Servisní náročnost 1,6 TDI

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

matess
Přispěvovatel
Příspěvky: 94
Registrován: 03 srp 2007, 12:59
Bydliště: Brandýs n/L

Příspěvek od matess »

Neříkám, že ty 1,6 jsou špatný, ale ikdyž budeš s tou 1,6 jezdit za +/- stejnou spotřebu, tak náklady na provoz budou prostě vyšší než u 1,4.
Pokrok nezastavíš.
Octavia combi TDi ASV + Reesha chip prodáno
VW Sharan TDI
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Tak dokud se bude jednat o běžnou údržbu, tak je to +- stejný. Filtry stojí přibližně stejně, naftový je dokonce shodný. Olej bude asi o něco dražší. Horší bude když se něco vysere. Tam ta 1,6 TDI bude oproti 1,4 TDI o dost dražší. Asi by se muselo koupit auto který by nemělo najeto moc přes 100 tkm aby bylo všechno v dobrým stavu. Do svého auta jsem zvyklej lejt pouze vervu + VIF (u focusu to byla nutnost a fabce to taky určitě prospěje), takže vstřikování by mohlo vydržet.

Táta má taky OII BXE a říká, že jezdí za 5,5 litru. A to jezdí s lehkou nohou a na dálnici vyrazí pouze sporadicky.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
b707
Přispěvovatel
Příspěvky: 513
Registrován: 22 říj 2013, 21:41

Příspěvek od b707 »

tu 1.6 Tdi máme v oktávce aktuálně najeto 190t. Měnil se jen egr ventil...

Pěkný superb se dá určitě ještě koupit ale počítej že na dálku se nedostane pod 5.5, mám ho v 96kw automat a jezdím průměr okolo 8l ale na dálku se dá i kolem 6. každopádně počítej že po těch km bude třeba měnit ramena což je docela nákladné
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05

Re: Servisní náročnost 1,6 TDI

Příspěvek od PepaZima »

Mám OkI II 1.6TDI CR 101kw 307NM combi upravenou, EGR + DPF off. Připrav se na následující co tě rozhodně nemine:

1. Spojka - sada SACHS okolo 15000Kč - výdrž 150 - 200tkm
2.EGR - 10tis s prací, možná i levněji, výdrž okolo 160tis km
3. Vstřiky, VDO Siemens, cena jednoho 7200Kč s dani, cena komplet s prací okolo 32000Kč - výdrž okolo 200tis km
4. DPF - cena 42 - 45tis kč, výdrž 200tis km -možná i déle, pokud necháš vyčistit u ADVANPURE
5. Podvozek, tlumiče - vydrží dlouho, auto je lehký, klidně i přes 200 tis km

Něco o autě. Největší kámen úrazu jsou DPF a vstřiky.

DPF - kdyby byl koncern orientovaný ekologicky, neprodával by tento díl za nesmyslnou cenu přes 40 tis kč. Výsledek toho, včetně mne je, že zkrátka DPF odstraním, protože si to jednoduše cenově nemohu dovolit. Až koncern zlevní origo DPF jako u PSA, 12 - 15tis kč s DPH nebo nabídne origo repasi do 10tis kč, ihned přispěchám a koupím si jej. Vyřešit tento problém se dá jedině, pokud máš štěstí a koupiš auto s DPF, který není prasklý tak ono vyčištění u ADVANPURE. U tohoto nevěřím, že zivotnost filtru je jako nová, co uvádí některé firmy, ale minimálně 80 - 70% by měla být (moje domněnka ). Nebo pokud člověk má známého někde na vrakovišti, který ví přesně kolik km mají bouračky, tak sehnat DPF který má málo nalítáno, popř. někoho kdo pracuje ve Škodě a sežene díl téměř za nákupku...

EGR - není zas tak velký cenový problém, dá se i pod 10 tis včetně práce

Vstřiky - velký problém, nikoliv co se týče funkčnosti, poruchovosti, ale ceny. Bohužel zatím nejsou zprávy o tom, že by se daly repasovat. Na ebay když zadám injectors 1.6TDI refurbished, tak sice něco vyjede, hlavně v UK a Německu, ale co se týče kvality repase, tak opravdu nevím...

