Povolujicu se loziska zadnich kol GIII kotouce.

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Povolujicu se loziska zadnich kol GIII kotouce.

Příspěvek od bobyd »

Zdravim ,chtel sem se zeptat jestli nemate nekdo dobrou radu.Pravidelne jednou za cas zjistim ze mam povoleny loziska na zadnich kolech tj.je tam vule.Dotahnu to a za nakej cas je tam znova.Je to divny prozoze matka je pojistena prevlecnou matkou a zavlackou nemelo by se to hnout.Rikam si ze to nejde dotahovat do nekonecna.Vim ze vule ma bejt tak aby se dalo soupnout podlozkou ale nebavi me to kazdejch par mesicu rozebirat a utahovat na druhou stranu bych to nerad pretah a tim je zlikvidoval.Tak jestli vite nekdo jak to stabilne dotahnout aby se to nepovolovalo ...sem s tim.Diky.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Popis jak je dotahuješ....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
auto-point
Přispěvovatel
Příspěvky: 345
Registrován: 06 kvě 2010, 17:09
Odpovědi: 0

Příspěvek od auto-point »

Jakou vazelinou je mažeš? značka ložisek?
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

podvozek asi nebude série a kola taky ne, co? :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle je běžné, kolikrát se člověk diví, s jakou vůlí lidé jezdí.Jakmile jsem zvedl takové auto, hned jsem sáhl po zadních kolech a vůli udělal, kolo jsem tam nechal, aspoň se pozná správná vůle, nemá cenu to moc řešit, jen dotáhnout matku tak, aby s podložkou pod ní šlo hnout a když se vezme za kolo, tak se najde maalinká vůle..Tohle jsem přisuzoval sračce matroše na bubnu a poddimenzovanými ložisky, kdy tenhle systém dávali na pořád těžší a těžší auta..Jelikož ložisko se nesmáčkne , tak se hne litina..
nepropadat panice...
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 759
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Odpovědi: 0
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Jj taky mě sralo když jsem jezdil s feldami (v práci i soukromě), že ty zadní kola mají vakl. Vůli člověk vymezil a za čas byla zpět. Je to prostě normální stav a nemá cenu se tím trápit. Jednou za rok vůli vymezit a šmitec.
Nechápu proč to neudělali tak jako to měly nejen francouzi z té doby - uzavřený dvojitý kuželíkový ložisko který na čepu držela na fest utažená matka.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 5052
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Jarda-k píše:Jj taky mě sralo když jsem jezdil s feldami (v práci i soukromě), že ty zadní kola mají vakl. Vůli člověk vymezil a za čas byla zpět. Je to prostě normální stav a nemá cenu se tím trápit. Jednou za rok vůli vymezit a šmitec.
Nechápu proč to neudělali tak jako to měly nejen francouzi z té doby - uzavřený dvojitý kuželíkový ložisko který na čepu držela na fest utažená matka.
Drahá výroba francouzkého řešení. Řešení alá Felda je za cenu ložiska 130CZK.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,790tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46
Odpovědi: 0

Příspěvek od jericho-3 »

Jarda-k píše:Jj taky mě sralo když jsem jezdil s feldami (v práci i soukromě), že ty zadní kola mají vakl. Vůli člověk vymezil a za čas byla zpět. Je to prostě normální stav a nemá cenu se tím trápit. Jednou za rok vůli vymezit a šmitec.
Nechápu proč to neudělali tak jako to měly nejen francouzi z té doby - uzavřený dvojitý kuželíkový ložisko který na čepu držela na fest utažená matka.
Ano, kolikrát mne až zarazí, jak v záplavě moderních vynálezů přežívají konstrukce ze začátku 20. století..A konstrukce typu, abych se dostal k paknám , "je třeba rozebrat ložiska" je z prehistorie motorismu ..Kdysi mne zarazilo, když jsem na vraku poprvé uviděl např. Porsche 924 v negližé a musel jsem se smát, když měl zadni brzdy-pakny jako z brouka a seřizování vůle paken "ozubeným prasátkem" -okénkem pomocí šroubováku jako za krále koně..Říkal jsem si, proč se nezeptali bratrů z NDR a nekoupili licenci na automatické seřizování brzd z Trabanta.. :)
P.S. ale na něčem se prostě ušetřit musí...
nepropadat panice...
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Vetsinou to pritahnu ne uplne na krev a pak povolim jak pisou v manualu aby slo s podlozkou sroubovakem pohnout vazelinu pouzivam origo z lozisek davaj ji tam v takovym bilym pytliku ...kotouce jsou z veruny ale je to prendany i s trem.Pravda je ze najedu tak 4tisice mesicne coz neni uplne malo ..ale prave proto sem si rikal jestli neni nakej figl aby se to nepovolovalo pac dokud je to utazeny auto sedi jako prase...a jak se to povoli clovek zacene mit takovej divnej pocit na prdeli nejdriv si vzdycky rikam jestli nemam sisaty kola pak hledam ruzny nesmysli no a ve finale kopnu do zadnich kol a je to jasny.
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4288
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Odpovědi: 0
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

