Rozvody Peugeot 306 1.9D 51kW (XUD-D9B)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Rozvody Peugeot 306 1.9D 51kW (XUD-D9B)
Dělám rozvody na staré 1.9D, po nasazení řemenu, odkolíkování, utažení napínáku a zatočení motorem několikrát dokola, motor sedí na kolíky tak, jak má. Na klínku na rozvodovém kole dole na klice je úplně zdravý, nic není vymačkané.
Přesto motor po nastartování ťuká nějaký asi sací ventil lehce do pístu. Rozvody dělané ještě jednou a to samé. Hlava přerovnaná a ventily zabroušené.
Jediné, co je jinak je, že je tam nerezové těsnění z 1.9TD, protože na rozdíl od obyčejného neshnije a motor pak nevaří. Ale tloušťka těsnění sedí k přesahu pístů.
Kde je sakra chyba?! Už jsem s rozumem v koncích
Přesto motor po nastartování ťuká nějaký asi sací ventil lehce do pístu. Rozvody dělané ještě jednou a to samé. Hlava přerovnaná a ventily zabroušené.
Jediné, co je jinak je, že je tam nerezové těsnění z 1.9TD, protože na rozdíl od obyčejného neshnije a motor pak nevaří. Ale tloušťka těsnění sedí k přesahu pístů.
Kde je sakra chyba?! Už jsem s rozumem v koncích
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Mám, ty jsem dělal listovýma měrkama, dobu jsem se patlal s podložkama. Vačka byla 2x venku, než jsem byl spokojený. Několik původních podložek bylo nakřivo obroušených-asi na flexe a tam se blbě cokoliv měří.
Jinak motor jde na volnoběh pravidelně a celkem potichu, ale jak se mu přidá, tak začne klepat a jde to odněkud z hlavy. Že by ohnutý ventil?
Jinak kladky(INA) i řemen(Bosch) jsou fungl nové.
Jinak motor jde na volnoběh pravidelně a celkem potichu, ale jak se mu přidá, tak začne klepat a jde to odněkud z hlavy. Že by ohnutý ventil?
Jinak kladky(INA) i řemen(Bosch) jsou fungl nové.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 103
- Registrován: 24 srp 2008, 21:56
- Bydliště: Dačice
Neměl by být. Motor až do konce běhal dobře, ale shnilo těsnění pod hlavou a začal vařit. Takže srovnat hlavu a nové těsnění z TD a začalo to dělat až teď.
Na volnoběh to neklepe, až když přidáš. Vypadá to, že o sebe ťuká píst a asi sací ventil. Ale proč sakra, když motor na kolíky sedí a vše vypadá OK?!
Na volnoběh to neklepe, až když přidáš. Vypadá to, že o sebe ťuká píst a asi sací ventil. Ale proč sakra, když motor na kolíky sedí a vše vypadá OK?!
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
To by znělo logicky. Kolik brali ale nevím. Vím akorát, kde majitel nechal dělat hlavu. Vařilo to už asi půl roku a pořád se dolévala voda.
Je pravda, že když jsme dělali rozvody poprvé, tak byl problém, aby kolo zastavilo přesně proti díře na kolík, že v tom místě šlo jakoby něco proti a nechtělo tam držet. Těsně před, nebo těsně za nebyl problém, ale v tom místě prostě ne. Přičítal jsem to tomu, že je vačka zrovna v blbé poloze proti hrníčku. Když se to nastartovalo poprvé, tak to byla kovárna jako starý Fiat, takže hned chcípnout. Pak kontrola rozvodů a vše OK. Znovu udělat rozvody a znovu kontrola. Už to šlo zastavit i v místě díry na kolík. Když si ručně otáčím motorem, tak jde krásně, nikde se nic neopírá, jen přemáhám kompresi.
Kolik mají být ty ventily utopené v hlavě?
Dělá to podle zvuku asi jen na 1 válci a jenom, když se přidá plyn, na volnoběh ne. Podle rozvodového diagramu motoru D9B zavírá výfuk v HÚ a sání otevírá 4 stupně za HÚ. Takže z toho usuzuju, že klepe sací ventil.
