Pasat 2TDi 16V 125Kw BMR problém s DPF.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Petráš
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2010, 18:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petráš »

UchoTD píše:Nepriechodny filter..v akom stave su trysky? Štia vam trysky,auto dymí a vsetko to pohlcuje dpf.
Taky podezřívám vstřiky, ale korekce jsou minimální.
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Příspěvek od Tiger23 »

UchoTD píše:Nepriechodny filter..v akom stave su trysky? Štia vam trysky,auto dymí a vsetko to pohlcuje dpf.
Podľa čoho súdiš že to budú vstrekovace? Ako je možné že v kanály 68 pole 2 je také minimálne zanesenie v gramoch?
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

chceš vediet prečo je to tak? lebo adaptovali nové DPF ;)
zanesenie DPF, popolčekom,teda nespálitelnou časťou ktorá sa usádza v DPF je vypočítavaná teoreticky na základe množstva spotrebovanej nafty,počtu regenerací a intenzity regeneracií,aktuálne zanesenie DPF sadzami-spálitelnou častou pri regenerací určuje podľa diferenčného tlaku logicky a počtu najazdených KM.ideálne regenerácie sú podľa vzdialenosti,nie na zaklade rozdielu tlaku.
ked adaptuješ nové DPF,automaticky sa vymaže hodnota popolčeku,preto,pretože nové DPF je logicky čisté.
Keď dochádza k tak častému javu regenerácii,príčin môže byť viac
1.zle nastavené-fungujúce turbodúchadlo,málo vzduchu,veľa nafty=dymivost
2.zanesené vstrekovače-zle rozprášená nafta,nekvalitné horenie=dymivost

3.vadné DPF-z veľkej časti je upchaté popolčekom a tým pádom ostáva menej priestoru pre sadze a automaticky sa stáva DPF menej priechodným tým pádom stupne tlak pred DPF a diferenčný snímač vyhodnotí potrebu regenerácie.
4. Používaný nesprávny motorový olej-bez normy C3 čož znamená bez obsahu síry
5.Tankované nekvalitné palivo-tak isto spôsobuje nekvalitné horenie a tým pádom dymivost.

+všetky možné mechanické poruchy (rozvody,kompresia atď.)
Dymivost pri zlom spalovaní u auta ktoré ma DPF sa odhaluje veľmi ťažko,pretože všetky sadze pohltí DPF
3 neuspešné regenerácie po sebe,vysvieti kontrolku DPF,po dalšom neuspešnom pokuse naskočí DTC o nízkej efektivite filtra DPF.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Příspěvek od Tiger23 »

Zaujímalo by ma akým spôsobom bol ten DPF čistený? Osobne by som nuloval , resp. teda adaptoval nový filter len po čistení ultrazvukom.

Kde by som našiel hodnoty v mBar na volnobeh a pri jazde, kedy je už prekročený limit a dpf je zrelý na čistenie ?
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

hodnoty v mbar budú vždy len aktuálne hodnoty zaplnenia DPF,na volnobehu je ideál 0-8mbar,niekedy to skočí na 10-12.
ale čistý má hodnotu niekde okolo 5-7 u týchto áut.
počas jazdy sa hodnota pohybuje v rozsahu do cca 70mbar pri bežnej jazde
pri plnej zátaži sa to môze pohybovat aj okolo 200.
ak má filter nad 300mbar počas plnej zátaže je upchatý na toľko,že regenerácia mu nezvykne pomôct..
bavíme sa momentálne o stave auta ked nieje v regenerácii,počas regenerácie je diferenčný tlak v celom rozsahu diametrálne odlišný a vyšší
ja zase schvalujem len metódu vypálenia v peci.kedy ten filter ozaj vždy prišiel perfektné priechodný a plne funkčný.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Tiger23
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Odpovědi: 0
Registrován: 09 říj 2007, 18:29

Příspěvek od Tiger23 »

Koľko vydrží tak vyčistený DPF ? Na internete sa predávajú nové filtre druhovýroby napr. JMJ a majú cenu podobnú, ako vyčistenie DPF filtra. Čo som mal tu česť prečítať na nemeckých fórach, neboli s touto náhradou z Polska spokojný.

Tu som narazil na čítanie ktoré lacným náhradám tiež neprospeje.
http://www.dpf-tech.cz/filtry-pevnych-c ... castic-jmj
EX......Seat Altea XL 2007 >>> 1.9 77kW PD BLS, DPF-ON...
Škoda Karoq Style+ 2018 >>> 1.5 TSI 110kW DADA >>> 7AT DQ200
Škoda Fabia Elegance 2008 >>> 1.9 TDI 77kW BSW
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

nedaleko od nás to robí chlap,cenovka okolo 120€,filtre zatial funkčné. niektoré aj cez 60t km.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Uživatelský avatar
mecano
Přispěvovatel
Příspěvky: 375
Odpovědi: 0
Registrován: 24 dub 2006, 20:07
Bydliště: Břeclav

