Automat blbne po zahriati

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

pixie
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 29 čer 2010, 09:31
Odpovědi: 0

Automat blbne po zahriati

Příspěvek od pixie »

Cus borci.

Seat Toledo 2.0FSI 6 stupnovy automat, rocnik 2005, podstivych 112 tisic km

Za studena auto jazdi uplne hladko a krasne. Prvych 10 - 15 minut nebadat ziaden problem. Po zahriati zacne sklbat a drsne

radit ako zaciatocnik co nevie plynule spustat spojku na manuale. Buchanie pri zaradovani - cim nizsia rychlost tym horsie. Na VAGu ziaden problem.

Auto som zobral do servisu co sa specializuje na automaty - Juricek. Juricek spravne diagnostikoval problem ako

zasekavajuce sa elektromagneticke ventily (solenoidy) a navrhol 2 mozne riesenia. Naliat do prevodovky aditiva na uvolnenie

a nasledne kompletne vymenit olej spolu s preplachom prevodovky za 350eur. Uspesnost vraj 50%. To mi bolo malo a naviac ak

nepomoze tak vraj vymenit cele telo ventilov aj spolu s ventilmy za 1200 + vymena. Do tak stareho auta ciste zufalstvo...

Spravil som teda resers moznosti na internete a okrem noveho tela ventilov sa da kupit aj repasovane za 500 - 600 eur a to

uz znie znacne priaznivejsie. Mimochodom problem danych elektromagnetickych ventilov je 90% problemov danej prevodovky. Ide

o Japonsku prevodovku Aisin Warner Typ: TF60SN. Japonska prevodovka v spanielskom aute nemeckeho koncernu :) :) :)

Neuveritelne kolko ludi teraz riesi uplne identicky problem.

Narazil som vsak na super servisny manual k danej prevodovke. Podla vsetkeho ma prevodovka 8 ventilov z toho 6 sa pouziva

na radenie. Podla rozpisu moj problem ma suvis s ventilom N93. Hoci ide o rovnaky ventil ako dalsie 3 tak tento jediny je

riadeny regulaciou sirky pulzu. To znamena ze nie je len v polohe zapnuty alebo vypnuty ale reguluje tlak oleja. To by

mohol byt aj dovod preco prevodovka nevie o tom ze ventil nie je v poriadku.

Podla toho co je popisane na forach moze byt problem ventilu v 2 veciach. Vydraty ventil prepusta olej alebo naopak

napecene usadeniny blokuju jeho plynuly chod. Po dlhsom reserse ocakavam ze ide o druhu moznost a teda ze ventil sa

nepohybuje tak ako by mal. To nahrava odporucaniu p. Juricka a takisto faktu ze informacie o dozivotnej naplni nie su spravne a olej je lepsie menit kazdych 60 tisic km.

Moznosti riesenia mam teda nasledovne:

Vymenit prevodovku za novu: 5000 eur
Vymenit telo ventilov za nove 1200 eur
Vymenit telo ventilov za repas: 600 eur
Aditiva a preplach: 350 eur
Vymena vsetkych ventilov za nove: 250 eur
Vymena jedneho ventilu (N93) za novy: 100 eur
Repas ventilov za pomoci Transgo Valve Body Solenoid Rebuild Pack 100 eur

Samozrejme plus praca.

Este je tu potom moznost vymenit ventil N93 za N90, N92, N282 alebo N283, vzhladom na to ze tieto

funguju len na zapnutie a vypnutie tak je tu dost velka sanca ze N93 sa v nich zasekavat nebude. Najhorsie co si mozem sposobit je ze budem mat priznaky suvisiace s nefunkcnostou zameneneho ventilu a teda nemoznost vyradit niektoru rychlost.

Je tu niekto kto uz dany problem riesil? Ako to u vas dopadlo a ktoru moznost odporucate?

Je tu sikovny mechanik co by sa na jednu z moznosti podujal?

Som z BA a rozumnu vzdialenost ochotne zajdem...

Dik,

Viktor
m.a.r.e.k
Přispěvovatel
Příspěvky: 866
Registrován: 01 zář 2011, 21:45
Odpovědi: 0

Příspěvek od m.a.r.e.k »

kontaktuj člena lubomt je z Martina. Opravuje automaticke prevodovky urcite ti pomoze.
pixie1
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2016, 08:37
Odpovědi: 0

Dakujem

Příspěvek od pixie1 »

Videl som jeho prispevky ked som hladal ci uz niekto tuto temu neotvaral. Ved on sem pride a poradi aj pre ostatnych ;)
eXi
Přispěvovatel
Příspěvky: 277
Registrován: 04 dub 2015, 13:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Kladno

