Chyba snímače ABS/ESP - mechanická závada

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Superbík
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14 kvě 2013, 10:26
Odpovědi: 0

Chyba snímače ABS/ESP - mechanická závada

Příspěvek od Superbík »

Zdar hoši nemá někdo nějaký tajný tip jak postupovat, na co se zaměřit, co proměřit?

Jedná se o Superb Combi 2011, TDi

Před dvěma měsíci mi v průběhu jízdy vyskočila chyba ABS/ESP, po té již po každém rozjetí po startu

VCDS psal:
00290 - ABS čidlo levé zadní (G46)
003 - mechanická závada

Nejprve mi vyměnili čidlo - ale beze změny, ze starého náboje nečetlo.
Po výměně ložiska s nábojem problém zmizel, ale po měsíci ježdění byla chyba zpět.

VCDS opět stejná chyba (G46) - mechanická závada, někdy se objevila i druhá chyba snímače ABS (G46) - nevěrohodný signál.
Několikrát jsem zkoušel chybu smáznul, někdy to i chvilku vydrželo, ale chyba se stále vracela a častěji, až opět po každém rozjetí po novém startu.

V servisu náboj sundali, kromě lehkého vytlačení vazelíny z ložiska se nic neobjevilo, radši ložisko vyměnili za fungl nové.
Auto jsem si vyzvedl před víkendem ze servisu a vše v pořádku, po dni ježdění se za jízdy rozsvítilo opět ABS,

VCDS opět chyba ABS.
V paměti byly chyby 3

00290 - ABS čidlo levé zadní (G46)
003 - mechanická závada
03841 - RPM sensor levý zadní - špatný signál
00668 - Napětí svorka 30 - dosažena spodní mez

v bloku měřených hodnot tři kola ukazují za jízdy aktuální rychlost a to zadní levé (G46) ukazuje 0 km/h

----------------------------------------------------------------------------------------

odpojil jsem baterku, dobil jsem jí nabíječkou, koukal jsem do boxu s pojistkami vedle baterky, vše na oko OK
po instalaci baterie jsem smáznul chyba opět po rozjezdu (kolem rychlosti 20 km/h)

00290 - ABS čidlo levé zadní (G46)
003 - mechanická závada

--------------------------------------------------------------

zkusíme ještě jiné čidlo (musí být jen originální?)
náboj kola 2x měněn, zajímavé je, že vždy to po výměně pomohlo

:-(
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Odpovědi: 0
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

skontrolovat opticky celu kabelaz.... cidlo musi byt original ano!!

ak to čo ti menili je nahrada..kup tam origo.
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
amigo
Přispěvovatel
Příspěvky: 243
Registrován: 19 dub 2009, 18:24
Odpovědi: 0

Příspěvek od amigo »

Hlavne snimace delphi tam nikdy nedavaj..
Galleto,Renault Clip,Lexia3,Vcds,Op-com,,Vag tacho,Autoscop 4,See-prog.Bee prog.UPA prog,KTS 520,BDM.ETL prog.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20497
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

z druhovýroby ATE nebo TRW jinak asi nic, nejlíp origo
náboje jaký ? Vikä?Starline?FAG?
Superbík
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14 kvě 2013, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Superbík »

Kluci děkuji za reakce.

Jakou značku náboje jsem dostal bohužel nevím, ale byli jsme předem domluveni, že chci jen německou kvalitu (tj. žádný STARLINE).

Obrázek
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20497
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

no s tou německou kvalitou bych byl opatrnej (noteeth)
já to zmínil schválně protože jeden u nás si dal v touze ušetřit na P307 kotouče Starline a ony na nich vůbec nebyly ty magnetický kroužky na ABS... (rofl)
Superbík
Nováček
Příspěvky: 12
Registrován: 14 kvě 2013, 10:26
Odpovědi: 0

Příspěvek od Superbík »

Tak po delší odmlce nějaké info....

Snímač jsem dostal nový, ale po 12 dnech bezchybného provozu začal pak tu a tam hlásit kolo chybu (někdy nevěrohodný signál G46, nebo mechanická závada G46)

Značka čidla co mi dali byla DELPHI - jak psal kolega výše, NEBRAT!
Nakonec jsem koupil dle VIN ve Škodovce originální snímač (po rozbalení jsem koukal na konektoru čidla bylo vyražené ATE)

Jen ta cena byla zlodějská (1.960,- vč. DPH) !!!

Vymontovaná čidla jsem měřil ohm-metrem a DELPHI čidlo vykazuje odpor cívky 14 Megaohmů a ATE (originál) má cívka odpor 17 Megaohmů.
Znamená to tedy, že signál z čidel DELPHI/ATE určitě není stejný.

S ATE jezdím teprve pár dní, tak se uvidí....
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 20497
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Odpovědi: 0
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

S tema cidlama je to osemetny,je spousta vyrobcu ale malo co funguje..
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1646
Registrován: 06 zář 2011, 20:04
Odpovědi: 0

Příspěvek od Woko_O »

Superbík píše: Vymontovaná čidla jsem měřil ohm-metrem a DELPHI čidlo vykazuje odpor cívky 14 Megaohmů a ATE (originál) má cívka odpor 17 Megaohmů.
Znamená to tedy, že signál z čidel DELPHI/ATE určitě není stejný.

S ATE jezdím teprve pár dní, tak se uvidí....
však Superb 2011 má snímače Hallovy, takže tam moc odpor cívky nezměříš.. respektive potřebuje pro správnej chod napětí. Zjistíš si to orientačne možná, ale na signál to vliv nemá..
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“