Praskla klika BXE

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

sniper--
Aktivista
Příspěvky: 2867
Registrován: 17 led 2009, 12:53
Odpovědi: 0
Bydliště: Rokycany

Příspěvek od sniper-- »

Taky ta klika z rotacky je pěknej macek oproti tej hráčce z BXE
autoservis pneuservis.
Tel.774 225538
STIB
Přispěvovatel
Příspěvky: 651
Registrován: 13 bře 2009, 09:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od STIB »

Nojo šetřit se musí (LOL)
OCTAVIA- ALH
majoTDI
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 zář 2007, 19:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od majoTDI »

pri vymene kluky za ASV mozu ostat povodne ojnice BXE ?
LEON 1P BXE 2010, 1749VB,1043,soft Netopier, 180/380
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

jo
Pavel1974
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 08 led 2017, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pavel1974 »

Huml píše:jo
Nechci zakládat nové vlákno tak zkusím dotaz takto, neb to může zajímat i ostatní majitele BXE. Dopředu se omlouvám, zda jsem timto porušil pravidla fora .
Na dotaz ohledně doporučení provedení preventivní výměny šálků ložisek u BXE motoru mi mechanik v jednom servise řekl, že měnit jen šálky na původní klikovku se nedoporučuje právě z důvodu již možného částečného zdeformování čepů, menší vůle v nových šálkách apod. Vyměnil je takto u nějakýho Superba a po ca 200km (číslem si nejsem jistý) došlo k protočení šálků na klikovce, čili jak jsem pochopil k jejímu poškození. Nevím kolik šálků atd., ale obecně mi tu výměnu nedoporučil. Musel by se rozdělat motor, nechat i přebrousit klika a celkem to pak s prací vyjde na hodně peněz. To už je prej lepší počkat až to kixne (pokud to má kixnout) a potom koupit novej jetej motor, resp. tu část co je nutné vyměnit.
Snad taky prej se to týká především BLS motorů, nikoliv BXE.
Jakej je Váš názor?

Ptám se na to proto, že sám jsem koupil Tourana s BXE motorem (najeto poctivých 183000km,olej LL, jeden majitel) a rád bych předešel výdajům typu nákup nového motoru apod. :o
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
pavlin2
Přispěvovatel
Příspěvky: 457
Registrován: 25 led 2014, 10:53
Odpovědi: 0
Bydliště: BCE

Příspěvek od pavlin2 »

Zalezi na tom, v jakym je stavu klika a to prave nezjistis jinak, nez kdyz to rozdelas. Je skoda si nechat popravit celej motor kdyz staci vymenit jen ty saly a zkontrolovat kliku. Mrkni do tohoto topicu:


http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=110100
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Pavel1974 píše:
Huml píše:jo
Nechci zakládat nové vlákno tak zkusím dotaz takto, neb to může zajímat i ostatní majitele BXE. Dopředu se omlouvám, zda jsem timto porušil pravidla fora .
Na dotaz ohledně doporučení provedení preventivní výměny šálků ložisek u BXE motoru mi mechanik v jednom servise řekl, že měnit jen šálky na původní klikovku se nedoporučuje právě z důvodu již možného částečného zdeformování čepů, menší vůle v nových šálkách apod. Vyměnil je takto u nějakýho Superba a po ca 200km (číslem si nejsem jistý) došlo k protočení šálků na klikovce, čili jak jsem pochopil k jejímu poškození. Nevím kolik šálků atd., ale obecně mi tu výměnu nedoporučil. Musel by se rozdělat motor, nechat i přebrousit klika a celkem to pak s prací vyjde na hodně peněz. To už je prej lepší počkat až to kixne (pokud to má kixnout) a potom koupit novej jetej motor, resp. tu část co je nutné vyměnit.
Snad taky prej se to týká především BLS motorů, nikoliv BXE.
Jakej je Váš názor?

Ptám se na to proto, že sám jsem koupil Tourana s BXE motorem (najeto poctivých 183000km,olej LL, jeden majitel) a rád bych předešel výdajům typu nákup nového motoru apod. :o
Je to nesmysl, copak může mít nová šála menší vůli než normálně? Copak ten čep zvětšil svůj průměr? Nic se nestane , jenom to může být zbytečné..A pokud po 200km se ojnice zadřela, určitě za to nemohla nová šála. Jakýkoliv problém v tomto uložení se projeví téměř ihned, ne po těchto kilometrech..
nepropadat panice...
machal22
Přispěvovatel
Příspěvky: 199
Registrován: 29 črc 2010, 16:17
Odpovědi: 0

Příspěvek od machal22 »

jericho-3 píše:
Pavel1974 píše:
Huml píše:jo
Nechci zakládat nové vlákno tak zkusím dotaz takto, neb to může zajímat i ostatní majitele BXE. Dopředu se omlouvám, zda jsem timto porušil pravidla fora .
Na dotaz ohledně doporučení provedení preventivní výměny šálků ložisek u BXE motoru mi mechanik v jednom servise řekl, že měnit jen šálky na původní klikovku se nedoporučuje právě z důvodu již možného částečného zdeformování čepů, menší vůle v nových šálkách apod. Vyměnil je takto u nějakýho Superba a po ca 200km (číslem si nejsem jistý) došlo k protočení šálků na klikovce, čili jak jsem pochopil k jejímu poškození. Nevím kolik šálků atd., ale obecně mi tu výměnu nedoporučil. Musel by se rozdělat motor, nechat i přebrousit klika a celkem to pak s prací vyjde na hodně peněz. To už je prej lepší počkat až to kixne (pokud to má kixnout) a potom koupit novej jetej motor, resp. tu část co je nutné vyměnit.
Snad taky prej se to týká především BLS motorů, nikoliv BXE.
Jakej je Váš názor?

