jak se vám ohřívá motor TDi + co venkovní klapka

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Mach.A
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 22 říj 2013, 13:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Klobouky

Příspěvek od Mach.A »

slovacek.milos píše:
MirekX píše:
mirku de mi o klasiku jestli vůbec někdo řeší zavřít si venkovní klapku a nepuštět si zmrzlý vzduch do auta :? :? :?

nebo jede jak tele a mrzne
Přepínám to na vnitřní okruh, ale je dočasně, než se začnou mlžit okna. Co jsem se díval, tak jak v zimě tak i v létě při klimě sám klimatronik saje část vzduchu ze vnitř
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3774
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Odpovědi: 0
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo to jsem zkusil a za chvíli okna zamlžené. Takže klapku nezavírám. Dneska za vydatné podpory bufikem, tj půl hodiny před odjezdem a pak i při jízdě vylezla ručička na 90 po 15km normální jízdy.Teplota venku minus 19.A spotřeba.Podle palubáku oproti létu s klimou o půl litru na 100km.Reálně asi o víc.Ale to asi ten buf.Jestli sežere půl litru za hodinu tak denně sežere půl až třičtvrtě litru.A to už musí být asi poznat při denním nájezdu 50km.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 339
Registrován: 06 zář 2015, 10:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od ondra.p »

Mach.A píše:
slovacek.milos píše:
MirekX píše:
mirku de mi o klasiku jestli vůbec někdo řeší zavřít si venkovní klapku a nepuštět si zmrzlý vzduch do auta :? :? :?

nebo jede jak tele a mrzne
Přepínám to na vnitřní okruh, ale je dočasně, než se začnou mlžit okna. Co jsem se díval, tak jak v zimě tak i v létě při klimě sám klimatronik saje část vzduchu ze vnitř
Taky jsem dneska zkoušel a mlží se to navíc mi přijde že vzduch z výdechů není o moc teplejší při zavřené klapce. Zkusim to schválně změřit teploměrem :)
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

45 km jízda - z toho 37km po dálnici. Auto normálně topí, podle teploty na climatroniku roste i teplota uvnitř..

Ručička se nehne ani o hovno a zůstává na 50.. Na VAGu:

Teplota motoru 51°C
Teplota na výstupu z chladiče 45°C
Teplota venku -9°C

Spodní hadice z motoru přes termostat do chladiče, teplá, ale ne horká, spíš do vlažna. Z chladiče to samý.

Termostat novej. Kdyby nefungoval, nemělo by topit.. Co z toho lže? Že by obě dvě čidla?
Mach.A
Přispěvovatel
Příspěvky: 53
Registrován: 22 říj 2013, 13:45
Odpovědi: 0
Bydliště: Klobouky

Příspěvek od Mach.A »

Woko_O píše:45 km jízda - z toho 37km po dálnici. Auto normálně topí, podle teploty na climatroniku roste i teplota uvnitř..

Ručička se nehne ani o hovno a zůstává na 50.. Na VAGu:

Teplota motoru 51°C
Teplota na výstupu z chladiče 45°C
Teplota venku -9°C

Spodní hadice z motoru přes termostat do chladiče, teplá, ale ne horká, spíš do vlažna. Z chladiče to samý.

Termostat novej. Kdyby nefungoval, nemělo by topit.. Co z toho lže? Že by obě dvě čidla?
Jaký motor?
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

1.9 TDI 77kW BKC
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Woko_O: nemáš moc ohulený topení nebo nejedeš příliš šetrně? :D to není možný, zkusil bych zakrytovat vstupy v nárazníku a masce, co to udělá :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
michalteplik
Přispěvovatel
Příspěvky: 155
Registrován: 19 črc 2012, 22:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od michalteplik »

Volvo v70 2.5 tdi ael nastaveno 24 stupnu, pri minus13 po cca 6 km ohrato na provozni teplotu...
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

turbo kamna power píše:Woko_O: nemáš moc ohulený topení nebo nejedeš příliš šetrně? :D to není možný, zkusil bych zakrytovat vstupy v nárazníku a masce, co to udělá :)
teplota na climatronicu je 22 °C maximalne 23.. právě mě to nasralo tak jsem tomu dal čočku že sem to držel kolem 4tis na čtyrku a hlo se to o stupínek vejš někam kolem 60 stupňů.. potom když sem se vratil k normálni jízdě, to znamená 120-130 na šestku po dálnici tak to zase spadlo.. Děje se to i když je venku kolen nuly.. prostě to na 90 nevyleze nikdy.. max někde kolem 65..
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

I novej termostat umí otvírat dřív než je třeba ... To chce pořádnej teploměr a termostat povařit v kastrolu a koukat, v kolika C se otevře. Když to porovnáš se starým, zjistíš, že sis možná pohoršil ...
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Se starym to delalo taky.. proto jsem ho menil.

Nehlede na to ze kdyby to byl špatnej termostat tak to v týhle zimě nemůže topit uplne normalne. To by to muselo bejt udelany nejak jinak.. jakoze topeni funguje nezavisle na velkym okruhu.. tak ze teplota motoru by byla furt 50 °C coz je snad i fyzicky nemozny.. :-D
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33
Odpovědi: 0

Příspěvek od A6TDI »

michalteplik píše:Volvo v70 2.5 tdi ael nastaveno 24 stupnu, pri minus13 po cca 6 km ohrato na provozni teplotu...
Ale musíš jet svižně.. kdybys jel do dvou tisíc tak nemáš šanci myslim si ..
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Odpovědi: 0
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Woko_O píše:45 km jízda - z toho 37km po dálnici.
Spodní hadice z motoru přes termostat do chladiče, teplá, ale ne horká, spíš do vlažna.
Dost km na zahřátí na provozku i při -9 bych řekl ...
Woko_O píše:Děje se to i když je venku kolen nuly.. prostě to na 90 nevyleze nikdy.. max někde kolem 65..
Tohle není normální, samozřejmě při mrazu se to bude ohřávat o to hůř. Pootevřeným termostatem chladíš přes velký okruh dřív než je třeba, ale pro výměník to zatím stačí aby ještě topil, to je jádro problému.

Pro BKC a spol
Termoregulátor chladicí kapaliny
❑ kontrola: termoregulátor ohřát ve vodní lázni
❑ počátek otvírání cca 87 °C
❑ plné otevření cca 102 °C
❑ zdvih min. 7mm

a nebo může být problém v namontování termostatu a nebo O kroužku a letí to kolem ...
Vyměnit O-kroužek.
– Očistit, resp. vyhladit těsnicí plochu pro O-kroužek.
– Vložit termoregulátor -3- s novým O-kroužkem -2- do
připojného hrdla -1-.
• Při vkládání musí být třmen termoregulátoru vodorovně, jak je
znázorněno na obrázku.
– Nakonec otočit termoregulátor o 90° (1/4 otáčky) ve směru
pohybu hodinových ručiček.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Rayx dne 11 led 2017, 15:31, celkem upraveno 2 x.
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7582
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

PD je celkem úsporné.. moc odpadního tepla neprodukuje..
pokud v takové zimě topíš naplno, moc se nezahřeješ.. ideál je když má žhavky do vody.. a nebo PTC pak ti nějak zatopí...
Moje BST v -19 netopí moc ani s PTC a motor se hned tak nezahřeje..
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5107
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

michalteplik píše:Volvo v70 2.5 tdi ael nastaveno 24 stupnu, pri minus13 po cca 6 km ohrato na provozni teplotu...
Tohle auto je zařízený na jiné mrazy. -20°C je pro něj léto.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“