvůli tomu chybějícímu druhýmu stupni ventilátoru) a tesnění pod hlavou byl důsledek toho nechlazení. Jinak nevim jestli s tim ještě něco vymejšlet nebo čas ukáže. Možná zkusit sehnat jiný čidlo na ventilátor aby to dřív spínalo a fungovalo na dva stupně tak jak má. Prostě aby se to v létě stihlo uchladit. Mě totiž zase někdi tvrdil, že to je normální že to takhle tlakuje, že je to má bejt jak papiňák.
https://www.youtube.com/watch?v=4QicBdJ ... e=youtu.be
Ohřáto na 90 po cca 15 minutách v tomhle počasí, ventilátor nesepnul, expanzka otevřená a děje se tohle
https://www.youtube.com/watch?v=IknC-2j ... e=youtu.be
Expanzku jsem zavřel a nechal to běžet asi 3/4 hodiny, asi po dalších 5 minutách sepnul ventilátor a spínalo to pravidelně, hadice trochu tvrdší ale zmáčknout šli, po té 3/4 hodině jsem z toho odpustil tohle
https://www.youtube.com/watch?v=dx9PmTH ... e=youtu.be
Je to normální nebo ne? Faktem je, že ta voda zatím není vůbec cejtit spalinama což před tim byla takže to těsnění asi bylo v prdeli. Na mě to celý působí, že se to v létě málo chladí (možná kvůli tomu chybějícímu druhýmu stupni ventilátoru) a tesnění pod hlavou byl důsledek toho nechlazení. Jinak nevim jestli s tim ještě něco vymejšlet nebo čas ukáže. Možná zkusit sehnat jiný čidlo na ventilátor aby to dřív spínalo a fungovalo na dva stupně tak jak má. Prostě aby se to v létě stihlo uchladit. Mě totiž zase někdi tvrdil, že to je normální že to takhle tlakuje, že je to má bejt jak papiňák.
- Tyhle bezklimové Fabky mají ventilátor jen jednorychlostní.
- Na naší byl z 99% stejný stav, dělal jsem těsnění, nechával tlakovat hlavu,
měřil přesahy vložek a jiné alotrie, nakonec se s takhle nafukujícím motorem jezdilo několik let až ke konci roku 2014 prasknul blok, voda vytekla do oleje a bylo. Vyměnil jsem motor a je klid, můžu expanzku otevřít klidně při zahřátém motoru na provozní teplotu a voda nevystříkne.
Ale že by byla třeba prdlá vložka, to vidět nebylo.
- Na naší byl z 99% stejný stav, dělal jsem těsnění, nechával tlakovat hlavu,
měřil přesahy vložek a jiné alotrie, nakonec se s takhle nafukujícím motorem jezdilo několik let až ke konci roku 2014 prasknul blok, voda vytekla do oleje a bylo. Vyměnil jsem motor a je klid, můžu expanzku otevřít klidně při zahřátém motoru na provozní teplotu a voda nevystříkne.
Ale že by byla třeba prdlá vložka, to vidět nebylo.
No, tak jsem s tim najel 400 km od výměny
Dostat ten olejovej humus z těch hadic to je porod teda, ale vyčistil jsem.
Kromě toho tlakování mi ta voda mizí pořád cca 2-3 dcl na 200 km. Jedinej rozdíl před a po výměně tesnění je ten, že ta voda je čistá.
Vyměnil jsem vše, expanzku, víčko, termostat, čidlo vody, tenění Victor, šrouby, nastavil ventily, čidlo na sahaře a já nevim co všechno, asi všechno.
Ta voda ale mizí furt, celej motor jsem umyl a vidět není nic. Zjistil jsem, že někdy v minulosti byl ten motor totál uvařenej, vepředu na bloku jsou natevený tak milimetrový kousky hliníku.
Když jsem vypustil olej, nebyla tam žádná voda a byl normálně černej. jen s e si všimnul tak třímilimetrový vrsty bílý emulze na výpošťáku, jenže znáte to - jezdim s tim 3km do práce a zpět.
Chystám se shodit vanu a udělat na ní tesnění + mám nový rozvody (stály 290,-Kč
) a o víkendu jsem sehnal spojku od sachse - hučí mi ložisko.
Pořád ale nevim, jestli to má na tom motoru smysl dělat nebo to nechat dojezdit a mezitim shánět jinej motor, asi to ale udělám, spojku s rozvodama můžu přece prohodit. Jenže mi to furt nedá, nechci se toho motoru zbavovat, když jsem do něj nasral tolik.
Po sundání tý vany, na co se zaměřit a zkontrolovat. To těsnění v háji bylo když ta voda je čistá, ale je tam prostě furt něco, kvůli čemu to těsnění pod hlavou po dvou letech odejde. Jde nějak hodnověrně zkontrolovat, jestli ta voda jde do oleje, myslim tim natlakovat se sundanou vanou jestli to nebude vidět. Jenže za studena to z tý nádržky nelítá. Podle mě je tam malá prasklina asi někde v bloku, která se teplem roztáhne. Už si fakt nevim rady co s tim.
Nijak by mě to nedráždilo, ty 3 kilometry do práce a zpět co s tim jezdim klidně oželim a sednu na bus, jenže se chystám v dubnu na dovolenou (1.500,- km) a nerad bych aby mě to někde nechalo. Dík všem.
Dostat ten olejovej humus z těch hadic to je porod teda, ale vyčistil jsem.
Kromě toho tlakování mi ta voda mizí pořád cca 2-3 dcl na 200 km. Jedinej rozdíl před a po výměně tesnění je ten, že ta voda je čistá.
Vyměnil jsem vše, expanzku, víčko, termostat, čidlo vody, tenění Victor, šrouby, nastavil ventily, čidlo na sahaře a já nevim co všechno, asi všechno.
Ta voda ale mizí furt, celej motor jsem umyl a vidět není nic. Zjistil jsem, že někdy v minulosti byl ten motor totál uvařenej, vepředu na bloku jsou natevený tak milimetrový kousky hliníku.
Když jsem vypustil olej, nebyla tam žádná voda a byl normálně černej. jen s e si všimnul tak třímilimetrový vrsty bílý emulze na výpošťáku, jenže znáte to - jezdim s tim 3km do práce a zpět.
Chystám se shodit vanu a udělat na ní tesnění + mám nový rozvody (stály 290,-Kč

Pořád ale nevim, jestli to má na tom motoru smysl dělat nebo to nechat dojezdit a mezitim shánět jinej motor, asi to ale udělám, spojku s rozvodama můžu přece prohodit. Jenže mi to furt nedá, nechci se toho motoru zbavovat, když jsem do něj nasral tolik.
Po sundání tý vany, na co se zaměřit a zkontrolovat. To těsnění v háji bylo když ta voda je čistá, ale je tam prostě furt něco, kvůli čemu to těsnění pod hlavou po dvou letech odejde. Jde nějak hodnověrně zkontrolovat, jestli ta voda jde do oleje, myslim tim natlakovat se sundanou vanou jestli to nebude vidět. Jenže za studena to z tý nádržky nelítá. Podle mě je tam malá prasklina asi někde v bloku, která se teplem roztáhne. Už si fakt nevim rady co s tim.
Nijak by mě to nedráždilo, ty 3 kilometry do práce a zpět co s tim jezdim klidně oželim a sednu na bus, jenže se chystám v dubnu na dovolenou (1.500,- km) a nerad bych aby mě to někde nechalo. Dík všem.