Spojka - komplet set docela drahý

Podvozek - vydrží hodně, zde, pokud člověk nakládá více, tak jsou dobré na zadek zátěžové pružiny MAD


Co se týče samotného motoru:

1.Převody: 1 - 2 ok 3-4-5 zbytečně dlouhé, chybí 6tka
- zde řídím auto téměř jak benzín. Rozjedu se, a podřazuji až od 2500 - 2700 otáček, snažím se motor držet +- u 2000tis ot. Pod 1500 ot motor duní a zbytečne trpí dvouhmota. Ve městě pak do 3ky, 4ku jen vyjíměčně, snad jen na jižní spojce. Tyhle dlouhé převody se mne zkrátka nelíbí a upřednostnil bych 6ti kvalt poskládaný trochu jinak

2.Olej - Mobil 1 ESP 5w 30 si myslím, že je asi to nej co se dá sehnat. Výměna striktně po 15tis km, včetně vzduch filtru, olej filtru a palivového filtru. Palivák jsem se rozhodl dělat komplet s výměnou oleje.

3. Nafta - u dobrých čerpaček, OMV, Benzina, Shell - základní nafta + aditiva VIF

4. Spotřeba. S DPF průměrně 5.2 - 5.3, dle stylu jízdy. Bez DPF, EGR + nové vstřiky 4.5L. Jel jsem trasu Praha - Bologna a nestačil jsem se divit.

5. Úprava SW. Motor je v základu již pěkně živý, rozhodně lepši průběh nez 1.6TDI u VW golf nebo dokonce 1.5Dci u Renault. Po úpravě motor ožije a krásně táhne až skoro do 5000 tis ot.




Nebo váhám jestli nekoupit mladší s motorem 1,6 TDI. Bojím se ale servisní náročnosti.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05

Příspěvek od PepaZima »

matess píše:Neříkám, že ty 1,6 jsou špatný, ale ikdyž budeš s tou 1,6 jezdit za +/- stejnou spotřebu, tak náklady na provoz budou prostě vyšší než u 1,4.
Pokrok nezastavíš.
Motor 1.6 TDI je dobrý, kdyby jen VW koncern zlevnil DPF a byla možnost repase vstřiků...
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05

Příspěvek od PepaZima »

S tou bužuterií souhlas s Marek77. Něco se dá preventivně "prodloužit" s výdrží, jako čištění dpf nebo egr.

Co se týče spotřeby, tak s DPF jsem byl překvapený, pokud je tak hodně zanesený, tak nebyly vyjímky kdy jsem se pod 6 litrů nedostal... Pokud cheš trochu "trunfnout" 1.9TDI tak chip na 140 HP. Se spotřebou, pokud bych použil fantazii, nehledě na peníze a auto by se přestavělo na ADBlue, vstřikování močoviny, tak spotřeba by se opět snížila.

Marek77 píše:K tématu:

Pokud víš, že chceš naftu, pak asi nemá cenu diskutovat nad tématem benzin.

Já osobně mám také v oblibě naftu, hlavně proto, že jezdím delší než městské trasy, takže se mi to vyplatí. Nicméně teď budu kupovat druhého Mégana, vlastně stejný kus, co už mám, a ten bude pro ženu a zcela určitě v benzinu.

Motory 1,6 v naftě jsou motory "moderní". Nevím, jak konstrukčně, ale technologicky určitě. A s tím faktem musíš počítat. Podle mého soukromého názoru jsou konstrukčně ne úplně šťastně navržené, protože mají na naftový motor krátký zdvih a prakticky se staly čtvercovými motory. Naftě sluší dlouhý zdvih. Ale to je jedno, to dneska až takovou roli nehraje.
Větší potíže a rizika jsou spíš v té bižuterii, co se na motory dneska věší. Ale to se nedá nic dělat. Koksák, senzory tlakové diference v rouře, lambda sondy, EGRy, elektronické klapky sání a další šaškárny, to je to, co Tě dneska nechá klidně stát na dálnici v Chorvatsku s celou rodinou, malé děti nevyjímaje. A toho se asi všichni obávají. Dovolím si tvrdit, že vcelku oprávněně.

