Nějak to nemůžu najit
VA vs VB
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- 
				Forest
 - Aktivista
 - Příspěvky: 7016
 - Registrován: 16 bře 2006, 18:26
 - Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
 
Vidim, ze se k tomu nikdo nema. Verim, ze je to tu nekde opakovane uvedeno, nicmene "opakovani matka moudrosti", takze:
VA
compressor 34,6/49,0
turbine 43,0/36,0
VB
compressor 36,4/49,0
turbine 43,0/37,5
pozn.: vzdy ve formatu inducer/exducer (ve smeru toku spalin a vzduchu) v mm

Meril bych vystup z housingu (pokud bych mel jenom svody). Nicmene, VA svody se daji na soustruhu s pripravkem upravit tak, aby bylo mozne vlozit VB stred.
			
			
									
									VA
compressor 34,6/49,0
turbine 43,0/36,0
VB
compressor 36,4/49,0
turbine 43,0/37,5
pozn.: vzdy ve formatu inducer/exducer (ve smeru toku spalin a vzduchu) v mm

Meril bych vystup z housingu (pokud bych mel jenom svody). Nicmene, VA svody se daji na soustruhu s pripravkem upravit tak, aby bylo mozne vlozit VB stred.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs  - do not let the challenge pass you by  
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
						Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- 
				Forest
 - Aktivista
 - Příspěvky: 7016
 - Registrován: 16 bře 2006, 18:26
 - Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
 
No, nechaval jsem dostatek prostoru ostatnim na to aby poradili ... ale nebudu tu snad pranyrovan za to, ze radim, ... nebo ano? Mozna to je ten duvod proc tu lidi prestali radit ... a ono nezalezi na forme ale na obsahu. To jenom omezenci uprednostnuji formu nad obsahem.Vici píše:bo jsme samozřejmě čekali na tebe foreste... protože ty jediný tomu rozumíš![]()
ještě mu prosím napiš, jak jsou ty turba na hovno.. a že vyrábíš daleko lepší.. prosím.. už dlouho jsem to nečetl hehe
Vici, priznej se: ze ty sis zapomnel vymenit vlozku nebo tampon?
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs  - do not let the challenge pass you by  
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
						Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- 
				Forest
 - Aktivista
 - Příspěvky: 7016
 - Registrován: 16 bře 2006, 18:26
 - Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
 
Opraveno v souladu s realitou:

			
			
									
									Pokud jsi to vedel, mel jsi prostor to sem napsat. Jenze ja se obavam, ze jsi to nevedel a tak jsi jenom trolil ... taky co od tebe jineho cekat, ze? Vzdyt se znameVici píše:ne.. já jen trolím
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs  - do not let the challenge pass you by  
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
						Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Chlapi nešpičkujte se zas.... Občas je to zábavný číst, ale všeho s mírou, ne?  
 
Já vim, že to je asi otravný, že se to tady omílá do nekonečna, zdejší staří harcovníci už jsou otrávený a moc se jim radit nechce, to asi přijde všade, Viči asi ví z Virtu, že jo, ale ona doba pokročila a už neskýtá tolik možností, jako dřív, dneska se do tý techniky nehrabe tak snadno, jako kdysi, když stačil šroubovák a třináctka klíč, aby se přidalo na čerpadle a bruska, aby se přibrousil korektor
 , takže je to zkrátka furt o tom samým, vrtat se do těch "starších" věcí, protože pro některý z nás je to zkrátka snadnější a dostupnější.....
A peace, neberte to ve zlým
Takže proto se ptám: jaký benefity jsou, když už překonám ten problém obrábění a vložím VB střed do VA obalu? Bude to mít rychlejší náběh, podobný VA, ale snese větší tlak, díky masivnějšímu středu VB?
Řeším teď dilema, jestli VA nebo VB, protože je to pro mě nejjednodušší varianta a stačí mi to, tak mě to z principu zajímá.
Když by jste mi to teda někdo třeba prosím nastínil.
			
			
									
									Já vim, že to je asi otravný, že se to tady omílá do nekonečna, zdejší staří harcovníci už jsou otrávený a moc se jim radit nechce, to asi přijde všade, Viči asi ví z Virtu, že jo, ale ona doba pokročila a už neskýtá tolik možností, jako dřív, dneska se do tý techniky nehrabe tak snadno, jako kdysi, když stačil šroubovák a třináctka klíč, aby se přidalo na čerpadle a bruska, aby se přibrousil korektor
A peace, neberte to ve zlým
Takže proto se ptám: jaký benefity jsou, když už překonám ten problém obrábění a vložím VB střed do VA obalu? Bude to mít rychlejší náběh, podobný VA, ale snese větší tlak, díky masivnějšímu středu VB?
Řeším teď dilema, jestli VA nebo VB, protože je to pro mě nejjednodušší varianta a stačí mi to, tak mě to z principu zajímá.
Když by jste mi to teda někdo třeba prosím nastínil.
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm 
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
						Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
- Andre
 - Aktivista
 - Příspěvky: 1607
 - Registrován: 23 led 2006, 05:35
 - Bydliště: Jablonec nad Nisou
 - Kontaktovat uživatele:
 
Rozdíl mezi svody VA/VB je patrný i bez měření čehokoliv. 
Originál svody Garrett VB jsou vždy monolit, nemají oddělitelné mezikruží pod naklápěcím ústrojím jako VA/V.
Naopak VA je vždy s vyjímatelným mezikružím.
VA->VB je jednoduše potenciál 20 koní navíc, do BKD naprosto ideální bez úpravy čehokoliv, kromě turba samozřejmě.
Pokud někdo nechce řešit upínací přípravky a tvarové nože, nebo 3D měření a následně program pro CNC, tak s obráběním můžeme pomoci. Udělat to nějak + - je pouze škoda práce, těch svodů a času.
			