mě to na golfu dělalo to samý (LOL)
Navara 2.5dci 126kw
Passat AVF 96kw
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Odpovědi: 0
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

jericho-3 píše:..Kdysi mne zarazilo, když jsem na vraku poprvé uviděl např. Porsche 924 v negližé a musel jsem se smát, když měl zadni brzdy-pakny jako z brouka a seřizování vůle paken "ozubeným prasátkem" -okénkem pomocí šroubováku jako za krále koně..Říkal jsem si, proč se nezeptali bratrů z NDR a nekoupili licenci na automatické seřizování brzd z Trabanta.. :)
P.S. ale na něčem se prostě ušetřit musí...
To proto, že 924 mělo být původně VW. Tak se použily věci, které byly u VW na skladě - přední náprava Golf 1, zadní Brouk, motor a převodovka Audi 100. Pak ale VW projekt odpískalo a začalo vyrábět Scirocco. Auto ale bylo už hotové, tak jim to u Porsche bylo líto a začali to vyrábět pod vlastním jménem :)

Jinak ty ložiska byly poprvé použity myslím u Golfu 1, takže u Golfa 3, který je o cca 300kg těžší už je to prostě na hraně no. Ale zase stojí 150kč, takže to lze odpustit :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
bobyd
Přispěvovatel
Příspěvky: 650
Registrován: 25 úno 2006, 18:20
Odpovědi: 0

Příspěvek od bobyd »

Joooo...vo penize ani tak nejde spis je ted trochu zima a bude hur ....takze se cloveku nechce na kolena a travit tim nakou hodinku....navic si clovek rika ..cokdyz to ptetahnu nedotahnu nebo to jinak poseru a budu to muset za par tejdnu zopakovat nebo hur davat jiny lozisko..neni to tragedie aaale je to votravny :-)
Sharan 1.9 TDI 96 kw GOAL
OVCE 2.0 TDI 103 kw BKD
Ladas
Aktivista
Příspěvky: 34696
Registrován: 28 led 2008, 00:30
Odpovědi: 1
Bydliště: Praha

Příspěvek od Ladas »

Nesprávný postup! Musíš dotáhnout na pevno a povolit o 1/4 a bude klid na nějaký hejbání podložky se nehraje....
Oct ALH 66Kw-4??Nm 1??PS
klika,písty,ojnice,saní ARL včetně IC,vedení 60mm,turbo Hybrid-Oleg,trysky PP764+11mm hlava DPF ON
SW Dieselpower
jednohmota+HDS57převodovka hybrid LHW,brzdy CupraR 323mm př. 288x22mm zad. CO JEDE MUSi BRZDIT!
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Ladas píše:Nesprávný postup! Musíš dotáhnout na pevno a povolit o 1/4 a bude klid na nějaký hejbání podložky se nehraje....
Jj,delam to podobne.Tocit kolem,dotahovat az citim,ze se kolo netoci uplne lehce,tak pak povolim o ctvrt otacky.Ona se tam ta vule stejne po par tis.km udela znovu.
Tam nic navymyslet nejde,proste to cas od casu seridit znovu..
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Grunt
Přispěvovatel
Příspěvky: 218
Registrován: 21 říj 2013, 16:01
Odpovědi: 0

Příspěvek od Grunt »

Mi říkal soused co dělá auta: dotáhnout na tvrdo pak povolit a dotáhnout rukou co to jde... párkrát jsem to takhle udělal a zatím OK
Ford Galaxy 1.9TDi 85kw AUY 2002
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“