Vačka PD-opět vydřená

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14447
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

losfazeros píše:Já měl BLS po čipu a vačka vydržela cca 70tis. Vždy smetený 3-4 palce + zdvihátka,
uložení panenský, tlak OK, olej správnej. (LOL)
A vždy výfuková zdvihátka ne?
losfazeros
Přispěvovatel
Příspěvky: 164
Registrován: 03 zář 2009, 15:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od losfazeros »

Abych pravde řekl, už nevím která zdvihátka.
Ale jsem přesvědčenej, že to bylo tím čipem, kdyby to bylo olejem, nebo tlakem, tak se to projeví i v nějakém uložení, ne jen zásadně na zdvihátkach.
Ale jelo to kráásně...
VW CADDY IV 2.0 TDI 110KW ;VW CADDY III LIFE TDI 77KW (BLS)přes 350tis km ;RENAULT TRAFIC 2.0 Dci přes 530 tis km ;RENAULT MASTER 2006, 2.5 Dci přes 500 tis km
Holz-tdi
Přispěvovatel
Příspěvky: 307
Registrován: 22 led 2006, 21:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Holz-tdi »

Ahoj, krásně si nám to osvětlil, dáš si do auta starou ojetou vačku a myslíš, že tí vydrží "jako" nová. Čao.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Názory jsou různé, ale faktem je, že konstrukčně je přenos vačka zdvihátka na hraně. Tenhle motor je prostě žere, já párkrát dával taky starou, protože tehdy jich nebyly plné sklady a sklepy jako dnes. Je to vždy loterie, pokud není vše 1A, což často není, uložení hlavy křivé, vačka křivá, nekvalitní matroš na zdvihátkách apod. nastává problém..,
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5096
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Po nastartování nechat min 15sek. běžet na volnoběh ( studený déle ) aby se olej dostal až nahoru a pak velmi zvolna odjet,nevytáčet a mít napaměti ohřátí oleje,které není stejné jako voda ( o mnoho později,do 50km po městě ).Olej 5W-40 není na velké tepla.
Jak všude vidím,studený a hned knedlík. To nevydrží ani ruský tank.
P.S. Co to je vačka? Aha,to je v hlavě a co mám ji jako novou po 550tis km.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

ja to vidim na vacku, myslel som, ze si ju montoval osobne a bola uplne nova nikdy nepouzita..original vacku ani hocikto nekupi za take peniaze, kolbenschmidt viem okolo 150euro,tak to nie je o com
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Registrován: 12 úno 2008, 16:29
Odpovědi: 0

Příspěvek od favo »

Tu vačku jsem kontroval, přeměřoval a byla jak nová, krásná netknutá bez jedinýho škrábance. Nebyl důvod si myslet že jí něco je.
Hrany po obvodu krásně hladky, jsem strojař a kvalita a pořesnost mě živí takže poznám když je vačka načnutá.
Nejsem najivka co má potřebu na všem ušetřit a myslet jak jsem s tím vymrdal.
K autu se chovám slušně za studena to dělám stejně jak píše martinsidlo, jsem tak naučený z benzínové feldy.
Navíc mám v autě bufík, takže pokud funguje, což do nedávna bez problémů fungoval, odpadají u mě i studený starty.
Pokud by koupě vačky dopadla špatně další by byla fungl nová a pokud by mi kdokoli z mých známých řekl, abych koupil pouze originální koupím jí a bude mi fuk zda stojí 15000,- nebo víc.
Ty peníze by se naní našli.
Byl jsem tehdy přesvědčený, že vačka odešla proto, že předešlý majitel kašlal na pravidelný výměny oleje a tak prostě výměna vyšla na mě.
Kdybych věděl že vačky co dělá VW jsou šmejdy co prd vydží a koupí starší, ale dobré stejně riskuji že dlouho nevydrží, šel bych prostě koupit novou. Na všech motorech co jsem kdy v autech měl, nebyl s vačkou problém ani po ujetí 300 000 km a pravidelného vytáčení až k 6500 ot/min u staršího auta dokonce až k 7500 ot/min.
U PD se sice stále dokola omílá to že jsou vačky namáháný díky vstřikům, ale u vstřiku mi palec neodešel a ventily jsou řešený u všech aut stejně a i sílá k jejich otevření je plus mínus stejná, dokonce u TDi bych klidně mohl tvrdit že i menší, protože není třeba tak silných pružin aby ventil včas uzavřeli při otáčkách nad 6000 za minutu když motor stěží v běžných podmínkách překročí 4500 ot/min. Navíc vačka u PD je velice slušně uložená oproti třeba takové feldě 1.3 kde je jen a pouze vložena do bloku a drží jí jen a pouze tlak oleje a né šály jako u PD.