Ptám se na to proto, že sám jsem koupil Tourana s BXE motorem (najeto poctivých 183000km,olej LL, jeden majitel) a rád bych předešel výdajům typu nákup nového motoru apod. :o
Je to nesmysl, copak může mít nová šála menší vůli než normálně? Copak ten čep zvětšil svůj průměr? Nic se nestane , jenom to může být zbytečné..A pokud po 200km se ojnice zadřela, určitě za to nemohla nová šála. Jakýkoliv problém v tomto uložení se projeví téměř ihned, ne po těchto kilometrech..

Přesně tak,je to totální nesmysl a kdo o tom alespoň trošičku něco ví,tak se musi podivovat nad tímhle názorem. :?
Pavel1974
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 08 led 2017, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Kontrola a výměna v Brně

Příspěvek od Pavel1974 »

machal22 píše:
jericho-3 píše:
Pavel1974 píše: Nechci zakládat nové vlákno tak zkusím dotaz takto, neb to může zajímat i ostatní majitele BXE. Dopředu se omlouvám, zda jsem timto porušil pravidla fora .
Na dotaz ohledně doporučení provedení preventivní výměny šálků ložisek u BXE motoru mi mechanik v jednom servise řekl, že měnit jen šálky na původní klikovku se nedoporučuje právě z důvodu již možného částečného zdeformování čepů, menší vůle v nových šálkách apod. Vyměnil je takto u nějakýho Superba a po ca 200km (číslem si nejsem jistý) došlo k protočení šálků na klikovce, čili jak jsem pochopil k jejímu poškození. Nevím kolik šálků atd., ale obecně mi tu výměnu nedoporučil. Musel by se rozdělat motor, nechat i přebrousit klika a celkem to pak s prací vyjde na hodně peněz. To už je prej lepší počkat až to kixne (pokud to má kixnout) a potom koupit novej jetej motor, resp. tu část co je nutné vyměnit.
Snad taky prej se to týká především BLS motorů, nikoliv BXE.
Jakej je Váš názor?

Ptám se na to proto, že sám jsem koupil Tourana s BXE motorem (najeto poctivých 183000km,olej LL, jeden majitel) a rád bych předešel výdajům typu nákup nového motoru apod. :o
Je to nesmysl, copak může mít nová šála menší vůli než normálně? Copak ten čep zvětšil svůj průměr? Nic se nestane , jenom to může být zbytečné..A pokud po 200km se ojnice zadřela, určitě za to nemohla nová šála. Jakýkoliv problém v tomto uložení se projeví téměř ihned, ne po těchto kilometrech..

Přesně tak,je to totální nesmysl a kdo o tom alespoň trošičku něco ví,tak se musi podivovat nad tímhle názorem. :?
Doporučili byste mi někoho v Brně, kdo s výměnou šálů má již zkušenosti? Chci současně udělat i repas turba, tzn. turbo ven a pak dovnitř. Samotnej repas mi udělá známej, co to normálka dělá (žádnej garážník:o)). Díky
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od stanomx »

a čo máš s turbom? ak nič tak repasom ho len doserieš pravdepodobne
Pavel1974
Sběrač informací
Příspěvky: 24
Registrován: 08 led 2017, 14:29
Odpovědi: 0
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pavel1974 »

stanomx píše:a čo máš s turbom? ak nič tak repasom ho len doserieš pravdepodobne
Padá mi to do nouzáku, když roztáhnu do kopce 3-ku na ca 2800 ot.. Po vypnutí/zap. zapalování zas dobrý. Na diagnostice to vyhodilo chybu něco ohledně tlaku (nepamatuju se přesně, koukal jsem přes rameno borcovi v servisu). Zběžně koukal na motor, hadice... a nakonec řekl, že to bude na 99% turbo. Když se s tím jezdí kadla kadla a občas se to nevytočí, tak prej ty lopatky jsou v nepoužívané části chodu naklápění zakarbonované...Možná by stačilo pouze vyčistit,co já vím?
Projet to s připojenou diagnostikou kvůli zhlídnutí grafů tlaků atd. jak se to píše v jiném topiku ohledně problémů s turbama na tomto foru, říkal je zbytečný. Auto má 183tkm, pravidel.autor.servis atd.
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Podle toho, co píšeš, bude stačit u turba vyčistit regulaci a bude to ok ;)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Je celkom zaujímavé aspoň podľa mňa, že rotačky mali silnejšie kluky a pritom slabšie piesty z ojnicami, to aby človek keď chce postaviť motor na výkon bral z každého motora niečo (LOL) klika rotačka, piesty ojnice PD 😄 Ale je zaujímavé vedieť že kde sa už šetrilo. Inak staršie PD sú s klukou na tom ako ? ARL, ASZ, ATD ? Rovnako ako tie novšie (BXE,BLS) alebo tie mali kliku mohutnejšiu ako rotačky ?
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7587
Registrován: 07 srp 2008, 09:14
Odpovědi: 0

Příspěvek od Vici »

nejlepší motory byly ASZ a ARL... nej klika, ojnice, písty..
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 269
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Odpovědi: 0
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

No, ASV vydrží hodně, neřekl bych, že mají nějak znatelně slabé písty nebo ojnice. ASZ ARL mají kliku silnou, to nemá s BXE nic společného. Stejně jako 2.0TDI. Třeba BKD spodek je fakt bytelnej.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“