Dunění motoru Octavia AXR
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nakonec vše dopadlo tak, že vačka dolů, zjistilo se že na 4 válci je trošku ošoupaná takže nová vačka, zdvihátka i šálky vačky. Nechal jsem zkontrolovat vstřiky a vyčistit turbo když už bylo venku protože se mi nevracela regulace jak bylo zanesené a teď čekám na hlavu, kde budu mít opravený uložení vstřiků takže to bude docela paleta ale snad v pořádku

Jak to dopadlo po výměně vačky, dunění zmizelo? Pročítal jsem Tvůj problém a mám ten samý. Mám 1,9 TDi AHF s chipem od Cimbu. Vše bylo OK, ale pak jsem vyměnil převodovku za 6q (nová spojková sada LUK, poloosy, startér, kulisa řazení) a začalo mi dunění. Přesně jak popisuješ, od 1500 do 2000, pak je to v pohodě. Takže já bych vačkovou hřídel vynechal, během výměny převodovky ji snad nepoškodili
Jak jsi psal, když se rozjíždím, tak se hodně klepe motor a s tím i celé výfukové potrubí. A jelikož mi moc nedrží vnitřní zpětné zrcátko, tak se i v tom rozmezí otáček chvěje. Osobně si myslím, že by to mohlo být špatným usazením motoru - to mi ale v servise znovu kontrolovali a na nic nepřišli nebo špatnou dvouhmotou. Tu mám ale novou... Takže nápady mi už docházejí a to dunění mě dál pěkně vytáčí.
Škoda Octavia 1,9 TDi 103kW AHF 6q chip Cimbu r.v. 1997
-
KUBAMIKLAS
- Sběrač informací
- Příspěvky: 45
- Registrován: 28 dub 2014, 18:11
Odpovědi: 0
Davous A kontroloval si uchycení výfuku ? já mám též AXR i jsem tu psal a též si stěžoval na vibrace kolem 1700-1800ot. takové kmitavé zadunění,uplně jak vykvedlaná spojka,takže spojka nová,přetěsněné vstřiky ( vše OK,motor na to netrpí asi ) a poslední jsem zalomcoval výfukem a HLE,on je někde přímo v prostředě pod autem ( než se kroutí výfuk kolem nádrže ) utrlý,drží ho taková výztuha,takže jak zalomcuju s výfukem tak to tam mlátí a skřípe. V úterý jdu teprve na zvedák to zavařit,tak napíšu pokud si vzpomenu zda vibrace ustaly. Rozhodně doporučuji zkontrolovat zda všude drží
-
KUBAMIKLAS
- Sběrač informací
- Příspěvky: 45
- Registrován: 28 dub 2014, 18:11
Odpovědi: 0
Ahoj Davous, tak mám takový postřeh, který mi pomohl vyřešit tyhle hnusné vibrace a dunění do palubní desky na 4 a 5 stupeň při 1700-1800ot. Možná to bude znít jako blbost, ale je to tak. Jak jsem bádal, tak se měnila spojka ( byla už načatá ), přetěsnovaly se vstřiky, svařil se výfuk ( kolikrát jsem i EGR zaslepoval že to bylo lepší ) a vibrace stále a stále neustat. Dokonce jsem měl i podezření na nový setrvák na kterém kámoš chvilku skákal ,když jsem si zdrbal nohu, ale nejevil žádné známky opotřebení. Hold asi je auto blbůmvzdorné. Takže jak vibrace nepřestávaly, tak jsem to nechal tak s tou myšlenkou že si zvyknu. Jednoho dne jsem se ale rozhodl že si koupím nové kola 17tky ( na autě 15tky ) a tak jsem teda koupil. Nazul jsem na auto a auto tichučké a bez absolutních vibrací. I když jsem tomu dal od spodních, tak jsem o motoru ani nevěděl. Podotýkám že jsem pouze zaměnil kola za větší a oboje kola byly vyvažovány na stejném stroji a u stejného chlapa, takže tady bych problém neviděl. Pokud byly 15tky koplé, taky tomu nevěřím, tvářily se dobré a při točení nežužlaly. Vůbec netuším kde byla chyba, ale vibrace a dunění je pryč. Snad ti to pomůže 
-
KUBAMIKLAS
- Sběrač informací
- Příspěvky: 45
- Registrován: 28 dub 2014, 18:11
Odpovědi: 0
Pokud máš 16tky nebo nějakého známého se 17tkam, tak určitě vyzkoušej. Nevím zda to pomůže, ale mně to rozhodně pomohlo i kdy se to může tvářit jako blbost, ale stalo se a za zkoušku určitě nic nedáš, hlavní je to nějak vyřešit
Co jsem se ptal v servisech, v pneuservisech jak je možné že na 15tkách impulsivní a dunivé vibrace a na 17tkách ne, tak mi bylo vždycky řečeno že je větší plocha kola O.o a co mně dostalo uplně tak byl celkový hluk pneu. O těchto ani nevím a 15tky hučely ( na pneu rozhodně nešetřím ) což jsem si myslel že bude přesně naopak a 17tky budou jak na tankodromu 