Co se týká volby oleje, tak jsem byl kdysi obeznámen s tím že první z čísel udává odolnost vůči mrazu a druhé vůči teplu tedy že čím nižší první číslo třeba 5w tím je olej dolnější vůči tuhnutí v mrazech a naopak čím vyšší číslo druhé třeba 40 tím je olej odolnější vysokým teplotám, proto taky závodní oleje a pod. mají třeba 10W60 což jsem ostatně jezdil chvíli i na své feldě.
10W40 jsem začal používat i kvůli čipu kdy je mechanický namáhání motoru vyšší a tím i vyšší teplota oleje. Mobil 1 v nabídce 5W40 s normou 505.01 neměl a tak jsem vybral Valvoline, ten už jsem nesehnal a proto jsem zkusil Shell i když je "jen" 5W30 protože bohužel nic jiného k dispozici nebylo a nechtěl jsem lítat a zhánět někde jinde olej který bych si představoval, nemám bohužel tolik volného času.

Jinak hydroštely jak jsem koukal byly nejspíš ty lesklý stříbrný.
Mám tu fotku jen krabice, plus foto při výměně vstřiku kde je trochu hydra vidět.

http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... jpg?ver=12

http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=4
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

vacka na pd je dost namahana,a to opotrebenie vznika podla mna z toho,ze tie palce su velmi uzke
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

TDI tech píše:Suhlas s Wokom, tiez to vydidm na nevhodny olej. Som si isty ze ten 5W30 je na tuty 507.00 a v starom PDcku nema co robit.
To jako proč? VW 507 pokryje všechny ostatní specifikace. Takže tímto olejem nic nezkazíš.
VW Sharan
1.9 TDI PD
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Utmir »

Vilik suhlásim s tebou špecifikáciou 507 nič u PD nepokazíš ani u starého ani u noveho to je špecifikacia pre auta s DPF
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Utmir »

Ale k tomu ešte TDI tech nedospel (LOL) (LOL) (LOL) (rofl) (rofl) (rofl)
eazy20
Aktivista
Příspěvky: 2376
Registrován: 03 zář 2007, 19:07
Odpovědi: 0

Příspěvek od eazy20 »

Utmir píše:Ale k tomu ešte TDI tech nedospel (LOL) (LOL) (LOL) (rofl) (rofl) (rofl)
tymto si myslim prestrelil ;)
Golf mk2 1,8T 20V 210kw
Seat Leon Top Sport TDI edicia Supercopa v original stave
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10
Odpovědi: 0

Příspěvek od Utmir »

;)
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1437
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Odpovědi: 0
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

vilik píše:VW 507 pokryje všechny ostatní specifikace.
Jde o to jestli to právě není na škodu?
Člověk se pořád učí.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

martinsidlo píše:Po nastartování nechat min 15sek. běžet na volnoběh ( studený déle ) aby se olej dostal až nahoru a pak velmi zvolna odjet,nevytáčet a mít napaměti ohřátí oleje,které není stejné jako voda ( o mnoho později,do 50km po městě ).Olej 5W-40 není na velké tepla.
Jak všude vidím,studený a hned knedlík. To nevydrží ani ruský tank.
P.S. Co to je vačka? Aha,to je v hlavě a co mám ji jako novou po 550tis km.
To je právě ono, různí techničtí chytráci v TV a časopisech /patrně také kvůli ekologii/nabádali majitele k tomu, aby nenechávali motor klapat na místě, ale pomalou jízdou motor pomalu ohřáli, ale bohužel motor s turbem se bez turba sotva hne, takže se mu musí přidat, aby majitel vyjel třeba do kopce, který má u baráku nebo cestou do práce..Je to přesně jak píšeš, vždy lidem říkám, copak vy sami ihned vyskočite? Nejdřív koukáte jako vejři, než se proberete , ale po motoru chcete ihned , aby ty jeho KW vám rovnou vysypal do pedálu plynu. Takže neposlouchat kancelářské mudrlanty a nechat motor vzbudit a trochu promazat přímo na místě.. ;)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“