Jakou baterii na TDI? (co nejmenší)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Jakou baterii na TDI? (co nejmenší)

Příspěvek od turbo kamna power »

Trochu netradiční dotaz :D Jaká nejmenší baterie dokáže spolehlivě nastartovat 1.9TDI? Auto nejezdí v zimě, takže starty jen nad nulou. Důvod je ten, že se snažím odlehčit auto, hlavně na předku. Nechce se mi předělávat baterku do kufru, tak aspoň chci dát co nejmenší.
Když jsem měl auto na denní ježdění, koupil jsem baterku 74Ah/680A, která je zbytečně velká. Teď jsou priority jinde, tak bych rád dal co nejmenší, můj favorit je 52Ah/470A, což by znamenalo 5kg úsporu, ale zase nechci při každým startu řešit startovací kabely :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
JARDA2
Přispěvovatel
Příspěvky: 765
Registrován: 08 pro 2006, 11:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od JARDA2 »

když budeš mít všechno v pořádku tak ti to nastartuje i 40.mel sem ji v toledu přes dva roky.
Peugeot Boxer 2,2 HDI Renault Scenic 2,0 DCI Škoda Fabia 1,9 SDI
Uživatelský avatar
Kamil-TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 304
Registrován: 17 pro 2011, 11:59
Odpovědi: 0
Bydliště: Vyškov

Re: Jakou baterii na TDI? (co nejmenší)

Příspěvek od Kamil-TDI »

turbo kamna power píše:Trochu netradiční dotaz :D Jaká nejmenší baterie dokáže spolehlivě nastartovat 1.9TDI? Auto nejezdí v zimě, takže starty jen nad nulou. Důvod je ten, že se snažím odlehčit auto, hlavně na předku. Nechce se mi předělávat baterku do kufru, tak aspoň chci dát co nejmenší.
Když jsem měl auto na denní ježdění, koupil jsem baterku 74Ah/680A, která je zbytečně velká. Teď jsou priority jinde, tak bych rád dal co nejmenší, můj favorit je 52Ah/470A, což by znamenalo 5kg úsporu, ale zase nechci při každým startu řešit startovací kabely :)
Podívej se a autobaterie OPTIMA. Měl jsem v audině B5 1.9tdi a ani jednou jsem jí za tři roky nenabíjel. Auto deně v provozu,což jí určitě vyhovovalo.
Nebyla těžká a tuším že měla 50Ah a startovací proud kolem 815A.
Nejlepší baterka kterou jsem kdy měl v autě. :)
Škoda Octavia Scout 2,0tdi 110kw CRMB manuál :-)
maiello
Přispěvovatel
Příspěvky: 551
Registrován: 03 pro 2007, 20:14
Odpovědi: 0
Bydliště: Doksy + Praha

Příspěvek od maiello »

A k čemu je ta úspora 5 kg? Já upravil kastlik a mam tam 100 ah a jsem rád. Odlehcit auto malou baterií? Na 140 altik dat 50 ku baterku no nevím
R. LAGUNA II 2,0 DCi 110 KW 530 TIS KM
O1 SLX RV 8.96 Jedna z prvníchTDi :AGR, Vstřiky 502 FB + úprava ECU RudisTDic. 1,2bar, EGR off, kat ON,dlouhá 5 ka.
EX AR 147 JTD 85 kw
EX B5 Synro 1,9 TDi AFN combi
Felipe
Přispěvovatel
Příspěvky: 639
Registrován: 04 pro 2007, 14:15
Odpovědi: 0
Bydliště: Benešovsko a okolí

Příspěvek od Felipe »

Koukni se na baterie určené pro start/stop systém. ;)
vilik
Přispěvovatel
Příspěvky: 455
Registrován: 24 led 2006, 07:25
Odpovědi: 0

Příspěvek od vilik »

maiello píše:A k čemu je ta úspora 5 kg? Já upravil kastlik a mam tam 100 ah a jsem rád. Odlehcit auto malou baterií? Na 140 altik dat 50 ku baterku no nevím
Von to bude asi nějaký závodník. :)
VW Sharan
1.9 TDI PD
tiguan2
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 21 lis 2011, 20:04
Odpovědi: 0
Bydliště: ZR-Vysočina

