Seat Toledo 2.0FSI 6 stupnovy automat, rocnik 2005, podstivych 112 tisic km
Za studena auto jazdi uplne hladko a krasne. Prvych 10 - 15 minut nebadat ziaden problem. Po zahriati zacne sklbat a drsne
radit ako zaciatocnik co nevie plynule spustat spojku na manuale. Buchanie pri zaradovani - cim nizsia rychlost tym horsie. Na VAGu ziaden problem.
Auto som zobral do servisu co sa specializuje na automaty - Juricek. Juricek spravne diagnostikoval problem ako
zasekavajuce sa elektromagneticke ventily (solenoidy) a navrhol 2 mozne riesenia. Naliat do prevodovky aditiva na uvolnenie
a nasledne kompletne vymenit olej spolu s preplachom prevodovky za 350eur. Uspesnost vraj 50%. To mi bolo malo a naviac ak
nepomoze tak vraj vymenit cele telo ventilov aj spolu s ventilmy za 1200 + vymena. Do tak stareho auta ciste zufalstvo...
Spravil som teda resers moznosti na internete a okrem noveho tela ventilov sa da kupit aj repasovane za 500 - 600 eur a to
uz znie znacne priaznivejsie. Mimochodom problem danych elektromagnetickych ventilov je 90% problemov danej prevodovky. Ide
o Japonsku prevodovku Aisin Warner Typ: TF60SN. Japonska prevodovka v spanielskom aute nemeckeho koncernu



Neuveritelne kolko ludi teraz riesi uplne identicky problem.
Narazil som vsak na super servisny manual k danej prevodovke. Podla vsetkeho ma prevodovka 8 ventilov z toho 6 sa pouziva
na radenie. Podla rozpisu moj problem ma suvis s ventilom N93. Hoci ide o rovnaky ventil ako dalsie 3 tak tento jediny je
riadeny regulaciou sirky pulzu. To znamena ze nie je len v polohe zapnuty alebo vypnuty ale reguluje tlak oleja. To by
mohol byt aj dovod preco prevodovka nevie o tom ze ventil nie je v poriadku.
Podla toho co je popisane na forach moze byt problem ventilu v 2 veciach. Vydraty ventil prepusta olej alebo naopak
napecene usadeniny blokuju jeho plynuly chod. Po dlhsom reserse ocakavam ze ide o druhu moznost a teda ze ventil sa
nepohybuje tak ako by mal. To nahrava odporucaniu p. Juricka a takisto faktu ze informacie o dozivotnej naplni nie su spravne a olej je lepsie menit kazdych 60 tisic km.
Moznosti riesenia mam teda nasledovne:
Vymenit prevodovku za novu: 5000 eur
Vymenit telo ventilov za nove 1200 eur
Vymenit telo ventilov za repas: 600 eur
Aditiva a preplach: 350 eur
Vymena vsetkych ventilov za nove: 250 eur
Vymena jedneho ventilu (N93) za novy: 100 eur
Repas ventilov za pomoci Transgo Valve Body Solenoid Rebuild Pack 100 eur
Samozrejme plus praca.
Este je tu potom moznost vymenit ventil N93 za N90, N92, N282 alebo N283, vzhladom na to ze tieto
funguju len na zapnutie a vypnutie tak je tu dost velka sanca ze N93 sa v nich zasekavat nebude. Najhorsie co si mozem sposobit je ze budem mat priznaky suvisiace s nefunkcnostou zameneneho ventilu a teda nemoznost vyradit niektoru rychlost.
Je tu niekto kto uz dany problem riesil? Ako to u vas dopadlo a ktoru moznost odporucate?
Je tu sikovny mechanik co by sa na jednu z moznosti podujal?
Som z BA a rozumnu vzdialenost ochotne zajdem...
Dik,
Viktor