Hydroštely - zdvihátka 2.0 HDi 8V
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Hydroštely - zdvihátka 2.0 HDi 8V
Je nějaký předpis, po kolika km se mají měnit zdvihátka u 2.0 HDI 8ventilu? Pokud se teda mají měnit, ale předpokládám, že jo.
A když je to z potkaného motoru, tak vyberu magnetem jehličky a úlomky z vahadel, dám nová vahadla...a jsem na vážkách, jestli vyměnit i hydroštely, nebo ne. Má se jim co stát, nebo přežijí přeražení vahadla bez úhony? Sice je to dalších 1000 Kč (INA) navíc, ale za tu práci s případným rozebíráním a jejich výměnou mi to asi nestojí.
A když je to z potkaného motoru, tak vyberu magnetem jehličky a úlomky z vahadel, dám nová vahadla...a jsem na vážkách, jestli vyměnit i hydroštely, nebo ne. Má se jim co stát, nebo přežijí přeražení vahadla bez úhony? Sice je to dalších 1000 Kč (INA) navíc, ale za tu práci s případným rozebíráním a jejich výměnou mi to asi nestojí.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
předpis nejni pokud jsou hlučné měnit a jestli to je na přepákování tak to zvaž podle opotřebení horní styčné kuličky 1000 nic nejni rovnou bych je dával....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 394
- Registrován: 27 úno 2010, 22:54
- Bydliště: Poďebrady
Odpovědi: 0
Jestli to máš potkané tak hlava dolu-jsou lehce ohnute ventily
Jinak preventivní vyměna hydroštelů=menší pravděpodobnost že ti upadne ventil.

Alhambra II TDi AUY-ASZ
AUY nám umřelo-vzpomínáme:-)
Iveco Daily 35C 11 6Q Original měchy
Iveco Daily 40C14 3litr
ex automat,original měchy
UNC 060
AR 159 2.4JTDM 154kW Q4
)
AUY nám umřelo-vzpomínáme:-)
Iveco Daily 35C 11 6Q Original měchy
Iveco Daily 40C14 3litr

UNC 060
AR 159 2.4JTDM 154kW Q4

-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Ventily už jsou nové, zabrousil jsem sedla, hlava je srovnaná. Dost mne překvapilo, že byly ohnuté, ale pak tu někdo psal, že nejsou v hlavě úplně kolmo, takže tím je to jasné. Teď už budu smontovávat hlavu a proto se ptám na ty hydroštely.Tommy TDI píše:Jestli to máš potkané tak hlava dolu-jsou lehce ohnute ventilyJinak preventivní vyměna hydroštelů=menší pravděpodobnost že ti upadne ventil.
Proč by ale měl upadnout ventil? Spíš bych čekal, že se nenatlakuje hydroštel a ventil proto pořádně ani neotevře.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 394
- Registrován: 27 úno 2010, 22:54
- Bydliště: Poďebrady
Odpovědi: 0
Nemusí být... tři potkaný 8V hdi mi tu jezdí jen po výměně vahadel. Komprese v pořádku.[/quote]
Měl jsem P806 RHZ nejdřív jsem vyměnil jen poškozená vahadla s hydroštely,a nemělo to kompresi.
Po vyměně hlavy vše v pořádku,takže asi kus od kusu
Měl jsem P806 RHZ nejdřív jsem vyměnil jen poškozená vahadla s hydroštely,a nemělo to kompresi.
Po vyměně hlavy vše v pořádku,takže asi kus od kusu

Alhambra II TDi AUY-ASZ
AUY nám umřelo-vzpomínáme:-)
Iveco Daily 35C 11 6Q Original měchy
Iveco Daily 40C14 3litr
ex automat,original měchy
UNC 060
AR 159 2.4JTDM 154kW Q4
)
AUY nám umřelo-vzpomínáme:-)
Iveco Daily 35C 11 6Q Original měchy
Iveco Daily 40C14 3litr

UNC 060
AR 159 2.4JTDM 154kW Q4

-
- Aktivista
- Příspěvky: 1106
- Registrován: 23 led 2010, 10:25
- Bydliště: Praha a okolí
Odpovědi: 0
Koupím nové hydroštely, nebudu riskovat uražený ventil.
Otázka jen ze zvědavosti: Co se může stát hydroštelu po ráně při potkání? Co je v něm vevnitř? Bral bych to tak, že se maximálně už nenatlakuje a ventil pořádně, nebo vůbec neotevře. Ne že se natlakuje a roztáhne až moc a ventil zůstane otevřený a potká se. Nebo se pletu?
Jinak jakou značku zdvihátek doporučujete? Ruville, Febi, Swag, INA, nebo ET Engineteam? Osobně se přikláním pro zdvihátka INA, předpokládám, že to dělá jen jedna fabrika a ostatní to jen přebalují.
Otázka jen ze zvědavosti: Co se může stát hydroštelu po ráně při potkání? Co je v něm vevnitř? Bral bych to tak, že se maximálně už nenatlakuje a ventil pořádně, nebo vůbec neotevře. Ne že se natlakuje a roztáhne až moc a ventil zůstane otevřený a potká se. Nebo se pletu?
Jinak jakou značku zdvihátek doporučujete? Ruville, Febi, Swag, INA, nebo ET Engineteam? Osobně se přikláním pro zdvihátka INA, předpokládám, že to dělá jen jedna fabrika a ostatní to jen přebalují.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Já jsem dělal po ráně 1.9JTD-16v a zdvihátka ťukanec přežila, ale klidně bych je tady vyměnil pokud je máš za pěknou cenu.
Třeba v případě toho JTD měl jsem v ruce překlady Febi což byla přebalená INA, ale za lepší peníz, pak jsem měl v ruce překlady ET a to už od pohledu na mě nedělalo dobrý dojem...
Asi bych vzal INU, ideálně když by měl dodavatel skladem více výrobců aspoň na okouknutí.
Třeba v případě toho JTD měl jsem v ruce překlady Febi což byla přebalená INA, ale za lepší peníz, pak jsem měl v ruce překlady ET a to už od pohledu na mě nedělalo dobrý dojem...
Asi bych vzal INU, ideálně když by měl dodavatel skladem více výrobců aspoň na okouknutí.
Když byly jen podložky a zdvihátko /podobné hydru/dostalo pecku, bylo to na něm krásně vidět, byla tam jáma nebo jen pavouček od nárazu. Ale hydro tu pecku často pohltí a vypadá od pohledu normálně, takže i když "to rve srdce". je v zájmu jak mechanika, tak majitele je vyměnit..A to všechny i u ventilů, které vypadají nedotčeně. Samozřejmě rány na pístu od ventilů jsou většinou dobře vidět. Při této práci se vyplácí "mrhat materiálem"..pepe276 píše:Koupím nové hydroštely, nebudu riskovat uražený ventil.
Otázka jen ze zvědavosti: Co se může stát hydroštelu po ráně při potkání? Co je v něm vevnitř? Bral bych to tak, že se maximálně už nenatlakuje a ventil pořádně, nebo vůbec neotevře. Ne že se natlakuje a roztáhne až moc a ventil zůstane otevřený a potká se. Nebo se pletu?
Jinak jakou značku zdvihátek doporučujete? Ruville, Febi, Swag, INA, nebo ET Engineteam? Osobně se přikláním pro zdvihátka INA, předpokládám, že to dělá jen jedna fabrika a ostatní to jen přebalují.

P.S. je možno součástky nepoužité, pouze podezřelé použít u svého motoru/vozu/, pokud jej mechán vlastní..Mohou ještě dlouho sloužit..

nepropadat panice...