Příspěvek od tiguan2 »

vilik píše:
maiello píše:A k čemu je ta úspora 5 kg? Já upravil kastlik a mam tam 100 ah a jsem rád. Odlehcit auto malou baterií? Na 140 altik dat 50 ku baterku no nevím
Von to bude asi nějaký závodník. :)
A nebo pilot....letadla se taky dělají co nejlehčí
5kg na autě? to jezdíš s prázdnou nadrží nee, tam ten rozdíl je rapidnější--plna a prazdná.
Bora 1.9 TDI 85KW 6q,čip, AJM--minulost
Rapid 1.6 TDI 85 kw
Audi Q5 125KW 6q manual
Scala 1.6 Tdi 85kw rv22
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Díky za podněty a názory :) samozřejmě, že nezůstanu jen u baterie, ale půjde pryč klima, sahara, ostřikovače a další nepotřebné věci :D celková úspora bude cca 30kg před přední nápravou, což je velký rozdíl. S autem budu jezdit MČR v autoslalomu, občas nějaké vrchy a okruh, tak ho potřebuju trochu naučit zatáčet :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
ladulel
Přispěvovatel
Příspěvky: 106
Registrován: 06 říj 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Příspěvek od ladulel »

Taková kravina. 30kg vole ani nepoznas. Vyndej zrovna motor a jezdi jenom z kopce, pak to asi poznas. (offtopic)
Octávia II Rs facelift rv. 2011. CEGA...
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

ladulel píše:Taková kravina. 30kg vole ani nepoznas. Vyndej zrovna motor a jezdi jenom z kopce, pak to asi poznas. (offtopic)
30kg poznáš když s tím autem jezdíš pravidelně a znáš ho. Já nedávno vyhodil rezervu z auta (19kg) a poznal jsem to..... ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
ladulel
Přispěvovatel
Příspěvky: 106
Registrován: 06 říj 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Příspěvek od ladulel »

standa123 píše:
ladulel píše:Taková kravina. 30kg vole ani nepoznas. Vyndej zrovna motor a jezdi jenom z kopce, pak to asi poznas. (offtopic)
30kg poznáš když s tím autem jezdíš pravidelně a znáš ho. Já nedávno vyhodil rezervu z auta (19kg) a poznal jsem to..... ;)

Tomu teda nevěřim. Rozdílu si sotva všimneš. Aby to bylo opravdu znát, musel by vyhodit minimalně ten motor. Tím že dá menší baterku a oddělá klimu a podob, ničeho nedocílí.
Octávia II Rs facelift rv. 2011. CEGA...
maka123
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 20 zář 2014, 07:27
Odpovědi: 0
Bydliště: okolí litomeric

Příspěvek od maka123 »

Přes 200000km jsem nepíchl, kdybych vyndal rezervu ještě ten den bych jí potřeboval. (rofl)
ladulel
Přispěvovatel
Příspěvky: 106
Registrován: 06 říj 2010, 18:05
Odpovědi: 0
Bydliště: Ustí nad Orlicí

Příspěvek od ladulel »

maka123 píše:Přes 200000km jsem nepíchl, kdybych vyndal rezervu ještě ten den bych jí potřeboval. (rofl)

Taky není důvod ji vyndávat, protože je to nesmysl :D
Octávia II Rs facelift rv. 2011. CEGA...
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3675
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Odpovědi: 0
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Oct asv 2000, DieselPower
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2378
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32
Odpovědi: 0

Příspěvek od standa123 »

ladulel píše:
maka123 píše:Přes 200000km jsem nepíchl, kdybych vyndal rezervu ještě ten den bych jí potřeboval. (rofl)

Taky není důvod ji vyndávat, protože je to nesmysl :D
znát to šlo, jinak bych to sem nepsal. Rezervu sem vyndal protože to byla 15ctka a dopředu sem daval 312brzdy. Až seženu 16ctku dám ji zpět.......ted tam mám sprej... ;)
superb 3 140kw tdi - aktuální
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
leon cupra R310 CDLA - 350ps/480NM EX.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“