Pokud si myslíš, že s motorem 1,6 budeš jezdit tak svižně, jako s motorem 1,9 (i když mají stejný výkon a krouťák), tak na to hezky rychle zapomeň. Pokud si myslíš, že budeš jezdit za nižší spotřebu, než jsi jezdil s 1,9, tak na to taky zapomeň - nebudeš jezdit pravděpodobně ani za stejnou spotřebu, ale vyšší (často i o pěkný kus vyšší). A jestli si myslíš, že s tím najedeš to, co s 1,9, tak to už vůbec ne. I kdyby totiž ten motor vydržel konstrukčně, nevydrží na něm právě ta zmíněná bižuterie.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05

Příspěvek od PepaZima »

Na 7 stupnovy DSG suchou spojku se pisou zkusenosti, ze sice to jezdi pekne, ale po 100tis km se vse zacne sypat. Pry lepsi 6ti rychlostni v olej lazni

Felipe píše:Dva kolegové teď vraceli OIII 1.6 TDI a oboje měli problémy se vstřiky (142 tkm a 150tkm). Navíc oba říkali že na spotřebu nic moc (ten jeden má doma 2.0 TDi a údajně jezdí o 0,5 l na 100 dráž s tím 2.O).
No a dostanou OIII CNG :D . Jinak já jsem jezdil s DSG a to ten motor zvedalo do jiné úrovně (hodně to schovávalo lenost).
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05

Re: Servisní náročnost 1,6 TDI

Příspěvek od PepaZima »

Jeste jsem zapomnel, komplet rozvody vcetne vsech kladek, remenu a vodni pumpy vymena v 120 tis km. Vymena rozvodu 180tis km nebo dokonce po 200 tis km je dle mne hazard

PepaZima píše:Mám OkI II 1.6TDI CR 101kw 307NM combi upravenou, EGR + DPF off. Připrav se na následující co tě rozhodně nemine:

1. Spojka - sada SACHS okolo 15000Kč - výdrž 150 - 200tkm
2.EGR - 10tis s prací, možná i levněji, výdrž okolo 160tis km
3. Vstřiky, VDO Siemens, cena jednoho 7200Kč s dani, cena komplet s prací okolo 32000Kč - výdrž okolo 200tis km
4. DPF - cena 42 - 45tis kč, výdrž 200tis km -možná i déle, pokud necháš vyčistit u ADVANPURE
5. Podvozek, tlumiče - vydrží dlouho, auto je lehký, klidně i přes 200 tis km

Něco o autě. Největší kámen úrazu jsou DPF a vstřiky.

DPF - kdyby byl koncern orientovaný ekologicky, neprodával by tento díl za nesmyslnou cenu přes 40 tis kč. Výsledek toho, včetně mne je, že zkrátka DPF odstraním, protože si to jednoduše cenově nemohu dovolit. Až koncern zlevní origo DPF jako u PSA, 12 - 15tis kč s DPH nebo nabídne origo repasi do 10tis kč, ihned přispěchám a koupím si jej. Vyřešit tento problém se dá jedině, pokud máš štěstí a koupiš auto s DPF, který není prasklý tak ono vyčištění u ADVANPURE. U tohoto nevěřím, že zivotnost filtru je jako nová, co uvádí některé firmy, ale minimálně 80 - 70% by měla být (moje domněnka ). Nebo pokud člověk má známého někde na vrakovišti, který ví přesně kolik km mají bouračky, tak sehnat DPF který má málo nalítáno, popř. někoho kdo pracuje ve Škodě a sežene díl téměř za nákupku...

