V nedávném příspěvku o Boře s motorem AJM jsme vás informovali jak se dá velice efektivně ze sériových komponent vylepšit sací trakt.
I v tomto případě se podělíme o další radu. Tentokrát se jedná o vůz Škoda Octavia s motorem (AHF) 1.9TDI 81 kW / 110 PS a 235Nm s rotačním čerpadlem, kde nelze komponenty z Golfa ani Bory použít bez úprav, takže se zde nabízí následující možnost. Jedná se o sací trakt z nejsilnější verze se vznětovým motorem a systémem vstřikování čerpadlo-tryska s kódem ASZ. Tento se liší kompletně a dovolujeme si upozornit, že bez modifikace softwarového obsahu řídící jednotky nelze jej bezpečně použít.
Majitel vozu v tomto případě však šel ještě dál a zvolil oblíbené turbodmychadlo z motorizace ARL (110kW / 150 PS). V rámci údržby jsme po odsouhlasení se zákazníkem vyměnili trysky za Fratelli Bosio Sprint 764, nahradili stávající již zpuchřelé sériově dodávané gumové podtlakové hadičky za námi dodávané a léty praxe prověřené silikonové. Pro korektnější regulaci turbodmychadla jsme rozšířili spektrum měřeného tlaku v sání pomocí čidla s rozsahem 3 bary. Díky následným testovacím měřením na naší zátěžové brzdě jsme došli k závěru, že je nezbytné seřídit rotační čerpadlo. Součinností výše uvedených použitých komponent a provedených úkonů se nám podařilo dosáhnout výsledných 166 PS (122 kW) a 381 Nm což je i pro kultovní ARL oříškem.
Touto kombinovanou úpravou získáte:
zvýšení výkonu až o 56 PS a 146 Nm
snížení spotřeby až 10%
zlepšení dynamiky vozu ve všech jízdních režimech a celém spektru otáček
údržbu vstřikovacího systému
Máte-li zájem o tuto úpravu nebo jiný dotaz, více informací získáte zde: http://www.dp-race.com/kontakty/
Vstřikovací trysky Fratelli Bosio můžete zakoupit zde: http://www.dp-race.com/vstrikovaci-trysky-cenik/
Více zde:
http://www.dp-race.com/2017/09/14/skoda ... di-166-ps/
https://www.facebook.com/dieselpower.cz ... 8963676793


