Bufik vs WEBASTO

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
VagiTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2016, 22:29

Bufik vs WEBASTO

Příspěvek od VagiTDi »

Zdarec :P
Měl bych dotaz, jakej je rozdíl mezi bufikem a WEBASTEM? Co mi může ohřívat co? Bufik je vždy na palivo (Nafta-benzin) a WEBASTO zase vždy na eletriku? Co z toho jde spustit na dálku? Má to i nějaký termostat? Že by se to třeba zapinalo a vypinalo podle teplot, ktery by byli nastaveny?
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

webasto a eberspracher je výrobce slengově se tomu říká bufík a obojí může ohřívat buď vzduch a nebo i vodu podle toho co si vybereš za systém..
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
VagiTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2016, 22:29

Příspěvek od VagiTDi »

Určitě? Není v tom víc rozdílů?
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Hele bufík je slengový název pro nezávislé topení a ty se dělí na dva typy, jak psal Ladas, které ohřívají vodu v motoru a ty které jen ohřívají vzduch proudící do kabiny.
Obojí funguje na palivo, naftu nebo benzín.
Ty co ohřívají vodu v motoru umí, pokud jsou plně nazávislé i spustit ventilátor vzduchu a ohřát i vnitřní prostor kabiny. Též se dají spouštět i dálkově.
Můžeš mít i jen takzvaný přihřívač, který funguje naprosto stejně a v podstatě je to stejný zařízení, ale není plně nezávislý, takže ke své činosti potřebuje aby motor běžel.
Neobsahuje totiž vodní čerpadlo, takže neumí cirkulovat vodu v okruhu.
Též neumí spouštět samostatně ventilátor vzduchu.

Snad je to napsáno dost srozumitelně.

Samozřejmě jsou i elektrické vložky v topení, které díky odporovému drátu umí ohřívat vzduch proudící do kabiny, aniž by topení bylo již ohřáté od motoru. Mají to třeba dvojkové octávie a další.
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
VagiTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2016, 22:29

Příspěvek od VagiTDi »

Takže existuje zařízení, které já na dálku aktivuji a ohřeje mi motor i kabinu zároveň? To bude i HODNĚ složité na eletriku ne? Když to bude mít svoje čerpadlo co honí vodu, ještě si to zapně ventilátor...Bude to mít nějakou svou říd.jednotku? A ke, které jednotce tu jednotku připojím?
TDI tech
Aktivista
Příspěvky: 10233
Odpovědi: 0
Registrován: 16 říj 2007, 23:18

Příspěvek od TDI tech »

Ako pisu ostatny, bufik je ludovy nazov pre nezavysle kurenia PAL. Teplovodne nema ziadnu zlozitu elektriku. Montaz je pracnejsia, kedze sa musis napojit na vodny okruh motora pre radiator a el. vodne cerpadlo a ventilator kurenia. Vyhody su vsak podstatne hlavne v tom, ze prakticky nestartujes studeny motor, ale vzdy uz predohriaty na urcitu teplotu. Takisto aj interier auta je prijemne vyhriaty a rozmrznute okna.
favo
blázen
Příspěvky: 2759
Odpovědi: 0
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Složitost montáže je závyslá od toho do jakého auta jej montuješ.
Pokud je to nějaká moderní mrdka, která potřebuje i k zapnutí ventilátoru vlastní řídící jednotku, a takových jednotek je v autě víc jak žárovek, tak potom je lepší to nechat na odborníkovi, ale podle toho musíš zvolit i model nezávislého topení a ty nejsou zadarmo.
Třeba do nového Golfu 7 TDi si výrobce účtuje doplatek cca 47 000,- za bufík, který tam prdnou přímo při výrobě.
Do aut jako Golf 4 /Octávia 1 je montáž relativně jednoduchá, ale i tak musíš vědět co a jak kam zapojit.
Jen pro představu, takhle nějak to vypadalo když jsem bufík do svého auta montoval já.