EGR - není zas tak velký cenový problém, dá se i pod 10 tis včetně práce

Vstřiky - velký problém, nikoliv co se týče funkčnosti, poruchovosti, ale ceny. Bohužel zatím nejsou zprávy o tom, že by se daly repasovat. Na ebay když zadám injectors 1.6TDI refurbished, tak sice něco vyjede, hlavně v UK a Německu, ale co se týče kvality repase, tak opravdu nevím...

Spojka - komplet set docela drahý

Podvozek - vydrží hodně, zde, pokud člověk nakládá více, tak jsou dobré na zadek zátěžové pružiny MAD


Co se týče samotného motoru:

1.Převody: 1 - 2 ok 3-4-5 zbytečně dlouhé, chybí 6tka
- zde řídím auto téměř jak benzín. Rozjedu se, a podřazuji až od 2500 - 2700 otáček, snažím se motor držet +- u 2000tis ot. Pod 1500 ot motor duní a zbytečne trpí dvouhmota. Ve městě pak do 3ky, 4ku jen vyjíměčně, snad jen na jižní spojce. Tyhle dlouhé převody se mne zkrátka nelíbí a upřednostnil bych 6ti kvalt poskládaný trochu jinak

2.Olej - Mobil 1 ESP 5w 30 si myslím, že je asi to nej co se dá sehnat. Výměna striktně po 15tis km, včetně vzduch filtru, olej filtru a palivového filtru. Palivák jsem se rozhodl dělat komplet s výměnou oleje.

3. Nafta - u dobrých čerpaček, OMV, Benzina, Shell - základní nafta + aditiva VIF

4. Spotřeba. S DPF průměrně 5.2 - 5.3, dle stylu jízdy. Bez DPF, EGR + nové vstřiky 4.5L. Jel jsem trasu Praha - Bologna a nestačil jsem se divit.

5. Úprava SW. Motor je v základu již pěkně živý, rozhodně lepši průběh nez 1.6TDI u VW golf nebo dokonce 1.5Dci u Renault. Po úpravě motor ožije a krásně táhne až skoro do 5000 tis ot.




Nebo váhám jestli nekoupit mladší s motorem 1,6 TDI. Bojím se ale servisní náročnosti.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Teď jsem dělal rozvody u 2.0 TDi CR po 210.000km a řemen i kladky bez problému, akorát aretace neseděly o cca 3/4 zubu - tak moc se to opotřebí.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

To je dost !
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05

Příspěvek od PepaZima »

Me ve 160tis km zacaly pomalu chrastit loziska... Kdyz jsme to vymontovali tak bylo vidět docela opotřebení... zajímavé

dhfool píše:Teď jsem dělal rozvody u 2.0 TDi CR po 210.000km a řemen i kladky bez problému, akorát aretace neseděly o cca 3/4 zubu - tak moc se to opotřebí.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Spojka je horší jen u prvních modelů, tuším někdy od 2011 se dává jednohmota a ta je "nesmrtelná". A dvouhmota se dá nahradit jednohmotou, kde nový set stojí 7-8t. kč, dávat novou dvouhmotu je nesmysl :)

Rozvody mi vydržely tuším 195t. km, už se ozývaly ložiska. Většinou začne první chcát pumpa, ale ta byla ok. Interval 210 je nesmysl, rozumný je možná tak 150, nebo počkat, dokud se neozvou kladky nebo pumpa, bude to určitě dřív, než po 210 :) a "výhoda" je, že rozvody se u tohlo motoru dělají jen jednou za životnost :D chtěl bych vidět auto, který se dožije druhých rozvodů :)

Jinak u mě DPF a vstřiky zatím no problém, přede si jako kotě :) aktuálně najeto 210t. km, ťuk ťuk :) jinak tankuju hlavně Benzina, OMV a přidávám VIF ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Rozvody 210tis v pohode vydrzi, znamym je delam po 180tis, aby měli psychicky klid.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

dhfool píše:Teď jsem dělal rozvody u 2.0 TDi CR po 210.000km a řemen i kladky bez problému, akorát aretace neseděly o cca 3/4 zubu - tak moc se to opotřebí.
Tady je vidět, že různé nářky v odchylkách jak je to strašně mimo jsou zbytečná panika..U zedníků je centimetr žádná míra a u rozvodů milimetr žádná míra..Ještě že na to není na přístojovce měřák, různí puntičkáři by dostávali infarkt... :)
nepropadat panice...
PepaZima
Přispěvovatel
Příspěvky: 112
Registrován: 09 dub 2013, 10:05

