Kompresory TATRA

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 06 zář 2015, 10:33

Kompresory TATRA

Příspěvek od ondra.p »

Ahoj. Mám doma menší kompresor udělaný z kompresoru T 111 ale za prvé je už dost vyběhaný a za druhé se tenhle typ kompresoru strašně hřeje. Dostal se mě do ruky fungl nový jednoválec z T138/148 tak bych jej rád vyměnil za ten 111 ale nikde se nemužu dopátrat zda bude mít ten jednoválec ze 138 stejné parametry jako dvouválec ze 111 jde mi hlavně o litrový výkon. Nevíte někdo?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jelikož doba a vývoj pokročil asi ano a mám zato že ten z 138 má větší otáčky..Ale pozor na to, je tlakově mazán, zatímco T 111 má svou olej. náplň..Na burzách je dost nových kompresorů s vlastní náplní , např. ze silničních válců, nakradených za socíku, které jsou na to ideální.. :)
nepropadat panice...
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

Blbost,mám ho ze 148 normal v lázni už přes 10 let,ale vzhledem k tomu nucenýmu oběhu je jediná díra do skříně dole takže jsem musel udělat ještě jednu dostatečně velkou nad hladinou na atmosféru aby stíhala velikost válce,nějaká osmička dírka s trubičkou se pozdějc ukázala jako velký problém
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

[quote="tommi 81"]Blbost,mám ho ze 148 normal v lázni přes 10 let
Uživatelský avatar
jirkastrachota
Přispěvovatel
Příspěvky: 657
Registrován: 14 kvě 2009, 19:09
Bydliště: Benešov

Příspěvek od jirkastrachota »

Já taky tak, jen ho mám ze 138, a funguje to. Akorát když lakuju nějaký větší plochy, tak běží skoro pořád, aby stíhal dofoukat. Ale mám poměrně malý vzduchojem.
octavia combi,1.9 tdi,66kw r.v.99,chip na +-82kw,EGR venku, chlazení ic v podběhu,brzdy 288, puky TT, VW Transporter T4 long, 2,4D, SYNCRO
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 06 zář 2015, 10:33

Příspěvek od ondra.p »

Takže co se týče mazání stačí udělat víčko, hladinu oleje cca. po klikovku a udělat pořádný oddech?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ano, dělalo se to tak, a stačilo to, protože na rozdíl od namontování na autě nejde kompresor pořád..A když to lehlo, tak se ukradl jiný.. :)
P.S. ale kompresor z T 111 měl své kouzlo , které nějaký jednovál nenahradí..
nepropadat panice...
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

jirkastrachota píše:Já taky tak, jen ho mám ze 138, a funguje to. Akorát když lakuju nějaký větší plochy, tak běží skoro pořád, aby stíhal dofoukat. Ale mám poměrně malý vzduchojem.
Bečku mám nákladní liaztatru 30 litrů, spíná 4/5 atm. a s velkou pistolí na osobáku si v pohodě odpočine - v hicech o prázdninách do ruky nepálí, mám ho ve stínu.Na autě je mimo větrák na rozhicovaným vzduchovým motoru a ještě pod kapotou. Na těch 148 je právě dobrý že mají řemenici a dobrý chlazení hliníkovýma žebrama zároveň což se třeba o ruskejch vodníkách ze Zilů nebo z čeho to bylo říct nedá.
Naposledy upravil(a) tommi 81 dne 15 zář 2017, 20:56, celkem upraveno 1 x.
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

ondra.p píše:Takže co se týče mazání stačí udělat víčko, hladinu oleje cca. po klikovku a udělat pořádný oddech?
Koleno je 40 vnitřkem,trubka 55 aby bylo místo na tu kaskádu,olej jsem dal po řadě testů po vršek té originální díry na přírubě,smysl otáčení od díry - ne do ní,přišroubil jsem to přes plechovou přírubu samořezkama do toho hliníku na silikon,nahoru jako čepec proti prachu dno z petflašky aby bylo vidět jestli to moc neháže olej,ten spodní šroub je výpušťák ten horní kontrolní-navařil jsem na něj drát jako měrku,olej minerální motorák,klika je ve valivých ložiskách a ojnice v kluzným,na výstupu z bečky odlučovač vody s integrovaným redučákem,můžu ještě hodit další detailfotky.Jinak kámoš to svýho času na 2pístu LIAZ vyřešil hadicí 13mm vnitřek 2 metry do výšky a taky to fungovalo,oproti té kaskádě prakticky bezpracný.
Naposledy upravil(a) tommi 81 dne 23 zář 2017, 10:47, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, ty jsi to vymákl.. :)
nepropadat panice...
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 06 zář 2015, 10:33

Příspěvek od ondra.p »

Super jak velký máš u toho vzduchojem a kolik ti to tlačí? Jinak za další fotky pro inspiraci bych byl rád.
tommi 81
Přispěvovatel
Příspěvky: 483
Registrován: 29 lis 2008, 10:28

Příspěvek od tommi 81 »

Jak jsem psal,vzduchojem je 30 l , spínač je z bojleru zap-4atm vyp-5atm a to ještě po naštelování,tak jsem před něj ještě dal kohout abych v případě potřeby mohl nafoukat víc,filtr jsem dal z fechtla;k nezaplacení je redučák,ten je integrovanej v odlučovači vody (na stříkání základ) zrovna tak dva budíky - na bečku a výstup z redučáku;z kompresoru do bečky železnou trubku,na konci trubky před bečkou klasickej nákladní zpěťák-novej stojí pár korun;dobrý je u rámu přemýšlet nad umístěním nápravy (vyvážení/stabilita) a madel aby bylo za co chytit a zároveň je to ochrana choulostivostí jako redučák a spínač.Přímo na kompresor mám ještě hadici na foukání kol-jde to mimo vzduchojem.Nakonec ještě teď dolaďuju kryty řemenic,protože mě přestalo bavit furt lítat ke kompresoru pokaždý když s tím pohnu kontrolovat hadici a kabel nebo všechno zdělat když to chci pustit.
https://uloz.to/m/tommiloebinen/obrazky ... ?_fid=wilv
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“