Příspěvek od mecano »

o náhradách DPF jako je JMJ apod. ani neuvažuj, jsou to neskutečné sračky...nefungují
po tom v čem jezdím a co mám všechno OFF nebo ON je každému HOV..
Petráš
Přispěvovatel
Příspěvky: 466
Odpovědi: 0
Registrován: 17 kvě 2010, 18:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Petráš »

mecano píše:o náhradách DPF jako je JMJ apod. ani neuvažuj, jsou to neskutečné sračky...nefungují
Já do náhrady nejdu, ještě jsem ochoten, pokud pán svolí, vytáhnout vstřiky a dát je na kontrolu, při tom změřit tlaky. Podle mě má UchoTD pravdu že motor kouří a DPF nestíhá čistit. Pokud budou tlaky a vstřiky v pořádku, tak už nevím.
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Odpovědi: 0
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

Petráši ja si myslím že vstreky vyberaš zbytočne korekcie máš dobré keby si mal zlé vstreky tak by sa to prejavilo trhaním strata vykonu alebo vynehava valec dimiť to može aj zo zlej informacie pre riadiacu jednotku čo tak skontrolovat lamda sondu ked bol dpf von tak ju museli vykrutiť či tam niečo nepoškodili a teraz to robí neplechu a dáva zlí nedoverihodný signál pre riadiacu jednotku tym padom sa mení aj vstrekovanie paliva a vzduchu a to zapríčiní aj dymenie filter DPF zachytáva pevné častice nie dym
arlie
Přispěvovatel
Příspěvky: 703
Odpovědi: 0
Registrován: 01 led 2011, 21:08
Bydliště: Hnátnice

Příspěvek od arlie »

Ahoj,
něco podobného jsme řešili na octavii RS 2.0 pd, ale nevím co je to přesně za motor. Každopádně samo neregenerovalo, muselo se pouze přes vag a k tomu to ještě pořádně nešlo. Nakonec to bylo hned tím prvním čidlem na turbu, to podle kterého měří správná teplota pro regeneraci. Pokud se nemýlím. Chybu to ukázalo jen občas, ale teplota na něm docela kolísala. Při plnulé jízdě po rovině 400 - 1000st
Audi A6 Avant 3.0 tdi ASB
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Utnir,korekcie vstrekov su napoveda k funkcnosti valca-vstreku,nikdy nie smerodatnx udaj ktory ti povie,ze je to spravne fungujuci vstrek,keby si vedel ze korekcia vstrekovaneho mnozstva pre dany vslec funguje na zaklade toho aby siel motor rovnomerne tak by si tu netvrdil,ze ked su korekcie OK tak vstreky su OK.
Sleduj korekcie za jazdy,ako funguju vstreky,som zvedavy na co prides,,na nic?
Ano jasne dpf zachytava len pevne castice a preto ho treba regenerovat (LOL)
Kolko tych oevnych castic odstranis regeneraciou..hmm? Asi ziadnu.
Postuduj volaco o sadziach a popolceku,potom prid povedat co zachytava dpf a co nezachytava,vypalujes sadze z dymu nie popolcek ;) to,ze motor dymi nevidis prave vdaka dpf lebo to vsetko zachytava.
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Odpovědi: 0
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

UchoTD ty si hovoríš mechanik ty tu tvrdíš že auto čo má DPF a napríklad má zle spalovanie,alebo žerie veľa oleja motor nieje v poriadku TAK PODLA TEBA NEDYMI Z VYFUKU tak to si ešte asi take auto s DPF a poruchou na motore nevidel porozmyšlaj ty čo tu pišeš za bludy
geo
Aktivista
Příspěvky: 4732
Odpovědi: 0
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Hele nemá cenu se hádat pokud to není uplná olejnička a projde to přes válec tak to filtr opravdu zachytí a kouř není vidět.Další ukazatel je s jakou teplotou filtr funguje pokud bude hořet přes 700st tak regenerace probíhá a hledal bych proč se zanáší tak často u nižších teplot to chce posoudit co nefunguje.
UchoTD
Aktivista
Příspěvky: 3364
Odpovědi: 0
Registrován: 25 črc 2011, 23:22
Bydliště: B.Bystrica
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od UchoTD »

Ty zjavne nemas sajnu o com hovorim ja a o com hovoris ty,preto tu pises bludy co niesu vobec pravda,ze som napisal ;) nemas v tom absolutne jasno,precitaj si znova co som napisal. Pretoze jedine bludy su to co pises ty.
Ja tu nehovorim o sotrrbe oleja toho co tu ty melies,ked si mechanik,napis riesenie,navrhni,zdiagnostikuj to auto..neviem o co ti ide ;)
Mitsubishi Lancer EVO VIII 366kw 670NM
Mitsubishi Lancer EVO IV 242kw
Mitsubishi Outlander 2.2DID
Mitsubishi SpaceStar 1.3MPI
VW T5 lift T6 140kw
Škoda Superb 2.0TDI 4x4
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“