Bufik shaan v mrazu nejde

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Elenora
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 21 říj 2016, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Letohrad

Bufik shaan v mrazu nejde

Příspěvek od Elenora »

Obrázek
Zdravim chlapi, chtel bych poprosit o konzultaci a radu,abych priblizil problem: koupil jsem sharana AUY 2001 asi 2 mesice zpet, v aute prihrivac predelany na nezavisle topeni, nad zrcatkem webasto casovac, ktery normal funguval, ale jak sla teplota pod 0, stavalo se mi, ze sem prisel k autu a bufik nebezel, po startu normalne naskocil.... docetl jsem se, ze pri poklesu napeti baterky ridici jednotka bufinu vypne ( po startu sel normalne zapnout vzdy, nekouri, bezi vez problemu) proto jsem se na to vrhnul, bylo mi divne, ze kdyz tam je nova 95ah baterka a takhle to vypina a kdyz nekdo predelaval na nezavysly, jaksi nepripajel hlavni privod k sobe, jen smotane viz foto...muze to byt ono , abych dal nepitval zbytecne...
Otazka zni - takhle spatne spojeny privod by mohl hlasit ve jednotce male napeti? Omlouvam se , nejsem elektrikar..dekuji za pomoc
Octavia I, 66kw, EGROFF, 303000km :)
Sharan 2002, PD 85kw chip 100kw
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

a teď kterej střihnout červenej nebo modrej (noteeth)
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 33876
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Odpovědi: 0
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

přijel mi šaran se stejným problémem budu rád když mi toto téma ulehčí dík moc
mikesik
Přispěvovatel
Příspěvky: 232
Registrován: 11 led 2008, 22:56
Odpovědi: 0
Bydliště: chomutov

bufik

Příspěvek od mikesik »

Silný červený tam musí byť stále +12V. Zavolej mi na 607119512 dneska kolem 15 h řeknu ti jak to předělat k obrazu svému.pak budeš zapínat Bufika i v létě při +30
ALHAMBRA RV03 PRODANA Citroen Jumper 1.9 d delnik a Sharan rv 2005 4 motion vstriky ALka upraveny soft ŽATEC
Elenora
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 21 říj 2016, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Letohrad

Re: bufik

Příspěvek od Elenora »

mikesik píše:Silný červený tam musí byť stále +12V. Zavolej mi na 607119512 dneska kolem 15 h řeknu ti jak to předělat k obrazu svému.pak budeš zapínat Bufika i v létě při +30
Jee asi jsem to napsal zmatene... bufik funguje, jde nacasovat, nebo zapnout manualne na hodinach, jen kdyz klesne venkovni teplota pod 0, tak bufik nacasuju, a kdyz prijdu, on nejde, jen huci ventilator topeni... ale kdyz nastartuju a zapnu, tak se rozbehne vzdy - proto jsem patral po privodu, pac baterka je nova v nejlepsi kondici...ale rad zavolam nekomu kdo tomu rozumi :)
Octavia I, 66kw, EGROFF, 303000km :)
Sharan 2002, PD 85kw chip 100kw
Elenora
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 21 říj 2016, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Letohrad

Příspěvek od Elenora »

Tak mam nove poznatky, kabel jsem spajel jak ma byt, ale v minusove teplote opet nabehl a vypl, dnes jsem ho napichl na vag, a mam asi pricinu, teplota vody na vystupu leti nahoru az se prehreje...a i chyba byla prehrati, tudiz jestli to rikam spravne (kdyztak me prosim opravte) musim zkontrolovat uhliky na pomocnem cerpadle/vymenit cerpadlo/ pridat cerpadylko k bufiku?
Octavia I, 66kw, EGROFF, 303000km :)
Sharan 2002, PD 85kw chip 100kw
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

