Zavisty pro stefy vyfukovych svodu turba

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Za mě samozřejmě vložka. Kolikrát nadávám, že konstruktéři chtěli ušetřit a do exponovaných míst nedali vložku do hliníkového závitu. Např. u CDI na šroub vstřiku atd. atd. Heli-coil vložky vzachránily již mnoho hliníkových odlitků a napravily chyby konstruktérů. Například podobný lapsus, když továrna Mitsubishi/Hyundai H1/ u vačky na hlavě montuje šrouby, které samozřejmě v hliníku díky rázům vačky vymlátí závity a motor "se potká"..Jediná řemeslná oprava je použití Heili-coil vložek, a použití svorníků místo šroubů..A je to nadosmrti..A u výfuku jakbysmet. Předělání na 10mm má jednu chybu, že to nemusí být vyvrtáno rovně a svorník se bude křížit.. Ale samozřejmě je to věc názoru, šikovnosti a i štěstí..Mám za to, že se v tomto nemusíme hádat. Je více cest k úspěchu... :)
nepropadat panice...
Biimbo
Aktivista
Příspěvky: 4700
Registrován: 23 úno 2009, 12:03
Odpovědi: 0
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Biimbo »

jenže šroub vstřiku je přímo do hlíny, tam je to jasný, že vložka je lepší volba z pohledu životnosti než tam do hlíny dotahovat na moment a ultra úhel M6 šroub.

V tomhle případě je úplně jedno z hlediska pracnosti jestli se tam dá vložka nebo větší šteft. Za práci bych chtěl za jeden šteft tak i tak 500 jako jirka. ať by to byl větší šteft nebo vložka. A nesouosost jde blbě trefit v obou případech, pokud nemáš vrták s naváděním špicí nebo jak se tomu říká.
Životnost pokud šteft bude na místě a nebude se vyndavat, je v tomhle případě stejná.

Podle mě zbytečná debata už.
Audi A8 3.0 TDI 171kw
Volvo XC90 2.4 D5 136kw Executive


Prodáno:
Volvo S80 2.4 D5 136kw
Audi A8 4.2 MPi V8 Quattro
OII Combi 1.9 TDI BXE 4x4
Allroad 2.5 tdi V6
OI 1.9 TDI
dara85
Nováček
Příspěvky: 13
Registrován: 17 bře 2016, 11:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Manchester

Příspěvek od dara85 »

jericho-3 píše:...Předělání na 10mm má jednu chybu, že to nemusí být vyvrtáno rovně a svorník se bude křížit..
No jo, ale ono se to musi vyvrtat i kdyz tam jde vlozka, takze i ta muze byt ve vysledku nakrivo. Predpokladam, ze se to vyvrtava pres nejaky pripravek?
Uživatelský avatar
Jirka.
Aktivista
Příspěvky: 2108
Registrován: 23 zář 2008, 22:18
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jirka. »

Ono se tam ubírá po 0.5mm, takže si nedokážu moc představit že by to šlo vyvrtat křivě. Navíc to turbo má dvě vodící přesné díry na M8, tam by to asi křivě vadilo, ale do ostatních se vejde i M12 tak tam bych se toho vůbec nebál. Jak říkám, běžně se na tom motoru převrtává i šteft v rozvodech na kterém je kladka
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

dara85 píše:
jericho-3 píše:...Předělání na 10mm má jednu chybu, že to nemusí být vyvrtáno rovně a svorník se bude křížit..
No jo, ale ono se to musi vyvrtat i kdyz tam jde vlozka, takze i ta muze byt ve vysledku nakrivo. Predpokladam, ze se to vyvrtava pres nejaky pripravek?
Ano, vyvrtává se, ale ne o moc větším vrtákem..., já mám pořád přes sebou , když jsme právě vyráběli se soustružníkem štefty třeba se závitem 10 mm do materiálu a 8mm ven. Šlo to, ale když tehdy přinesli sadu Heli-coil , koukali jsme jako vyorané myši a možná máš Jirko pravdu, zbytečně jim nadržuji...Ale já u veteránů právě tam, kde je málo masa okolo úspěšně vložky používám a dokonce tam ještě dávám zelený zámek..A drží to jako skála.., po 15 letech jsou závity v diferáku na moto jako kámen a diferák není ani orošen unikajícím olejem což je úspěch ... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“