Motor BXE KO! Zlomená ojnice!
Moderátoři: šulda, Moderátoři
trochu
chcem sa spýtať na odfuk turba na motore bxe golf 5 v podstate sa mi jedna o to ze kolega v praci ma golf 4 a snaži sa docieliť odfuku ako mam ja na G5 bxe ale nejak sa mu to nedari a asi ani nebude dariť, mam KAT OFF a rozpojený výfuk na spoji a vyhodený tlmič čiže mam banku od KAT a asi pol metra rule takže vyfuk končí asi v polke auta. kolega ťiež skusil zhodiť tlmič ale žiaden ani naznak odfuku, predpokladam že turbo na G5 a G4 budu asi konštrukčne iné? vďaka za info 
G5 1.9 tdi BXE 2008, kat-off - kolotočarina
Jericho prosímtě, nech už pana Abartha v klidu, tyhle motory mají prostě syndrom nové doby a to že se šetřilo VŠUDE, proto se to jebe. Když jsi nafoukl na 150kw starý ASZ tak tem motor to nezajímalo, ale když podobnej scénař naleješ do těch novejch šuntů kde jsou elologický lágry bez olova, slabá klika, oleje LL je problém. Je to potřeba zkontrolovat dát nový lágry šrouby, měnit olej včas a nejezdit na sprinty do milovic s BLS,BXE pod kapotoujericho-3 píše:Marek 320 -a ty nové šrouby již budou lepší..? Viděl jsem několik ojničních šroubů/asi ne z BXE / které díky velkým svalům mechánů byly až o 1/3 delší..Byly zeslabeny tak, že je to až neuvěřitelné , ale byly vcelku. Samozřejmě nezřízená moda úpravců a touha majitelů o nesmyslných výkonech má své důsledky...Když přijede borec v Audi na inzerát k chipování motoru, sedne do auta a zeptá se, tak kolik ? A podle peněz majitele zvedne výkon.Majitel zaplatí, natočí a dá mu kládu...Toho úpravce nezajímá, v jakém stavu je motor, na jakém oleji jezdí apod...Co mu je vlastně do toho , když je blb majitel..Panu Abarthovi a podobným mistrům by se z toho přivodil nervový záchvat...
Tohle je celkový problém moderní doby, lidé zapomínají přemýšlet. Čím více možností informací mají, tím jsou "blbější". Už jen představa , jak se hází kw sem a tam , aniž ten člověk tuší, co to čítá a chce ze svého kombíka udělat raketu na kolech, je k smíchu..Pořád čekám, až se okolo mne mihne starý Passat v obrovské akceleraci a pořád nic..Svět chce být klamán a mnoho firem z toho těží... 
nepropadat panice...
Může někdo dát čísla na BXE, modelový rok 2008.maros30 píše:045105701B GLB - horní pánve,Jocco666 píše:Nazdar chalani wiem ze to tu bolo spominané ale poradili by ste mi relativne šupli sem kódy resp vyrobne čisla šalok mtore idu do 1.9tdi 77kw BLS lebo podla vin ukazuje dva typy od kobelakov dakujeem
045105701C GLB - dolní pánve,
045105425 - šrouby.
Felicia 1,6 kombi LPG
->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi
.
->Octavia II 1,9 BXE TDI kombi
.Ahoj kluci můj příběh, mám 1.9 tdi BLS, r.v.2008;220000KM vyměnil jsem šrouby na ojnicích a motor stejně zaklepal. Až tady jsem se dočetl o eko-šálcích bez olova. takže blok přežil ojnice na 4 válci protočená,
Vyměnil jsem tedy klikovku a taky všechny ojnice, dal jsem kliku z AUY což je 85kw v sharanu, Klika i ojnice pasovaly, nové šály, axiální půlměsíce, všechny šrouby-ojnice, hlavní i na hlavu a vstřiky, hydroštely rozvody. zatím po opravě ujeto 1000km, zdá se že dobré. Měl jsem tam šálky kolben&smidth, s indexem G a H, všechny byly ko-vyzobané vydrolené,přesto se protočila jen 1 ojnice. Jinak kamoš má tourana 2006, BLS a tam byly po demontáži šálky Glyco, (byl to dovoz z Italie, asi to nikdo neměnil a byly OK)
Vyměnil jsem tedy klikovku a taky všechny ojnice, dal jsem kliku z AUY což je 85kw v sharanu, Klika i ojnice pasovaly, nové šály, axiální půlměsíce, všechny šrouby-ojnice, hlavní i na hlavu a vstřiky, hydroštely rozvody. zatím po opravě ujeto 1000km, zdá se že dobré. Měl jsem tam šálky kolben&smidth, s indexem G a H, všechny byly ko-vyzobané vydrolené,přesto se protočila jen 1 ojnice. Jinak kamoš má tourana 2006, BLS a tam byly po demontáži šálky Glyco, (byl to dovoz z Italie, asi to nikdo neměnil a byly OK)
PS jinak si myslím že klikovky z kteréhokoliv Tdi do těchto bloků pujdou napasovat, já jsem jen sundal plechové zubaté kolečko pro čidlo otáček, protože BLS má to "magnetické"gufero pod setrvačníkem s čidlem. Blok nahradit nejde z důvodu otvoru pro to čidlo otáček, ale kdyby se do toho někdo zakousl a vymyslel to, vyvrtal dírku a protáhl tamtudy dráty pro to čidlo, myslím by tam ty bloky šly zaměnit, Jen při závadě čidla by musela převodovka + setrvačník dolů, kdežto u origo BLS se tam dá nějak dostat...Myslím že i písty a zbytek mechaniky je totožný. (krom vačky pro DPF, ta je dle katalogu jiná)
V montáži těžko, spíše BX bude mít ještě nějaký "bermudský problém", který ostatní "kody nemají"...Ojnice se utrhne pouze když zapůsobí brutální síla, kterou může vyvolat zadření na klice, popřípadě použití ojnice, která již byla vyhřáta předešlým "problémem/např. opravou oka ojnice po protočení ojničního ložiska/ a ojnice se při přetočení motoru přetrhne..Tady jde o to, že před tímto problémem vždy varuje klepání /pokud motor pořád dobře maže/. kdy se zvětší vůle uložení, po kterém právě může následovat zadření. Takže když člověk i na křižovatce slyší "rachtající" PD , říká si, majitel podobné varování klepotem nemůže vůbec slyšet... 
nepropadat panice...
Po jakém kilometrovém nájezdu se mu to stalo ?
Octavia 2 08, TDI BLS DPF, ECU úprava TDIfun - EGR off, GT1646V, 324Nm/148 PS
to je nejake cudne....a takto sa tazko hodnoti. Trebalo sa na ten motor poriadne pozriet čo sa tam dialo a prečo vyletela ojnica. Tam najdes pricinu, z tych jednotlivých dielov vyčítaš čo sa im stalo.Source píše:Chlapi nechce sa mi veriť, ale známenu vyletela oknica na BXE aj keď už mal vymenené šály a šróby. Čo myslíte použil nejaké zlé diely ? Tvrdí že dával origo diely ale neviem konkrétne číslo dielov. Mohlo sa stať že sa aj nové diely tak opotrebovali alebo skorej hľadať chybu v montáži ?
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke



