A vždy výfuková zdvihátka ne?losfazeros píše:Já měl BLS po čipu a vačka vydržela cca 70tis. Vždy smetený 3-4 palce + zdvihátka,
uložení panenský, tlak OK, olej správnej.
Vačka PD-opět vydřená
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 164
- Registrován: 03 zář 2009, 15:44
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Abych pravde řekl, už nevím která zdvihátka.
Ale jsem přesvědčenej, že to bylo tím čipem, kdyby to bylo olejem, nebo tlakem, tak se to projeví i v nějakém uložení, ne jen zásadně na zdvihátkach.
Ale jelo to kráásně...
Ale jsem přesvědčenej, že to bylo tím čipem, kdyby to bylo olejem, nebo tlakem, tak se to projeví i v nějakém uložení, ne jen zásadně na zdvihátkach.
Ale jelo to kráásně...
VW CADDY IV 2.0 TDI 110KW ;VW CADDY III LIFE TDI 77KW (BLS)přes 350tis km ;RENAULT TRAFIC 2.0 Dci přes 530 tis km ;RENAULT MASTER 2006, 2.5 Dci přes 500 tis km
Názory jsou různé, ale faktem je, že konstrukčně je přenos vačka zdvihátka na hraně. Tenhle motor je prostě žere, já párkrát dával taky starou, protože tehdy jich nebyly plné sklady a sklepy jako dnes. Je to vždy loterie, pokud není vše 1A, což často není, uložení hlavy křivé, vačka křivá, nekvalitní matroš na zdvihátkách apod. nastává problém..,
nepropadat panice...
- martinsidlo
- Aktivista
- Příspěvky: 5095
- Registrován: 06 pro 2009, 15:24
- Bydliště: Praha 5
Po nastartování nechat min 15sek. běžet na volnoběh ( studený déle ) aby se olej dostal až nahoru a pak velmi zvolna odjet,nevytáčet a mít napaměti ohřátí oleje,které není stejné jako voda ( o mnoho později,do 50km po městě ).Olej 5W-40 není na velké tepla.
Jak všude vidím,studený a hned knedlík. To nevydrží ani ruský tank.
P.S. Co to je vačka? Aha,to je v hlavě a co mám ji jako novou po 550tis km.
Jak všude vidím,studený a hned knedlík. To nevydrží ani ruský tank.
P.S. Co to je vačka? Aha,to je v hlavě a co mám ji jako novou po 550tis km.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Tu vačku jsem kontroval, přeměřoval a byla jak nová, krásná netknutá bez jedinýho škrábance. Nebyl důvod si myslet že jí něco je.
Hrany po obvodu krásně hladky, jsem strojař a kvalita a pořesnost mě živí takže poznám když je vačka načnutá.
Nejsem najivka co má potřebu na všem ušetřit a myslet jak jsem s tím vymrdal.
K autu se chovám slušně za studena to dělám stejně jak píše martinsidlo, jsem tak naučený z benzínové feldy.
Navíc mám v autě bufík, takže pokud funguje, což do nedávna bez problémů fungoval, odpadají u mě i studený starty.
Pokud by koupě vačky dopadla špatně další by byla fungl nová a pokud by mi kdokoli z mých známých řekl, abych koupil pouze originální koupím jí a bude mi fuk zda stojí 15000,- nebo víc.
Ty peníze by se naní našli.
Byl jsem tehdy přesvědčený, že vačka odešla proto, že předešlý majitel kašlal na pravidelný výměny oleje a tak prostě výměna vyšla na mě.
Kdybych věděl že vačky co dělá VW jsou šmejdy co prd vydží a koupí starší, ale dobré stejně riskuji že dlouho nevydrží, šel bych prostě koupit novou. Na všech motorech co jsem kdy v autech měl, nebyl s vačkou problém ani po ujetí 300 000 km a pravidelného vytáčení až k 6500 ot/min u staršího auta dokonce až k 7500 ot/min.
U PD se sice stále dokola omílá to že jsou vačky namáháný díky vstřikům, ale u vstřiku mi palec neodešel a ventily jsou řešený u všech aut stejně a i sílá k jejich otevření je plus mínus stejná, dokonce u TDi bych klidně mohl tvrdit že i menší, protože není třeba tak silných pružin aby ventil včas uzavřeli při otáčkách nad 6000 za minutu když motor stěží v běžných podmínkách překročí 4500 ot/min. Navíc vačka u PD je velice slušně uložená oproti třeba takové feldě 1.3 kde je jen a pouze vložena do bloku a drží jí jen a pouze tlak oleje a né šály jako u PD.
Co se týká volby oleje, tak jsem byl kdysi obeznámen s tím že první z čísel udává odolnost vůči mrazu a druhé vůči teplu tedy že čím nižší první číslo třeba 5w tím je olej dolnější vůči tuhnutí v mrazech a naopak čím vyšší číslo druhé třeba 40 tím je olej odolnější vysokým teplotám, proto taky závodní oleje a pod. mají třeba 10W60 což jsem ostatně jezdil chvíli i na své feldě.
