Praskla klika BXE
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nechci zakládat nové vlákno tak zkusím dotaz takto, neb to může zajímat i ostatní majitele BXE. Dopředu se omlouvám, zda jsem timto porušil pravidla fora .Huml píše:jo
Na dotaz ohledně doporučení provedení preventivní výměny šálků ložisek u BXE motoru mi mechanik v jednom servise řekl, že měnit jen šálky na původní klikovku se nedoporučuje právě z důvodu již možného částečného zdeformování čepů, menší vůle v nových šálkách apod. Vyměnil je takto u nějakýho Superba a po ca 200km (číslem si nejsem jistý) došlo k protočení šálků na klikovce, čili jak jsem pochopil k jejímu poškození. Nevím kolik šálků atd., ale obecně mi tu výměnu nedoporučil. Musel by se rozdělat motor, nechat i přebrousit klika a celkem to pak s prací vyjde na hodně peněz. To už je prej lepší počkat až to kixne (pokud to má kixnout) a potom koupit novej jetej motor, resp. tu část co je nutné vyměnit.
Snad taky prej se to týká především BLS motorů, nikoliv BXE.
Jakej je Váš názor?
Ptám se na to proto, že sám jsem koupil Tourana s BXE motorem (najeto poctivých 183000km,olej LL, jeden majitel) a rád bych předešel výdajům typu nákup nového motoru apod.
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
Zalezi na tom, v jakym je stavu klika a to prave nezjistis jinak, nez kdyz to rozdelas. Je skoda si nechat popravit celej motor kdyz staci vymenit jen ty saly a zkontrolovat kliku. Mrkni do tohoto topicu:
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=110100
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=110100
Je to nesmysl, copak může mít nová šála menší vůli než normálně? Copak ten čep zvětšil svůj průměr? Nic se nestane , jenom to může být zbytečné..A pokud po 200km se ojnice zadřela, určitě za to nemohla nová šála. Jakýkoliv problém v tomto uložení se projeví téměř ihned, ne po těchto kilometrech..Pavel1974 píše:Nechci zakládat nové vlákno tak zkusím dotaz takto, neb to může zajímat i ostatní majitele BXE. Dopředu se omlouvám, zda jsem timto porušil pravidla fora .Huml píše:jo
Na dotaz ohledně doporučení provedení preventivní výměny šálků ložisek u BXE motoru mi mechanik v jednom servise řekl, že měnit jen šálky na původní klikovku se nedoporučuje právě z důvodu již možného částečného zdeformování čepů, menší vůle v nových šálkách apod. Vyměnil je takto u nějakýho Superba a po ca 200km (číslem si nejsem jistý) došlo k protočení šálků na klikovce, čili jak jsem pochopil k jejímu poškození. Nevím kolik šálků atd., ale obecně mi tu výměnu nedoporučil. Musel by se rozdělat motor, nechat i přebrousit klika a celkem to pak s prací vyjde na hodně peněz. To už je prej lepší počkat až to kixne (pokud to má kixnout) a potom koupit novej jetej motor, resp. tu část co je nutné vyměnit.
Snad taky prej se to týká především BLS motorů, nikoliv BXE.
Jakej je Váš názor?
Ptám se na to proto, že sám jsem koupil Tourana s BXE motorem (najeto poctivých 183000km,olej LL, jeden majitel) a rád bych předešel výdajům typu nákup nového motoru apod.
nepropadat panice...
jericho-3 píše:Je to nesmysl, copak může mít nová šála menší vůli než normálně? Copak ten čep zvětšil svůj průměr? Nic se nestane , jenom to může být zbytečné..A pokud po 200km se ojnice zadřela, určitě za to nemohla nová šála. Jakýkoliv problém v tomto uložení se projeví téměř ihned, ne po těchto kilometrech..Pavel1974 píše:Nechci zakládat nové vlákno tak zkusím dotaz takto, neb to může zajímat i ostatní majitele BXE. Dopředu se omlouvám, zda jsem timto porušil pravidla fora .Huml píše:jo
Na dotaz ohledně doporučení provedení preventivní výměny šálků ložisek u BXE motoru mi mechanik v jednom servise řekl, že měnit jen šálky na původní klikovku se nedoporučuje právě z důvodu již možného částečného zdeformování čepů, menší vůle v nových šálkách apod. Vyměnil je takto u nějakýho Superba a po ca 200km (číslem si nejsem jistý) došlo k protočení šálků na klikovce, čili jak jsem pochopil k jejímu poškození. Nevím kolik šálků atd., ale obecně mi tu výměnu nedoporučil. Musel by se rozdělat motor, nechat i přebrousit klika a celkem to pak s prací vyjde na hodně peněz. To už je prej lepší počkat až to kixne (pokud to má kixnout) a potom koupit novej jetej motor, resp. tu část co je nutné vyměnit.