http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=6
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=8
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=6
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=6
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=6
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5165 ... .jpg?ver=9
T-ROC 2.0 TSI 4Motion
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

niekto tu pisal ze napojil naftu k bufiku na PDčku priamo z filtra, alebo nadrže netušim v motorovom priestore, že sa to tak nemá, ale ajtak to funguje normálne, je to pravda?
VagiTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2016, 22:29

Příspěvek od VagiTDi »

A jaký ty topení by jste mi doporučili do Octavie II?
Chtěl bych, aby mi to ohřívalo vodu i kabinua já to mohl zapínat na dálku...Jde v tom i nastavit, že třeba když jezdím do práce na 8hod a vyrážím kolem pul 8., aby to začlo topit už v 7? A jak dlouho trvá ohřát motor 2.0TDi + kabina když auto stálo v noci v -5stupních?
L
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Odpovědi: 0
Registrován: 27 zář 2009, 10:15
Bydliště: Přerov

Příspěvek od L »

No abych nevařil z vody, doporučil bych ti na základě osobní zkušenosti Webasto Thermo Top C a k němu ovladač Telestart T100. Umí přesně to, co potřebuješ. Měl jsem ho v Passatu a byl jsem spokojenej. Jediná nevýhoda- sice se to dokáže vypnout při podpětí baterky, ale v praxi se mi párkrát stalo, že teplo sice bylo, ale nenastartoval jsem (wallbash) :-D
VagiTDi
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Odpovědi: 0
Registrován: 04 pro 2016, 22:29

Příspěvek od VagiTDi »

A kolikátku k tomu 2.0TDi + to topení musím mít baterii? Víc jak 100Ah?
A jak to WEBASTO vevnitř vlastně funguje?
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Odpovědi: 0
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

L píše:No abych nevařil z vody, doporučil bych ti na základě osobní zkušenosti Webasto Thermo Top C a k němu ovladač Telestart T100. Umí přesně to, co potřebuješ. Měl jsem ho v Passatu a byl jsem spokojenej. Jediná nevýhoda- sice se to dokáže vypnout při podpětí baterky, ale v praxi se mi párkrát stalo, že teplo sice bylo, ale nenastartoval jsem (wallbash) :-D
ja by som šiel do trakčnej batérie pre webasto, odpojenej od odkruhu, iba napojené na altík nech ju dobíja po štarte
zyp
Nováček
Příspěvky: 7
Odpovědi: 0
Registrován: 30 říj 2016, 17:29

Příspěvek od zyp »

VagiTDi píše:A kolikátku k tomu 2.0TDi + to topení musím mít baterii? Víc jak 100Ah?
A jak to WEBASTO vevnitř vlastně funguje?
Funkce nezávislého teplovodního topení je, zjednodušeně řečeno, taková, že ve spalovací komoře se spaluje nafta-benzín. To ohřívá vodu, kterou čerpadlo prohání vodním okruhem auta, takže i topením v kabině. A pokud umí jednotka sepnout i ventilátor v kabině, tak ti to žene teplý vzduch dovnitř.

Těch topení je na výběr více. Do O2 se dá použít v podstatě jakékoliv NT z koncernu. Nebo jakékoli analogové topení, kterému stačí + - a nafta.

Nechci se tě nějak dotknout, ale podle toho jak se tady na topení ptáš, tak předpokládám, že si spíš necháš namontovat, než aby ses do toho pouštěl sám.
Takže ten kdo by ti to případně montoval by ti měl poradit jaké NT zvolit.
Od Webasta bych to viděl třeba na Thermo Top C nebo V. Ty se však ještě dělí na plnohodnotné topení a přihřívače. Samozřejmě že i přihřívač se dá předělat na plnohodnotné topení, ale je to vše o penězích.
Ale celkově se připrav, že to není právě nejlevnější záležitost.
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Odpovědi: 1
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

mám eberspracher D4VSC a nemůžu si stěžovat super hračka...
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“