presah piestov

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

peterA4
Přispěvovatel
Příspěvky: 249
Registrován: 03 bře 2010, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-Prievidza

Příspěvek od peterA4 »

A aky...?Na stlacenie pruziny...?Ten uz konstruujem...
Audi A4 Avant 1.8 5V
aughostino
Přispěvovatel
Příspěvky: 557
Registrován: 17 bře 2011, 17:23
Odpovědi: 0
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od aughostino »

potreboval by som poradit, co urcuje vysku presahu piestov? piesty alebo kluka?
budem menit piesty s ojnicami a tak ci bude pasovat tesnenie povodnej hrubky.
Škoda Octavia Combi ASV 81kW 2002 Elegance čierna metalíza - V ZABEHU

ex: Škoda octavia I 1.9TDi SLX 81kw r.v. '98 AHF
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

vše nandej a změř přesah jiný postup nejni....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

chalani aky je povoleny max. rozdiel medzi jednotlivymi presahmi piestov?
Tdi
peterA4
Přispěvovatel
Příspěvky: 249
Registrován: 03 bře 2010, 20:59
Odpovědi: 0
Bydliště: SR-Prievidza

Příspěvek od peterA4 »

Tvoja otazka v tejto teme po roku a pol je trochu ulet ale odpoviem ti takto...co najmenej...predpokladam ze robis diesel...najlepsie co najmensi pretoze je to niekedy odstupnovane po 0.2mm takze keby si mal na jednom pieste presah 0.6mm a na vedlajsom 0.9mm tak sa tym padom nemozes trafit tesnenim do presahov... potom to svedci o tom ze je nieco na prd...

Zo skusenosti viem ze cim ma motor vacssie odchylky presahov medzi jednotlivymi valcami tak tym ma horsi start,chod aj zvuk...je to velmi komplikovane.
Audi A4 Avant 1.8 5V
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

ano robim si svoje afnko koli klepaniu a nechcel som zakladat npvu temu ked uz existuje....no a na tento motor je odstupnovanie tesnenia po 0.1 mm presahu. aj to mi je jasne ze bud rozdiel ziaden alebo minimalny a prave to ma zaujimalo kolko je povolena hranica toho rozdielu....alebo ake maju chalani skusenosti ked tieto presahy kontroluju pri opravach po osadzani druhych piestov....
Tdi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

aughostino píše:potreboval by som poradit, co urcuje vysku presahu piestov? piesty alebo kluka?
budem menit piesty s ojnicami a tak ci bude pasovat tesnenie povodnej hrubky.
Vždy to jsou písty, ojnice jsou stejné a klika je jen jedna.....takže se pro použití těsnění použije ten píst s nejvyšším přesahem..
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Přesah pístů nejzásadněji určují ojnice. Za chodu se vytahují - jejich délka se nepatrně zvětšuje, takže přesah pístů se díky tomu může zvětšovat. Ostatně proto také výrobce říká, že pokud se přesahem pístů nevejdeme ani na nejtlustší těsnění, musíme vyměnit ojnice.

Bezhlavě (tedy bez změření přesahů) použít těsnění o stejné tloušťce, jako to, co tam bylo, je holá kravina a dělat to může leda jedinec, co o tom vůbec nic neví. A kolik takových znám (a říkají si mechanici.....).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
hiero
Přispěvovatel
Příspěvky: 416
Registrován: 30 bře 2009, 15:19
Odpovědi: 0
Bydliště: Štúrovo

Příspěvek od hiero »

takze som pemeral presahy na povodnych piestoch a boli od 0.92 do 0.96 mm uvidim ked osadim druhu sadu piestov ako to vyda.....
Tdi
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Marek77 píše:Přesah pístů nejzásadněji určují ojnice. Za chodu se vytahují - jejich délka se nepatrně zvětšuje, takže přesah pístů se díky tomu může zvětšovat. Ostatně proto také výrobce říká, že pokud se přesahem pístů nevejdeme ani na nejtlustší těsnění, musíme vyměnit ojnice.

