Proč lže palubní PC u ASZ ?
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Proč lže palubní PC u ASZ ?
Zdar všem, mám dotaz amatéra.
Nedávno jsem si koupil VW Golf IV. s motorem 1.9 TDI PD ASZ. Auto je z roku 02 takže něco najeto mít asi bude ( budíkově 200 000 km ) je tam prej měněná vačka (zdravá, použitá ale origo ). Motor řekl bych šlape hezky ale problém je ten , že mě kecá palubní PC co se spotřeby týká! A to tak , že ukazuje o cca litr víc než je reálná spotřeba. Jezdím dle tankování za 5.5 litru průměr na nádrž a palubák tvrdí 6.8 litru na průměr dlouhodobá spotřeba na displeji a to jí nuluju po dotankování. Můj dotaz je proč tomu tak je ? Co počítá spotřebu a jak u motoru PD ? Na staré rotačce co má Táta, palubák ukazuje pravdu resp. se plete o cca 0,3 litru na 100km. Dík za odpovědi.
PS: jsem amatér tak se omlouvám za neodborný dotaz
Nedávno jsem si koupil VW Golf IV. s motorem 1.9 TDI PD ASZ. Auto je z roku 02 takže něco najeto mít asi bude ( budíkově 200 000 km ) je tam prej měněná vačka (zdravá, použitá ale origo ). Motor řekl bych šlape hezky ale problém je ten , že mě kecá palubní PC co se spotřeby týká! A to tak , že ukazuje o cca litr víc než je reálná spotřeba. Jezdím dle tankování za 5.5 litru průměr na nádrž a palubák tvrdí 6.8 litru na průměr dlouhodobá spotřeba na displeji a to jí nuluju po dotankování. Můj dotaz je proč tomu tak je ? Co počítá spotřebu a jak u motoru PD ? Na staré rotačce co má Táta, palubák ukazuje pravdu resp. se plete o cca 0,3 litru na 100km. Dík za odpovědi.
PS: jsem amatér tak se omlouvám za neodborný dotaz
Dle mého mechoše a VAGu jsou : rozvody na přípravky, synchronizace na 0, jo a bohužel mám prej budíky CAN na kterých už spotřeba v % doladit nelze. To prej jde u aut starších než r.v. 1999. Mě napadlo na rotačce měřil spotřebu ten kontrolní vstřik ne ? Nemůžu mít třebas špatný vstřiky ? Ale zase to by to jelo špatně, blbě startovalo, a hodně žralo ne ? A to mě nedělá.
Hodnoty z VAGu u vstřiků mám vyfocený.
Hodnoty z VAGu u vstřiků mám vyfocený.
Podobný problémek řeším i já na PDčku. Také mě ukazuje špatně palubák a i to kamarád zkoušel přes VAG doladit a ten kanál kde se to nastavuje je uzamčen. A také mám ty novější budíky CAN. Takže asi to záleží na autě nebo nevím.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
No hele kluk mě dělal ty hýbajíci se ručičky a to šlo v pohodě i teď svítí po zapnutí klíčku ručičky. Ale tu spotřebu se nepodařilo. Neměl by jsi kompletní návod ?
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
Re: Proč lže palubní PC u ASZ ?
A jede to jako ASZ nebo ti ujede kde co? Třeba jsi dostal menší vstřiky když dělali vačku ...VAGín píše: Nedávno jsem si koupil VW Golf IV. s motorem 1.9 TDI PD ASZ.
Ta korekce spotřeby v budíkách, nejdřív musíš odemknout loginem = 13861
a pak v kanálu 3 upravíš, viz label
korekce spotreby
standardni hodnota: 100 %
rozsah zobrazeni: 85...115 %
inkrement: 1 %
vypocet je zalozen na hodnote za vzdalenost (napr. l/100km): nova hodnota prizpusobeni = stara hodnota prizpusobeni * vypoctena spotreba / stara zobrazovana hodnota
ale to na korekci u Tebe stačit nebude, pokud tam nyní není něco přes 105 a víc ...
Se to tady rozjelo
Jinak jede to luxusně je tam nějaký čip , leč bez grafu a bez původu, ale jede to stejně jako nasoftěná FRS1. Takže si myslím , že komponenty jsou opravdu ASZ. Mechoš mě dělal LOG za jízdy na 3. do kopce a vše prý vypadá dobře , regulace funguje pěkně, váha dává dobře, jen prej turbo tlačí až moc, prý je to sériové VA turbo a tlačí dle LOGu 1,6 Bar a takový je i požadavek od ŘJ, prý je to moc. Ale jak říkám jezdí to pěkně, jen při plném plynu to trošku čoudí.
Jinak jede to luxusně je tam nějaký čip , leč bez grafu a bez původu, ale jede to stejně jako nasoftěná FRS1. Takže si myslím , že komponenty jsou opravdu ASZ. Mechoš mě dělal LOG za jízdy na 3. do kopce a vše prý vypadá dobře , regulace funguje pěkně, váha dává dobře, jen prej turbo tlačí až moc, prý je to sériové VA turbo a tlačí dle LOGu 1,6 Bar a takový je i požadavek od ŘJ, prý je to moc. Ale jak říkám jezdí to pěkně, jen při plném plynu to trošku čoudí.
Mám u svého ASZ stejný problém a to že ukazuje počítač víc než je realita, ale bral jsem to jako daň za to, že tam mám budíky sportchrom z Bory a mockrát jsem tu byl přesvědčený i odborníky, že u novějších PD spotřeba doladit nelze.
Pokud tedy tento postup funguje, děkuji na stotisíckrát za něj.
Pokud tedy tento postup funguje, děkuji na stotisíckrát za něj.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Nevím nevím, stál jsem u toho a fakt to nešlo poladit. Zřejmě není sportchrom jako sportchrom Každopádně Favo: pokud se ti to povede dej echo.
Leon ST FR CUNA 135 kW DSG 210 000 km
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
E39 530d M57D30 370 000 km
Ex Bora Variant ASZ 513 000 km
https://imgur.com/FesKPdz
No tak jestli je to čipovaný, tipnul bych si, že na 99% je špatný soft, konkrétně duration map (doba trvání, za kterou se vstříkne určité množství paliva). Na nějakou korekci budíku bych se vykašlal, to je (možná-jestli to vůbec jde) jen berlička jak to obejít, ale řj bude pořád klamaná a neví kolik je přesně vstřikované množství.
ASZ je pojizdný, ale bohužel jsem se k tomu ještě nedostal. Poslední měsíce jsem v práci víc jak doma a do garáže se dostanu jen o víkendu a ty bohužel trávím v práci a když už jsem náhodou doma, tak jsem raději s rodinou jak s autem.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi