presah piestov
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 557
- Registrován: 17 bře 2011, 17:23
- Bydliště: Slovensko
Tvoja otazka v tejto teme po roku a pol je trochu ulet ale odpoviem ti takto...co najmenej...predpokladam ze robis diesel...najlepsie co najmensi pretoze je to niekedy odstupnovane po 0.2mm takze keby si mal na jednom pieste presah 0.6mm a na vedlajsom 0.9mm tak sa tym padom nemozes trafit tesnenim do presahov... potom to svedci o tom ze je nieco na prd...
Zo skusenosti viem ze cim ma motor vacssie odchylky presahov medzi jednotlivymi valcami tak tym ma horsi start,chod aj zvuk...je to velmi komplikovane.
Zo skusenosti viem ze cim ma motor vacssie odchylky presahov medzi jednotlivymi valcami tak tym ma horsi start,chod aj zvuk...je to velmi komplikovane.
Audi A4 Avant 1.8 5V
ano robim si svoje afnko koli klepaniu a nechcel som zakladat npvu temu ked uz existuje....no a na tento motor je odstupnovanie tesnenia po 0.1 mm presahu. aj to mi je jasne ze bud rozdiel ziaden alebo minimalny a prave to ma zaujimalo kolko je povolena hranica toho rozdielu....alebo ake maju chalani skusenosti ked tieto presahy kontroluju pri opravach po osadzani druhych piestov....
Tdi
Vždy to jsou písty, ojnice jsou stejné a klika je jen jedna.....takže se pro použití těsnění použije ten píst s nejvyšším přesahem..aughostino píše:potreboval by som poradit, co urcuje vysku presahu piestov? piesty alebo kluka?
budem menit piesty s ojnicami a tak ci bude pasovat tesnenie povodnej hrubky.
nepropadat panice...
Přesah pístů nejzásadněji určují ojnice. Za chodu se vytahují - jejich délka se nepatrně zvětšuje, takže přesah pístů se díky tomu může zvětšovat. Ostatně proto také výrobce říká, že pokud se přesahem pístů nevejdeme ani na nejtlustší těsnění, musíme vyměnit ojnice.
Bezhlavě (tedy bez změření přesahů) použít těsnění o stejné tloušťce, jako to, co tam bylo, je holá kravina a dělat to může leda jedinec, co o tom vůbec nic neví. A kolik takových znám (a říkají si mechanici.....).
Bezhlavě (tedy bez změření přesahů) použít těsnění o stejné tloušťce, jako to, co tam bylo, je holá kravina a dělat to může leda jedinec, co o tom vůbec nic neví. A kolik takových znám (a říkají si mechanici.....).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Trochu to dramatizuješ, už jsi viděl nebo zažil, že by se někomu vytáhly ojnice tak, že se musely vyměnit? Různé kecy továrny člověk musí brát s rezervou, jsou vždy velice dramatičtí i u ůplných kravin. Samozřejmě že najeté km mají vliv, vůle ojničních ložisek se zvětšuje, blok se propadá a ojnice se "když jde nahoru vytáhne a když jde dolů, tak dostane pecku a zase se zatáhne."..Marek77 píše:Přesah pístů nejzásadněji určují ojnice. Za chodu se vytahují - jejich délka se nepatrně zvětšuje, takže přesah pístů se díky tomu může zvětšovat. Ostatně proto také výrobce říká, že pokud se přesahem pístů nevejdeme ani na nejtlustší těsnění, musíme vyměnit ojnice.
Bezhlavě (tedy bez změření přesahů) použít těsnění o stejné tloušťce, jako to, co tam bylo, je holá kravina a dělat to může leda jedinec, co o tom vůbec nic neví. A kolik takových znám (a říkají si mechanici.....).

nepropadat panice...
Marek77:
můžeš mi prosím vysvětlit, proč se ojnice natahují?
Dle mého názoru jsou namáhány hlavně na vzpěr - tím pádem se mohou spíše zkracovat (popř. ohnout), na tah jsou namáhány v podstatě jen setrvačnou silou pístu při sání. U přeplň. motorů mu dokonce pomáhá po otevření ventilu tlak v sacím potrubí (turbo).
Zvětšená vůle v ložiscích nedotlačí píst výše.
Domnívám se tedy, že opotřebením, popř. únavou materiálu se může přesah pístu spíše zmenšovat.
můžeš mi prosím vysvětlit, proč se ojnice natahují?
Dle mého názoru jsou namáhány hlavně na vzpěr - tím pádem se mohou spíše zkracovat (popř. ohnout), na tah jsou namáhány v podstatě jen setrvačnou silou pístu při sání. U přeplň. motorů mu dokonce pomáhá po otevření ventilu tlak v sacím potrubí (turbo).
Zvětšená vůle v ložiscích nedotlačí píst výše.
Domnívám se tedy, že opotřebením, popř. únavou materiálu se může přesah pístu spíše zmenšovat.
Audi 100 C4 AAT Avant, kat off, EGR off, KKK K16, P520, Bose, Recaro, ...
1.000.000 km +; nesmrtelný vůz
Autoservis, pneuservis, diagnostika, autoelektrika.
VAG-COM, AutoCom, PSA Diagbox, OP-Com
1.000.000 km +; nesmrtelný vůz
Autoservis, pneuservis, diagnostika, autoelektrika.
VAG-COM, AutoCom, PSA Diagbox, OP-Com
Čus, trochu oživím toto téma, páč bych taktéž potřeboval poradit ohledně přesahu pístů. Jedná se o motor 2.5TDI D5252T z Volva. Koupil jsem nové písty nechal udělat výbrus a teď jsem zjistil že ty nové písty jsou o 0,3 mm nižší a tudíž mají přesah pouze 0,6 mm, což znamená že při použití nejslabšího těsnění (1,53mm) bude mezi pístem v HÚ a hlavou 0,9mm což je poměrně hodně, ideálně by to prý mělo být 0,5 - 0,6 mm. Tak co s tím, mám nechat ofrézovat blok o ty tři desetiny? Nebo mě ještě napadlo rozebrat to těsnění, které je složené de fakto ze dvou těsnění a mezi nimi vloženého plechu a že bych ten prostřední plech nechal na magnetce o ty tři desetiny zbrousit, nezkoušel to někdo, nebo je to blbost? A pak je ještě třetí možnost, a to složit to tak jak to je, ale takový motor má prý špatné studené starty, bíle kouří a na volnoběh smrdí. Tak co by jste mi poradily? 