Příspěvek od PepaZima »

Opravdu se může vyměnit dvouhmota za jednohmotu u 1.6TDI? Moje auto je z r.2009 vybavene dvouhmotou od zacatku. Cetl jsem, ze u nekterych aut se to nedoporucuje, viz citace z auto.cz:

"Již před lety se proto výrobci spojek a dvouhmotových setrvačníků rozhodli nabídnout ekonomickou opravnou sadu, která zahrnovala klasický pevný setrvačník spolu se sadou spojky. Její lamela (třecí kotouč) byl v tomto případě opatřen výše zmíněnými tangenciálními pružinami. V konečném důsledku jste mohli tímto řešením dost podstatně ušetřit. Tehdy výrobci spojek a setrvačníků většinou uváděli jako negativum pouze mírné zvýšení hluku, nicméně později se ukázalo, že záporů je více.

Agregáty s dvouhmotovými setrvačníky jsou většinou spojeny s moderními převodovkami s jehlovými ložisky hřídelů. V okamžiku, kdy někdo nahradil dvouhmotový setrvačník klasickým pevným, došlo obvykle po čase k poškození zmíněných ložisek. Následná oprava vyšla dráže, než kdyby dotyčný uplatnil při původní opravě dvouhmotový setrvačník. Dnes se tak od popsaného „ekonomického“ způsobu opravy upouští."

"I na moderních automobilech se vznětovými motory lze čas od času narazit na verze, které dvouhmotový setrvačník nepoužívají. Většinou se jedná o vozy nižších tříd se staršími typy převodovek. Třeba současný Peugeot 208 s turbodieselem 1.4 HDi dvouhmotový setrvačník nepoužívá, zatímco jednotka 1.6 HDI jej má vždy ve spojení se šestistupňovou převodovkou typu MC. Pokud je použita ve spojení s 1.6 HDi pětistupňová skříň BE starší konstrukce, postačí vozu věčný pevný setrvačník.

Někdy může být rozdíl dokonce pouze ve verzi motoru jako takového, roli může hrát v tomto případě použití filtru pevných částic. Při jeho vypalování totiž vzniká zvýšený hluk a vibrace, takže výrobce vozu ve snaze zajistit požadovaný akustický komfort a zároveň ochránit převodové ústrojí může dvouhmotový setrvačník použít. Přitom u stejného motoru bez filtru pevných částic být nemusí."



- Pokud prevodovka 1.6TDI ma streva stejne jak u verze s dvouhmotou tak bez ni a pokud dvouhmota je pridana jen pro vylepseni konfortu a minimalizovani vibraci bez dalsich konstrukcnich rozlisnosti, tak je vyhrano a neni co resit...




turbo kamna power píše:Spojka je horší jen u prvních modelů, tuším někdy od 2011 se dává jednohmota a ta je "nesmrtelná". A dvouhmota se dá nahradit jednohmotou, kde nový set stojí 7-8t. kč, dávat novou dvouhmotu je nesmysl :)

Rozvody mi vydržely tuším 195t. km, už se ozývaly ložiska. Většinou začne první chcát pumpa, ale ta byla ok. Interval 210 je nesmysl, rozumný je možná tak 150, nebo počkat, dokud se neozvou kladky nebo pumpa, bude to určitě dřív, než po 210 :) a "výhoda" je, že rozvody se u tohlo motoru dělají jen jednou za životnost :D chtěl bych vidět auto, který se dožije druhých rozvodů :)

Jinak u mě DPF a vstřiky zatím no problém, přede si jako kotě :) aktuálně najeto 210t. km, ťuk ťuk :) jinak tankuju hlavně Benzina, OMV a přidávám VIF ;)
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI 77Kw
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“