Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL
Moderátoři: šulda, Moderátoři
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL
Pánové nezkoušeli jste vyměnit šály na ojnicích u Transportera T4 1.9 TD, případně u jiného předkomurkového diesla a to bez sundání hlavy.
Dělali jsme si nové těsněné , repasovanou hlavu, ventily, hydraulická zdvihátka, samozřejmě repase turba a nyní nás čekají asi šály na ojnicích, vůbec se mi nechce to znovu rozebírat.. .-(
Tušíte, jde to pouze ze spoda ?
Dík V.
Dělali jsme si nové těsněné , repasovanou hlavu, ventily, hydraulická zdvihátka, samozřejmě repase turba a nyní nás čekají asi šály na ojnicích, vůbec se mi nechce to znovu rozebírat.. .-(
Tušíte, jde to pouze ze spoda ?
Dík V.
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Re: Výměna ojničních šál 1.9 TD ABL
Samozřejmě to jde , hlava se kvůli šálám nikdy nesundavá, není proč..Proti tomu, co jste dělali nahoře, je tohle sranda..jear ewing píše:Pánové nezkoušeli jste vyměnit šály na ojnicích u Transportera T4 1.9 TD, případně u jiného předkomurkového diesla a to bez sundání hlavy.
Dělali jsme si nové těsněné , repasovanou hlavu, ventily, hydraulická zdvihátka, samozřejmě repase turba a nyní nás čekají asi šály na ojnicích, vůbec se mi nechce to znovu rozebírat.. .-(
Tušíte, jde to pouze ze spoda ?
Dík V.

nepropadat panice...
Naprosto v pohodě.
Pokud šály mají zámek, je to úplná sranda. Pokud nemají, musíš se trefit na střed ojnice i domečku - dovoleno je jen půl milimetru od středové osy. Takže trpělivost, ale není to problém. V poslední době jsem dělal několik aut, co neměly zámky, takže si časem člověk vypěstuje rutinu a dělá to v pohodě.
Bacha jen na promazání olejem a správný moment utažení!!!
Pokud šály mají zámek, je to úplná sranda. Pokud nemají, musíš se trefit na střed ojnice i domečku - dovoleno je jen půl milimetru od středové osy. Takže trpělivost, ale není to problém. V poslední době jsem dělal několik aut, co neměly zámky, takže si časem člověk vypěstuje rutinu a dělá to v pohodě.
Bacha jen na promazání olejem a správný moment utažení!!!
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
A kontrolou zjistím, že je to také na draka, já to radči nebudu rozdělávat nechci to vidět.Marek77 píše:Jo. Sundat a jen vizuálně zkontrolovat. Nevydávat šály z domku.
Když to bude poškozené, to znamená motor ven z auta a kompletní rozborka včetně demontáže převodovky-to nemá smysl..
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
Nemusíš, budou patrně dobré..Ojniční jsou namáhané více, a i kdyby, vyměníš to tak jako ojniční.. Šálu normálně přetočíš okolo kliky ven, pokud jsou na klice volné lágry, tak klika při přetažení vibruje a motor je celkově hlučný..Zkus vzít za nějaké rameno kliky do strany , zda je axiálně posuvná..pokud ne, patrně těm hlavním nic nebude...
P.S. kliku/ložiska/ odrovnají právě ti co jsou líní řadit a třeba když jedou na přímý záběr do kopce a řeknou si, ono to veme....
P.S. kliku/ložiska/ odrovnají právě ti co jsou líní řadit a třeba když jedou na přímý záběr do kopce a řeknou si, ono to veme....
nepropadat panice...
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Moc pěkný a přínosný příspěvek, děkuji za něj.jericho-3 píše:Nemusíš, budou patrně dobré..Ojniční jsou namáhané více, a i kdyby, vyměníš to tak jako ojniční.. Šálu normálně přetočíš okolo kliky ven, pokud jsou na klice volné lágry, tak klika při přetažení vibruje a motor je celkově hlučný..Zkus vzít za nějaké rameno kliky do strany , zda je axiálně posuvná..pokud ne, patrně těm hlavním nic nebude...
P.S. kliku/ložiska/ odrovnají právě ti co jsou líní řadit a třeba když jedou na přímý záběr do kopce a řeknou si, ono to veme....

Dobrá rada je někdy více než 500,-Kč v roličce
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!
-
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 935
- Registrován: 19 črc 2009, 20:47
Kolegové,
dnes jsem se pustil do kontroly klikových šál a jsou taktéž po smrti-téměř rozteklé, rozklepané.
Musím bohužel vytáhnout motor ven a udělat to pořádně...
Chci se dotázat jak povolit šroub který drží rozvodové kolo na klice je to na 12 ti hranný klíč 19 ??
Předem dík
dnes jsem se pustil do kontroly klikových šál a jsou taktéž po smrti-téměř rozteklé, rozklepané.
Musím bohužel vytáhnout motor ven a udělat to pořádně...
Chci se dotázat jak povolit šroub který drží rozvodové kolo na klice je to na 12 ti hranný klíč 19 ??
Předem dík
Subaru Forester 2.0D-nemá rád zimu-už je zablaťbůh v praku!