Snad taky prej se to týká především BLS motorů, nikoliv BXE.
Jakej je Váš názor?
Ptám se na to proto, že sám jsem koupil Tourana s BXE motorem (najeto poctivých 183000km,olej LL, jeden majitel) a rád bych předešel výdajům typu nákup nového motoru apod.
Přesně tak,je to totální nesmysl a kdo o tom alespoň trošičku něco ví,tak se musi podivovat nad tímhle názorem.
Kontrola a výměna v Brně
Doporučili byste mi někoho v Brně, kdo s výměnou šálů má již zkušenosti? Chci současně udělat i repas turba, tzn. turbo ven a pak dovnitř. Samotnej repas mi udělá známej, co to normálka dělá (žádnej garážník:o)). Díkymachal22 píše:jericho-3 píše:Je to nesmysl, copak může mít nová šála menší vůli než normálně? Copak ten čep zvětšil svůj průměr? Nic se nestane , jenom to může být zbytečné..A pokud po 200km se ojnice zadřela, určitě za to nemohla nová šála. Jakýkoliv problém v tomto uložení se projeví téměř ihned, ne po těchto kilometrech..Pavel1974 píše: Nechci zakládat nové vlákno tak zkusím dotaz takto, neb to může zajímat i ostatní majitele BXE. Dopředu se omlouvám, zda jsem timto porušil pravidla fora .
Na dotaz ohledně doporučení provedení preventivní výměny šálků ložisek u BXE motoru mi mechanik v jednom servise řekl, že měnit jen šálky na původní klikovku se nedoporučuje právě z důvodu již možného částečného zdeformování čepů, menší vůle v nových šálkách apod. Vyměnil je takto u nějakýho Superba a po ca 200km (číslem si nejsem jistý) došlo k protočení šálků na klikovce, čili jak jsem pochopil k jejímu poškození. Nevím kolik šálků atd., ale obecně mi tu výměnu nedoporučil. Musel by se rozdělat motor, nechat i přebrousit klika a celkem to pak s prací vyjde na hodně peněz. To už je prej lepší počkat až to kixne (pokud to má kixnout) a potom koupit novej jetej motor, resp. tu část co je nutné vyměnit.
Snad taky prej se to týká především BLS motorů, nikoliv BXE.
Jakej je Váš názor?
Ptám se na to proto, že sám jsem koupil Tourana s BXE motorem (najeto poctivých 183000km,olej LL, jeden majitel) a rád bych předešel výdajům typu nákup nového motoru apod.
Přesně tak,je to totální nesmysl a kdo o tom alespoň trošičku něco ví,tak se musi podivovat nad tímhle názorem.
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
Padá mi to do nouzáku, když roztáhnu do kopce 3-ku na ca 2800 ot.. Po vypnutí/zap. zapalování zas dobrý. Na diagnostice to vyhodilo chybu něco ohledně tlaku (nepamatuju se přesně, koukal jsem přes rameno borcovi v servisu). Zběžně koukal na motor, hadice... a nakonec řekl, že to bude na 99% turbo. Když se s tím jezdí kadla kadla a občas se to nevytočí, tak prej ty lopatky jsou v nepoužívané části chodu naklápění zakarbonované...Možná by stačilo pouze vyčistit,co já vím?stanomx píše:a čo máš s turbom? ak nič tak repasom ho len doserieš pravdepodobne
Projet to s připojenou diagnostikou kvůli zhlídnutí grafů tlaků atd. jak se to píše v jiném topiku ohledně problémů s turbama na tomto foru, říkal je zbytečný. Auto má 183tkm, pravidel.autor.servis atd.
VW TOURAN 1.9TDI 77kW BXE 2008
-
turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
Je celkom zaujímavé aspoň podľa mňa, že rotačky mali silnejšie kluky a pritom slabšie piesty z ojnicami, to aby človek keď chce postaviť motor na výkon bral z každého motora niečo
klika rotačka, piesty ojnice PD 😄 Ale je zaujímavé vedieť že kde sa už šetrilo. Inak staršie PD sú s klukou na tom ako ? ARL, ASZ, ATD ? Rovnako ako tie novšie (BXE,BLS) alebo tie mali kliku mohutnejšiu ako rotačky ?
klika rotačka, piesty ojnice PD 😄 Ale je zaujímavé vedieť že kde sa už šetrilo. Inak staršie PD sú s klukou na tom ako ? ARL, ASZ, ATD ? Rovnako ako tie novšie (BXE,BLS) alebo tie mali kliku mohutnejšiu ako rotačky ?