Jinak tady je nějaká fotka z netu, na které je přesně to samé vačkové kolo, co je v tomto motoru.
Je pravda, že když jsme dělali rozvody poprvé, tak byl problém, aby kolo zastavilo přesně proti díře na kolík, že v tom místě šlo jakoby něco proti a nechtělo tam držet. Těsně před, nebo těsně za nebyl problém, ale v tom místě prostě ne. Přičítal jsem to tomu, že je vačka zrovna v blbé poloze proti hrníčku. Když se to nastartovalo poprvé, tak to byla kovárna jako starý Fiat, takže hned chcípnout. Pak kontrola rozvodů a vše OK. Znovu udělat rozvody a znovu kontrola. Už to šlo zastavit i v místě díry na kolík. Když si ručně otáčím motorem, tak jde krásně, nikde se nic neopírá, jen přemáhám kompresi.
Kolik mají být ty ventily utopené v hlavě?
Dělá to podle zvuku asi jen na 1 válci a jenom, když se přidá plyn, na volnoběh ne. Podle rozvodového diagramu motoru D9B zavírá výfuk v HÚ a sání otevírá 4 stupně za HÚ. Takže z toho usuzuju, že klepe sací ventil.
Jinak tady je nějaká fotka z netu, na které je přesně to samé vačkové kolo, co je v tomto motoru.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
já to dělal naposled na Partnerovi DW8 taky se mě zdálo že se to dobíhá, tam byly oválný díry na vačkvým kole 3xM8 jak má třeba OI čerpadlo, tak jsem tu vačku na těch oválech trochu vrátil a dobrý
no minimálně o tolik co ji rovnali b měli zapustit ventily, tady je to fakt hafo napřesno
jednou na fiatu Brava TD nám to taky zjebali,ale nebyl čas to řešit už tak jsme zkopli hlavu,kde bylo na pístu vidět jak jsou otištěný ventily jsem to lízl fortunou a možná to jezdí dodnes
no minimálně o tolik co ji rovnali b měli zapustit ventily, tady je to fakt hafo napřesno
jednou na fiatu Brava TD nám to taky zjebali,ale nebyl čas to řešit už tak jsme zkopli hlavu,kde bylo na pístu vidět jak jsou otištěný ventily jsem to lízl fortunou a možná to jezdí dodnes
DW8 už mají jiná kola a jiný profil zubů rozvoďáku, už je stejný s 2.0 HDi. DW8 má stejnou vačku s D9B, ale na ní je náboj a na něm kolo jako na 2.0 HDi-ten starší typ na 3 šroubech na uchycení kola k náboji. Tohle tady ještě bohužel není
Takže asi půjde hlava dolů a budeme řádit s fortunkou
Edit: Už jsem to našel. Ventily mají být v hlavě utopené-sací 0,9-1,4mm a výfuk 0,5-1mm.
Takže asi půjde hlava dolů a budeme řádit s fortunkou
Edit: Už jsem to našel. Ventily mají být v hlavě utopené-sací 0,9-1,4mm a výfuk 0,5-1mm.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Tady se ventily nezapouštěly, nebylo proč..je tady možnost , že hlava byla uvařená a vzala se moc a dělá to problémy. Vyndal bych zhavičky, opravdu v tichu protáčel motorem a zkoušel zjistit, zda opravdu ventil koliduje s pístem.. Pokud ano, zkusil bych vačku vrátit o zub zpátky a zkusil to znova.. Je tady ještě jedna možnost, která se stane právě, když se hlava vezme o moc a těsnění je stejné výšky, že motor mlátí /chrastí díky "většímu foru/ který vznikl nižším kompresním prostorem..Projevuje se to právě tak, že kolík na vačce je tak na půl zubu,/ u motorů jen s ryskami značky na půl zubu taky vychází/...Takže je třeba najít kompromis, nebo dát větší těsnění, což se normálně nedělá, pokud se hlava zbrousí rozumně...Na hlavě jsou totiž značky v rozích "takové kroužky", o kousek nižší než okolní plocha..Pokud tam už nejsou, je povolené ubrání v konci a nastávají tyto problémy..Protože kdoví kolikrát byla hlava broušena, je sice rovná, ale ventily jsou už u nové hlavy zapuštěny, takže to něco snese...Pamatuji, že kolikrát už brus bral i ventily, ale pořád to šlo použít. A samozřejmě vše je důležité i vůle ventilů..Takže zkus to o zub zpět a popřípadě uber for motoru , pokud bude motor moc hlučný...A pokud nenajdeš žádný odpor, zkus taky jen naklonit čerpadlo na menší for, ono to kolikrát klame...Já to odstranil tím, že jsem, koupil vyšší těsnění a neradil bych moc experimentovat s novodobými plechy na těsnění už jen proto, že klasika patrně motor přežije..Mnoho štěstí..,
nepropadat panice...