10W40 jsem začal používat i kvůli čipu kdy je mechanický namáhání motoru vyšší a tím i vyšší teplota oleje. Mobil 1 v nabídce 5W40 s normou 505.01 neměl a tak jsem vybral Valvoline, ten už jsem nesehnal a proto jsem zkusil Shell i když je "jen" 5W30 protože bohužel nic jiného k dispozici nebylo a nechtěl jsem lítat a zhánět někde jinde olej který bych si představoval, nemám bohužel tolik volného času.
Jinak hydroštely jak jsem koukal byly nejspíš ty lesklý stříbrný.
Mám tu fotku jen krabice, plus foto při výměně vstřiku kde je trochu hydra vidět.
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... jpg?ver=12
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=4
Hrany po obvodu krásně hladky, jsem strojař a kvalita a pořesnost mě živí takže poznám když je vačka načnutá.
Nejsem najivka co má potřebu na všem ušetřit a myslet jak jsem s tím vymrdal.
K autu se chovám slušně za studena to dělám stejně jak píše martinsidlo, jsem tak naučený z benzínové feldy.
Navíc mám v autě bufík, takže pokud funguje, což do nedávna bez problémů fungoval, odpadají u mě i studený starty.
Pokud by koupě vačky dopadla špatně další by byla fungl nová a pokud by mi kdokoli z mých známých řekl, abych koupil pouze originální koupím jí a bude mi fuk zda stojí 15000,- nebo víc.
Ty peníze by se naní našli.
Byl jsem tehdy přesvědčený, že vačka odešla proto, že předešlý majitel kašlal na pravidelný výměny oleje a tak prostě výměna vyšla na mě.
Kdybych věděl že vačky co dělá VW jsou šmejdy co prd vydží a koupí starší, ale dobré stejně riskuji že dlouho nevydrží, šel bych prostě koupit novou. Na všech motorech co jsem kdy v autech měl, nebyl s vačkou problém ani po ujetí 300 000 km a pravidelného vytáčení až k 6500 ot/min u staršího auta dokonce až k 7500 ot/min.
U PD se sice stále dokola omílá to že jsou vačky namáháný díky vstřikům, ale u vstřiku mi palec neodešel a ventily jsou řešený u všech aut stejně a i sílá k jejich otevření je plus mínus stejná, dokonce u TDi bych klidně mohl tvrdit že i menší, protože není třeba tak silných pružin aby ventil včas uzavřeli při otáčkách nad 6000 za minutu když motor stěží v běžných podmínkách překročí 4500 ot/min. Navíc vačka u PD je velice slušně uložená oproti třeba takové feldě 1.3 kde je jen a pouze vložena do bloku a drží jí jen a pouze tlak oleje a né šály jako u PD.
Co se týká volby oleje, tak jsem byl kdysi obeznámen s tím že první z čísel udává odolnost vůči mrazu a druhé vůči teplu tedy že čím nižší první číslo třeba 5w tím je olej dolnější vůči tuhnutí v mrazech a naopak čím vyšší číslo druhé třeba 40 tím je olej odolnější vysokým teplotám, proto taky závodní oleje a pod. mají třeba 10W60 což jsem ostatně jezdil chvíli i na své feldě.
10W40 jsem začal používat i kvůli čipu kdy je mechanický namáhání motoru vyšší a tím i vyšší teplota oleje. Mobil 1 v nabídce 5W40 s normou 505.01 neměl a tak jsem vybral Valvoline, ten už jsem nesehnal a proto jsem zkusil Shell i když je "jen" 5W30 protože bohužel nic jiného k dispozici nebylo a nechtěl jsem lítat a zhánět někde jinde olej který bych si představoval, nemám bohužel tolik volného času.
Jinak hydroštely jak jsem koukal byly nejspíš ty lesklý stříbrný.
Mám tu fotku jen krabice, plus foto při výměně vstřiku kde je trochu hydra vidět.
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... jpg?ver=12
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=4
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
To je právě ono, různí techničtí chytráci v TV a časopisech /patrně také kvůli ekologii/nabádali majitele k tomu, aby nenechávali motor klapat na místě, ale pomalou jízdou motor pomalu ohřáli, ale bohužel motor s turbem se bez turba sotva hne, takže se mu musí přidat, aby majitel vyjel třeba do kopce, který má u baráku nebo cestou do práce..Je to přesně jak píšeš, vždy lidem říkám, copak vy sami ihned vyskočite? Nejdřív koukáte jako vejři, než se proberete , ale po motoru chcete ihned , aby ty jeho KW vám rovnou vysypal do pedálu plynu. Takže neposlouchat kancelářské mudrlanty a nechat motor vzbudit a trochu promazat přímo na místě..martinsidlo píše:Po nastartování nechat min 15sek. běžet na volnoběh ( studený déle ) aby se olej dostal až nahoru a pak velmi zvolna odjet,nevytáčet a mít napaměti ohřátí oleje,které není stejné jako voda ( o mnoho později,do 50km po městě ).Olej 5W-40 není na velké tepla.
Jak všude vidím,studený a hned knedlík. To nevydrží ani ruský tank.
P.S. Co to je vačka? Aha,to je v hlavě a co mám ji jako novou po 550tis km.

nepropadat panice...