BMW adaptace MAF???

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Bmwrepair
Přispěvovatel
Příspěvky: 501
Registrován: 07 dub 2012, 19:17

Příspěvek od Bmwrepair »

Jejeje, to je place a narikani (a taky spousta zavorek, uvozovek a lomitek) kvuli jedne poznamce:)
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW adaptace MAF???

Příspěvek od dhfool »

FandaTDI píše:Může mi někdo fundovaně vysvětlit, z jakýho důvodu (výrobní tolerance/ústupek výrobci MAF, "umělý" prodloužení životnosti nebo...?) má např. 320d přizpůsobení váhy vzduchu a jak přesně to funguje (když už podle postupu - byť bez nějakých podrobnějších instrukcí - ne v celym rozsahu...)??? Ideálně "názorně" jak pro blbce (noteeth) , tj. jestli to "posouvá" tu křivku V/průtok v celym rozsahu (jak velkym aby to nebylo "nad materiálový možnosti" vyhřívanýho filmu...?) a s jakou přesností/jak přesně závisle na teplotě a/nebo ještě s ohledem na jiný veličiny?
Díky... ;)

edit: Když nad tim tak přemejšlim, řikam si, jestli to během tý relativně krátký doby adaptace "prohřeje"/měři nějak proudově, každopádně při stojícím autě bez nastartovanýho motoru mohlo za vhodnejch podmínek mít docela vypovídající hodnotu spíš chladnutí...
Je to kompenzace stárnutí. DDE porovnává teoretickou hodnotu při určitých provozních podmínkách motoru s měřenou a pokud se tyto údaje rozcházejí o víc jak 8% DDE použije kompenzační hodnotu vypočtenou z tohoto rozdílu. Ty jenom resetuješ adaptace na "0" a provozem se vytvoří nové adaptace-nový kompenzační faktor.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Jednou jsem taky něco podobnýho řešil a bylo to špatně nasazeným filtrem a váha pak psala moc protože o tubusu byla malá díra a turbo ten vzduch prostě chtělo (noteeth)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

dhfool - díky :worthy: , >8% (ekviv. 0,4V?) neni zrovna málo (aby to neztrácelo na přesnosti), ale aspoň nějaký užitečný (a min.částečně objasňující) info a hlavně k věci , i když o moc moudřejší z toho nejsem - ta adaptace se má dělat při běžícím motoru? (vyhřívání se koná až po startu, ne? Nebo si to prohřeje a oměří i při stojícím motoru či pro ten reset ještě prohřátí neni potřeba před tim vytvořením nových adaptací/kompenz.faktoru? Ono vlastně nemusí jít v první řadě o tu teplot. kompenzaci, ale třeba si to pak za toho provozu zadaptuje nějak "chytřeji" i dle MAP, apod. ... ) Neměl/nenašel jsem podrobnější info/instrukce, ale ta adaptace/reset (tj. dle toho, co píšeš, v podstatě taky offset) mi prošla jak při stojícím motoru, tak při volnoběhu (a dost rychle a tak či tak nepomohla/se 3FF0 vracela...). Chtěl jsem zkusit ještě šetrný čištění, když už majitel chtěl vrátit tu původní, ale "nedostal jsem povolení" ... :havaj:
Což na jednu stranu chápu po tý zbytečný (ne-li dokonce kontraproduktivní...) repasi turba... :roll:

Ladas : :D Někde možná ještě mam fotku, jak to vypadá/dopadá, když turbo ten vzduch fakt chce a majitel vyměnit vzducháč fakt nechce (se*e na to...) :D
pašíkombi AFN B597
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Podmínky nastavení adaptací jsou v DISu, nechce se mi to hledat. Jak jsem to pochopil já, tak adaptace se provádí automaticky za jízdy a po celou dobu. Proto je to adaptace a ne "základní nastavení". Tou funkcí "adpatace maf" jenom vyresetuješ ten offset na 0 a ten se potom znovu nastaví jízdou. Vědu bych v tom nehledal.

Pokud řešíš 3ff0, tak to nemusí být problém MAF, ale celého air flow systemu - EGR atd. Zásadní věc u BMW je montovat originální díly na tyto pozice, pokud nevíš určitě, jaká náhrada funguje korektně. Každopádně DIS, nebo ISTA tě navede řízeným testem k nějakému výsledku.
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Uživatelský avatar
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34705
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

tak základ jsou filtry a pokud na to majitel sere ser ty na něj protože vymýšlíš jak obejít základní věc možná by bylo řešení filtr vyndat a máš opraveno (noteeth)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57+VR6 přítlačák,převodovka GGU,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Ladas - to se týkalo jinýho auta, u tohohle Báwa (nevim jak se jmenoval, ale měl Bmw (noteeth) ) byl vzducháč v cajku ;) (a s novou origo MAF situace stejná jak před repasí/bez 3FF0...na kterou "čas" byl, na "laborování" už tolik ne (noteeth) ;-) )
pašíkombi AFN B597
FandaTDI
Aktivista
Příspěvky: 1380
Registrován: 29 kvě 2007, 19:54
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od FandaTDI »

Měl jsem za to, že tahle "vyfi*undace" ("vymyšlenost" pro Laďase :P ;) ) je specialitou BMW, ale to koukam, že jsem jim křivdil (noteeth)
MB má něco podobnýho a z hlediska diagnostika bych měl asi tleskat, ale i když to znamená víc práce/peněz, radost mi to teda dvakrát nedělá ... asi to na to chce mít žaludek větší než na "diodu" ... :D ;)
Popíšu situaci - chyba 2623 - MAF, volnoběžná kompenzace - trvalá ... Smazat nešla, přesto přizpůsobení "pustilo" (tady se studenym motorem, nenastartováno, no DTC´s ... :-) , ... ), ale k ničemu/bez výsledku (chyba pořád) ... S novou origo MAF chyba stejná, ale jen sporadická, smazat šla až po chvíli vypnutýho zapalování, předtim jsem zkusil zas to přizpůsobení a se sporadickou to už neprošlo ... (LOL) Po výmazu už prošlo, ale nová ukazovala na volnoběh cca 450mg/z, zatimco původní asi 530mg/z (LOL) ... A nejvtipnější je, že po vrácení původní se ta chyba už znova nezapsala... (rofl) (rofl) (rofl)
pašíkombi AFN B597
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

U mb je potřeba dát pozor na hodnoty váhy protože nelze po přizpůsobení normálně vymazat její závadu je potřeba najet několik jízdních ciklů a pak kontrolka pokud je závada opravdu odstraněna se závadou sama zmizí.Nebo ji ošulit a několikrát zapínat a vypínat klíček a pak ji smáznout.Další kokotina jsou olejové separátory pokud je vadnej dokáže váhu zblbnout.
Odpovědět

Zpět na „BMW“