Příspěvek od eXi »

ahoj, na mém MG ZTT CDTi 2003 Automat (BMW motor common rail 2litr a japonská převodovca JATCO - anglické auto, s německým motorem a japonskou převodovkou) mi taky jednoho dne začala škubat převodovka z 1->2 a byl to vadný solenoid... který jsem rozebral, propájel (studený spoj) a řadí opět bez problémů, pokud na to máš koule, vezmi voltmetr, rozpoj hlavní kabel co vede od převodovky a proměř jednotlivé zdířky vůči zemi ( každá má dávat určitou voltáž - na netu bys též mohl najít ty hodnoty) a potom zjistíš který je špatný a následně ho vyměníš, nebo opravíš - ten můj stál cca tisíc korun z ameriky ale nebyl čas, tak jsem ho rozebral a opravil)

ještě dodám, že tě k ničemu nenabádám, ale toto byl lajcký manuál na opravu u mého vozu, a fungovalo to...
pixie1
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2016, 08:37
Odpovědi: 0

Pozeral som nejake youtube videa

Příspěvek od pixie1 »

Vyzera to jednoducho ale stale mam trochu respekt. Ak nenajdem nejakeho servisaka ktoremu sa bude do tohto dovrodruzstva chciet tak sa mozno odhodlam aj sam.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33860
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

to máš pořád dokola staré auto a nechce se ti investovat, tak ho dej na vrakec a kup si něco normálního co jezdí,

auto je na normální jezdění pokud stím machruješ a honíš to jak zdutou kozu začnou problémy

v první řadě řeš filtr, olej a průplach to ti řekl odborní pokud pochybuješ o jeho úspěšnosti tak zkus https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... DXxs0JTGzg

nebo di do brodruha co na něj pak svedeš tvůj problém jak to spackal za pár kaček a zas ti to neřadí
pixie1
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2016, 08:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od pixie1 »

Aj ja som dostal vestecku gulu od Milose Slovacka?

Dakujem maestro!

(LOL)
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33860
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pixie1 píše:Aj ja som dostal vestecku gulu od Milose Slovacka?

Dakujem maestro!

(LOL)
já jen chtěl vědět jakou slámu na netu hledáš a je to venku ;)
pixie1
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2016, 08:37
Odpovědi: 0

Příspěvek od pixie1 »

Pustim sa teda do toho sam. Objednal som Transgo Valve Body Solenoid Rebuild Pack cez ebay. S dorucenim a poplatkami 118eur. Dam vediet ako som pochodil.
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33860
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

pixie1 píše:Dam vediet ako som pochodil.
dej
pixie1
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2016, 08:37
Odpovědi: 0

Tak som to spachal...

Příspěvek od pixie1 »

Otvorena prevodovka
Obrázek
Odbrusenie zadneho krytu solenoidu
Obrázek
Po odbruseni
Obrázek
Cistenie vrtakom - neuveritelne vela spiny z toho vyslo...
Obrázek
Nova capica na solenoid
Obrázek
Po oprave vsetkych solenoidov
Obrázek
Namontovane nazad na aute
Obrázek

Vysledok zatial nie je 100% uspokojivy. Buchanie zmizlo ale auto teraz neradi uplne pekne ani za studena a ani za tepla. Je to sice citelne lesie nez to bolo ale nie je to este ono. Dnes skusim resetnut adaptivnu funkciu nech nanovo ponastavuje casovanie a ked to nezaberie tak budem musiet skusit este manualne dostavenie solenoidov.
pixie1
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2016, 08:37
Odpovědi: 0

Podarilo sa!

Příspěvek od pixie1 »

Tak po resete adaptivnej funkcie a zopar rozbehoch sa automat nastavil a bezi uz pekne :)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

eXi a pixie1- Máte můj obdiv, že jste do toho šli. Je vidět, že jste šikulové.. Mě by automat nesměl do baráku a kdybych jej opravil jako pixie 1, šlo by auto z baráku a ještě bych novému majiteli naplnil plnou nádrž..Vím, mimo jiných příběhů, co měl můj kamarád s BMW , do kterého přes mé varování šel..Zničil veškeré rodinné úspory a málem se rozvedl a to jen kvůli tomu, jak byl unešen jízdou v tomto voze. Dnes slyší o BMW a má lupenku a opar, který mu ihned naskočí. Auto za to samozřejmě nemůže, koupě ojetého cokoliv je vždy riziko..A když to má automat, tak je to na druhou, možná natřetí.. Ale přeji krásné řazení až do důchodu/toho auta/.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20382
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

většina problémů pramení z povídaček techniků a prodejců z autorizáků že olej v automatech se nemusí měnit...
když uděláš třeba jedou za 80-100tis.km proplach s výměnou, těch problémů je pak pětina..
nejhorší je když si někdo veme do baráku nějakou olítanou mrchu, terá ještě tak nějak funguje a pak se to začne sypat, někdy je to bolestné ale je lepší se toho hned zbavit
dneska koupíš pěknou e60 třeba za 150, alee jednou tolik je potřeba mít nachystáno na servis... (crazy)
Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od Bmwrepair »

Tak tu peknou E60 za 150t bych chtel videt:)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“