Dokud neuděláš korektně základni nastavení, hodnota bude nula.
Jestli nikdo nic neměnil, bude problém v jednotce řízení.
Jednou jsem řešil něco podobného ale tam se měnilo řízení a neseděl k tomu G85,jsou tam dva typy
Posilovač Touran
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Děkuju moc za odpověď.
Ještě jsem to zjišťoval a nic se neměnilo alespoň o tom nikdo neví... Dneska jsem to ještě rozložil a zkouknul konektory a všechno, vydělal podvolantovku 1K0953549A a snímač úhlu řízení 1K0959654, nenašel jsem problém, v podvolantovce žádná chyba, jen prostě nelze udělat základní nastevení.
Nejde základní nastavení udělat jinak než přes jednotku ABS? Zkoušel jsem to přes jednotku posilovače, kde je skupina 60 také přístupná, ale stejně neproběhlo. Už z toho začínám být zoufalý
, a příští týden končí navíc STK 
Snímač úhlu řízení si myslím že je OK, protože rychlost otáčení volantu je v měřených hodnotách vidět.
Pokud by byl problém přímo v jednotce řízení, lze to nějak otestovat? 1K1909144G Nebo je potřeba ji vyměnit? Mění se jen jednotka nebo se musí vyměnit kompletní řízení?
Případně, nenašel by se ještě někdo ochotný okolo Rychnova nad Kněžnou, kdo by byl ochotný zkusit udělat to základní nastavení?? Jsem sice přesvědčen, že to dělám dobře, ale ať to zkusí ještě jedna nezávislá osoba..
Děkuji za pomoc
Ještě jsem to zjišťoval a nic se neměnilo alespoň o tom nikdo neví... Dneska jsem to ještě rozložil a zkouknul konektory a všechno, vydělal podvolantovku 1K0953549A a snímač úhlu řízení 1K0959654, nenašel jsem problém, v podvolantovce žádná chyba, jen prostě nelze udělat základní nastevení.
Nejde základní nastavení udělat jinak než přes jednotku ABS? Zkoušel jsem to přes jednotku posilovače, kde je skupina 60 také přístupná, ale stejně neproběhlo. Už z toho začínám být zoufalý
Snímač úhlu řízení si myslím že je OK, protože rychlost otáčení volantu je v měřených hodnotách vidět.
Pokud by byl problém přímo v jednotce řízení, lze to nějak otestovat? 1K1909144G Nebo je potřeba ji vyměnit? Mění se jen jednotka nebo se musí vyměnit kompletní řízení?
Případně, nenašel by se ještě někdo ochotný okolo Rychnova nad Kněžnou, kdo by byl ochotný zkusit udělat to základní nastavení?? Jsem sice přesvědčen, že to dělám dobře, ale ať to zkusí ještě jedna nezávislá osoba..
Děkuji za pomoc
Hodnoty natočení se ukazujou i při nevynulované pozici, takže bych tipoval, že tam je problém. Pokud se stále ukazuje 0, nenastavíš nic, snímač nefunguje.
Jak už psal postup kolega, tady je od Rosse (zkopíruj a vlož, nějak se nechce link správně vložit ...)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _.28G85.29
To druhý pole skupiny 7 ukazuje při točení volantem i na místě/stojícím autě?
No 00778 je asi jasná
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778
https://translate.google.cz/translate?s ... edit-text=
A důležitý info, MK60 nastavuješ uhel natočení volantu jen přes brzdy, asistent řízení platí jen pro MK70.
Pro srovnání MK60 na GV a úhel natočení
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _.28G85.29
Jinak na GIV v základním nastavení stačí po loginu vstoupit do správné skupiny a tím se nastavení spustí, žádné ZAP/VYP/DALŠÍ nemačkám, pouze hotovo a pryč z nastavení, myslím že toto Ross trochu nevychytal ...
Jak už psal postup kolega, tady je od Rosse (zkopíruj a vlož, nějak se nechce link správně vložit ...)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _.28G85.29
To druhý pole skupiny 7 ukazuje při točení volantem i na místě/stojícím autě?
No 00778 je asi jasná
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00778
https://translate.google.cz/translate?s ... edit-text=
A důležitý info, MK60 nastavuješ uhel natočení volantu jen přes brzdy, asistent řízení platí jen pro MK70.
Pro srovnání MK60 na GV a úhel natočení
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _.28G85.29
Jinak na GIV v základním nastavení stačí po loginu vstoupit do správné skupiny a tím se nastavení spustí, žádné ZAP/VYP/DALŠÍ nemačkám, pouze hotovo a pryč z nastavení, myslím že toto Ross trochu nevychytal ...