Takže závada už je vyřešená...když jsem to zjistil, tak jsem se málem po*ral vzteky !!! Přivezli mi hlavu připravenou a zabalenou ve folii, s tím, že je udělaná. Je pravda, že ventilové vůle jsem musel udělat, ty nebyly, ale budiž. Rozbalili jsme jí až před montáží a dali na motor. Teď jsme hlavu sundali a na posledním válci u setrváku byla ve válci spadlá nějaká nerezová asi podložka. Bylo to rozlámané na kousky a zasekané v pístu i hlavě. Takže vydloubat zbytky nerezu a fortunkou obrousit píst a hlavu od největších kratzerů a hrbů. Naštěstí ventilová sedla zdravá a vše OK. To něco bylo spadlé za ventilem a jak jsme dělali ventilové vůle a rozvody a točili si motorem, tak to spadlo do válce a pak při běhu motoru se to rozmlátilo na kousky. Já nerezové podložky, nebo cokoliv nepoužívám, ode mne to nebylo. Do háje, to abych za chvíli po všech všechno kontroloval, už si připadám, jako u debilů!!! Fakt by mne nenapadlo, že tam může být něco spadlé, vědět to, tak hlavu otočím a vypadlo by to, pět vteřin zdržení a půl dne práce ušetřeného! Naštěstí je to auto už jen na dojetí, ještě 1, max. 2 STK a pak se to rozpadne na prach. Majitel ani nenadával. Jediné, co přežije bude asi motor
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Mě takhle opravovali hlavu na Xantii motor XUD a záslepku olejového kanálu která ho uzavírá směrem do rozvodů dali pryč a naopak jí dali na druhou stranu olejového kanálu směrem do vakuovky.
Zkrátka vakuovka by se nemazala, zato bylo olej tekl do rozvodů, když jsem se jim zmínil tak byla jen arogantní odpověď "vidíte, jak jste šikovnej"...
Zkrátka vakuovka by se nemazala, zato bylo olej tekl do rozvodů, když jsem se jim zmínil tak byla jen arogantní odpověď "vidíte, jak jste šikovnej"...
vidím že je to všude stejný...
P406 1.8i jak to rovnali zajebali ventilek v kanálu co drží olej aby nestíkal od vačky dolů...plnej špon,nešlo to viddět, po startu to chvíli jelo,pak se zadřela vačka a vzápětí se to potkalo... takže celý znova
když jsem mu to říkal tak prej to si musíte všechno zkontrolovat....jo,měl částečně pravdu,beru,ale dělají to léta tak mohl ztratit slovo..
P406 1.8i jak to rovnali zajebali ventilek v kanálu co drží olej aby nestíkal od vačky dolů...plnej špon,nešlo to viddět, po startu to chvíli jelo,pak se zadřela vačka a vzápětí se to potkalo... takže celý znova
když jsem mu to říkal tak prej to si musíte všechno zkontrolovat....jo,měl částečně pravdu,beru,ale dělají to léta tak mohl ztratit slovo..