Bezhlavě (tedy bez změření přesahů) použít těsnění o stejné tloušťce, jako to, co tam bylo, je holá kravina a dělat to může leda jedinec, co o tom vůbec nic neví. A kolik takových znám (a říkají si mechanici.....).
Trochu to dramatizuješ, už jsi viděl nebo zažil, že by se někomu vytáhly ojnice tak, že se musely vyměnit? Různé kecy továrny člověk musí brát s rezervou, jsou vždy velice dramatičtí i u ůplných kravin. Samozřejmě že najeté km mají vliv, vůle ojničních ložisek se zvětšuje, blok se propadá a ojnice se "když jde nahoru vytáhne a když jde dolů, tak dostane pecku a zase se zatáhne.".. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
t_kali
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 03 srp 2012, 09:48
Odpovědi: 0

Příspěvek od t_kali »

Marek77:
můžeš mi prosím vysvětlit, proč se ojnice natahují?

Dle mého názoru jsou namáhány hlavně na vzpěr - tím pádem se mohou spíše zkracovat (popř. ohnout), na tah jsou namáhány v podstatě jen setrvačnou silou pístu při sání. U přeplň. motorů mu dokonce pomáhá po otevření ventilu tlak v sacím potrubí (turbo).
Zvětšená vůle v ložiscích nedotlačí píst výše.
Domnívám se tedy, že opotřebením, popř. únavou materiálu se může přesah pístu spíše zmenšovat.
Audi 100 C4 AAT Avant, kat off, EGR off, KKK K16, P520, Bose, Recaro, ...
1.000.000 km +; nesmrtelný vůz

Autoservis, pneuservis, diagnostika, autoelektrika.
VAG-COM, AutoCom, PSA Diagbox, OP-Com
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10343
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Mě se neptej, já to nevím. Ptej se výrobce, on to tvrdí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Frantta
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 bře 2019, 13:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Frantta »

Čus, trochu oživím toto téma, páč bych taktéž potřeboval poradit ohledně přesahu pístů. Jedná se o motor 2.5TDI D5252T z Volva. Koupil jsem nové písty nechal udělat výbrus a teď jsem zjistil že ty nové písty jsou o 0,3 mm nižší a tudíž mají přesah pouze 0,6 mm, což znamená že při použití nejslabšího těsnění (1,53mm) bude mezi pístem v HÚ a hlavou 0,9mm což je poměrně hodně, ideálně by to prý mělo být 0,5 - 0,6 mm. Tak co s tím, mám nechat ofrézovat blok o ty tři desetiny? Nebo mě ještě napadlo rozebrat to těsnění, které je složené de fakto ze dvou těsnění a mezi nimi vloženého plechu a že bych ten prostřední plech nechal na magnetce o ty tři desetiny zbrousit, nezkoušel to někdo, nebo je to blbost? A pak je ještě třetí možnost, a to složit to tak jak to je, ale takový motor má prý špatné studené starty, bíle kouří a na volnoběh smrdí. Tak co by jste mi poradily? (crazy)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

To těsnění nerozebírej a jelikož je to přímý vstřik , tak 3 desetiny tak nevadí, ale pokud chceš mít dobré spaní, přebruš blok brouskem máčeným v benzinu do roviny a ty 3 desetiny máš doma. Určitě to nebude zbytečné, tahle práce..
nepropadat panice...
Frantta
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 08 bře 2019, 13:39
Odpovědi: 0

Příspěvek od Frantta »

A jaký brousek by bylo vhodné na to použít? Předpokládám že nějaký hodně hrubý? Trochu jsem to bral dvěstěosmdesátkou smirkem nalepeným na skleněné tabulce, abych ten blok očistil a trocu srovnal, ale nedovedu si představit z toho tímto způsobem sundat tři desetiny.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“