Čerpadlo je vpředu pod stěrači a je slyšet. Pokud ne, zkus uhlíky. Ale pozor na jednu věc. Zdaleka neznamená, že když se čerpadlo točí (je slyšet), tak že také čerpá. Přenos hnací síly od rotoru k vrtulce je bezkontaktní a pokud bude mít vrtulka nějaký odpor, nebo se nebude točit vůbec, tak motorek bude vrčet, ale nebude to čerpat. Proto je nutné zkontrolovat i tohle. Pokud by to došlo až k výměně celého čerpadla, doporučuji zainvestovat do bezuhlíkového. jedu ne něj cca 5 let a bez problémů.
VW Sharan
1.9 TDI PD
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

musí jemně bzučet jakmile jen tak jakoby pomalu bručí tak je to blbě, zkus do toho čerpadýlka poklepat někdy se uhlík pohne a začne makat
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Elenora
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 21 říj 2016, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Letohrad

Příspěvek od Elenora »

Dekuji za odpovedi, jen jeste premyslim nahlas -
Cerpadlo bzuci, nevim teda zda jede jak ma, ale kdyz je venku nad nulu, tak to jede jako nezavisly topeni... muze se to prehrat, pac bufik jede v mrazu naplno a pokud obeh neni jaky by mel byt, tak to nestiha odvadet teplou vodu?
Octavia I, 66kw, EGROFF, 303000km :)
Sharan 2002, PD 85kw chip 100kw
arielohv
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 17 led 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od arielohv »

Stejný problém řešim na svým sharanu. Bufík mam jen jako příhřev. Když teplota klesne pod nulu, první start většinou rychle skončí právě kvůli přehřátí. Druhý start je už v pohodě. Přídavný oběhový čerpadlo jede, měl jsem ho venku a oběžný kolo nejde rukou udržet, takže maká dobře. Tak buď je zadní topení přicpaný nějakým bordelem a brzdí oběh vody, nebo mě ještě napadlo, že naftové čerpadlo dává moc nafty a teplota je prostě moc vysoká. Nicméně v plnym výkonu byla teplota hoření kolem 290 °C, což je spíč míň, než víc. Každopádně sem včera na čerpadle trochu nafty ubral, teď má na plný výkon teplotu cca 265 °C, tak to teď budu sledovat, jestli se ty studený starty zlepší.
Škoda Octavia combi BKD 2009
Elenora
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 21 říj 2016, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Letohrad

Příspěvek od Elenora »

No...me to jelo na 330stupnu..JE TO MOC?
Octavia I, 66kw, EGROFF, 303000km :)
Sharan 2002, PD 85kw chip 100kw
Elenora
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 21 říj 2016, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Letohrad

Příspěvek od Elenora »

A jeste jedna vec, kdyz nastartuju auto, tak bufik naskoci vzdy, coz teda znamena ze to je bud vodnim pridavnym cerpadlem, nebo zasranym zadnim topenim?
Octavia I, 66kw, EGROFF, 303000km :)
Sharan 2002, PD 85kw chip 100kw
arielohv
Přispěvovatel
Příspěvky: 98
Registrován: 17 led 2009, 20:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od arielohv »

Chce to prověřit. Vlivem víc faktorů snížíš průtok, teplotou ti zhoustne nemrzka a toto je výsledek.
Škoda Octavia combi BKD 2009
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4716
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Odpovědi: 0
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

taky záleží jak je to spínaný, řešil jsem kdysi něco podobnýho a na čerpadle při mrazu bylo kolem 9V a to bylo málo. Dával jsem tam relé, na hodinkách úbytek přes volt, pak třeba někde nějaká dioda a je to málo
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL vodou chlazené ,Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990, KTM SMT 890 www.zvsagro.cz E-Golf 100kW, Enyaq RS (noteeth)
Elenora
Sběrač informací
Příspěvky: 21
Registrován: 21 říj 2016, 19:43
Odpovědi: 0
Bydliště: Letohrad

Příspěvek od Elenora »

Tak dnes pokracovani, v minus peti jsem odpojil konektor od pumpy a je tam 11.5v coz by melo byt ok, pak jsem rozhodil cerpadylko a uhliky vypadaj ze jeste muzou makat, jem tam bylo dost bordelu z jejicv zbytku....ale abych zjistil, zda se precadi hnaci sila na vrtulku, musim stejne oddelat hadice a zkusit pustit? Ze? A pak uz me napada bud to topeni vzadu, nebo pridat pumpu k bufiku?
Octavia I, 66kw, EGROFF, 303000km :)
Sharan 2002, PD 85kw chip 100kw
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“