Dunění motoru Octavia AXR

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Davous
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2016, 16:43

Příspěvek od Davous »

Takže spojka úspěšně vyměněna a dunění se trošku zmenšilo ale pořád to není ono. Nějaký nápad? Už mě jedině napadají vstřiky ale mají hodnoty do 0,3 a nebo vačka...
Steewo
Nováček
Příspěvky: 9
Odpovědi: 0
Registrován: 05 čer 2015, 15:21

Příspěvek od Steewo »

UchoTD píše:Otvor to a najdes tam jednohmotu ;)

Mám O1 r.v. 2006,AXR a je tam dvojhmota..som ju pred pol rokom menil.. :?
Davous
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2016, 16:43

Příspěvek od Davous »

Nakonec vše dopadlo tak, že vačka dolů, zjistilo se že na 4 válci je trošku ošoupaná takže nová vačka, zdvihátka i šálky vačky. Nechal jsem zkontrolovat vstřiky a vyčistit turbo když už bylo venku protože se mi nevracela regulace jak bylo zanesené a teď čekám na hlavu, kde budu mít opravený uložení vstřiků takže to bude docela paleta ale snad v pořádku :-D :-)
acjaja
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2011, 08:30
Bydliště: Kladno

Příspěvek od acjaja »

Jak to dopadlo po výměně vačky, dunění zmizelo? Pročítal jsem Tvůj problém a mám ten samý. Mám 1,9 TDi AHF s chipem od Cimbu. Vše bylo OK, ale pak jsem vyměnil převodovku za 6q (nová spojková sada LUK, poloosy, startér, kulisa řazení) a začalo mi dunění. Přesně jak popisuješ, od 1500 do 2000, pak je to v pohodě. Takže já bych vačkovou hřídel vynechal, během výměny převodovky ji snad nepoškodili :) Jak jsi psal, když se rozjíždím, tak se hodně klepe motor a s tím i celé výfukové potrubí. A jelikož mi moc nedrží vnitřní zpětné zrcátko, tak se i v tom rozmezí otáček chvěje. Osobně si myslím, že by to mohlo být špatným usazením motoru - to mi ale v servise znovu kontrolovali a na nic nepřišli nebo špatnou dvouhmotou. Tu mám ale novou... Takže nápady mi už docházejí a to dunění mě dál pěkně vytáčí.
Škoda Octavia 1,9 TDi 103kW AHF 6q chip Cimbu r.v. 1997
Davous
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2016, 16:43

Příspěvek od Davous »

A nemůže být problém u té převodovky, že by měla třeba vstupní hřídel vůli nebo něco?...
acjaja
Nováček
Příspěvky: 19
Odpovědi: 0
Registrován: 24 led 2011, 08:30
Bydliště: Kladno

Příspěvek od acjaja »

Tak vyloučit se to nedá, ale tyhle převodovky spíše hučí, když mají problém. Jak jsi dopadl ty po výměně vačkové hřídele? Já pomalu začínám mít podezření na ten setrvačník LUK. Prý s ním u šestikvaltů bývají problémy.
Škoda Octavia 1,9 TDi 103kW AHF 6q chip Cimbu r.v. 1997
Davous
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2016, 16:43

Příspěvek od Davous »

No jako, vačku jsem chycenou trochu měl ale nebylo to tak hrozný ale spíš si myslím, že mě pomohla spojka a tu jsem tam také dával LUK...ale jako ono to AXR je takový hlučnější mě připadá do té kabiny...
KUBAMIKLAS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2014, 18:11

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Davous A kontroloval si uchycení výfuku ? já mám též AXR i jsem tu psal a též si stěžoval na vibrace kolem 1700-1800ot. takové kmitavé zadunění,uplně jak vykvedlaná spojka,takže spojka nová,přetěsněné vstřiky ( vše OK,motor na to netrpí asi ) a poslední jsem zalomcoval výfukem a HLE,on je někde přímo v prostředě pod autem ( než se kroutí výfuk kolem nádrže ) utrlý,drží ho taková výztuha,takže jak zalomcuju s výfukem tak to tam mlátí a skřípe. V úterý jdu teprve na zvedák to zavařit,tak napíšu pokud si vzpomenu zda vibrace ustaly. Rozhodně doporučuji zkontrolovat zda všude drží
Davous
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2016, 16:43

Příspěvek od Davous »

Jo děkuji za upozornění ale výfuk jsme kontrolovali a vypadal ok ale asi nato ještě mrknu. Ale ještě teď mě připadá že chvilama to není úplně ťip ťop protože když jsem v kopci a je velká zátěž tak to trochu duní ale to je už takovej motor....
KUBAMIKLAS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2014, 18:11

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Ahoj Davous, tak mám takový postřeh, který mi pomohl vyřešit tyhle hnusné vibrace a dunění do palubní desky na 4 a 5 stupeň při 1700-1800ot. Možná to bude znít jako blbost, ale je to tak. Jak jsem bádal, tak se měnila spojka ( byla už načatá ), přetěsnovaly se vstřiky, svařil se výfuk ( kolikrát jsem i EGR zaslepoval že to bylo lepší ) a vibrace stále a stále neustat. Dokonce jsem měl i podezření na nový setrvák na kterém kámoš chvilku skákal ,když jsem si zdrbal nohu, ale nejevil žádné známky opotřebení. Hold asi je auto blbůmvzdorné. Takže jak vibrace nepřestávaly, tak jsem to nechal tak s tou myšlenkou že si zvyknu. Jednoho dne jsem se ale rozhodl že si koupím nové kola 17tky ( na autě 15tky ) a tak jsem teda koupil. Nazul jsem na auto a auto tichučké a bez absolutních vibrací. I když jsem tomu dal od spodních, tak jsem o motoru ani nevěděl. Podotýkám že jsem pouze zaměnil kola za větší a oboje kola byly vyvažovány na stejném stroji a u stejného chlapa, takže tady bych problém neviděl. Pokud byly 15tky koplé, taky tomu nevěřím, tvářily se dobré a při točení nežužlaly. Vůbec netuším kde byla chyba, ale vibrace a dunění je pryč. Snad ti to pomůže :)
Davous
Přispěvovatel
Příspěvky: 65
Odpovědi: 0
Registrován: 11 úno 2016, 16:43

Příspěvek od Davous »

Díkec za postřeh, kola mě taky napadly, jezdím na 15" a tak možná by stálo zato zkusit tam dat třeba 16"... :-)
KUBAMIKLAS
Sběrač informací
Příspěvky: 45
Odpovědi: 0
Registrován: 28 dub 2014, 18:11

Příspěvek od KUBAMIKLAS »

Pokud máš 16tky nebo nějakého známého se 17tkam, tak určitě vyzkoušej. Nevím zda to pomůže, ale mně to rozhodně pomohlo i kdy se to může tvářit jako blbost, ale stalo se a za zkoušku určitě nic nedáš, hlavní je to nějak vyřešit :) Co jsem se ptal v servisech, v pneuservisech jak je možné že na 15tkách impulsivní a dunivé vibrace a na 17tkách ne, tak mi bylo vždycky řečeno že je větší plocha kola O.o a co mně dostalo uplně tak byl celkový hluk pneu. O těchto ani nevím a 15tky hučely ( na pneu rozhodně nešetřím ) což jsem si myslel že bude přesně naopak a 17tky budou jak na tankodromu :D
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“