Vydřená vačka PD

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

U těch PD je to asi trochu lotynka, teď jsem na AJM z 2001, který do cca 200tkm jistě jezdilo jen na LL a poté má fix interval 15tkm na oleji Q8 (kterej ani nemá ofiko schválení VW505.01 ale jen doporučení od výrobce) a nyní celkově přes 340tkm, dělal gumičky na vstřikách, obě krajní záslepky vahadel venku, jedna z prostředních povylezlá, na vstřicích ještě starej systém kolíků a na 1 a 2 už vymlácený tak, že to mělo vůle při nestlačeném vstřikovači ... No ale vačka netknutá, všechny maj po obvodu viditelné stejné zkosení hranek, palce naprosto OK, žádná nanesená kompozice, tak to jsem nevěřil ale byl moc rád ;) A hydra taky stříbrný ...
edit: Tak trochu korekce, auto šlo z linky QG2, takže jezdilo na výměnu snad častějc jak s LL QG1. Co do do něj celou dobu lili ale nevím, každopádně to fungovalo.

Nevím, jak to bylo skládaný v motorárně, a jestli to někdo někdy dělal, 1 a 2 měly PD jednotky o den starší a z Francie, 3 a 4 byly Německo a o den mladší ...
Naposledy upravil(a) Rayx dne 09 pro 2017, 13:57, celkem upraveno 1 x.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Taky jsem měl tohle , i rok byl stejný a vačka O.K. len lágry vačky ojeté, hydra jsem vlastně dal preventivně. Dělá to dojem, že první PD byly lepší kvalita než ty další...
nepropadat panice...
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Taky leju do svých aut tuto Q8, s fábií mám na ní najeto skoro 100 tkm (celkově 247 tkm). Na jaře jsem přetěsňoval kabelový svazek ke vstřikům, tak jsem koukal na vačku a ta je netknutá - zkosení je vidět po celým obvodu.
Olej měním po 12 000 km.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Já jsem věděl že předchozí majitel si s výměnama oleje asi hlavu nelámal a proto jsem si myslel že když vyměním vačku a budu olej poctivě měnit po 12000 km že budu mít už klid, ale smůla, po čtyřech letech to řeším znovu.
Ale vzhledem k tomu jak je motor uvnitř černý jsem u posledních třech výměn oleje do staré náplně přidal Engine flush i když to tu pár lidí odsuzovalo, tak mohu s klidem říci, že jednu pozitivní věc to přineslo a to že zmizelo klepání hydroštelů cca 5 vteřin po startu. Nyní nastartuji a hned je klid, takže mě napadá zda náhodou nebyly někde v okruhu nánosy karbonu který bránil v dostatečném průtoku oleje a proto mi vačka odešla tak brzo.
Bohužel to zjistím až dám novou vačku a čas ukáže zda byl problém i tady a ne jen ve špatných hydroštelech.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
stanomx
Přispěvovatel
Příspěvky: 735
Registrován: 09 úno 2015, 20:04

Příspěvek od stanomx »

tak ja som davnejsie menil v asz vacku sadu od et engineteam je tomu pomaly 3 roky najazdene cca 50tis km
dnes som nato pozrel a je to totalne napikaču
spravim nejake fotky zajtra snad
olej 505,01 meneny po 10tkm, stara vacka po 180tkm vyzera lepsie mam ju odlozenu
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Dnes fotene, kedze to troska huli na bielo (noteeth)
Cca 300k km.
Vacka este origos.

Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Těch 300000km si stim najel ty??
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Jj, to garantujem.
Ale hydra boli robene pri druhej vymene rozvodov, lebo sa mi zdalo, ze jedno je po starte pocut.
Obrázek
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Jaký máš tlak oleje při 3000ot/min a teplotě oleje 90°C ? Obávám se,že ti ti bude scházet tlak,vyměnit olejové čerpadlo za nové.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Nebo ma klasicky vylítané/vypadnuté záslepky ve vahadlech pro vstriky, pak je tlak na vrsku menší a opotrebovava to prave vacku.
Naposledy upravil(a) uiqjirka dne 04 dub 2020, 14:41, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4625
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Změřit tlak.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“