			
									
									
						Originál svody Garrett VB jsou vždy monolit, nemají oddělitelné mezikruží pod naklápěcím ústrojím jako VA/V.
Naopak VA je vždy s vyjímatelným mezikružím.
VA->VB je jednoduše potenciál 20 koní navíc, do BKD naprosto ideální bez úpravy čehokoliv, kromě turba samozřejmě.
Pokud někdo nechce řešit upínací přípravky a tvarové nože, nebo 3D měření a následně program pro CNC, tak s obráběním můžeme pomoci. Udělat to nějak + - je pouze škoda práce, těch svodů a času.
Andre píše:Rozdíl mezi svody VA/VB je patrný i bez měření čehokoliv.
Originál svody Garrett VB jsou vždy monolit, nemají oddělitelné mezikruží pod naklápěcím ústrojím jako VA/V.
Naopak VA je vždy s vyjímatelným mezikružím.
VA->VB je jednoduše potenciál 20 koní navíc, do BKD naprosto ideální bez úpravy čehokoliv, kromě turba samozřejmě.
Pokud někdo nechce řešit upínací přípravky a tvarové nože, nebo 3D měření a následně program pro CNC, tak s obráběním můžeme pomoci. Udělat to nějak + - je pouze škoda práce, těch svodů a času.
Dík mrknu do toho hlouběji,
Forest, vrtule sou omleté, proto píšu o svodech .
G5   TDI - 66KW - 3X OFF + VB + čip  a Plusko jede líp 
G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
						G5+ko TDI -77KW + 3X OFF + Oleg Hybrid = 142 MAHA kw Mvolessoft
danT3 : kdybys dal VB střed do VA svodů, vznikne ti stejně VB.. akorát nebude 100% jako origo, díky nepřesnosti úprav..
VA je takový kompromis proti V.. má větší kompresor, tak to dýl drží v otáčkách, ale má stejnou výfukovou turbínu jako V, tak má ne o moc horší náběh..
VB už má větší vše.. a náběh je celkem pořád v pohodě.. a víc vydrží.
kdysi někteří odborníci dělali super hybridy.. na malou výfukovku z V/VA dali veliký kompresor.. pak to fungovalo tak, že to nefungovalo, protože jsi natlačil hodně vzduchu do motoru, ale spaliny jaksi nemohly přes tu maličkou turbínu ven.. dýmovnice jako prase a výkon nikde..
 
na BKD to bude muset být nějaký hybrid.. protože 16v má jinak svody a VB, které je pro 8v tam nedáš...
			
			
									
									
						VA je takový kompromis proti V.. má větší kompresor, tak to dýl drží v otáčkách, ale má stejnou výfukovou turbínu jako V, tak má ne o moc horší náběh..
VB už má větší vše.. a náběh je celkem pořád v pohodě.. a víc vydrží.
kdysi někteří odborníci dělali super hybridy.. na malou výfukovku z V/VA dali veliký kompresor.. pak to fungovalo tak, že to nefungovalo, protože jsi natlačil hodně vzduchu do motoru, ale spaliny jaksi nemohly přes tu maličkou turbínu ven.. dýmovnice jako prase a výkon nikde..

na BKD to bude muset být nějaký hybrid.. protože 16v má jinak svody a VB, které je pro 8v tam nedáš...
2 Vici: díky za objasnění.
Radí se málo proto, že ten největší BOOM už je zkrátka za náma, lidi si nakoupili auta, který už netřeba ladit a za chvíli to dojde tak daleko, že už si na auto nedáme ani ten blbej intercooler, protože dneska po tom jdou jak slepice po flusu. Nebudou tolerovat ani jednu trubku oproti serii navíc. Přestože to ničemu nevadí, ve většině případů spíš naopak
 
Tím pádem to zůstane jen těm, kterým nevadí věčný řešení ilegality úprav a fanouškům, který chtějí i za tuhle cenu něco navíc.
Nechci bejt negativistickej, ale tímhle směrem to bohužel směřuje
			
			
									
									Radí se málo proto, že ten největší BOOM už je zkrátka za náma, lidi si nakoupili auta, který už netřeba ladit a za chvíli to dojde tak daleko, že už si na auto nedáme ani ten blbej intercooler, protože dneska po tom jdou jak slepice po flusu. Nebudou tolerovat ani jednu trubku oproti serii navíc. Přestože to ničemu nevadí, ve většině případů spíš naopak
Tím pádem to zůstane jen těm, kterým nevadí věčný řešení ilegality úprav a fanouškům, který chtějí i za tuhle cenu něco navíc.
Nechci bejt negativistickej, ale tímhle směrem to bohužel směřuje
BUS RULEZZ!!! VW T3 mTDI AFN, GT1749VA, PP764, Bosch 11mm 
Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR
						Fabia AXR, zatím serie
VW LT II, 2,5TDI AVR