Pro případné nešťastlivce hledající příčinu podobného problému doplňuji zkušenost, kterou jsem v konkrétním znění fyzické příčiny v této souvislosti nikde nečetl. Zřejmě většina lidí, co se po peripetiích dopátrají skutečné příčiny, už nemá takovou chuť se o cenné zkušenosti dělit.
Chyba 02546 a 00778 totiž zůstane v paměti při nedokončené inicializaci. Stejně jako zůstává do dokončení inicializace hodnota v poli pro úhel natočení volantu nulová.
A toto může být typicky způsobeno třeba právě vadným magnetickým kroužkem ABS na zadní nápravě. A co je důležité, nemusí se to objevit v závadách! Konkrétní zkušenost mám s Golfem Plus. Kroužek se korozí postupně přibližuje ke snímači, tím obrušuje a v konečné fázi i rozpadá. Jednotka ale detekuje chyby, až když se třeba odloupnou tři magnetické proužky v řadě za sebou. Proto při problému se základním nastavením snímače úhlu natočení volantu je doporučena kontrola rychlosti otáčení kol formou grafu:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation
Stačí se rozjet po rovné silnici rovně na rychlost 15 km/h, nechat několik metrů jet setrvačností a hned je vadný kroužek vidět v podobě poskakujícího průběhu některého z kol oproti hladkému rovnému grafu zdravých kroužků. Pro mě bylo překvapení, že tak výrazné odchylky ECU neodhalí. Po odpojení baterie, nebo při pokusu o základní nastavení tak může vzniknout překvapivý problém. Při jízdě přímým směrem totiž nejsou splněny všechny podmínky základního nastavení. Mimochodem, ani ten předepsaný postup nastavování z VISu není zrovna přesný, ale každý, kdo jej provede dvakrát po sobě, pochopí, kde má ve skutečnosti s nastavováním začít a kde skončit. Další mimochodem: Chyba snímače úhlu natočení volantu, aniž by se v závadách objevil jako defektní, ještě při tomto problému není vyloučena. Defektní středová infrazávora se během této operace nedetekuje. Pro informativní kontrolu infraLED doporučuji fotoaparát. Fototranzistor, či co za součástku je naproti, pak lze po rozebrání plastové schránky podvolantovky s náležitou opatrností také otestovat a to např. proměřením signálového vedení multimetrem. Při zaclonění závory se pak napětí na signálové části zvýší z nuly na asi 0,2V. Toto nezvykle nízké napětí může zase kdekoho při prvním zkoumání dovést k pochybám o správné funkci podvolantovky...[/url]
Chyba 02546 a 00778 totiž zůstane v paměti při nedokončené inicializaci. Stejně jako zůstává do dokončení inicializace hodnota v poli pro úhel natočení volantu nulová.
A toto může být typicky způsobeno třeba právě vadným magnetickým kroužkem ABS na zadní nápravě. A co je důležité, nemusí se to objevit v závadách! Konkrétní zkušenost mám s Golfem Plus. Kroužek se korozí postupně přibližuje ke snímači, tím obrušuje a v konečné fázi i rozpadá. Jednotka ale detekuje chyby, až když se třeba odloupnou tři magnetické proužky v řadě za sebou. Proto při problému se základním nastavením snímače úhlu natočení volantu je doporučena kontrola rychlosti otáčení kol formou grafu:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... Adaptation
Stačí se rozjet po rovné silnici rovně na rychlost 15 km/h, nechat několik metrů jet setrvačností a hned je vadný kroužek vidět v podobě poskakujícího průběhu některého z kol oproti hladkému rovnému grafu zdravých kroužků. Pro mě bylo překvapení, že tak výrazné odchylky ECU neodhalí. Po odpojení baterie, nebo při pokusu o základní nastavení tak může vzniknout překvapivý problém. Při jízdě přímým směrem totiž nejsou splněny všechny podmínky základního nastavení. Mimochodem, ani ten předepsaný postup nastavování z VISu není zrovna přesný, ale každý, kdo jej provede dvakrát po sobě, pochopí, kde má ve skutečnosti s nastavováním začít a kde skončit. Další mimochodem: Chyba snímače úhlu natočení volantu, aniž by se v závadách objevil jako defektní, ještě při tomto problému není vyloučena. Defektní středová infrazávora se během této operace nedetekuje. Pro informativní kontrolu infraLED doporučuji fotoaparát. Fototranzistor, či co za součástku je naproti, pak lze po rozebrání plastové schránky podvolantovky s náležitou opatrností také otestovat a to např. proměřením signálového vedení multimetrem. Při zaclonění závory se pak napětí na signálové části zvýší z nuly na asi 0,2V. Toto nezvykle nízké napětí může zase kdekoho při prvním zkoumání dovést k pochybám o správné funkci podvolantovky...[/url]